Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 7 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 82 päivää sitten

Elämä on ihanaa, koska...

Lisää
30.11.2015 07:40 #1181 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Meidän kirjahyllyt tuli maalauksesta! Me saatiin ne perjantaina, koottiin ne vklopun aikana ja purettiin ympäri kämppää laitetut kirjakasat vihdoinkin 5 viikon jälkeen takaisin hyllyihin. Nyt meillä on taas tilaa asunnossa. Ja kirjahyllyt. :heart:

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

Lisää
05.12.2015 00:57 #1182 : Tablo
Vastaus käyttäjältä Tablo aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Ulkona on mahtava sää, koirien lenkitys pimeällä rantatiellä täysin pimeässä ja myrsky tuullessa ja sään kruunasi se ettei satanut. Lisäksi tänään tuli uusi telkkari postista.

Meistä jokainen on polku jonnekin
Mutta viisaus on siinä, että ymmärtää
Ketä seurata...

Lisää
13.12.2015 18:27 #1183 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Pian on joulu, melkein kaikki joululahjat on hankittu, huomenna on vapaapäivä ja joulukortit lähtevät toivottavasti pian matkaan vastaanottajilleen!

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

Lisää
13.12.2015 18:51 #1184 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Vihdoinkin satoi ensilumi ja se on ihanaa!

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

Lisää
14.12.2015 22:08 - 14.12.2015 22:10 #1185 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Selvitin kämpässäni vallitsevan misantropian alkulähteen ja sain siitä erävoiton, vihoviimein! :grin: Tilanne lienee siis nyt Rinja 1, kämppä 295.

Kröhöm, homman nimihän on siis se, että sain eilen illalla hienot uudet kelta-oranssit villasukat valmiiksi ja halusin panna ne jalkaan. Totesin kuitenkin, että en minä uskalla astua niillä täällä askeltakaan, koska lattia on niin täynnä pölyä, että aiemmatkin villasukat ovat heti lyhyen käytön jälkeen vaihtaneet dramaattisesti väriä.

Tämä traaginen tilannehan olisi korjaantunut imuroinnilla, ja olinkin yrittänyt jo viikkokausia saada otettua imuria kaapista. Aina olin kuitenkin todennut, että ensin pitäisi pyyhkiä puhtaaksi pöytä, koska muuten siitä kuitenkin tippuisi lattialle niin paljon murusia ja pölyä, että pöydän tienoo pitäisi imuroida joka tapauksessa. (En siis käytä ruokapöytääni käytännössä muuten kuin ylimääräisenä keittiötasona, sillä keittiössäni ei oikeastaan ole tasoja. Tähän tarkoitukseen riittää pöydästä yksi kulma, ja muu osa menee sitten... muuhun.)

En ollut kuitenkaan voinut pyyhkiä pöytää, koska sen toiselle laidalle oli ehtinyt kertyä varsin paljon ilmaisjakeluita ja muuta paperiroskaa. Ne olisi ensin pitänyt heittää muiden paperiroskien joukkoon.

Tämä ei kuitenkaan onnistunut, koska olin kerännyt paperiroskia muovipusseihin vaatehuoneen lattialle niin paljon, että jos panisin sinne enää mitään, niin vaatehuoneen ovi ei menisi enää kiinni. Enhän ollut siivonnut vaatehuonetta puoleentoista vuoteen, eli _koskaan_ tässä kämpässä asuessani :P Tämä taas juontui siitä, että muuton jälkeen tavaroille ei oikein ollut paikkaa ja nakkasin ison osan vaatehuoneeseen. Koska niille tavaroille ei ilmaantunut paikkaa vielä pitkään aikaan tämän jälkeenkään ja lisäksi siihen päälle alkoi kertyä niitä paperiroskia ja palautuspulloja ja pyykkiä ja pahvilaatikoita jne, päätin että parempi vain panna ovi kiinni ja olla stressaamatta.

MUTTA SIIS: äsken seurasin tätä ajatuskulkua edellä esitettyyn tapaan ja tajusin, että jos haluan pitää villasukkiani niin minun on aloitettava vaatehuoneen tyhjentämisestä. Ja sain kuin sainkin sen aloitettua! Sieltä löytyi kuusi kukkurallista kassillista paperiroskaa, neljä kassillista palautuspulloja (vaikka niitä kyllä olen mielestäni palautellut säännöllisesti...), paljon pahvilaatikoita sekä tietenkin kauan "kadoksissa" olleita tavaroita. Yhdestä paperiroskakasasta löytyi jopa rahaa, koska en ollut huomannut eläkkeelle jääneen työkaverin sujauttaneen kirjekuoreen läksiäiskortin lisäksi myös kahdenkympin setelin :P

Vielä pitäisi viedä ne mainitut palautuspullot kauppaan ja aloittaa varsinainen siivoaminen, mutta jospa se tästä nyt kun suurin fyysinen ja henkinen este on raivattu tieltä. Aika hienoa on sekin, että saatan nyt voida käyttää vaatehuonettani vaatteiden kunnolliseen säilytykseen, eikä tarvitse vain tunkea niitä siihen ainoaan hyllynpäätyyn johon olen ovelta yltänyt :grin: Laiska ja sotkuinen, minäkö muka?

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 14.12.2015 22:10 Rinja.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie, Piru Naiseksi, Moonlord, noreen, Ansa, Celestine, Strato

Lisää
15.12.2015 13:06 - 15.12.2015 13:06 #1186 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Huomasin taas, että asioilla on taipumus järjestyä. Tulin taas vain hätäilleeksi turhaan niin keikka- kuin viranomaisasioissa.
Viimeksi muokattu: 15.12.2015 13:06 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

Lisää
16.12.2015 09:00 #1187 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
... Työt jatkuu, sain juuri allekirjoitettua Q1/2016 sopimuksen... ja toki se, että työ on kirjoittamista on aina plussaa :)

Lisää
17.12.2015 21:48 #1188 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Joululoma alkoi tänään. Enää pitää jännätä tenttien tuloksia ja keskittyä lomista nauttimiseen. Viimeksi oli lomaa elokuussa, joten kyllä sitä vähän alkoi jo kaipaamaan. Tässä on myös hyvä alkaa miettiä joululahjoja, opinnot ovat vieneet niin paljon aikaa että voin oikeastaan vasta nyt, viimehetken paniikissa, keskittyä niihin.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Lisää
18.12.2015 07:48 #1189 : Emelie
Aina välillä kannattaa tutkia toisten ihmisten kirjahyllyjä, koska sieltä voi löytyä vaikka mitä jännää. Minun tapauksessani tämä "toinen ihminen" oli avopuolisoni. Olin toissapäivänä pohtinut (taas), että pitääpä laittaa jossain vaiheessa Asimovin I, Robot varaukseen kirjastosta, mutta unohdin tehdä sen. Eilen sitten jostain syystä tutkin mieheni kirjahyllyjä ja sattumalta käteen osui juurikin tuo kyseinen kirja. Se oli siis koko ajan ollut noin 2 metrin päässä minusta, en vaan olut yhtään huomannut. Kirjahyllystä löytyi kyllä kaikkea muutakin mielenkiintoista luettavaa (Philip K. Dickiä, lisää Asimovia, Clarkea ja Moorcockia nyt muutama mainitakseni). Pitää ottaa asiakseen kahlata hänen kirjahyllyään läpi ensi vuonna, kun oman hyllyn lukemattomia kirjoja en saa aikaiseksi lukea...

Ja toki, tänään on hyvä päivä myös siitä syytä, että alkaa kolmen viikon loma. Jo sitä on odotettukin koko syksy.

Lisää
24.12.2015 09:41 - 24.12.2015 09:44 #1190 : Piru Naiseksi
Pohjaanpalamattomaksi mainostettu maitotuote tuntuu olevan edes jollain tavoin lupauksiaan lunastava: kiehautin siihen äsken riisipuuron, enkä edes minä, kehnoin keittäjien joukossa, saanut poltetuksi puuroa pohjaan. (Yli neste sentään kiehui, mutta se on huttujuttu sinänsä.)
Rentouttavaa joulua!
Viimeksi muokattu: 24.12.2015 09:44 Piru Naiseksi. Syy: kirjoitusvihreen korjaus

• Niksu
  • Niksu hahmo
  • Poissa
  • “The very existence of libraries affords the best evidence that we may yet have hope for the future of man” ― T.S. Eliot
Lisää
24.12.2015 13:50 #1191 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Pikkulinnut visertävät ja aurinko paistaa. Ihanan virkistävä aamulenkki.

Lisää
24.12.2015 19:32 #1192 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Haudoilla käyty, kinkut ja joulupöydän sivuosan esittäjät tungettu suuhun, lahjat saatu ja annettu, tontut kirottu. Saunat ja suklaan mussutukset jätin mammalle ja taatolle. On vähän tämmöinen kotikutoinen "dietti"päällä.

Onhan se Yule hieno juhla kerran vuodessa, mutta ei sitä joka päivä jaksaisi.

THE GOD CREATED SHIT.

Lisää
05.01.2016 00:12 #1193 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Tämän joulun sesonki on nyt taputeltu loppuun. Vaikka päivät olivatkin pitkiä ja raskaita, ja erilaisia työtehtäviä oli enemmän kuin ihmisiä niitä tekemään, olen kyllä oikein tyytyväinen päätöksestäni palata ENFille tänäkin sesonkina. Huikea työporukka vuodesta toiseen tekee kaikesta vain jaksamisen arvoista eli valtaisat kiitokset ja kumarrukset työkavereille. :heart:

Always follow your doubts.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

Lisää
06.01.2016 00:21 #1194 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Jääkiekko. :heart:

Lisää
07.01.2016 19:29 #1195 : Breza
Vastaus käyttäjältä Breza aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
täysi jääkaappi, ihana poikaystävä :)

Lisää
10.01.2016 10:17 #1196 : Piru Naiseksi
Ikikulu totuus ´asioilla on taipumus järjestyä` pitää paikkansa edes silloin tällöin: rahani riittivät kuin riittivätkin treenimaksuihin. :grin:

• HourglassEyes
  • HourglassEyes hahmo
  • Poissa
  • You know those people who get up 6 am, perky and eager to start the coming day? - I'm not one of them.
Lisää
13.01.2016 19:55 #1197 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Kävin tänään lunastamassa keikkalippuni King Diamondin Abigail kiertueelle kesäkuulle! :evil: :heart: :skull: :grin:

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~

Lisää
16.01.2016 16:21 #1198 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Käytännönjournalisti ja internetkuuluisuus Pasi Viheraho on tuonut minulle viimeaikoina monta tuntia sanatonta riemua. Mieshän on jonkin sortin NERO. Puhe ja katkeruus ei lopu, vaikka miten kova paikka tulisi. Ehdottomasti kotikuntani Hollolan suurin kuuluisuus (vaikka taitaakin nykyään hörhöillä Nastolan puolella).

THE GOD CREATED SHIT.

Lisää
26.01.2016 09:51 #1199 : Emelie
Olen aina silloin tällöin viimeisen 5-7 vuoden aikana etsinyt yhtä elokuvaa, jonka näin joskus vuosituhannen vaihteessa telkkarista. Jostain minulle täysin mystisestä syystä se jäi vaivaamaan minua ja halusin selvittää, mikä leffa se oli ja ehkä jopa katsoa uudestaan. En muistanut elokuvasta oikein mitään muuta kuin muutaman kohtauksen; sen että naispäähahmo oli (jonkinlainen) poliisi; millaiset hiukset naispääosanäyttelijällä oli ja sen, että leffa oli amerikkalainen. Jostain syystä sain päähäni, että miespääosanäyttelijä olisi ollut Paul McGann, joka vaikeutti etsintää huomattavasti (koska näin ei ollut). Mutta nyt minä löysin sen leffan ihan vahingossa! :grin: Kävin IMDb:ssä leffalistoja ihan muuten vain läpi etsiessäni katsottavaa ja se tuli vastaan siellä. En edes tajunnut kuinka paljon se on ärsyttänyt minua, kun en tiennyt mistä elokuvasta oli kyse (leffa oli siis Impulse vuodelta 1990). Kyseessä ei ollut mitenkään merkittävä elokuva, mutta nytpä tiedän sen nimen.

Lisää
13.02.2016 14:00 #1200 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Elämä on ihanaa, koska...
Pitkään olen taistellut tiettyjen kurssien läpäisemisen kanssa ja viimein sain ne läpi. Vielä yhden kurssin tuloksia odotellaan, mutta nämä muut vähentävät kyllä kovasti stressiä :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Valvojat: SaranthaHiistu
Paikalla 7 jäsentä ja 51 vierailijaa
Skie, Pisania, Nylkky, MARGO, Fievre, LordStenhammar, Jussi
Uusin jäsen: Susanna Tuomi
Jäseniä yhteensä: 8799