Elämä on ihanaa, koska...

• Hiistu hahmo
Hiistu
Neurovelho
Taso: 59
Hiistu vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
24.03.2018 20:56 #1321

Celestine kirjoitti: Astelin tänään toivottavasti viimeisen kerran yo-salista ulos.

Jees, yksi urakka ohi! Mietinkin yksi päivä, onko Risingillä tänä keväänä kirjoittavia. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

• Piru Naiseksi hahmo
Piru Naiseksi
Tähtipilotti
Taso: 44
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
14.05.2018 13:26 #1322

Kumpulan maauimala Stadissa aukesi eilen, ja kesä siis virallisesti alkoi. Kassalle jonotettiin - itse olin kymmenen ensimmäisen joukossa, valmiiksi ladattuine kausikortteineni. Mutta:
Voi kauhistus: kortinlukija väitti, ettei kortilla ole ladattuna tuotteen tuotetta. Otin käyttöön taustanäyttelijän ja statistin lahjani ja puhuin itseni sisälle. Illala sain sitten uimahallissa korttiasiankin järjestetyksi, lipunmyyjän ystävällisin avuin. Muistin, että kun latautin korttia toisessa uimahallissa maaliskuussa, oli kassalla hässäkkää. Ihmeteltiin muutaman työntekijän voimin: voiko korttia jo ladata, onko siihen jo ohjeet. Sain siis kortin syötetyksi, mutten ihan ilman ongelmia. Taas kerran huomasin, miten tärkeää on tarkistaa kaikki lataukset - virheitä sattuu meille jokaiselle ja - minusta tuntuu - koneille kaikista eniten.:cool:
Mutta suven sesonki on luonamme, ja tuosta lippuhässäkästä saattoi sukeutua tarinan itu.

Viimeksi muokattu: 14.05.2018 13:27 : Piru Naiseksi. Syy: Lisäys

• Adolfina Romanov hahmo
Adolfina Romanov
Vampyyri
Taso: 30
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
16.05.2018 16:34 #1323

Olen vihdoin ja viimein tehnyt sen. Olen tehnyt jok´ikisen peruskoulun matikantehtävän. Olen tehnyt nyt kaiken. Hallelujaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Hiistu, Piru Naiseksi, Celestine

• Hiistu hahmo
Hiistu
Neurovelho
10.06.2018 19:14 #1324

Tuntuu, että olen siellä, missä olen aina halunnut olla. Paitsi että on kauniimpaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, Kuurankukka, Celestine

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
Taso: 50
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
14.06.2018 11:00 #1325

Olen nyt saanut kokea Ivalojoen ja Lapin erämään kauneuden. Laskimme jokea kumiveneellä n. 50 kilometriä viime viikolla ja yövyimme kahdesti joen autiomajoilla. Ei nettiä, ei puhelimia, vain mahtava seura, hyvää ruokaa, sanomattoman upeat maisemat. Arki unohtui siinä samassa kun vene tyrkättiin Kutturasta vesille. Unohtumaton kokemus. Ensikertalaisena koskenlaskijana joki vei jotain mennessään, palan sydäntäni. Vaikka saimme kokea varsin koleat säät (vettä, räntää ja luntakin) ja hytisimme nuotion ääressä lepopaikoilla lähtisin heti uudestaan, jos joku pyytäisi. Vaikka virtaava ja jäinen vesi saikin persauksemme kastumaan, haluaisin ehdottomasti lähteä kokeilemaan jotain vaativampaakin jokea. Tietysti samanlaisella porukalla, joka toimii. Meitä oli kaksi ensikertalaista, pari muutaman kerran laskenutta, yksi useammin laskenut sekä tuttavamme ja oppaamme, joka on toiminut Lapissa aikanaan eräoppaana monta vuotta. Olen saanut pintatuntuman Lapin hulluudesta - ja rakastan sitä! :wub:

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

• Piru Naiseksi hahmo
Piru Naiseksi
Tähtipilotti
14.06.2018 23:38 #1326

Pääsen viikonloppuna Tukholmaan esittelemään uimahyppyjäni sikäläiselle tuomaristolle, joka löytänee suorituksistani vähintään yhtä paljon parantamisen varaa kuin meikäläisten kilpailujen raadit. Kauniista hymystä tai koreasta uimapuvusta ei lisäpisteitä heru, joten arvostelijat joutunevat kaivamaan pistevalikoimastaan myös soikulaisia nollia. (Viimeksi sain minulle ylen hankalasta ja - useimmiten epäonnistuvasta hypystä - vain yhden tai kaksi nollaa, ja tämä oikeastaan ällistytti minua. Mutta Ruotsin-tuomarit saattavat olla visumpia.)

Silti ensimmäinen kisa ulkomailla on ilon arvoinen. Valmisteluihin hurahti aikaa, olenhan ylen epäkäytännöllinen. Tänään kävin ostamassa kruunuja - ensimmäistä kertaa näitä moderneja seteleitä, jotka eivät näytä lainkaan Ruotsin rahalta. (Muistan ne rumat äijäkuvatukset vanhoista seteleistä!) Työnsin rahat ammoin arpajaisista voittamaani pikku lompakkoon, jota käytän ani harvoin, koska se on arkiposaksi liian pieni.

Illalla tarkistin, että kaikki on oikein pakattu - mutta en löytänyt seteleitä lompakosta! Ajattelin muistavani paikan väärin, ja pengoin matkatavaroita kerran ja toisenkin. Lopulta huomasin kadonneiden kruunujen ilmaantuneen lompsan lokeroon, jota en ollut aiemmin etsiessäni edes huomannut!. Jouduin heti lompakon - tai rinnakkaistodellisuuden ilkeän, tavaroita kätkevän ja siirtelevän väen - ansaan.

Tuli keikkatarjouskin, tietysti päällekkäiseksi matkan kanssa. Piti vain pahoitellen vastata hommakkeen tarjoajalle, että nyt en ehdi. Mielestäni ilmoitinjo asiasta, mutta en näköjään riittävän selkeästi.

Kaikkea ei voi saada, mutta paljon kuitenkin...

Viimeksi muokattu: 14.06.2018 23:43 : Piru Naiseksi. Syy: korjaus

• Pisania hahmo
Pisania
Riivaaja
Taso: 43
Pisania vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
21.07.2018 13:17 #1327

Kuumuus ei todellakaan ole ihanaa, varsinkaan kämpässä. Vaikka räppänät on auki ei sillä tunnu olevan suurtakaan vaikutusta. Kaivoin viikolla esiin vanhan tuulettimeni, että se voisi viilentää oloa öisin, mutta se oli päättänyt sanoa sopimuksen irti. Pari kolme viime yötä meni siksi varsin heikoilla unilla, mutta äsken isäni kävi purkamassa puhaltimen osiin ja sai sen toimimaan. Jee!!! :grin:

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

• Piru Naiseksi hahmo
Piru Naiseksi
Tähtipilotti
22.07.2018 10:05 #1328

Nyt on lämmintä. LÄMMINTÄ! Kämppään hehkuva kuumuus ei tosin ole valtaisan miellyttävää, mutta on siedettävää. (Minun asuntooni ei päiväaurinko porota suoraan.) Mieluummin viilennän itseäni vaateparren minimoiden ja suihkussa käväisten kuin (talvella) haalin rompetta ylleni eskimon lailla enkä tarkene sittenkään. Myönnän, että esimerkiksi vanhuksille ja eläimille liika lämpö voi olla tappavankin vaarallista, mutta propellihatut järjestäkööt toimivat viilennyskeinot!

• Hiistu hahmo
Hiistu
Neurovelho
28.07.2018 23:10 #1329

Kävin uimassa, oli mukavaa. Uimisen kanssa sama kuin hiihtämisen, että tykkään, mutta harvoin tulee tehtyä. Ehkä osin siksi, että tykkään tehdä kumpaakin yksin (siis ilman että läsnä muita ihmisiä), eikä semmoiseen ole kovin usein mahdollisuutta. Yksin liikkuminen rauhoittaa.

Viimeksi muokattu: 28.07.2018 23:28 : Hiistu.

• Adolfina Romanov hahmo
Adolfina Romanov
Vampyyri
Taso: 30
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
04.09.2018 18:22 #1330

Trallala-lalla-la! Trallala-lalla-la! ...

Tajusin tänään, että kun lokakuun ensimmäinen päivä on ohi, olen saanut purkitettua koko elämäni koulu/lukioliikunnat! Taivas miten sitä aina vihasinkaan ja nyt se loppuu! Enää 11 kpl 75 min tuntia!

Kiljukoon nyt kaikkein kaula, koska mielin virren laulaa... hahhahhaaa...

• Ageha hahmo
Ageha
Paladiini
Taso: 39
Ageha vastasi aiheeseen: Elämä on ihanaa, koska...
10.11.2018 01:26 #1331

Elämä on ihanaa, koska tajusin olleeni risinglainen jo vuosikymmenen ajan!! Ihan huomaamatta!!

Heinä-elokuussa 2008 pikku-Age (joka tunnettiin silloin toisella nickillä, josta vaiettakoon) löysi tiensä Risingiin ja elämäni ei ole ollut samaa sen jälkeen. :tongue: On oikeasti hassua ajatella, miten paljon Risingilla on ollut vaikutusta elämääni. Listasin joskus, että
-Teini-iän läheisimmät ystäväni olivat risinglaisia tai ihmisiä joihin olin tutustunut Risingin kautta
-En olisi koskaan mennyt lukioon johon menin ellen olisi kuullut kyseisen lukion olemassaolosta ihmiseltä, johon tutustuin Risingilla
-Tosi moni asia tämänhetkisessä elämässäni liittyy nimenomaan lukiotuttavuuksiini ja useaan kyseisestä lukiosta seuranneeseen asiaan, joten oikeastaan moni asia tämänhetkistä kotikaupunkiani myöten kytkeytyy mutkan kautta nimenomaan Risingiin (ilman risingvaikutteita asuisin varmaan ihan eri puolella Suomea nyt :smile: )
-Irkki 2014 ja läheisten ystävien saanti Risingilla 2.0
-Alavalintaani (jota harkitsin jo itse mutta johon en olisi varmaan kehdannut hakea ilman patistelua) minut sai lopulta tarttumaan Dyn

Siis ihan oikeasti. Jopa tämänhetkinen asuntoni kytkeytyy entiseen risinglaiseen.

Haluan kanssa disclaimata että siinä missä joku 2012-2014 väli oli oikeasti risingiton pätkä elämässäni, niin viime vuosina olen kuitenkin mm. mafioinut säännöllisen epäsäännöllisesti vaikka foorumilla käynti onkin ollut taas jäissä useamman vuoden ajan. :tongue:

Elämä on ihanaa, koska on ihania asioita jotka voivat johtaa toisiin ihaniin asioihin ja joista saattaa lopulta kasvaa kokonainen uusi elämä. ♥ (Tää kuulosti vähän siltä että olisin saamassa vauvan, mutta voin vakuuttaa etten ole.)

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu, Rinja, Kuurankukka, Piru Naiseksi

• Iivari hahmo
Iivari
Arkkivelho
Taso: 47
Iivari vastasi aiheeseen: Finlandiakirjan kiskurihinnat
11.11.2018 17:45 #1332

Kun on kaksi täysipäiväisesti pitkäaikaisesti työssäkäyvää ihmistä, on elämä siten ihanaa, että huoli toimeentulosta ei ole enää välitön vaan muuttuu mahdollisuudeksi tehdä harkittuja isompiakin tarpeellisia hankintoja.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Valvojat: SaranthaHiistu