Mitä opit tänään?

17.07.2014 23:57 - 17.07.2014 23:58 #101 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Mitä opit tänään?
Minäkin opin asioita Skyrimistä. Opin, että olen kaikista suurista kuvitelmistani huolimatta surkea ampumaan jousella enkä saa tapettua edes tavallista, sentään pelkkää tulta syöksevää lohikäärmettä. Ilmeisesti tätä kohtalokasta taistelua ennen olisi pitänyt ostaa 200 potionia, metsästää paras mahdollinen jousi, levuttaa tasolle 20 ja ostaa companioni, mutta enhän minä sitä tiennyt. Opin myös, että lohikäärmeitä alkaa ilmestyä tyhjästä kun ensimmäinen on lahdattu.. No, on kai vain palattava tallennuksissa taaksepäin.

..Mutta voi miksi sen liskon piti ilmestyä juuri kun olin tarpomassa keskellä ei mitään..
Viimeksi muokattu: 17.07.2014 23:58 noreen.

20.07.2014 07:07 #102 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mitä opit tänään?

HourglassEyes kirjoitti: Opin, että tason 4 hahmoni ei pärjää mammutille Skyrimissä. Lisättäköön tämä kategoriaan, että tason 2 hahmoni ei pärjännnyt jättiläiselle. :wink:

Laittakaa huviksenne Googlen kuvahakuun "mammoth hunting". Noin puolessa kuvissa aivan oikein mammutti on saatu viekkaudella ja vääryydellä avuttomuuden tilaan, kuten suohon, ja sitä on helppo viskoa keihäillä. Lopuissa joukko metsämiehiä ottaa mammutin kanssa matsia tasamaalla – miksi kummassa kukaan niin tekisi? Karvanorsu teilaa ainakin yhden kaverin kuoliaaksi ennen kuin kaatuu itse-

• LunaJei hahmo
  • LunaJei
21.07.2014 08:14 #103 : LunaJei
Vastaus käyttäjältä LunaJei aiheessa Mitä opit tänään?
Opin että japanilainen metsä on kaunein asia maailmassa. Itse asiassa opin sen toissapäivänä, kun kiipesimme Japanissa Inari-vuoren pyhätölle. Ja kyllä, sen nimi on Inari! Riisinjumalan mukaan. Portaita oli aivan hullun paljon, mutta maisemat olivat henkeäsalpaavat. Alkoi soida Prinsessa Mononoken teema päässä... Nyt olen kyllä takaisin Suomessa.

There is no such a thing
as "no such a thing"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

• Dragonil hahmo
  • Dragonil
21.07.2014 22:50 #104 : Dragonil
Vastaus käyttäjältä Dragonil aiheessa Mitä opit tänään?

There is no ignorance, there is knowledge.

23.07.2014 23:30 #105 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Mitä opit tänään?

Dragonil kirjoitti: Keskiajalla Suomessa ainakin kivitalojen sisäpihojen ikkunoihin käytettiin lasin sijasta sianrakkoja ja pergamenttia, ja että Turun tuomiokirkko on yhtä vaikuttava kuin ennenkin. Ja sen että kun Suomen keskiaika alkoi loppumaan, Italiassa oltiin jo siirtymässä barokkiin.

Tuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3 Kuulostaa vähän hassulta, että Suomessa oltaisiin vastan keskiajan lajeissa menossa ja muualla jo barokissa, mutta aina oppii uutta.

Opin tänään, ettei kannata lukea, jos olo on helteen takia jo valmiiksi pökkyräinen. Niska protestoi ankarasti.

• Bensku hahmo
  • Bensku
23.07.2014 23:59 #106 : Bensku
Vastaus käyttäjältä Bensku aiheessa Mitä opit tänään?
Opin, ettei kannata roikkua täällä, jos haluaisi saada jotain kirjoitettua... (En oikeasti; enhän mä sitä ikinä opi :D)

Ja sitten tietenkin se vakiojuttu, mikä pitää oppia uudestaan aina kun pääsee omalla tietokoneelle maalla olon jälkeen: Älä IKINÄ yritä pelata ja tehdä jotain muuta (ohjelmoida, kirjoittaa, selata nettiä... sama se mitä) samaan aikaan. Se ei toimi; Ei saa mitään aikaan, ja pelissä kuolee takuuvarmasti
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Piru Naiseksi

24.07.2014 11:33 #107 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mitä opit tänään?
Käyttäjän ei kannata jättää mitään ruuhkaisen uimalan pukukaappiin, jonka hän on hetken päästä luovuttamassa! Tänä aamupäivänä jätin kirkkaan turkoosin meikkipussini, tumman silmälasikoteloni ja beigen pikku pussukan pukukaapin ylähyllylle ja käänsin selkäni noin minuutiksi tehdäkseni jonkin askareisen. Kun palasin kohti hallussani ollutta kaappia, niin joku oli kerinnyt jo ottaa sen käyttöön, sulkea oven ja häipyä! Tiesin, ettei uimalassa käy allysonfelixejä, veronicacampbellbrowneja ynnä muita kiitäjiä, joten todennäköisesti kaapin uusi käyttäjä oli vielä huutokantaman päässä. Kailotin pesuhuoneeseen "kenellä on kaappi numero [tämäjatämä]". Huutooni vastattiin, ja sain tavarani. Jälkeeni tulleella kaapin käyttäjällä oli ollut kiire viedä lapsensa ajoissa uimakouluun, ja siksi hän ei ollut kerinnyt tarkistaa, onko kaapin hyllyillä tavaraa.

Opin siis sen, että ihmiset eivät huomaa aina edes kirkkaanvärisiä esineitä, vaikka ne olisivat ... vain vähän heidän silmiensä yläpuolella. Ja ehkä onpin myös noukkimaan kaikki tavarani samanaikaisesti pois pukukaapista, vaikka joutuisin mättämään ne toviksi ruukaisille penkeille :roll: .

24.07.2014 15:22 #108 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Mitä opit tänään?

Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:

Myös Kapteeni Amerikan suuntaan puhaltavat uudet tuulet. Miehestä tulee sarjakuvasivuilla tummaihoinen, kun Kapun trikoot ylleen vetää Sam Wilson eli Haukka.

24.07.2014 17:17 #109 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Mitä opit tänään?

Formaldehyde kirjoitti: En ole mitenkään aktiivisesti seurannut supersankareita paperilla moneen vuoteen, joten nämä viime vuosien lukuisat uudistukset ovat menneet ohi tai ainakin jääneet todistamatta. Minua aktiivisemmat sarjisharrastajat tämän siis luultavasti jo tietävät, mutta itse olen vielä aivan kuin, noh, vasaralla päähän lyöty: Marvel muuttaa hahmonsa Thorin sukupuolen miehestä naiseksi. Pysyvästi. Vahvan naishahmon toivotaan houkuttelevan enemmän naislukijoita sarjakuvien pariin.

Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:

Vaikken Marvelista perustakaan, tämä oli mielestäni hupaisa:

Odin, Asgardin kuningas on Thorin isä.
Thor on nainen, mikä tekee hänestä prinsessan.
Marvel omistaa Thorin.
Disney omistaa Marvelin.
Ergo sum, Thor on disneyprinsessa.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Wanda, Ageha

• Strato hahmo
  • Strato
24.07.2014 18:11 #110 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mitä opit tänään?
Opin, että kun nestetasapaino on kunnossa niin kuumuuskaan ei haittaa niin paljoa.

Nimimerkillä asunnossa 30 astetta lämmintä :shock:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
24.07.2014 18:21 #111 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Mitä opit tänään?

noreen kirjoitti: Tuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3

Kyllä minusta keskiaika ja barokki ovat vertailtavissa oleva vastinpari siinä mielessä, että keskiaika voidaan käsittää paitsi ajanjaksona, myös taide- että kulttuurikautena. Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta. :smile:

Opin tänään, että Hamlet on aivan loistava näytelmä ja statuksensa ansainnut.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

24.07.2014 19:25 #112 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Mitä opit tänään?

Knox Gargol kirjoitti: Ergo sum, Thor on disneyprinsessa.

:grin:

Mutta kukakohan tulisi ja poistaisi minulta nämä väistämättömät mielikuvat hämmentyneen näköisestä Chris Hemsworthista dragissa... :wink:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

25.07.2014 02:38 #113 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mitä opit tänään?

Puolikuu kirjoitti: Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta.

Monet ovat sitä mieltä, ettei renenssanssia edes tapahtunut – kulttuurin ja tieteen kehityksen painopiste nyt ehkä hiukan siirtyi Länsi-Eurooppaan Bysantista ja Arabiasta. Englanninkielisessä keskustelussa Early Modern on käyttökelpoinen termi ajanjaksolle keskiajan jälkeen, mutta suomennos varhaismodernismi saattaa aiheuttaa sekaannuksen modernismiin, joka siis on se 1900-luvun kulttuurisuuntaus, johon liittyy esimerkiksi abstrakti taide.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
26.07.2014 08:36 #114 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Mitä opit tänään?
Opin että mp3:sta saa pilkkoa huoletta ja se toimii silti. Minulla oli mp3-soittimessa äänikirja joka oli yhtenä 600 megan tiedostona (vajaa 15 tuntia). Olin painanut Zen Stone-soittimeni nappuloita vähän väärin ja se veti neljän tunnin kohdalta äänikirjan alkuun. Ei innostanut alkaa kelaamaan sitä oikeaan kohtaan, joten kokeilin pilkkoa tiedoston hjsplitillä sopivan kokoisiin pätkiin. Nimesin tiedostot uudestaan mp3:iksi 001, 002 ym. sijaan ja poistin jo kuuntelemani pätkät, ja se toimi :cheesy:

26.07.2014 23:43 #115 : noreen

Puolikuu kirjoitti:

Keskiajalla vaan oli mielestäni useampia taidesuuntauksia, mutta kyllähän sitä noinkin voidaan käyttää. Minä olen oppinut historialliset ajankohdat jotenkin eri tavalla, joten kysyin, koska minusta barokkiin hyppääminen kuulosti erikoiselta. :) Renesanssiin, jos sitä nyt lasketaan edes olemassa olleeksi, sisältyi mielestäni jo jonkinlaista yhteiskunnallista muutosta sekä tieteiden kehitystä, kun taas barokki keskittyi lähinnä taiteisiin. Tämä on kyllä kai lähinnä mielipidekysymys. :D

29.07.2014 20:29 - 29.07.2014 20:31 #116 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mitä opit tänään?
Opin tänään, että Stanley Kubrickin oli tarkoitus tehdä LOTR-leffa, jossa pääosaa esittäisivät Beatlesin jäsenet. Tai niin mä ainakin tästä tulkitsin...
en.m.wikipedia.org/wiki/Stanley_Kubrick's_unrealized_projects (kohdasta Other projects)

Mitähän siitäkin olisi tullut? Olisin halunnut nähdä tekeleen suuresta rakkaudestani molempiin aiheisiin, mutta enpä tiedä, olisiko ollut niin hirveän hyvä leffa tuo. :roll:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Viimeksi muokattu: 29.07.2014 20:31 Celestine. Syy: Tarkennus

19.08.2014 21:24 #117 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mitä opit tänään?
Eräät neulakalat * asuvat merimakkaran sisässä, minne ne pääsevät änkeämällä merimakkaran peräaukosta takaperin sisään. Onneksi merimakkaran suolisto on kai aika simppeli, koska ne eivät ole ihan mitättömän kokoisia fisuja, jotka niiden perseeseen ovat asettuneet asumaan.

*Cousteaun suomentaja puhuu helmikaloista, suora laina englannista.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

19.08.2014 21:31 #118 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Mitä opit tänään?
Että kannattaa matikan tehtävissä lukea tarkaan mitä kysytään. Ei niiden vektoreiden tarvinnut olla samansuuntaisia, vain yhdensuuntaisia. Sain siis aivan oikean vastauksen. :smile:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

19.08.2014 21:51 #119 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mitä opit tänään?
Opin, että Keski-Euroopassa ammatilla biokaasusukeltaja tienaa tuhansia euroja tunnissa. Työnkuvaan kuuluu kakkasammioon sukeltaminen ja laitteen korjaaminen pimeässä, haisevassa, ahtaassa lieriössä. Kakka on kivaa. T. Celestine (1)5 v. :roll:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

• LunaJei hahmo
  • LunaJei
22.08.2014 22:11 #120 : LunaJei
Vastaus käyttäjältä LunaJei aiheessa Mitä opit tänään?
Kissan naukumista voi erehtyä luulemaan lapsen parkumiseksi. Meidän misulla onkin niin kaunis lauluääni.

There is no such a thing
as "no such a thing"