-
- Lukuhaaste: Helmet 2023
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.10.2023 21:53
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2023
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.10.2023 21:41
-
- Lukuhaaste: Goodreads 2023
- Lukupiiri / HourglassEyes | 01.10.2023 19:22
-
- Turun kaupunginteatteri: Solaris (2023)
- Teatteri / aituriar | 01.10.2023 11:45
-
- Kasaripopin helmet ja timantit
- Konserttisali / Fiktiivi | 30.09.2023 01:29
Elämä on ihanaa, koska...
Rendering Error in layout User/Profile: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '0' for key 'user_preference_user_id'. Please enable debug mode for more information.
Elämäni ensimmäinen koeviikko on saatettu kunnialla päätökseensä ja lukioelämä maistuu ihan mahtavalta, olin tämän uudistetun sivuston ensimmäinen sisäänkirjautunut ja hyviä kirjoja on niin paljon ettei kaikkia ehdi millään lukemaan!
Näistä jos mistä syntyy aikamoinen hepuli! ^^
Näistä jos mistä syntyy aikamoinen hepuli! ^^
Minullakin koeviikko ohi. Ikävää palautettahan ruotsinkokeesta tulee satelemaan, mutta ei ahdista enää kun kotiin on kertynyt kirjastosta kaiken maailman opuksia. Kauan kaipaamani Noituri -sarjan neljäs osa oli vihdoin palautunut hyllyyn, ja pakkohan se oli lainata.
Uusi lukujärjestys on alkamassa ja siellä minua odottaa monta mielenkiintoista kurssia. Univajekin korjaantui muutamilla päiväunilla~
Uusi lukujärjestys on alkamassa ja siellä minua odottaa monta mielenkiintoista kurssia. Univajekin korjaantui muutamilla päiväunilla~
Elämä tuntuu kohtuullisen jepalta siksi, että voitin pitkän ja tuskaisen taistelun flunssaa vastaan, mikä olikin pahimpia koettelemuksia vuosikausiin. Ikinä ei ole tauti niin säälimättömästi mieltäni ja ruumistani jäytänyt, joten olo on kuin olisin juuri palannut sodasta.
Isompi positiivisuuden aihe on se, että postimies toi tänään aamulla GameCuben ovelleni. Uudet konsolit saapuvat aivan lähiaikoina, mutta päätin silti ottaa peliharrastuksessani askeleen kohti menneisyyttä. Maksoin laitteesta pitkän pennin, mutta se onkin täysin koskematon ja oli saapuessaan neitseellisesti yhä tehdaspaketissaan. Hieno ja sympaattisen näköinen vehjes, sopii ihan kivasti X360:n viereen.
Isompi positiivisuuden aihe on se, että postimies toi tänään aamulla GameCuben ovelleni. Uudet konsolit saapuvat aivan lähiaikoina, mutta päätin silti ottaa peliharrastuksessani askeleen kohti menneisyyttä. Maksoin laitteesta pitkän pennin, mutta se onkin täysin koskematon ja oli saapuessaan neitseellisesti yhä tehdaspaketissaan. Hieno ja sympaattisen näköinen vehjes, sopii ihan kivasti X360:n viereen.
Muokannut 04.10.2013 12:41 Mustelmann
Yksi hirvimies toi kassillisen lihaa pitkästä aikaa. 
Omassa suvussa ei ole ihmeemmin metsästäjiä, joten tuo on oikeasti aika harvinaista herkkua. (Seura antaa lihaa yleensä vain niille, joiden mailla kyseinen otus on kaadettu ja vastaava tuuri kävi edellisen kerrankin joskus yli kymmenen vuotta sitten..)

Omassa suvussa ei ole ihmeemmin metsästäjiä, joten tuo on oikeasti aika harvinaista herkkua. (Seura antaa lihaa yleensä vain niille, joiden mailla kyseinen otus on kaadettu ja vastaava tuuri kävi edellisen kerrankin joskus yli kymmenen vuotta sitten..)
Ruskan kultaamat puut, sininen taivas ja kirpeä syysilma. Noihin kun havahtuu väsyneenä kesken koulupäivän, elämä hymyilee jälleen. Ja koska löysin eilen hyppytunnilla kaverini edellispäivänä lahjoittamia karkkeja laukustani. Ilmeeni oli kuulemma kuin lottovoiton saanella.
Elämä on ihanaa koska voi iloita arjen pienistä asioista!

Tykännyt: Celestine
... minulla on miniloma eli pidennetty viikonloppu. Tänään päivästä teatteriesitystä katsomaan, ja illasta näkee kavereita, joita ei ole pitkään aikaan tavannut. Loppu lomasta ehtii ehkä jopa lukemaankin (ellei parisuhteeni nörtimpi osapuoli onnistu keksimään asioita, joilla täyttää se lukemisen sijaan).
Tietokonettani ehti jo jonkin aikaa vaivata outo haittaohjelma, jota virusturva ei löytänyt. Se hiipi salakavalasti selaimesta toiseen ja muutti Risinginkin omituisen näköiseksi. Järjestelmän palautus taisi kuitenkin hävittää sen, jeij 
Lisäksi sain tälle iltaa kirjoitettua ihan kokonaisen kohtauksen meidän yliopistoteatterinäytelmämme käsikirjoitukseen. Aikaisemmin on ollut kaameita vaikeuksia saada siihen tekstiä aikaiseksi, mutta näköjään tietynlaiset kohtaukset syntyvät minulta paljon helpommin kuin toiset. Ainakin minut voi nyt oikeasti merkitä käsikirjoittajien listaan, kunhan tämä proggis on ensi huhtikuussa valmis.
Tänään tapahtui myös sellainen juttu, että eräs semituttu henkilö näytti keräävän kaiken rohkeutensa ja pyysi minua mukaan peli-iltaan, jossa ilmeisesti pelataan muuatta tiettyä peliä; se vaatii neljä henkeä, eikä heillä ollut kasassa kuin vasta kaksi. En ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan kyseisestä pelistä enkä muutenkaan ole tunnettu pelaamisinnokkuudestani, joten minun pyytämisessäni ei ainakaan siltä kannalta katsottuna ollut paljon iloa. Varmasti esimerkiksi niissä piireissä, joissa me molemmat pyöritään, olisi paljon potentiaalisempiakin pelaajaehdokkaita. Joko hänellä ei kuitenkaan pahemmin ole niissä piireissä tai ehkä muutenkaan elämässään kavereita, joita sellaiseen uskaltaisi pyydellä, tai sitten hän haluaa tutustua minuun paremmin. Oli syy sitten kumpi vaan, niin minulle tuli aika hyvä olo.

Lisäksi sain tälle iltaa kirjoitettua ihan kokonaisen kohtauksen meidän yliopistoteatterinäytelmämme käsikirjoitukseen. Aikaisemmin on ollut kaameita vaikeuksia saada siihen tekstiä aikaiseksi, mutta näköjään tietynlaiset kohtaukset syntyvät minulta paljon helpommin kuin toiset. Ainakin minut voi nyt oikeasti merkitä käsikirjoittajien listaan, kunhan tämä proggis on ensi huhtikuussa valmis.
Tänään tapahtui myös sellainen juttu, että eräs semituttu henkilö näytti keräävän kaiken rohkeutensa ja pyysi minua mukaan peli-iltaan, jossa ilmeisesti pelataan muuatta tiettyä peliä; se vaatii neljä henkeä, eikä heillä ollut kasassa kuin vasta kaksi. En ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan kyseisestä pelistä enkä muutenkaan ole tunnettu pelaamisinnokkuudestani, joten minun pyytämisessäni ei ainakaan siltä kannalta katsottuna ollut paljon iloa. Varmasti esimerkiksi niissä piireissä, joissa me molemmat pyöritään, olisi paljon potentiaalisempiakin pelaajaehdokkaita. Joko hänellä ei kuitenkaan pahemmin ole niissä piireissä tai ehkä muutenkaan elämässään kavereita, joita sellaiseen uskaltaisi pyydellä, tai sitten hän haluaa tutustua minuun paremmin. Oli syy sitten kumpi vaan, niin minulle tuli aika hyvä olo.
Hyviä käänteitä minullakin vaihteeksi.
Sain postista mahtavan pinon luettavaa ja huomaan, että minulle on kertynyt huomaamattani sarjakuvakokokelmantynkä.
Kirjoittaminen sujuu useilla rintamilla, olo on hyvä & tekstini ovat kiinnostaneet tuntemattomia. (iik)
Sain postista mahtavan pinon luettavaa ja huomaan, että minulle on kertynyt huomaamattani sarjakuvakokokelmantynkä.
Kirjoittaminen sujuu useilla rintamilla, olo on hyvä & tekstini ovat kiinnostaneet tuntemattomia. (iik)
Taas järjestetään kirjoitusprojekteja synkkenevän syksyn ratoksi, tuotteliaaksi ajankulukkeeksi. Esimerkkinä mainittakoon Risingin uusi kisa. En tosin tiedä, onnistunko vielä tuottamaan kyhäel...mestariteoksen palstalaisten ries...riemuksi. Mutta tekeillä on!

Tänään päivä on sisältänyt sekä potutuksen aihetta että ilonaiheita. Tämän päivän kahdesta kokeesta toinen kuuluu tähän keskusteluun ja se toinen ilmestyy myöhemmin omaan paikkaansa.
Tämän päivän englannin kielen suullinen koe meni kyllä ihan nappiin. Kyseessä oli ryhmätentti, jossa tilanteena oli työhaastattelu. Vähän jännitin koetta etukäteen, emme ehtineet harjoitella tilannetta kovin montaa kertaa ja vaikka minulle englanti on kielenä helppo, se ei kaverilleni ollut helppoa. Vähän oma kielitaitoni taisi myös antaa lisäpainetta hänelle
Mutta koe meni erittäin hyvin, saatiin arvosanaksi 5
Tämän päivän englannin kielen suullinen koe meni kyllä ihan nappiin. Kyseessä oli ryhmätentti, jossa tilanteena oli työhaastattelu. Vähän jännitin koetta etukäteen, emme ehtineet harjoitella tilannetta kovin montaa kertaa ja vaikka minulle englanti on kielenä helppo, se ei kaverilleni ollut helppoa. Vähän oma kielitaitoni taisi myös antaa lisäpainetta hänelle

Yksi sana riittää: syysloma. 
Lomalla suunnitelmissa pitää hauskaa vakikaveriporukan kanssa sekä nähdä rakkaita leirikavereita ja sukulaisia. Poikkeuksellisen sosiaalista minulta!

Lomalla suunnitelmissa pitää hauskaa vakikaveriporukan kanssa sekä nähdä rakkaita leirikavereita ja sukulaisia. Poikkeuksellisen sosiaalista minulta!

Kirjaneito kirjoitti: Yksi sana riittää: syysloma.
Sama.

Plus, että saan käyttää nettiä. Koko ajan TETissä sävelsin itselleni laulua tyyliin I can use the internet, I can use the internet ja nytkin estän itseäni käyttämästä caps lockia tunteideni välittämiseen. Esim tyyliin tämä: I CAN USE THE INTERNET, I CAN USE THE INTERNET!!!!
Nettikielto on kauhea asia. Saldoraja samaten.
Muokannut 11.10.2013 19:39 The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf kirjoitti:
Plus, että saan käyttää nettiä. Koko ajan TETissä sävelsin itselleni laulua tyyliin I can use the internet, I can use the internet ja nytkin estän itseäni käyttämästä caps lockia tunteideni välittämiseen. Esim tyyliin tämä: I CAN USE THE INTERNET, I CAN USE THE INTERNET!!!!
Nettikielto on kauhea asia. Saldoraja samaten.
Tiesitkös, meillä puhuttiin tänään terveystiedossa nettiriippuvuudesta. Huolestuttaa vähän, sä täytät melkein kaikki kriteerit.

Mun syysloma ei ala vielä, huomenna on pelireissu Ivaloon ja sunnuntaina koulujuttuja... Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun oikeasti odotan maanantaita