-
- Äänikirjat
- Lukusali / Pisania | Eilen 15:01
-
- George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
- Lukusali / Jussi | 06.12.2023 19:13
-
- Arvaa mikä kirja!
- Leikkinurkka / aituriar | 06.12.2023 11:19
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / Pisania | 04.12.2023 17:16
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 04.12.2023 15:19
Elämä on ihanaa, koska...
Eilen posti toin Stephen Kingin It:n. Päätin, että en lähde jonottamaan niitä paria kappaletta, jotka Helmetistä löytyy vaan tilasin kirjan Amazonista. Maltan tuskin odottaa, että pääsen aloittamaan.
Kirjan koko on kyllä aika järkyttävä, pokkari paksuus on 6,5 cm ja se on varmasti paksuin pokkari mitä minulla on koskaan ollut.

Muokannut 25.07.2015 11:32 Puolikuu
Tämä biisi:
Lisäksi sain eilen viimeinkin päätökseen yhden kurssin lopputyön. Siinä oli itsellä vähän aikataulullisia ongelmia ja myös itsestä riippumattomia viivästyksiä, joten tuntui hyvältä palauttaa se eilen.
Ja enää 2 viikkoa kesäloman alkuun
Lähden siitä samantien reissuun ja varmaan palailen vasta kun opinnot alkaa, tarkkaa päivää ei vielä ole päätetty.
Ja iskä tuli yllärivisiitille. Sain eilen viestin, että hän on huomenna täällä ja niinhän tuo tuli käymään. Vietettiin ilta Nallikarissa ja lauantaina ollaan vielä koko päivä yhdessä. Hänellä ja äitipuolella on huomenna vuosipäivä niin haluavat olla kahdestaan. Päätin siis pestä pyykkiä huomenna, koska se on paras tapa viettää perjantai-iltaa näin opiskelijana
Lisäksi sain eilen viimeinkin päätökseen yhden kurssin lopputyön. Siinä oli itsellä vähän aikataulullisia ongelmia ja myös itsestä riippumattomia viivästyksiä, joten tuntui hyvältä palauttaa se eilen.
Ja enää 2 viikkoa kesäloman alkuun

Ja iskä tuli yllärivisiitille. Sain eilen viestin, että hän on huomenna täällä ja niinhän tuo tuli käymään. Vietettiin ilta Nallikarissa ja lauantaina ollaan vielä koko päivä yhdessä. Hänellä ja äitipuolella on huomenna vuosipäivä niin haluavat olla kahdestaan. Päätin siis pestä pyykkiä huomenna, koska se on paras tapa viettää perjantai-iltaa näin opiskelijana

Kyllä nämä iltavuorot töissä vaan on minua varten: olen suurin piirtein skarpeimmillani, työtehtävät ovat tässä vuorossa aika monipuolisia ja paikalla on minun lisäkseni about kaksi muuta ihmistä.
Toisaalta ihanaa, mutta kuitenkin kamalaa on myös se, että täällä alkaa jo olla sen verran hämärää että pitää sytytellä valoja, jotta löytää etsimänsä. Syksy on tullut.
Toisaalta ihanaa, mutta kuitenkin kamalaa on myös se, että täällä alkaa jo olla sen verran hämärää että pitää sytytellä valoja, jotta löytää etsimänsä. Syksy on tullut.
Tykännyt: Iivari
Päätin puolen vuoden jahkailemisen jälkeen oikeasti lähteä kuntonyrkkeilemään. Maanantaina oli ensimmäinen koitos ja tänään luvassa toinen. Kroppa tykkää, vaikka onkin jumissa. Ei ole hyvin pitkään aikaan tullut kuntoiltua, mutta tuo on kivaa. Vielä pitäisi hommata omat hanskat ja ehkä vähän parempaa vaatetustakin (kengät on ok).
Kaiken lisäksi opiskelu jatkuu kuukauden päästä. Vaikka lukujärjestyksissä näyttää taas olevan hirveästi tyhjää, niin eiköhän ne siitä päivity. Tähän mennessä ehtinyt ilmoittautua jo muutamille kursseille (osa pakollisia, osa ei) ja laskeskelin, että niistä tulee jo 28 opintopistettä lisää ensimmäisen vuoden pistesaldon päälle (72).
Kaiken lisäksi opiskelu jatkuu kuukauden päästä. Vaikka lukujärjestyksissä näyttää taas olevan hirveästi tyhjää, niin eiköhän ne siitä päivity. Tähän mennessä ehtinyt ilmoittautua jo muutamille kursseille (osa pakollisia, osa ei) ja laskeskelin, että niistä tulee jo 28 opintopistettä lisää ensimmäisen vuoden pistesaldon päälle (72).
Tykännyt: Strato
Nyt alkoi 3.5 viikon pituinen kesäloma, jonka aikana pääsen myös kivasti matkustelemaan 
Vähitellen alkoi jo tuntumaankin siltä, että tarvitsee vähän irtiottoa ja huilausta ennen opintojen alkua. Kesä oli töiden ja opintohommien merkeissä melko rankkaa aikaa, ei jäänyt paljoa vapaa-aikaa jäljelle.

Vähitellen alkoi jo tuntumaankin siltä, että tarvitsee vähän irtiottoa ja huilausta ennen opintojen alkua. Kesä oli töiden ja opintohommien merkeissä melko rankkaa aikaa, ei jäänyt paljoa vapaa-aikaa jäljelle.
Kesäloma alkoi perjantaina. Ensiksi tehtiin Oulun visiitti. Shoppailua antikvariaateissa ja illalla rentoutumista paljussa hyvässä seurassa.
Kotiin päästyäni isä soitti että kirsikat ovat kypsiä suurimmaksi osaksi ja olen kerännyt niitä ainakin 20 litraa kahdesta puusta. Vielä jäi paljon puihinkin, mutta niiden kanssa pitää vielä odottaa. Kirsikat ovat pakastettuna mainiota syötävää leffailtoihin, kunhan vaan muistaa kovat siemenet sisällä (yksi hammas lohkesi aikoinaan moiseen).
Kotiin päästyäni isä soitti että kirsikat ovat kypsiä suurimmaksi osaksi ja olen kerännyt niitä ainakin 20 litraa kahdesta puusta. Vielä jäi paljon puihinkin, mutta niiden kanssa pitää vielä odottaa. Kirsikat ovat pakastettuna mainiota syötävää leffailtoihin, kunhan vaan muistaa kovat siemenet sisällä (yksi hammas lohkesi aikoinaan moiseen).
Töissä asiat ovat viime aikoina sujuneet hyvänpuoleisesti, ja lisäksi saatan ensi vuonna päästä kuin päästäkin tutkijavaihtoon, olettaen että sellainen pikkujuttu kuin rahoitus järjestyy. Mutta muuten alkaa pläni olemaan kasassa 3-6kk vierailua varten.

Jaksan taas hymyillä. On satanut ja maa on puhdas. Kaikki alla tuoksuu raikas maa. Minua ei väsytä. On syksy. Sain kirjan luettua, ja se oli hyvä, vaikka luulin toisin. On torstai. Huomenna on perjantai.
Syitä on satoja!
Jaksan taas hymyillä. On satanut ja maa on puhdas. Kaikki alla tuoksuu raikas maa. Minua ei väsytä. On syksy. Sain kirjan luettua, ja se oli hyvä, vaikka luulin toisin. On torstai. Huomenna on perjantai.
Syitä on satoja!
Tykännyt: Ageha
Sain minuutti sitten kirjastomme työntekijältä vinkin näyttelystä. Vihi patisti minut tutkimaan Kiasman sivuja, ja kuin löysin tuon tutun paikan uudelleen. Onneksi kiinnostavat näyttelyt ovat esillä vielä aika pitkään. Kerkiän siis varmasti käydä.

Blu-ray-soitin palasi takuuhuollosta. Tai itse asiassa ei palannut, koska sain näköjään täysin uuden soittimen hajonneen tilalle. Toivottavasti tämä pysyy ehjänä kauemmin kuin vuoden ja edellinen oli vain laiskan työntekijän kokoama maanantaikappale.
Nyt on kyllä... Nukuin levottomasti ja näin hyvin epämiellyttävää unta, jossa olin jengijohtaja ja hakkeri, kavaltanut hirvittävät summat rahaa ja muutenkin hirveä rikollinen -mutta olin silti teini. Jäin kiinni ja minut laitettiin käymään jotain koulua, jossa minua vahdittiin koko ajan. Kaikki pysyivät kaukana minusta, ja juorut levisivät. Opettajatkin oli koko ajan varpaillaan. Näin yhdysvaltalaisen sanomalehden, jossa etusivulla oli juttu minusta. Naamani tunsi yli puolet maailmaa. Eikä kukaan halunnut olla missään tekemisissä kanssani.
Sitten heräsin ihanan äitini soittoon. Hän kertoi kauniisti tunteistaan päivänä jona synnyin ja toivotti sitten hyvää huomenta ja syntymäpäivää.
Ihanin mahdollinen tapa herätä moisesta unesta.
Sitten heräsin ihanan äitini soittoon. Hän kertoi kauniisti tunteistaan päivänä jona synnyin ja toivotti sitten hyvää huomenta ja syntymäpäivää.
Ihanin mahdollinen tapa herätä moisesta unesta.
Tykännyt: Hiistu, Kuurankukka
Illastettiin hienoon tyyliin kullan kanssa: itsetehtyä porkkanakeittoa leivän kanssa alkupalaksi, ja pääruuaksi savustettua lohta, riisiä ja salaattia valkoviinin kanssa. Jälkkäri syötiin leffateatterissa, jossa esitettiin The Rocky Horror Picture Show suorana Lontoosta.
Oikein makoisa ilta, ja korvamadot pysyvät matkassa varmaan aika pitkään.
Let's do the time warp again!
Oikein makoisa ilta, ja korvamadot pysyvät matkassa varmaan aika pitkään.
Let's do the time warp again!