• Diara hahmo
  • Diara

16.03.2015 17:35 #941 :: Diara
Elämä on ihanaa, koska...
Sain kutsun kesätyöhaastatteluun. Pienenä miinuksena on se, että kyseinen firma ei ole kotikaupungissani, joten jos saan työn, joudun muuttamaan taas kesäksi pois eristyksiin muualle. En ole vielä opiskeluaikana asunut yhtään kesää kotona, aina pitänyt muuttaa muualle työn perässä. Kavereita olisi ihan kiva nähdä kesälläkin. Mutta en tosiaankaan valita, jo pelkkä työhaastattelu on pieni ihme näinä talousaikoina.

Asetin itselleni tavoitteen, että jos pääsisin edes yhteen työhaastatteluun, niin voisin olla tyytyväinen. Yli 50 hakemusta on jo lähtenyt, joten olisi se kiva saada useampikin haastattelu, mutta ainakin tuli tavoite saavutettua :smile:
Tykännyt: Skie, sinidean, Ageha

16.03.2015 20:08 #942 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Urbaani maa alias asvaltti paljastuu, eikä kulkijaisen tarvitse enää pelätä liukastumista.

• Ansa hahmo
  • Ansa

17.03.2015 22:14 #943 :: Ansa
Elämä on ihanaa, koska...
Revontulia heti takapihalla. Eivät valot häirinneet, kun kirkkaan vihreinä taivaalla tanssivat. :heart:

17.03.2015 22:19 #944 :: Knox Gargol

17.03.2015 23:34 #945 :: Formaldehyde
Elämä on ihanaa, koska...

Ansa kirjoitti: Revontulia heti takapihalla.

Sama aiheuttanut ihastusta täälläkin. Omituisimmat, käsittämättömimmät koskaan näkemäni revontulet. On kuin keskellä taivasta olisi juuri räjähtänyt - tai syntynyt - jotakin maagista, puoli taivasta on vaalean vihreän alati muotoaan muuttavan loisteen peitossa. Välillä on kuin joku ajaisi vaunuilla halki taivaankannen jättäen jälkeensä leimuavan polun, välillä kuin joku osoittaisi maata valonheittimellä tähdistä käsin.

• Skie hahmo
  • Skie

17.03.2015 23:41 #946 :: Skie
Elämä on ihanaa, koska...
Työsoppari kesätöihin tuli tänään postissa, nyt alkaa sitten asunnon etsintä!

18.03.2015 08:31 #947 :: Emelie
Elämä on ihanaa, koska...
Minäkin intoilen revontulista! :cheesy:Olen nähnyt niitä vain kerran aikaisemmmin ja siitäkin alkaa olla jo toistakymmentä vuotta aikaa (huh!).

Lähdettiin miehen kanssa oikein kunnon iltakävelylle ja tiirailtiin innoissamme taivaalle. Onneksi asumme sellaisella alueella Helsingissä, että löytyi sellainen paikka, jossa valosaaste ei haitannut ihan niin paljoa. Ilmeisesti revontulet näkyivät punaisina paremmilta katselupaikoilta, mutta me emme kyllä nähneet niitä juurikaan värillisinä, enemmänkin sellaisina hienoina vaaleina raitoina taivaalla.

18.03.2015 09:29 #948 :: Ageha
Elämä on ihanaa, koska...

Knox Gargol kirjoitti: Eksyin tänään foorumeille. Varmaan suunnilleen ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Niin ja kihloissa ollaan.

Onnittelut! :cheesy:

Revontulista että itse en nähnyt kuin vain hailakan vihreän raidan puiden takana. :sad:

• Strato hahmo
  • Strato

18.03.2015 15:18 #949 :: Strato
Elämä on ihanaa, koska...
Revontulia tuli itsekin katseltua :cheesy:Pääsin näkemään niitä ensimmäistä kertaa ikinä ja heti saikin ihastella valonäytöstä oikein taivaan täydeltä :cool:

Tänään on väsyttänyt kyllä hirveästi, meni vähän myöhään niiden revontuien kanssa valvoessa.
Tykännyt: Ansa, sinidean

• Xerion hahmo
  • Xerion

18.03.2015 20:37 #950 :: Xerion
Elämä on ihanaa, koska...
Sain yhteiskuntaopin kokeen kunnialla tehtyä.

Näin täällä lapissa. :grin:
Tykännyt: Skie, sinidean

• Rinja

18.03.2015 20:55 #951 :: Rinja
Elämä on ihanaa, koska...
Olen suurimman osan ikääni asunut Kainuussa, joka jostain kumman syystä luokitellaan Pohjois-Suomeen kuuluvaksi; silti olen siellä vain kerran eläessäni revontulia nähnyt, hyvin hailakoita sellaisia. Eilen niitä kuuluu näkyneen täällä Turussakin melko selkeästi, mutta olin kuumeessa enkä siksi lähtenyt ulos seikkailemaan. Myh :sad:Haaveilen kovasti, että joskus voisin asua edes vuoden verran oikeasti pohjoisessa, jotta näkisi ja kokisi kunnon kaamoksen ja revontulet ja ylipäätään kaikki pohjoisen vuodenaikahienoudet. En tiedä, milloin ja millä rahalla toteutan, mutta lienee silti yksi realistisimmista haaveistani, joten ehkä pitäisi panostaa sen toteutumiseen.

