30.11.2015 07:40 #1181 :: Emelie
Elämä on ihanaa, koska...
Meidän kirjahyllyt tuli maalauksesta! Me saatiin ne perjantaina, koottiin ne vklopun aikana ja purettiin ympäri kämppää laitetut kirjakasat vihdoinkin 5 viikon jälkeen takaisin hyllyihin. Nyt meillä on taas tilaa asunnossa. Ja kirjahyllyt. :heart:
Tykännyt: Ansa

• Tablo hahmo
  • Tablo
    Peto

05.12.2015 00:57 #1182 :: Tablo
Elämä on ihanaa, koska...
Ulkona on mahtava sää, koirien lenkitys pimeällä rantatiellä täysin pimeässä ja myrsky tuullessa ja sään kruunasi se ettei satanut. Lisäksi tänään tuli uusi telkkari postista.

13.12.2015 18:27 #1183 :: Celestine
Elämä on ihanaa, koska...
Pian on joulu, melkein kaikki joululahjat on hankittu, huomenna on vapaapäivä ja joulukortit lähtevät toivottavasti pian matkaan vastaanottajilleen!

13.12.2015 18:51 #1184 :: Poison Girl
Elämä on ihanaa, koska...
Vihdoinkin satoi ensilumi ja se on ihanaa!
Tykännyt: Celestine

• Rinja

14.12.2015 22:08 #1185 :: Rinja
Elämä on ihanaa, koska...
Selvitin kämpässäni vallitsevan misantropian alkulähteen ja sain siitä erävoiton, vihoviimein! :grin:Tilanne lienee siis nyt Rinja 1, kämppä 295.

Kröhöm, homman nimihän on siis se, että sain eilen illalla hienot uudet kelta-oranssit villasukat valmiiksi ja halusin panna ne jalkaan. Totesin kuitenkin, että en minä uskalla astua niillä täällä askeltakaan, koska lattia on niin täynnä pölyä, että aiemmatkin villasukat ovat heti lyhyen käytön jälkeen vaihtaneet dramaattisesti väriä.

Tämä traaginen tilannehan olisi korjaantunut imuroinnilla, ja olinkin yrittänyt jo viikkokausia saada otettua imuria kaapista. Aina olin kuitenkin todennut, että ensin pitäisi pyyhkiä puhtaaksi pöytä, koska muuten siitä kuitenkin tippuisi lattialle niin paljon murusia ja pölyä, että pöydän tienoo pitäisi imuroida joka tapauksessa. (En siis käytä ruokapöytääni käytännössä muuten kuin ylimääräisenä keittiötasona, sillä keittiössäni ei oikeastaan ole tasoja. Tähän tarkoitukseen riittää pöydästä yksi kulma, ja muu osa menee sitten... muuhun.)

En ollut kuitenkaan voinut pyyhkiä pöytää, koska sen toiselle laidalle oli ehtinyt kertyä varsin paljon ilmaisjakeluita ja muuta paperiroskaa. Ne olisi ensin pitänyt heittää muiden paperiroskien joukkoon.

Tämä ei kuitenkaan onnistunut, koska olin kerännyt paperiroskia muovipusseihin vaatehuoneen lattialle niin paljon, että jos panisin sinne enää mitään, niin vaatehuoneen ovi ei menisi enää kiinni. Enhän ollut siivonnut vaatehuonetta puoleentoista vuoteen, eli _koskaan_ tässä kämpässä asuessani :P Tämä taas juontui siitä, että muuton jälkeen tavaroille ei oikein ollut paikkaa ja nakkasin ison osan vaatehuoneeseen. Koska niille tavaroille ei ilmaantunut paikkaa vielä pitkään aikaan tämän jälkeenkään ja lisäksi siihen päälle alkoi kertyä niitä paperiroskia ja palautuspulloja ja pyykkiä ja pahvilaatikoita jne, päätin että parempi vain panna ovi kiinni ja olla stressaamatta.

MUTTA SIIS: äsken seurasin tätä ajatuskulkua edellä esitettyyn tapaan ja tajusin, että jos haluan pitää villasukkiani niin minun on aloitettava vaatehuoneen tyhjentämisestä. Ja sain kuin sainkin sen aloitettua! Sieltä löytyi kuusi kukkurallista kassillista paperiroskaa, neljä kassillista palautuspulloja (vaikka niitä kyllä olen mielestäni palautellut säännöllisesti...), paljon pahvilaatikoita sekä tietenkin kauan "kadoksissa" olleita tavaroita. Yhdestä paperiroskakasasta löytyi jopa rahaa, koska en ollut huomannut eläkkeelle jääneen työkaverin sujauttaneen kirjekuoreen läksiäiskortin lisäksi myös kahdenkympin setelin :P

Vielä pitäisi viedä ne mainitut palautuspullot kauppaan ja aloittaa varsinainen siivoaminen, mutta jospa se tästä nyt kun suurin fyysinen ja henkinen este on raivattu tieltä. Aika hienoa on sekin, että saatan nyt voida käyttää vaatehuonettani vaatteiden kunnolliseen säilytykseen, eikä tarvitse vain tunkea niitä siihen ainoaan hyllynpäätyyn johon olen ovelta yltänyt :grin:Laiska ja sotkuinen, minäkö muka?
Muokannut 14.12.2015 22:10 Rinja

15.12.2015 13:06 #1186 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Huomasin taas, että asioilla on taipumus järjestyä. Tulin taas vain hätäilleeksi turhaan niin keikka- kuin viranomaisasioissa.
Muokannut 15.12.2015 13:06 Piru Naiseksi Syy: lisäys

16.12.2015 09:00 #1187 :: Warghast
Elämä on ihanaa, koska...
... Työt jatkuu, sain juuri allekirjoitettua Q1/2016 sopimuksen... ja toki se, että työ on kirjoittamista on aina plussaa :)

• Strato hahmo
  • Strato

17.12.2015 21:48 #1188 :: Strato
Elämä on ihanaa, koska...
Joululoma alkoi tänään. Enää pitää jännätä tenttien tuloksia ja keskittyä lomista nauttimiseen. Viimeksi oli lomaa elokuussa, joten kyllä sitä vähän alkoi jo kaipaamaan. Tässä on myös hyvä alkaa miettiä joululahjoja, opinnot ovat vieneet niin paljon aikaa että voin oikeastaan vasta nyt, viimehetken paniikissa, keskittyä niihin.

18.12.2015 07:48 #1189 :: Emelie
Elämä on ihanaa, koska...
Aina välillä kannattaa tutkia toisten ihmisten kirjahyllyjä, koska sieltä voi löytyä vaikka mitä jännää. Minun tapauksessani tämä "toinen ihminen" oli avopuolisoni. Olin toissapäivänä pohtinut (taas), että pitääpä laittaa jossain vaiheessa Asimovin I, Robot varaukseen kirjastosta, mutta unohdin tehdä sen. Eilen sitten jostain syystä tutkin mieheni kirjahyllyjä ja sattumalta käteen osui juurikin tuo kyseinen kirja. Se oli siis koko ajan ollut noin 2 metrin päässä minusta, en vaan olut yhtään huomannut. Kirjahyllystä löytyi kyllä kaikkea muutakin mielenkiintoista luettavaa (Philip K. Dickiä, lisää Asimovia, Clarkea ja Moorcockia nyt muutama mainitakseni). Pitää ottaa asiakseen kahlata hänen kirjahyllyään läpi ensi vuonna, kun oman hyllyn lukemattomia kirjoja en saa aikaiseksi lukea...

Ja toki, tänään on hyvä päivä myös siitä syytä, että alkaa kolmen viikon loma. Jo sitä on odotettukin koko syksy.

24.12.2015 09:41 #1190 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Pohjaanpalamattomaksi mainostettu maitotuote tuntuu olevan edes jollain tavoin lupauksiaan lunastava: kiehautin siihen äsken riisipuuron, enkä edes minä, kehnoin keittäjien joukossa, saanut poltetuksi puuroa pohjaan. (Yli neste sentään kiehui, mutta se on huttujuttu sinänsä.)
Rentouttavaa joulua!
Muokannut 24.12.2015 09:44 Piru Naiseksi Syy: kirjoitusvihreen korjaus

• Niksu hahmo
  • Niksu

24.12.2015 13:50 #1191 :: Niksu
Elämä on ihanaa, koska...
Pikkulinnut visertävät ja aurinko paistaa. Ihanan virkistävä aamulenkki.

24.12.2015 19:32 #1192 :: LordStenhammar
Elämä on ihanaa, koska...
Haudoilla käyty, kinkut ja joulupöydän sivuosan esittäjät tungettu suuhun, lahjat saatu ja annettu, tontut kirottu. Saunat ja suklaan mussutukset jätin mammalle ja taatolle. On vähän tämmöinen kotikutoinen "dietti"päällä.

Onhan se Yule hieno juhla kerran vuodessa, mutta ei sitä joka päivä jaksaisi.

• Skie hahmo
  • Skie

05.01.2016 00:12 #1193 :: Skie
Elämä on ihanaa, koska...
Tämän joulun sesonki on nyt taputeltu loppuun. Vaikka päivät olivatkin pitkiä ja raskaita, ja erilaisia työtehtäviä oli enemmän kuin ihmisiä niitä tekemään, olen kyllä oikein tyytyväinen päätöksestäni palata ENFille tänäkin sesonkina. Huikea työporukka vuodesta toiseen tekee kaikesta vain jaksamisen arvoista eli valtaisat kiitokset ja kumarrukset työkavereille. :heart:
Tykännyt: Iivari

• Breza
    Kaartilainen
07.01.2016 19:29 #1195 :: Breza
Elämä on ihanaa, koska...
täysi jääkaappi, ihana poikaystävä :)

10.01.2016 10:17 #1196 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Ikikulu totuus ´asioilla on taipumus järjestyä` pitää paikkansa edes silloin tällöin: rahani riittivät kuin riittivätkin treenimaksuihin. :grin:

13.01.2016 19:55 #1197 :: HourglassEyes
Elämä on ihanaa, koska...
Kävin tänään lunastamassa keikkalippuni King Diamondin Abigail kiertueelle kesäkuulle! :evil::heart::skull::grin:

16.01.2016 16:21 #1198 :: LordStenhammar
Elämä on ihanaa, koska...
Käytännönjournalisti ja internetkuuluisuus Pasi Viheraho on tuonut minulle viimeaikoina monta tuntia sanatonta riemua. Mieshän on jonkin sortin NERO. Puhe ja katkeruus ei lopu, vaikka miten kova paikka tulisi. Ehdottomasti kotikuntani Hollolan suurin kuuluisuus (vaikka taitaakin nykyään hörhöillä Nastolan puolella).

26.01.2016 09:51 #1199 :: Emelie
Elämä on ihanaa, koska...
Olen aina silloin tällöin viimeisen 5-7 vuoden aikana etsinyt yhtä elokuvaa, jonka näin joskus vuosituhannen vaihteessa telkkarista. Jostain minulle täysin mystisestä syystä se jäi vaivaamaan minua ja halusin selvittää, mikä leffa se oli ja ehkä jopa katsoa uudestaan. En muistanut elokuvasta oikein mitään muuta kuin muutaman kohtauksen; sen että naispäähahmo oli (jonkinlainen) poliisi; millaiset hiukset naispääosanäyttelijällä oli ja sen, että leffa oli amerikkalainen. Jostain syystä sain päähäni, että miespääosanäyttelijä olisi ollut Paul McGann, joka vaikeutti etsintää huomattavasti (koska näin ei ollut). Mutta nyt minä löysin sen leffan ihan vahingossa! :grin:Kävin IMDb:ssä leffalistoja ihan muuten vain läpi etsiessäni katsottavaa ja se tuli vastaan siellä. En edes tajunnut kuinka paljon se on ärsyttänyt minua, kun en tiennyt mistä elokuvasta oli kyse (leffa oli siis Impulse vuodelta 1990). Kyseessä ei ollut mitenkään merkittävä elokuva, mutta nytpä tiedän sen nimen.

• Strato hahmo
  • Strato

13.02.2016 14:00 #1200 :: Strato
Elämä on ihanaa, koska...
Pitkään olen taistellut tiettyjen kurssien läpäisemisen kanssa ja viimein sain ne läpi. Vielä yhden kurssin tuloksia odotellaan, mutta nämä muut vähentävät kyllä kovasti stressiä :smile:
Tykännyt: Piru Naiseksi