24.03.2018 20:56 #1321 :: Hiistu
Elämä on ihanaa, koska...

Celestine kirjoitti: Astelin tänään toivottavasti viimeisen kerran yo-salista ulos.

Jees, yksi urakka ohi! Mietinkin yksi päivä, onko Risingillä tänä keväänä kirjoittavia. :)
Tykännyt: Celestine

14.05.2018 13:26 #1322 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Kumpulan maauimala Stadissa aukesi eilen, ja kesä siis virallisesti alkoi. Kassalle jonotettiin - itse olin kymmenen ensimmäisen joukossa, valmiiksi ladattuine kausikortteineni. Mutta:
Voi kauhistus: kortinlukija väitti, ettei kortilla ole ladattuna tuotteen tuotetta. Otin käyttöön taustanäyttelijän ja statistin lahjani ja puhuin itseni sisälle. Illala sain sitten uimahallissa korttiasiankin järjestetyksi, lipunmyyjän ystävällisin avuin. Muistin, että kun latautin korttia toisessa uimahallissa maaliskuussa, oli kassalla hässäkkää. Ihmeteltiin muutaman työntekijän voimin: voiko korttia jo ladata, onko siihen jo ohjeet. Sain siis kortin syötetyksi, mutten ihan ilman ongelmia. Taas kerran huomasin, miten tärkeää on tarkistaa kaikki lataukset - virheitä sattuu meille jokaiselle ja - minusta tuntuu - koneille kaikista eniten.:cool:
Mutta suven sesonki on luonamme, ja tuosta lippuhässäkästä saattoi sukeutua tarinan itu.
Muokannut 14.05.2018 13:27 Piru Naiseksi Syy: Lisäys

16.05.2018 16:34 #1323 :: Adolfina Romanov
Elämä on ihanaa, koska...
Olen vihdoin ja viimein tehnyt sen. Olen tehnyt jok´ikisen peruskoulun matikantehtävän. Olen tehnyt nyt kaiken. Hallelujaa.

10.06.2018 19:14 #1324 :: Hiistu
Elämä on ihanaa, koska...
Tuntuu, että olen siellä, missä olen aina halunnut olla. Paitsi että on kauniimpaa.
Tykännyt: Rinja, Kuurankukka, Celestine

14.06.2018 11:00 #1325 :: HourglassEyes
Elämä on ihanaa, koska...
Olen nyt saanut kokea Ivalojoen ja Lapin erämään kauneuden. Laskimme jokea kumiveneellä n. 50 kilometriä viime viikolla ja yövyimme kahdesti joen autiomajoilla. Ei nettiä, ei puhelimia, vain mahtava seura, hyvää ruokaa, sanomattoman upeat maisemat. Arki unohtui siinä samassa kun vene tyrkättiin Kutturasta vesille. Unohtumaton kokemus. Ensikertalaisena koskenlaskijana joki vei jotain mennessään, palan sydäntäni. Vaikka saimme kokea varsin koleat säät (vettä, räntää ja luntakin) ja hytisimme nuotion ääressä lepopaikoilla lähtisin heti uudestaan, jos joku pyytäisi. Vaikka virtaava ja jäinen vesi saikin persauksemme kastumaan, haluaisin ehdottomasti lähteä kokeilemaan jotain vaativampaakin jokea. Tietysti samanlaisella porukalla, joka toimii. Meitä oli kaksi ensikertalaista, pari muutaman kerran laskenutta, yksi useammin laskenut sekä tuttavamme ja oppaamme, joka on toiminut Lapissa aikanaan eräoppaana monta vuotta. Olen saanut pintatuntuman Lapin hulluudesta - ja rakastan sitä! :wub:
Tykännyt: Skie

14.06.2018 23:38 #1326 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Pääsen viikonloppuna Tukholmaan esittelemään uimahyppyjäni sikäläiselle tuomaristolle, joka löytänee suorituksistani vähintään yhtä paljon parantamisen varaa kuin meikäläisten kilpailujen raadit. Kauniista hymystä tai koreasta uimapuvusta ei lisäpisteitä heru, joten arvostelijat joutunevat kaivamaan pistevalikoimastaan myös soikulaisia nollia. (Viimeksi sain minulle ylen hankalasta ja - useimmiten epäonnistuvasta hypystä - vain yhden tai kaksi nollaa, ja tämä oikeastaan ällistytti minua. Mutta Ruotsin-tuomarit saattavat olla visumpia.)

Silti ensimmäinen kisa ulkomailla on ilon arvoinen. Valmisteluihin hurahti aikaa, olenhan ylen epäkäytännöllinen. Tänään kävin ostamassa kruunuja - ensimmäistä kertaa näitä moderneja seteleitä, jotka eivät näytä lainkaan Ruotsin rahalta. (Muistan ne rumat äijäkuvatukset vanhoista seteleistä!) Työnsin rahat ammoin arpajaisista voittamaani pikku lompakkoon, jota käytän ani harvoin, koska se on arkiposaksi liian pieni.

Illalla tarkistin, että kaikki on oikein pakattu - mutta en löytänyt seteleitä lompakosta! Ajattelin muistavani paikan väärin, ja pengoin matkatavaroita kerran ja toisenkin. Lopulta huomasin kadonneiden kruunujen ilmaantuneen lompsan lokeroon, jota en ollut aiemmin etsiessäni edes huomannut!. Jouduin heti lompakon - tai rinnakkaistodellisuuden ilkeän, tavaroita kätkevän ja siirtelevän väen - ansaan.

Tuli keikkatarjouskin, tietysti päällekkäiseksi matkan kanssa. Piti vain pahoitellen vastata hommakkeen tarjoajalle, että nyt en ehdi. Mielestäni ilmoitinjo asiasta, mutta en näköjään riittävän selkeästi.

Kaikkea ei voi saada, mutta paljon kuitenkin...
Muokannut 14.06.2018 23:43 Piru Naiseksi Syy: korjaus

21.07.2018 13:17 #1327 :: Pisania
Elämä on ihanaa, koska...
Kuumuus ei todellakaan ole ihanaa, varsinkaan kämpässä. Vaikka räppänät on auki ei sillä tunnu olevan suurtakaan vaikutusta. Kaivoin viikolla esiin vanhan tuulettimeni, että se voisi viilentää oloa öisin, mutta se oli päättänyt sanoa sopimuksen irti. Pari kolme viime yötä meni siksi varsin heikoilla unilla, mutta äsken isäni kävi purkamassa puhaltimen osiin ja sai sen toimimaan. Jee!!! :grin:

22.07.2018 10:05 #1328 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Nyt on lämmintä. LÄMMINTÄ! Kämppään hehkuva kuumuus ei tosin ole valtaisan miellyttävää, mutta on siedettävää. (Minun asuntooni ei päiväaurinko porota suoraan.) Mieluummin viilennän itseäni vaateparren minimoiden ja suihkussa käväisten kuin (talvella) haalin rompetta ylleni eskimon lailla enkä tarkene sittenkään. Myönnän, että esimerkiksi vanhuksille ja eläimille liika lämpö voi olla tappavankin vaarallista, mutta propellihatut järjestäkööt toimivat viilennyskeinot!

28.07.2018 23:10 #1329 :: Hiistu
Elämä on ihanaa, koska...
Kävin uimassa, oli mukavaa. Uimisen kanssa sama kuin hiihtämisen, että tykkään, mutta harvoin tulee tehtyä. Ehkä osin siksi, että tykkään tehdä kumpaakin yksin (siis ilman että läsnä muita ihmisiä), eikä semmoiseen ole kovin usein mahdollisuutta. Yksin liikkuminen rauhoittaa.
Muokannut 28.07.2018 23:28 Hiistu

04.09.2018 18:22 #1330 :: Adolfina Romanov
Trallala-lalla-la! Trallala-lalla-la! ...

Tajusin tänään, että kun lokakuun ensimmäinen päivä on ohi, olen saanut purkitettua koko elämäni koulu/lukioliikunnat! Taivas miten sitä aina vihasinkaan ja nyt se loppuu! Enää 11 kpl 75 min tuntia!

Kiljukoon nyt kaikkein kaula, koska mielin virren laulaa... hahhahhaaa...

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

10.11.2018 01:26 #1331 :: Ageha
Elämä on ihanaa, koska...
Elämä on ihanaa, koska tajusin olleeni risinglainen jo vuosikymmenen ajan!! Ihan huomaamatta!!

Heinä-elokuussa 2008 pikku-Age (joka tunnettiin silloin toisella nickillä, josta vaiettakoon) löysi tiensä Risingiin ja elämäni ei ole ollut samaa sen jälkeen. :tongue:On oikeasti hassua ajatella, miten paljon Risingilla on ollut vaikutusta elämääni. Listasin joskus, että
-Teini-iän läheisimmät ystäväni olivat risinglaisia tai ihmisiä joihin olin tutustunut Risingin kautta
-En olisi koskaan mennyt lukioon johon menin ellen olisi kuullut kyseisen lukion olemassaolosta ihmiseltä, johon tutustuin Risingilla
-Tosi moni asia tämänhetkisessä elämässäni liittyy nimenomaan lukiotuttavuuksiini ja useaan kyseisestä lukiosta seuranneeseen asiaan, joten oikeastaan moni asia tämänhetkistä kotikaupunkiani myöten kytkeytyy mutkan kautta nimenomaan Risingiin (ilman risingvaikutteita asuisin varmaan ihan eri puolella Suomea nyt :smile:)
-Irkki 2014 ja läheisten ystävien saanti Risingilla 2.0
-Alavalintaani (jota harkitsin jo itse mutta johon en olisi varmaan kehdannut hakea ilman patistelua) minut sai lopulta tarttumaan Dyn

Siis ihan oikeasti. Jopa tämänhetkinen asuntoni kytkeytyy entiseen risinglaiseen.

Haluan kanssa disclaimata että siinä missä joku 2012-2014 väli oli oikeasti risingiton pätkä elämässäni, niin viime vuosina olen kuitenkin mm. mafioinut säännöllisen epäsäännöllisesti vaikka foorumilla käynti onkin ollut taas jäissä useamman vuoden ajan. :tongue:

Elämä on ihanaa, koska on ihania asioita jotka voivat johtaa toisiin ihaniin asioihin ja joista saattaa lopulta kasvaa kokonainen uusi elämä. ♥ (Tää kuulosti vähän siltä että olisin saamassa vauvan, mutta voin vakuuttaa etten ole.)

• Iivari hahmo
  • Iivari

11.11.2018 17:45 #1332 :: Iivari
Finlandiakirjan kiskurihinnat
Kun on kaksi täysipäiväisesti pitkäaikaisesti työssäkäyvää ihmistä, on elämä siten ihanaa, että huoli toimeentulosta ei ole enää välitön vaan muuttuu mahdollisuudeksi tehdä harkittuja isompiakin tarpeellisia hankintoja.

30.07.2019 13:30 #1333 :: Adolfina Romanov
Elämä on ihanaa, koska...
Olen viime viikkoina saanut järjestettyä paljon aikaa parhaalle ystävälleni. Pitkästä aikaa on päässyt puhumaan jollekulle ihan rennosti ja avoimesti. Vaikka en eläkään tällä hetkellä missään kriisissä, silti on välillä mukavaa jaaritella joutavia jonkun luotettavan kanssa. Olen luonteeltani sitä tyyppiä, etten paljasta salaisuuksiani tai negatiivisia tunteitani edes perheelleni, mutta tämä mainittu ystäväni on ollut uskottu henkilöni jo melkein seitsemän vuotta. Viime aikoina olen alkanut oikeasti arvostaa sitä.
Tykännyt: Strato

• Rinja

17.09.2019 11:55 #1334 :: Rinja
Elämä on ihanaa, koska...
Olen viime aikoina palannut lukemaan kirjoja ihan kunnolla ja kyllä huomaa, että yleisfiilis on parempi! En ole kyennyt lukion ja yliopisto-opintojen aikana lukemaan hirveästi sitä mitä haluan, koska minulla on selvästi ns. lukuenergiaa vain rajallinen määrä päivää kohti eikä koulukirjojen päälle jaksanut enää muuta. En ole siis lukenut kaunokirjallisuutta kunnolla, öö, 12 vuoteen? (N:n vuoden opiskelija, minäkö muka.) Vieläkään ei ole opiskelu ihan ohi, koska yritän gradulle antaa iltoja sen verran kuin jaksan, mutta muuten olen antanut itseni lukea töiden jälkeen sitä mitä haluan ja ollut siitä hyvin onnellinen.

18.09.2019 10:45 #1335 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Vaikka on syksy - ja inhoan sekä sitä että talvea - niin mieltä valaisee eräs asia: keikkoja on luvassa.

21.09.2019 20:43 #1336 :: Marski
Elämä on ihanaa, koska...
Mä näin eilen yhden mun lempibändeistä livenä ekaa kertaa. Ja siis täsmennän: Näin itselle rakkaan bändin ekaa kertaa ikinä livenä.
Okei, jonotin keikalle "turhaan" 2h ja palelin suurimman osan ajasta, enkä päässyt eturiviin, tarkoittaa myös sitä, että en päässyt koskemaan bändin jäseniä.
Mutta mä näin ne ja m kuulin ne ja mä nautin joka hetkestä. Ja mä toivon, et ne näki ja kuuli, et yleisö oli odottanu niiden näkemistä ja, et ne tulee suomeen myös ensi vuonna.
Muokannut 21.09.2019 20:43 Marski

• Iivari hahmo
  • Iivari

07.12.2019 20:40 #1337 :: Iivari
Elämä on ihanaa, koska...
Juuri nyt elämä on ihanaa, koska minulla on jatkossa takuuvarmasti Risingshadow'lle omistettua aikaa työn puolesta säännöllisen epäsäännöllisesti.

Kun nimittäin käytän elokuvateatteri Davvenástin projektoria, samalla ei saa käyttää Facebookia tai muitakaan raskaita sivustoja, mutta Rising on niin kevyt, että täällä saa hillua <3

07.12.2019 22:06 #1338 :: Adolfina Romanov
Sepä mukava kuulla!

Minäkin olen kohtalaisen iloinen, koska Espoon SPR:n Kontista löytyi kaksi kauan etsimääni kirjaa, suht edullisesti. Ynnä läjä Dalia ja van Goghia käsitteleviä opuksia. Sitä ennen päivällä olin raahannut itseni Hämeenlinnasta Helsinkiin, kuullakseni, että näytelmä, jota olin menossa kuukausien odotuksen jälkeen katsomaan, oli peruttu yllättävän sairastapauksen vuoksi. Mieli ehti jo painua lähelle maata, kunnes nuo kirjat pelastivat päivän.

(Teatteriin otettu jo yhteyttä, jos korvaava näytös tulee, olen taas kerran onneni huipussa. Saanut loistavia arvosteluja, se kyseinen komedia.)

01.05.2020 23:44 #1339 :: Adolfina Romanov
Elämä on ihanaa, koska...
Ketjun aktiivisuustasosta päätellen kenenkään elämä ei ole ollut ihanaa koko alkaneella vuosikymmenellä. Hyvä että joku pääsee korkkaamaan vuoden ihanuudet lopultakin.

Olin tänään menossa ulos tapaamaan yhtä ystävää, mutta paikan päällä törmäsin sattumalta kahteen muuhun yhteiseen tuttavaan. Neljän hengen voimalla lähdettiin järvelle soutamaan, musiikki soi, ja sain otettua hyviä kuvia valokuvauskurssia varten. Tuli siinä herkkujakin syötyä nuotion ääressä.

En muista, milloin olisi ollut viimeksi tällainen päivä, jona olisi nauranut niin että vielä monta tuntia jälkikäteen sattuu kurkkuun näin pirusti.

Taidan laittaa leffan pyörimään niin tämä vappu saa ansaitsemansa päätöksen. Parin vuoden päässä minäkin saan kulkea lakki päässä.
Tykännyt: Iivari, LordStenhammar

31.05.2020 14:06 #1340 :: punnort
Elämä on ihanaa, koska...
Olen viimeiset 15 vuotta aina aika ajoin kirjoitellut matemaattisesti lahjakkaille lukiolaisille suunnattuja artikkeleja matematiikkalehti Solmuun. Keväällä kyselin fb:n matematiikkaryhmissä, josko löytyisi ostajia, jos ottaisin artikkeleista pienen painoksen kirjana.

Matemaattisesti lahjakkaiden lukiolaisten tukemiseen keskittynyt Harppi-hanke otti yhteyttä, ja heidän rahoillaan otettiin 300 kpl painos kirjastani. Tuosta 250 menee Harppi-hankkeelle jaettavaksi lukiolaisille ja 50 kpl minulle myytäväksi verkossa.

Kirjat saapuivat torstaina, ja olen fb:n kautta saanut kaupiteltua jo noin 25 kirjaa.
Tykännyt: Iivari, Mustelmann