...tjaa, tämä näyttääkin olevan "elämä on ihanaa" -ketju :tongue:No, elämä on hienoa vaikkapa siksi, että luin juuri todella pitkästä aikaa romaanin ja se loppui niin upeasti, että siitä jäi pitkäksi aikaa fiilisteltävää. Olen leijaillut koko päivän melkoisissa sfääreissä ^^
Muokannut 18.03.2015 20:57 Rinja
Tykännyt: Skie, sinidean, Ageha

• Skie hahmo
  • Skie

18.03.2015 22:09 #952 :: Skie
Elämä on ihanaa, koska...

Xerion kirjoitti: Mikä niissä revontulissa on niin ihmeellistä. Niitähän näkyy joka talvi. Viime jouluaattona oli muuten ensimmäiset hienot moneen vuoteen. Koko taivas oli kirkkanpunainen.

Haha, vähän sama fiilis. Ihan ulos asti en jaksa koskaan revontulten takia vaivautua, ulkona ollessa saatan juuri hetkeksi pysähtyä niitä katselemaan. Mutta niin, toisten arkipäivä on toisille eksotiikkaa.

Ja jatketaan samoilla aiheilla, elämä on ihanaa koska Lapin poliisit. :heart:
Tykännyt: sinidean

18.03.2015 22:46 #953 :: Ageha
Elämä on ihanaa, koska...
Puoli vuotta täynnä. Risingin kanssa siis. :heart:(Tai vaihtoehtoisen laskutavan mukaan yli kuusi ja puoli mutta o/ ) Loogisen etenemisjärjestyksen mukaan seuraavaksi vuorossa olisi varmaan juhannushäät.
Muokannut 18.03.2015 22:48 Ageha

• kyty

18.03.2015 23:33 #954 :: kyty

Näin täällä lapissa. :grin:

Muistan kun asuin pohjoisessa hetken aikaa ja silloin niitä tuli nähtyä. Mutta nyt missaan aina kaiken ja edes tähtiä ei voi katsella kun valosaastetta on niin paljon. :sad:No, pitäisi olla tyytyväinen edes siitä että Suomessa ei ole (toistaiseksi) yhtäkään kaupunkia jossa tähdet eivät näkyisi lainkaan!
Tykännyt: Rinja

19.03.2015 08:49 #955 :: Knox Gargol
Elämä on ihanaa, koska...
Näin varmaan eeppisimmän unen paskimmalla taustamusiikilla ikinä. Pitää tehdä päivitys uniketjuun.

• kyty

19.03.2015 21:20 #956 :: kyty
Elämä on ihanaa, koska...
Ostin Muumi-täysxylitolipastilleja, niitä mitä on punaisessa askissa. Sattuvat olemaan juuri omaan makuun!

• Saki hahmo
  • Saki

19.03.2015 21:23 #957 :: Saki
Elämä on ihanaa, koska...
Todella komean näköinen tähtitaivas tuolla ulkona :wink::heart:
Tykännyt: sinidean, Strato

20.03.2015 00:19 #958 :: Ageha
Elämä on ihanaa, koska...
Minut haastettiin naamakirjasessa positiivisuushaasteeseen, ja onnistuin ainakin eilen haastamaan moneja sellaisia ihmisiä jotka tulivat siitä iloisiksi. :heart:^w^ Ja haastetta vielä kaksi päivää jäljellä. :3
Muokannut 20.03.2015 00:20 Ageha
Tykännyt: Piru Naiseksi

20.03.2015 09:37 #959 :: Piru Naiseksi
Elämä on ihanaa, koska...
Saatanpa sittenkin päästä tänään seuraamaan, kun kiertolaisemme, mokoma, koettaa kätkeä keskustähtemme taakseen. Tosin pilviveikot saattavat kenkkuilla ja pilata niin minun kuin Ursan suunnitelman. Joka tapauksessa lähden kohta kohti Helsingin Tähtitorninmäkeä, repussani lehden kylkiäisinä saadut pimennyslasit ja alkeellinen kamera.

• Strato hahmo
  • Strato

20.03.2015 13:27 #960 :: Strato
Elämä on ihanaa, koska...
Tulipahan käytyä katselemassa auringonpimennystä yliopiston katolla. 1.5h siellä viihdyttiin ja hyvin pääsi kyllä näkemään täysin pilvettömältä taivaalta :cool:Mukana oli pari tähtitieteilijää, joten perinteisten lasien lisäksi päästiin tutustumaan pahvilaatikkomalliin, heijastettiin putken avulla paperille varjo auringosta sekä katseltiin isommalla putkella ihan suoraan sitä pimennystä. Hauskaa hommaa :cheesy: