02.10.2013 11:29 #1 :: Hiistu
Uusittu foorumi avautuu tänään 2.10.2013. Tervetuloa meille kaikille! :cheesy:

Vanhoja viestejä ei valitettavasti saatu siirretyiksi tänne, mutta ne ovat luettavissa Viestiarkistossa: Linkki. Lisää tietoa saa ja palautetta uudistuksesta voi antaa Ilmoituksissa: Linkki. Virheraportteja ja kaikenlaisia kysymyksiä vuorostaan voi suunnata Viisasten kiville: Linkki.

Viestejä syntyy kirjoittamalla, joten mikäli foorumi ensialkuun vaikuttaisikin tyhjältä, uskon tilanteen korjautuvan nopeasti. :wink:

Tässä ketjussa voi esimerkiksi ilmaista, että on löytänyt tiensä tänne uudelle foorumille tai huhuilla muita käyttäjiä, joiden toivoo mahdollisimman nopeasti liittyvän seuraamme. Mikä oli ensivaikutelma uusitusta sivustosta? Mitä kaikkea tuttua tai uutta olette täältä jo löytäneet? Mitä touhuilitte käyttökatkon aikana?
Muokannut 20.04.2015 16:54 Hiistu
Tykännyt: Celestine

02.10.2013 20:33 #2 :: Mustelmann
Foorumin ensimmäiset sanat
Tulin vain ilmoittamaan, että olen edelleen keskuudessanne. Uusi sivusto näyttää ja vaikuttaa varsin asialliselta, vähän kuin kodilta, jonka sisustusta on muutettu. Välipäivien aikana kyhjötin alastomana kylpyammeen pohjalla, mutta onneksi katko ei ollut kovin pitkä. Ei sillä että olisin pahasti addiktoitunut Rising-nisti tai mitään sellaista.

Tervetuloa vain kaikille vanhoille ja toivottavasti lukuisille uusille käyttäjille.

• Li hahmo
  • Li
    Ratsumestari

02.10.2013 20:40 #3 :: Li
Foorumin ensimmäiset sanat
Yllätyin hivenen, kun en jokin aika sitten päässyt tänne. Kun sain nyt viestin, että Risingshadow on taas käytössä, olin pakahtua ilosta. Myönnettäköön, että olen tullut enemmän tai vähemmän riippuvaiseksi tämän sivuston kirjatiedoista. Nyt minä myös löysin tänne foorumille, joka oli enne minulta aivan hukassa. Näin ensialkuun vilkaistuna tämä vaikuttaa oikein hyältä. Mutta kuten jo sanoin, en ehtinyt nähdä vanhaa, joten kunnollista vertailunkohdetta ei ole.

• noreen hahmo
  • noreen
    Vampyyri

02.10.2013 20:42 #4 :: noreen
Foorumin ensimmäiset sanat
Hmmh, harmi, ettei vanhoja viestejä saatu siirrettyä, mutta toisaalta nyt on hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä. Tästä lähtien kirjoitan vain sisällökkäitä ja fiksuja viestejä. Ja aktivoidun Leirinuotiolla.

Välipäivinä kävin toistuvasti katsomassa, joko risingshadow oli auennut ja kärsin koulussa, koska en päässyt tänne. No en ihan, mutta melkein sentään.

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

02.10.2013 20:45 #5 :: Xariel
Foorumin ensimmäiset sanat
Mukavaa nähdä että sivusto on käytössä taas ja että kävijöitä riittää. Muutokset ainakin näin ensivaikutelmana tuntuvat hyviltä. Tänne on aina hauska palata ja lueskella viestejä, vaikka viime aikoina olenkin kirjoitellut tänne vähemmän. :)

Aivan ihanaa, että Rising kasvaa meidän mukana ja kestää vuosien läpi. :heart:

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
    Vampyyri

02.10.2013 20:48 #6 :: Tapsa
Foorumin ensimmäiset sanat
Jaaha, viestit nollassa. Samapa se. Pitää ehkä pelastaa tuolta arkistosta jotain juttuja talteen. Tämä foorumi näyttää olevan ihan jees. Eipä tässä nyt olla paljon hengailtukaan...

02.10.2013 20:53 #7 :: Hiistu
Foorumin ensimmäiset sanat
Näistä viesteistä voinee päätellä, että olisi tarvetta jollekin Rising-riippuvaisten tukiryhmälle.. kokoontumiset Risingin foorumilla, luonnollisesti. :tongue:

Minä valitin viime viikonloppuna veljelle jotain, että sivut ovat kiinni. Veli (joka siis tiettävästi ei ikinä ole täällä edes käynyt) kysyi, että taasko se Darkki päivittää niitä. Olen kai joskus ennenkin sitten valittanut...

Xariel kirjoitti: Aivan ihanaa, että Rising kasvaa meidän mukana ja kestää vuosien läpi. :heart:

Täytyy muuten sanoa, että tuo sydänhymiö on yksi suosikkipäivitykseni näille sivuille, niin paljon kaikkea uutta ihanaa kuin täällä onkin. Joskus sille vaan on niin käyttöä :wink:

02.10.2013 21:01 #8 :: Dyn
Foorumin ensimmäiset sanat
Mäkin tykkään tosta sydämestä aivan valtavasti. :D Se on paljon hienompi kuin vaikka FB:n geneerinen sydänpallukka.

Mulla on takana kymmenen vuotta Risingilla enkä ole alkuunkaan mistään vanhimmasta päästä käyttäjiä. Mun aikana tää on aina ollut Risingshadow eikä mitään muuta enkä ole nähnyt keltaista layoutia kuin jossain Iivarin tallentamissa ketjuissa... joten ihan juniori fiilis kyllä välillä vieläkin. ;)

Tapsalle kaikki sympatia, jo toisen kerran meni viestit nolliin. Sori. Sun täytyy nyt vaan kirjoittaa lisää. ;)

• Skie hahmo
  • Skie

02.10.2013 21:07 #9 :: Skie
Foorumin ensimmäiset sanat
Kuukauden on käymättä Risingilla ja sen kerran ko yrittää, on sivu remontissa. :wink: No eikä mitä, hauskaahan se on, että on taas uudet sivut mitä tutkailla. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin hetkellisesti on taas paljon sanottavaa kun pitää alkaa täyttään uusia keskusteluketjuja.

02.10.2013 21:54 #10 :: Elthadora
Foorumin ensimmäiset sanat

Harmi, ettei vanhalta foorumilta saatu viestejä siirrettyä. Nuoret/uudet ei osaa enää yhtään arvostaa meidän auktoriteettia! No ei, eiköhän tämä tästä.
Muokannut 02.10.2013 21:55 Elthadora

02.10.2013 21:58 #11 :: Vumpalouska
* * *

VUMPALOUSKA ON SAAPUNUT
Muokannut 02.10.2013 21:58 Vumpalouska

02.10.2013 22:01 #12 :: Celestine
Foorumin ensimmäiset sanat
Olen täällä, halusitte tai ette!! :grin:

Mauton elämä sai makunsa takaisin, totettelen nyt tähän foorumipohjaan ja sitten mietitään mitä tehdään.

Äh, masentaa kun kaikki viestit meni. Niitähän oli jo yli sata!!

Kirjoittelemisiin :smile:

(pitäisi kai vakavissaan aloittaa avatarin etsintä...)

02.10.2013 22:02 #13 :: Dyn
Foorumin ensimmäiset sanat

Elthadora kirjoitti: Vähän aikaa kyllä menee taas, kunnes tähän tottuu. Niin kuin aina aluksi kaikki tuntuu vähän sekavalta, fontit liian suurilta ja kulmikkailta, värit yhteensopimattomilta, kuvakkeet kummallisilta jne.

Mä vierastin ensin tuota violettia nappuloissa, mutta totuin siihen nopeasti, kun tajusin, miten hyvin se mätsää yhteen avatarini kanssa. ^___^

02.10.2013 22:25 #14 :: Hiistu

Vumpalouska kirjoitti: * * *

VUMPALOUSKA ON SAAPUNUT

Ollos tervehditty. Kuten toki muutkin.

On tämä ihmismäärä kyllä vähän hämmentävää, mutta pelkästään hyvällä tavalla. Vaan kuinka tästä nyt malttaisi mennä nukkumaan...

• Emelie hahmo

03.10.2013 07:54 #15 :: Emelie
Foorumin ensimmäiset sanat
Uuu, uudet sivut näyttävät hienoilta! Vähän on vielä hapuilua, että miten kaikki toimii, mutta eiköhän siihen totu (jossain vaiheessa).

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

03.10.2013 08:56 #16 :: Rinja
Foorumin ensimmäiset sanat

Emelie kirjoitti: Nyt vaan tuntuu, että tekisi mieli vastata ihan jokaiseen topicciin, kauhea innostus kirjoittaa ja osallistua keskusteluihin. Ehkä vähän rajoitan innostustani ja jaan sitä useammalle päivälle...

Ei kannata turhaan pidätellä, koska saattaahan hyvin olla, ettei innostus siitä hiivukaan vaan päinvastoin kasvaa :wink: Ja keskustelu luo uutta keskustelua. Nyt on muuten erinomaisen hyvä hetki yrittää meidän kaikkien saada tälle foorumille taas ihan oikeasti keskustelevaa foorumikulttuuria. Moiseenhan ei tarvita varsinaisesti "yritystä", vaan ihan vain sitä, että tuntee voivansa jakaa vähän aiheesta kuin aiheesta ajatuksiaan, vaikka ne ajatukset eivät itsestä niin erikoisilta tuntuisikaan.

Minun ensimmäiset sanani foorumilla taisivat tulla sanotuiksi jo päiviä sitten, mutta tähänpä voisin sanoa sen, että on tämä kyllä niin hienoa. Ulkonäöltään tämä on minulle jo neljäs Rising, ja sitä on niin vaikea uskoa. Millä nimillä niistä aiemmista oikein puhuisi? Minulle vanhin foorumi oli "vanha tumma", mutta ei kukaan tiedä enää, mihin sillä viittaan. Pitäisi ehkä tuntomerkkeinä puhua sen suuresta ja koristeellisesta sinisestä logosta ja siitä, että käyttäjä sai valita sen ulkoasuksi tumman tai vaalean version. Sitten oli välissä "se vaalea Rising", mutta sen jälkeisestä eli edellisestä foorumilookista ei tule enää edes tuntomerkkejä mieleen :P Siellä taisi olla jotain värikkäähköjä pilviä taustakuvana...? Jotenkin tuntuu, ettei kukaan tunnista kuvausta jos puhun pilvifoorumista.

03.10.2013 09:37 #17 :: Metusalem
Foorumin ensimmäiset sanat
Hieno sivu ja hieno taustakuva. Foorumia on hyvä päivittää useasti, se saa aikaan mukavan aktiivisuuspiikin. Avatareista en tykkää edelleenkään, ne saavat sivun näyttämään jotenkin sekavalta ja ...keskentekoiselta? Akateemisen tylsä ja asiallinen ilmeettömyys miellyttää silmääni enemmän.

Onko meillä enää titteleitä, vai ovatko kaikki vain jäseniä tai ylläpitäjiä?
Muokannut 03.10.2013 09:38 Metusalem

03.10.2013 09:47 #18 :: Rasimus
Foorumin ensimmäiset sanat
Hmm... Onks' täällä tapahtunut jotain? Jotenkin tuntuu vähän oudolta koko ympäristö. Ja missä kaikki viestit ovat?

...

Joo, tässä ollaan. Täytyy vähän aktivoida itseään, sillä koko päivitys meni multa kieltämättä vähän ohitse :tongue:

Mun rakas avatar on poissa!
Muokannut 03.10.2013 09:47 Rasimus

• Darkki hahmo
  • Darkki
    Arkkivelho

03.10.2013 09:51 #19 :: Darkki
Foorumin ensimmäiset sanat

Metusalem kirjoitti: Onko meillä enää titteleitä, vai ovatko kaikki vain jäseniä tai ylläpitäjiä?

Keskustelualueen titteleistä luovuttiin tämän uudistuksen yhteydessä. Sen sijaan käyttäjien kirjahyllyihin on tullut hieman monipuolisempi tapa tarkastella käyttäjän aktiivisuutta. Kirjahyllyssä näytettävät tasot ja aktiivisuuspisteet kertovat tarkemmin käyttäjän aktiivisuudesta koko sivustolla. Aktiivisuustasoon vaikuttavat niin keskustelut kuin myös kirja-arvostelut ja paljon muuta :)

03.10.2013 10:50 #20 :: Dyn
Foorumin ensimmäiset sanat
Tooooosin kyllä harkittiin, että viestimäärän perustuvat tittelit voidaan myös ottaa takaisin, jos joku sellaisia kaipaa. :wink:

Rasimus kirjoitti: Mun rakas avatar on poissa!

Arkistossa näkyy nekin yhä.

Valvojat: SaranthaHiistu