04.11.2015 16:25 #1161 :: Dyn
Elämä on ihanaa, koska...

Puolikuu kirjoitti: Tänään meen vihdoin ja viimein kissakahvilaan! Toivottavasti kisut tulevat juttelemaan. :cheesy:

Tampereelle vai Helsinkiin? Tampereen kahvila on aika ihana ja kisut tosi sosiaalisia, Helsingissä en ole vielä ehtinyt käydäkään... suunnitelmissa olisi.

04.11.2015 17:16 #1162 :: Puolikuu
Elämä on ihanaa, koska...
Helsinkiin. Kissat on ilmeisesti kaikki aika nuoria, sellaisia laiheliineja. Stalkkasin niitä kerran ohikulkiessani ikkunasta.

04.11.2015 17:20 #1163 :: Dyn
Elämä on ihanaa, koska...
Joo, ne on hankittu kahvilaan pentuina, joten pitäisi liittää vilskettä. Munkin pitäisi tuolla käydä... :heart:

05.11.2015 17:15 #1164 :: sinidean
Elämä on ihanaa, koska...
Elämä on ihanaa, koska minusta tuli 1,5 viikkoa sitten pienen pojan äiti. :heart:Ja tietysti scifi/fantasianörttiyskasvatus on aloitettu hyvissä ajoin. :wink:Kuluneen viikon aikana pojalle on tullut tutuksi mm. Star Wars -elokuvien äänimaailma. :cool:

05.11.2015 17:41 #1165 :: Nylkky
Onnea!!!
Tykännyt: sinidean

05.11.2015 17:53 #1166 :: Dyn
Elämä on ihanaa, koska...
Muista sitten kieltää kaikki spefiaiheiset leffat, kirjat ja pelit, eikös juuri kaikki kielletty houkuta? :wink:Joskus on tuttavapiirissä pelätty, että jos fantsunörttien lapsi haluaa kapinoida, millainenhan räppihipsteri siitä mahtaa tulla...
Tykännyt: sinidean, Ageha

06.11.2015 09:24 #1167 :: Diara
Elämä on ihanaa, koska...

Mirelle kirjoitti: Sain lukuintoni takaisin. Kertakaikkisen ihanaa päästä taas itkemään ja nauramaan kirjan kanssa.

Minullekin kävi reilu viikko sitten näin. Viimeksi luin kesällä pari kirjaa, enkä sen jälkeen ole lukenut sivuakaan muuta kuin tenttikirjoja. Nyt sitten iski pakottava tarve ottaa ihan oikea kirja käteen, laittaa telkkari kiinni ja vain lukea. Nyt olenkin sitten reiluun viikkoon lukenut kolme noin 700-sivuista kirjaa. Ihanaa pitkästä aikaa vain nauttia tarinoista ja juurikin itkeä ja nauraa tarinan edetessä.

• Laine hahmo
  • Laine

06.11.2015 21:14 #1168 :: Laine
Elämä on ihanaa, koska...
Näin tänään kavereita ekaa kertaa kolmeen kuukauteen :heart:

07.11.2015 14:51 #1169 :: Emelie
Elämä on ihanaa, koska...
... vaiston varaisesti, alitajuntaisesti osaa kävellä kaupungilla jäämättä autojen tai ratikoiden alle.

Kävelin tänään keskustaan päin ihan ajatuksissani ja olin jäänyt odottamaan vihreää jalankulkijavaloa. Yhtäkkiä englantia puhuva herrasmies alkoi kysellä minulta huvittuneen epäuskoisesti, että ihanko totta suomalaiset odottavat vihreää valoa ennen kuin ylittävät tien, vaikka autoja ei näy. Tällöin tosiaan havaitsin, että olin kävellyt koko matkan melkein keskustaan asti pohtimatta yhtään ympäristöäni. Se on tavallaan hieno asia, että vaistomaisesti osaa tehdä oikeat valinnat, mutta kuitenkin osaa tietyissä tilanteissa kytkeä tuollaisen "ajatuksissaan paikkoihin pääsyn" pois. Kuten silloin kun muutama viikko sitten kävelin yksin lauantai-iltana Helsingin yhtä epämiellyttävämmistä kaduista. Itsesuojeluvaisto harasi vastaan joka askeleella. :tongue:

13.11.2015 00:52 #1170 :: Nylkky
Elämä on ihanaa, koska...
Täällä Nylkky ja Torrevieja!

Eipä tuu ostettua kauppareissuilla turhaa (ehkä). Onneksi täällä on hyvä suomalainen yhteisö joka oli yllättävän auttava näin alkajalle. Sähkö, netti, vesi ja yms. hoito paikallisten kautta saatiin hyvin yhteisön kautta. Posti ei tuppaa löytää perille. No eipä oo paljoa tuloja niin ei oo menojakaan.

Mutta itse asiaan. Vanhemmat saapuvat huomenna tänne ja tuovat ne unohtuneet tavarat. Niitä oli sellanen 100 esineen lista. No eipä sillä väliä kun on sulaa asvalttia ja kenkiä jota kuuluttaa

Samalla voin udella kuinka moni hokaa aloitus lauseeni henkilölainauksen ;)

13.11.2015 16:17 #1171 :: Diara
Elämä on ihanaa, koska...
Vietin tänään ihanat 4 tuntia kummityttöni kanssa. Vauvan kanssa puuhailu oli kivaa, sain harjoitella vaipanvaihtoa ja vaatteiden pukemista siskoni opastaessa, miten homma toimii. Parasta oli, kun vierailun loppupuolella siskoni pyysi, jos vahtisin vauvaa ensi viikolla. Läpäisin siis harjoittelut, kun uskaltavat jättää minut yksin pienen kanssa. Ensi viikkoa odotellessa :heart:

Nylkky kirjoitti: Kohta viikko muutosta Torreviejaan. Vielä on vähän hankaluuksia löytää autovuokraamoa josta voisin vuokrata (ikäraja 23v, itse täytän joulukuussa 23) no eiköhän sitä voi pari kuukautta pärjätä ilman autoa.

