- Edesmenneet
- Satama / LordStenhammar | Tänään 10:53
- Lukuhaaste: Goodreads 2022
- Lukupiiri / HourglassEyes | Eilen 14:46
- Pallosalama - Cixin Liu
- Lukusali / karivaan | 10.08.2022 16:13
- Kirja-arviot kirjojen sivuilla uudistuivat
- Ilmoitukset / Darkki | 10.08.2022 16:01
- Mitä opit tänään?
- Satama / Pisania | 09.08.2022 21:34
Mitä opit tänään?
Minä aloitan:
"Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo" on englantia ja tarkoittaa "Buffalon biisonit, joita Buffalon biisonit kiusaavat, kiusaavat Buffalon biisoneita".
Terveisin Wikipedia
Heh, pitäisiköhän opetella tuo ja yllättää kaverit?Metusalem kirjoitti: "Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo" on englantia ja tarkoittaa "Buffalon biisonit, joita Buffalon biisonit kiusaavat, kiusaavat Buffalon biisoneita".
Terveisin Wikipedia

Kirjaneito kirjoitti: Heh, pitäisiköhän opetella tuo ja yllättää kaverit?
Minä opin, että kemian tunnilla käytetään mitä mielenkiintoisimpia sanoja. Vai miltä kuulostavat dipoli-dipolisidokset ja dispersiovoimat?
Kemiallisten yhdisteiden "aukikirjoitetut" nimet on syystä diskattu kilpailusta, jossa etsitään pisintä sanaa. Pisimpänä niistä titiinin kemiallinen nimi on (englanniksi) 189819 kirjainta pitkä. Ei kovin käyttökelpoinen.
Rinja kirjoitti: Tähän Kirjaneidon pulmaan vielä; pystyykös IE:llä muuten kiinnittämään välilehden nykyisin? Chromella, Operalla ja Firefoxilla pystyy. Voi kokeilla klikkaamalla välilehteä hiiren oikealla ja katsomalla, tuleeko sieltä sellaista vaihtoehtoa. Kiinnitettyä välilehteä ei voi klikata vahingossa kiinni.
Eli opin että nykysin Firefoxilla ja muilla järkevillä on tommonenkin ominaisuus. Kiitos Rinja, voipi osoittautua hyödylliseksi. :)
Iivari kirjoitti: Mikko Alatalo teki Mä maalaispoika oon -kappaleesta myös ruotsinkielisen version! Huisia!
M.A. Numminen teki Naiseni kanssa eduskuntatalon puistossa tietenkin myös ruotsiksi – tämä versio ei joutunut YLEllä soittokieltoon alkoholimyönteisenä ja eduskunnanvastaisena. Mutta!
Emelie kirjoitti: Lise Myhren luomalla goottityttö Nemillä on sukunimi: Montoya.
Minä olen aina mieltänyt sukunimen mahdolliseksi kunnianosoitukseksi The Princess Bride (1987) -leffan (ja William Goldmanin alkuperäiskirjan) Inigo Montoyalle. Leffa on loistava, hahmo on sympaattinen. "Hello. My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die." Klassikko! Nimimerkillä "Olisittepa nähneet aiemman profiilikuvani Risingin englanninkielisellä puolella".

Itse en ainakaan tunnusta oppineeni tänään mitään uutta. Paitsi että talven tulo yllättää aina, joka vuosi.

Pisania kirjoitti: Iron Maidenilla ja Motörheadilla on omat öölinsä. Trooper ja Bastard ovat nimeltänsä.
Muistaakseni Mööttöripäillä on myös oma viini ja niin on myös Slayerilla, sopivasti Reign In Bloodiksi nimetty. Törmäsin alan lehteen pari kuukautta sitten ja tämän hämmentävän faktan siitä opin.
Neil Hannonin My Lovely Horse on soinut viime aikoina päässä ja uudehko tuttavuus kun The Divine Comedy minulle on niin vasta viime yönä selvisi, että kappale on alunperin tehty suosittuun 90-luvulla pyörineeseen komediasarjaan Father Ted. Ei hassumpi löytö, tuo sarja.
En jotensakaan ollut aikaisemmin tajunnut, että lobotomia on näin... uusi asia. Ei niin kovin kaukainen.