• Nylkky hahmo
  • Nylkky

20.03.2016 19:11 #1221 :: Nylkky
Elämä on ihanaa, koska...
Jalkoja särkee, puhelin soi koko ajan ja kahden tunnin yö unilla oli päivä kyl tuskaa mutta silti lauantain kisa korvaa kaiken.

Askel lähempänä unelmaa ja voin sanoa olevani olympiaurheilija.

23.03.2016 13:18 #1222 :: Puolikuu
Elämä on ihanaa, koska...
Sain ystävältäni kortin, joka teki minut iloiseksi. On hienoa olla elämässä ihmisiä, joiden huumorintaju on samanlainen kuin itsellä. Ihmiset, lähettäkää toisillenne kortteja ja tehkää maailmasta parempi paikka kaikille!
Tykännyt: sinidean

28.03.2016 20:57 #1223 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Mietin, lähetänkö tämä kommenttisen isoihin vai pieniin ilopaloihin, ja päädyin siihen, että iso ilo tämä on:
Tänään pystyin kävelemään Stadin poluilla lenkkarit jalassa, tosin syksyisen mustat, rähjääntyneet ja kuluneet - ei siis vielä hyvän kelin kenkäni. Mutta en liukastunut, sillä jäätä vaani enää vain muutamassa paikassa. Nekin lämpäreet näyttivät lämmön väsyttämiltä.
Talvi sulaa, kevät palaa ja kohta kesää halaa!

Näin mietin eilen. Äsken luin maailmanlaajuisverkosta lisää ilonpulputtajaa: jo tänään voi käydä hankkimassa kausikortin kaupunkimme mainioihin maauimaloihin!

Ja vielä pulpahti uusi ilonaihe, ns. Naamakirjan kautta: näpsin eilen mielestäni näpsän kännyräpsyn ja lähetin sen tänään naamaston ryhmään, jossa esitellään aitoja valokuvia. Nyt otos näyttää keräävän jopa joitain tykkäyksiä. Niin käy aika harvoin kuvilleni, joten jokainen tykkäys on aihe iloon.
Muokannut 29.03.2016 11:44 Piru Naiseksi Syy: lisäys lisäykseen

• Skie hahmo
  • Skie

29.03.2016 13:54 #1224 :: Skie
Elämä on ihanaa, koska...
Hallelujah, sain vihdoin VPN-yhteyden toimimaan eli the Great Firewall on (ainakin hetkellisesti) kukistettu.

30.03.2016 20:56 #1225 :: Salmikki
Elämä on ihanaa, koska...
Tänään kahdeksalta illalla tuli niin hyvä mieli, että tein siitä facebook-statuksenkin (ei mikään päivittäinen tapahtuma):

"I am not feeling stressed. ^_^"

Kolme viikkoa tässä on hurjasteltu tukka putkella paikasta toiseen, tehden sitä ja tätä, miettien, ratkoen ja venyen joka suuntaan. Nyt, kolmen päivän kandinpakertamisputken ja vielä iltaisen immateriaalioikeus-esitelmän laatimisen sekä PAMin toimintasuunnitelmaan ja alan englannin- ja ruotsinkieliseen termistöön tutustumisen jälkeen alkaa olla kaikki pussissa. Lauantain gaalaankin löytyi sopiva pikkumusta, jakku ja kengät. Ainiin, ja perjantain sääntömääräiselle ylipitkälle superluentotyöpäivälle löytyi maailman luotettavin koirankaitsija. Ihanaa!

En tiedä kauan tämä aivolihaksen rentoutus kestää, mutta ah, kun tekee hyvää. Olin laittaa kirjoituksen pienien ilojen viestiketjuun, mutta kyllä tämä taitaa olla vähän isompi ilo. Tässä keväässä on vielä rutosti työsarkaa, mutta tuskin tällaista yksittäistä työvyöryä enää kerralla. Ehkä siinä vaiheessa, kun kaikki kurssit loppuu kerralla. ^_^
Tykännyt: Piru Naiseksi, Ansa

01.04.2016 15:11 #1226 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Koska minulla on nyt muutama päivä urakkarupeamain välistä ansiotonta aikaa, lähettelin hakemuksen malliksi erääseen opetuskuvaustilaisuuteen, huomiseksi. Aluksi tuli ´paikat täytetty`-vastaus - tosin lupauksin peruutuspaikasta. Mutta aika harvoin minua lykästää peruutuspaikkojen suhteen - tai sitten pessimistisyyttäni muistan väärin. Tänään tulikin kutsu - yksi oli peruuttanut. Oitis rupesin raivoisasti penkomaan rekvisiittavaatevarastoani löytääkseni sopivia kamppeita. Tiesin, mitä halusin, mutten löytänyt sitä - heti. Mutta kun sisukkaasti jatkoin pussuikoihin sukeltelua, löysin haluamani.

Sitten ykskaks tuli yhteydenotto myös casting-toimistosta, jossa kävin koekuvauksessa viime vuonna. Kuulemma olen nyt toinen ehdokkaista tuotokseen, ja vain toinen valitaan. Tuureineni otaksun tietäväni, miten lopullisessa valinnassa käy, mutta ilahduin jo tästä ns. kalkkiviivoille pääsemisestä.

Joskus ajatteluttaa noissa koekuvauksissa ravaaminen ja usein tuntien jonottaminen itse tilaisuudessa, mutta yrittämättä jää varmasti ilman. Työvajeisen pitää kuitenkin yrittää - hyvin onnin tulee vastaan keikka, joka jopa sopii muuhun työaikatauluun.

Ja on kevät! Enää n. 37 päivää siihen, että pääsee plätseil...hyppimään ulkoaltaaseen!
Muokannut 01.04.2016 15:14 Piru Naiseksi Syy: Virhettien korjaaminen

05.04.2016 13:09 #1227 :: Emelie
Elämä on ihanaa, koska...
Jee, meidän sohva tulee huomenna! Ja nyt toivottavasti sellainen kuin sen piti olla. Väliaikainen nahkasohva on kestänyt hyvin 2-3 kissan taloudessa runsaan kuukauden ilman merkittäviä naarmuja (eikä siinä ole myöskään pikku-ukkomaalitahroja :tongue:), joten on kova luotto siihen, että uusikin kestää.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

08.04.2016 14:11 #1228 :: Diara
Elämä on ihanaa, koska...
Vein tänään siskoni kanssa hänen puolivuotiaan lapsensa (ja minun kummityttöni) ensimmäistä kertaa uimaan uimahalliin. Meitä molempia hiukan jännitti, miten lapsi reagoi vieraaseen paikkaan ja mahdolliseen meteliin. Onneksi tulimme paikalle noin vartin ennen ala-asteryhmää, joten saimme tutustua lastenaltaaseen rauhassa ilman meteliä. Kouluryhmän saapuessa meidän tyttö oli jo niin innossaan uinnista, ettei häiriintynyt koululaisten riehumisesta yhtään. Polskuttelimme yli puoli tuntia vedessä, mikä on melkoinen saavutus ensimmäiseksi kerraksi. Pienen iloa ja riemua oli niin ihana katsoa.

25.04.2016 11:14 #1229 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Saavutin kuin saavutinkin taas yhden urheiluun liittyvistä tavoitteistani, monen yrittämän jälkeen. Kerkisin jo suoltaa näistä yrityksistäni tieteistarinan ja lähettää kilpailuun, jossa odotetusti ei menestystä tullut, mutta sainpa kielellistä harjoitusta ja mielellistä tunteidentuuletusta.
Seuraava alan tavoite tuntuu kovin etäiseltä. Ehkä etiäiseni saa joskus näpsytellä siitä stoorin - tai todeta, että aihe on jo liian kulunut.

27.04.2016 18:00 #1230 :: Puolikuu
Elämä on ihanaa, koska...
Jeijei, sain tänään pestin erään yhdistyksen sihteerinä ja kuumeisesti tekemästäni tentistäkin tuli erinomainen arvosana. Pessimistinä olin varma, että valitsevat sihteeriksi jonkun muun ja tentaattorin vaatimuksista olin kuullut kauhutarinoita. Stressiä ja tekemättömiä tehtäviä on aika lailla tälle keväälle, joten tällaiset positiiviset jutut piristävät kyllä aivan valtavasti. :grin:

• Rinja

27.04.2016 20:02 #1231 :: Rinja
Elämä on ihanaa, koska...
Kysyin eilen pitkäaikaisen kesätyöpaikkani työnjohtajalta, josko minusta voisi hänen mielestään joskus olla vastuullisempiinkin hommiin eikä vain muiden apulaiseksi. Tajusin näet, että itse asiassa minulla on enemmän kokemusta juuri noista hommista kuin monella muulla siellä työskentelevällä, vaikka olenkin tehnyt noita töitä pätkittäisemmin kuin muut ja vain aivan "väärän" alan opintojen ohessa. No, pomo vastasi, että hän oli jo miettinytkin että voisin saada tänä kesänä ylennyksen :grin:Tässä voi vielä käydä niin, että pääsen käskyttämään itseäni kaksi kertaa vanhempia ihmisiä, joilla on vieläpä alan koulutus, toisin kuin minulla. Harmi vain, ettei palkka nouse, mutta suurempi vapaus tehdä asioita ja päättää oman palstansa hoidosta on jo nannaa.

Palkasta puheen ollen, ensimmäinen tämän vuoden palkka tulee ylihuomenna. Vaikka sitä tulee vain kahdelta viikolta, niin saa sillä vuokran maksettua ja elää toukokuun yli. Jeij!

28.04.2016 18:47 #1232 :: Pisania
Elämä on ihanaa, koska...
Eipä tarvinnut ihan merkkipäiväkakkuostoksille lähteä, sillä keittiöremppani valmistui päivää ennen kuin kaksi kuukautta tuli täyteen. Tekisi jo mieleni vaipua polvilleen hallelujaa huutamaan mutta vielä on paljon imurointia ja romujen paikoilleenraijaamista ohjelmistossa. Olen kyllä ehtinyt niin tottua asioiden tilaan että saattaa kestää jonkin aikaa ennen kuin osaan taas toimia normaalisti

29.04.2016 15:14 #1233 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Töitä näyttää nyt sittenkin riittävän, ja ahkerin mielin sekä henkäyksin Urakan Jumalattaren puhaltamaa myötätuulta kenties saan hommat valmiiksi määräajassa. Ajattelin tänään, että työkoneeni nettiyhteys oikkuilee, mutta sitten keksin selityksen, joka toivottavasti pätee - eli kaikki toimii, kuten pitääkin. Aurinkokin paistaa.

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

29.04.2016 22:50 #1234 :: Vael
Elämä on ihanaa, koska...
Opiskeltiin eli juteltiin niitä näitä luennoista ja vapusta lasiseinäisessä huoneessa yliopistolla, kun käytävällä juoksi ohi kaksi maailman söpöintä taaperoa. Ne pysähtyivät pällistelemään että mitä siellä lasin takana on ja kuka siellä istuu, ja sitten yksi opiskelutoveri meni lasin luokse antamaan ylävitosia lapsille siitä läpi ja ne kirkuivat riemusta. Miten voi saada tuollaisen pienen kiihtymään nollasta sataan niin vilpittömään riemuun niin pienellä eleellä, että kyykistyy hetkeksi huomaamaan sen vyötärönkorkuisen tapin.
Tykännyt: Piru Naiseksi, Strato

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

02.05.2016 11:36 #1235 :: Nylkky
Elämä on ihanaa, koska...
Löysin vanhat kasettisoittimeni siivotessani varaston ja se toimii!!

Samalla löytyi Radioteatterin -84 kuunnelma Linnunradan käsikirja liftareille kokonaisuutena kaseteilla.

NOSTALGIAA!!!
Tykännyt: Iivari, Celestine

02.05.2016 11:46 #1236 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Tämä on viimeinen kuiva maanantai ennen syyskuun 19. päivää! Ja töitäkin on. :smile:

02.05.2016 16:00 #1237 :: LordStenhammar
Elämä on ihanaa, koska...
Nyt on kyllä ulkona niin hieno ilma, että pelkästään sisällä pysytteleminen on rikos luontoa kohtaan. Tuossa juuri tulin kaupasta ja kahvilta, ja takki ja päällipaita oli selkeästi ylipukeutumista. Se on kesätakki kaivettava esille, jos sää tällaisena jatkuu.

Mölkkykauden voisi senkin jo avata. Saa nähdä, mitä muut hullut siihen sanovat...

• Skie hahmo
  • Skie

02.05.2016 17:34 #1238 :: Skie
Elämä on ihanaa, koska...
Vaikka oikein minkään ohjelman katsominen ei tunnu täällä onnistuvan ilman ikuisuuksiin kestävää latausta tai katkeilevaa nettiyhteyttä, olen onnistunut molempina maanantaina katsomaan GoT:in uuden jakson vain vajaat 12 tuntia jenkkiesityksen jälkeen. :heart:

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

03.05.2016 17:30 #1239 :: Diara
Elämä on ihanaa, koska...
Lähes kahden viikon vappu huipentui sunnuntaina, kun pääsin pulahtamaan kylmään Tammerkoskeen ja minusta tuli näin teekkari. Siitä hetkestä olin muutaman vuoden ensin haaveillut ja nyt viimeisen lukuvuoden innolla odottanut. Teekkarikasteen iloa varjosti vain se, ettei isäni (teekkari hänkin) päässyt pitkäaikaisen sairauden takia katsomaan kastettani, mutta onneksi koko muu perhe ja muutama ystävä tulivat paikalle katsomaan.

05.05.2016 12:42 #1240 :: Moonlord
Elämä on ihanaa, koska...
Kesäkelit. Toissapäivänä nautin ensimmäisestä päivästä jolloin tuulikin oli lämmin ja kannoin pihakalusteet varastosta takapihalle. Oli hienoa istuskella siellä. Myös kesän ensimmäinen melontareissu tuli tehtyä. Oli hieman oudon näköistä kun puissa ei vielä ollut lehtiä. Ennen niin viidakkomainen jokimaisema tuntui alastomalta, mutta kyllä se pian taas viheriöi.

Eilen kauniit kelit saivat minut lenkille ja vaeltelin 2-3 tuntia pitkin metsiä. Huomasin että tämähän on likimain parasta aikaa liikkua luonnossa kun sääsket ja hirvikärpäset loistivat poissaolollaan. Saatiin työpaikalle kesätyöntekijä jo hyvissä ajoin ja minulle vihjailtiin että voisin käyttää kesälomastani pari viikkoa jo toukokuussa. Jos kelit pysyvät tällaisena niin voisin tosiaankin ottaa tarjouksen vastaan.