Oletko kokeillut pieniä paikallisia vuokraamoita? Muutama vuosi sitten olin Grenoblessa vierailemassa siskoni luona ja törmäsimme samaan ikäongelmaan, minä olin 22 ja ikäraja se sama 23. Näin siis kaikissa isoissa ketjuvuokraamoissa. Lopulta löysimme pienen paikallisen pariskunnan omistaman vuokraamon, josta saatiin auto + GPS halvemmalla kuin mistään muista vuokraamoista ja saimme molemmat ajaa. Lisäksi halusimme reissun päältä jatkaa vuokra-aikaa muutamalla päivällä, sekin onnistui ihan pelkällä puhelinsoitolla. Jatkossa pyrin itse etsimään aina tuollaisen pienen paikallisen vuokraamon ja tyydyn ketjuvuokraamoihin vain, jos ei ole muuta tarjolla.

13.11.2015 19:27 #1172 :: Nylkky
Elämä on ihanaa, koska...
No autonvuokraaminen näin pitkäksi aikaa otan mieluummin tunnetun virman (kesto 4 kk) nyt olen ns 2 kuljettajaksi nimetty valmentajan vuokraamaan autoon. Hinta oli tyyris mutta se helpottaa elämää

• Strato hahmo
  • Strato

19.11.2015 23:42 #1173 :: Strato
Elämä on ihanaa, koska...
Tänään oli se esitelmä josta hermoilin eilen. Se menikin itseasiassa erittäin hyvin omasta mielestäni. Alun jännityksestä päästyäni sain rentoutua ja oikeasti kertoa aiheesta josta pidän paljon. Paikoin jopa nautin esiintymisestä, outoa :grin:
Nyt on sitten se kurssi hoidettu, taas askelta lähempänä tarvittavia opintopisteitä :smile:

Ja Rising palautui jo käyttöön, jotenkin oletin ettei tänne pääsisi ollenkaan seuraavaan 2-3 päivään. Nämä jotkut uudet hymiöt on aika hauskoja :cheesy:
Tykännyt: Piru Naiseksi

• Iivari hahmo
  • Iivari

20.11.2015 11:17 #1175 :: Iivari
Elämä on ihanaa, koska...
Kuulostaa, miten sen nyt sanoisi, kasvattavalta.

Minun elämäni on ihanaa toistaiseksi ainakin siksi, että minulla on niin loistava työ. Pelottelin juuri päiväkotilapsia ja käänsin kansainvälisen Harry Potter -päivän tapahtumamainoksen ruotsista suomeksi. Näin on ihana työ tehty.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

20.11.2015 12:17 #1176 :: Hiistu
Elämä on ihanaa, koska...
Ulkona sataa lunta. :heart:Hieman kituliaasti mutta kuiteskin.

25.11.2015 20:31 #1177 :: Diara
Elämä on ihanaa, koska...
Vietin eilen neljä tuntia tuijotellen 8 viikon ikäistä kummityttöäni. Onnistuin vaihtamaan hänelle vaipat ilman hirveää huutoa, tyyppi lähinnä vaan hymyili koko ajan tuota valloittavaa hymyään, jonka hän oppi reilu viikko sitten. Ilmeisesti minä alan vauvankin mielestä oppia vaipanvaihdon. 45 min vauva nukkui minun sylissäni, ja vanhemmat saivat käydä pitkästä aikaa rauhassa saunassa, kun minä vahdin pientä. Hän vaan on niin ihana :wub:

Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja tein yli puolet pahasti jäljessä laahanneesta oppimispäiväkirjastani. Lopputulos on mielestäni todella hyvä, ja nyt on mukavan rentoutunut olo, kun sain tuota työtä tehtyä niin paljon eteenpäin. Nyt voin hyvällä omallatunnolla katsoa telkkaria loppuillan, kun tiedän tehneeni paljon töitä.
Tykännyt: Kuurankukka

• Laine hahmo
  • Laine

28.11.2015 20:55 #1178 :: Laine
Elämä on ihanaa, koska...
Tilasin äsken itelleni aikaseks joululahjaks lisää luonnonkosmetiikkaa enkä malta oottaa paketin saapumista. :tongue:

• Skie hahmo
  • Skie

29.11.2015 04:33 #1179 :: Skie
Elämä on ihanaa, koska...
Vietettiin eilen kiitospäivää (pari päivää myöhässä koska viikonloppu). Ruokaa oli valtavasti ja se oli hyvää, pääsin maistelemaan yhdenlaista amerikkalaista versiota kiitospäivän ruuista. Ja vihdoin pääsin pelamaan myös Card Against Humanitya. :smile:

29.11.2015 10:56 #1180 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Muumioitua käyttöjärjestelmää kantavin museokonein pääsen yhä sähköpostilleni ja mm. Risingin sivustolle - kuten näkyy. Ähäkutti, vaihtoonpakott... -patist... kehottajat!:evil: