• Saki hahmo
  • Saki

22.08.2014 22:31 #121 :: Saki
Mitä opit tänään?
Opin että sormea ei kannata työntää auton tupakansytyttimeen.. (Kyllä, olen hyvinkin järkevä ihminen)

22.08.2014 22:33 #122 :: Gespenst
Mitä opit tänään?
Opin tänään, että jos alkaa pelata pitkästä aikaa pleikkarilla, kannattaa valita helpoin taso, eikä heti hypätä vaikeimpaan :>

• Lupus hahmo
  • Lupus

23.08.2014 18:40 #123 :: Lupus

23.08.2014 19:52 #124 :: punnort
Mitä opit tänään?

Lupus kirjoitti: Jos keksitaikina näyttää ylen suurelta, voi olla hyvin mahdollista, että siitä tulee aika monta keksiä. Neljä tusinaa on äkkiseltään melkoinen määrä, mutta ehkä tästä selvitään.

• Lupus hahmo
  • Lupus

25.08.2014 12:00 #125 :: Lupus
Mitä opit tänään?

punnort kirjoitti: Opin juuri luettuani äskeisen, että keksejä voi tehdä itse. Olen tähän asti luullut, että kaupasta ostetut ovat keksejä ja itse tehdyt pikkuleipiä.

Tosiaan. Pahoittelen puhekielisyyttäni.
Muokannut 25.08.2014 12:01 Lupus

25.08.2014 17:16 #126 :: Piru Naiseksi
Mitä opit tänään?
Muistini pettää juuri silloin, kun sen pitäisi toimia!
Olin tänään unohtanut etämuistiin varastoimani salasanat kotiin, kun suunnitelmiani äkisti muutettuani ja muutokset toteutettunani lähdin tapaamaan lähikirjaston Piihemmoa. Osan luukuille ja siis Elektro-Kustien tuomisille päästäjistä onnistuin kaivelemaan muististani. Mutta muutamaa luukkua jouduin tiirikoimaan niin kauan, että lopetin: pelkäsin tunnuksen lukkiutuvan liian monen virheellisen yrityksen jälkeen! Olisin myös tarvinnut muistitikkuja tallennusalustaksi kirjaston laittein kännykästä poimimilleni kuville. Joskus olin kiertänyt tallenninpuutteen siten, että varastoin pakettini tilapäiskansioon, josta lähetin ne yhden postiluukkuni kautta toiseen postiin. Nyt postiohjelmat hidastelivat niin kauan, että mielsin odottelun turhaksi: jumi mikä jumi.
Opin siis, että minun pitää oppia entistäkin huolellisemmin tarkistamaan kotoa lähtiessäni, että kaikki tarvittava materiaali on mukana - riippumatta siitä, mitä yllättävää vaihtelua aika tuo tullessaan.

25.08.2014 17:35 #127 :: Strato

punnort kirjoitti:

Opin, että näillä on jotain eroa.

• LunaJei hahmo
  • LunaJei

25.08.2014 18:01 #128 :: LunaJei
Mitä opit tänään?
...opin, ettei kannata juosta jyrkkiä portaita alas puutuneella jalalla... Auts.

• Wanda hahmo
  • Wanda

25.08.2014 18:44 #129 :: Wanda

Nimimerkki tunnin kirjastossa turhaan kirjoja etsinyt

• LunaJei hahmo
  • LunaJei

27.08.2014 21:05 #130 :: LunaJei
Mitä opit tänään?

Wanda kirjoitti: Opin tänään, että kun monesta eri koulusta on porukkaa hakemassa kurssikirjoja niin tietokannan kappalemäärä ei välttämättä vastaa hyllyistä löytyvää synkeää todellisuutta.

Nimimerkki tunnin kirjastossa turhaan kirjoja etsinyt

Joo. Tästä on kokemusta.

04.09.2014 20:42 #131 :: Hiistu
Mitä opit tänään?
Opin, että asuntoni kaikissa sisäovissa on päällä kaiverrettuna numero 31. Huomasin sen katsellessani ensin yhtä ovea ylhäältä käsin ja sitten täytyi tietenkin kiipeillä tarkistamassa muutkin ovet, onko niissä kenties sama vaiko eri numero. Se on varmaan tuon ovimallin numero... Ulko-ovi on erilainen, joten kenties myös siinä on jokin numero ja varmaan eri kuin näissä, vaan enpä tuota kehdannut mennä rappuun tarkistamaan. Täytyy muistaa joskus tulevaisuudessa, viimeistään pois muuttaessa.

... Tylsää? Minullako? Ei kai. :roll:

04.09.2014 21:07 #132 :: Strato
Mitä opit tänään?
Kerrankin opin jotain siistiä. Nimittäin uusia tapoja pyöritellä miekkoja sormien välissä, oli ihan hauskat treenit :cool:

16.09.2014 19:52 #133 :: Strato
Opin oikeastaan kaksi asiaa:
1. En tykkää ompelusta
2. Yhdessäkin haalarimerkissä on tarpeeksi ompelemista, onneksi niitä on vielä 7 jäljellä :roll:
Tykännyt: Ansa, Celestine

• Saki hahmo
  • Saki

16.09.2014 20:55 #134 :: Saki
Mitä opit tänään?
Opin, tai oikeastaan se meni tänään perille, että olen aivan surkea matikassa ja hyviä numetoita ei edes kannata odottaa.. :roll:

19.09.2014 14:19 #135 :: Wanderer
Mitä opit tänään?
Opin tänään, että auton tupakansytytin voi olla kuuma, vaikka se ei hehkuisikaan (edellisessä autossa hehkui). Ja sitä EI kannata kokeilla SORMELLA varmistaakseen, että se on rikki. Ei ollut. Sihinä vain kuului kun iho paloi.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

19.09.2014 14:39 #136 :: Ageha
Mitä opit tänään?
Että on oikeasti olemassa ihan oikeita ihmisiä jossain jotain Jenkkejä lähempänä jotka eivät arvosta nörttiyttä tai näkevät siinä jotain pahaa... :shock:...ja että tällaisia ihmisiä löytyy vielä niinkin läheltä kuin omasta tuttavapiiristänikin. Nyt hämmentää.
Muokannut 19.09.2014 14:41 Ageha

19.09.2014 15:36 #137 :: poistettu
Mitä opit tänään?
Että kaurapuuro kylmänä suoraan kattilasta menee iha ok.
Tykännyt: Hiistu, Piru Naiseksi

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

23.09.2014 19:48 #138 :: Ageha
Että verkossa on olemassa ilmaisia suomenkielisiä koodauskursseja. Hee. :eek:

25.09.2014 16:47 #139 :: Piru Naiseksi
Mitä opit tänään?
Harhauduin taas kerran Mitä Vähiten Älykkäälle Keskustelupalstalle. (En mainitse foorumin nimeä, arvatkoon kukin itsekseen tai joko materiaalisessa tahi virtuaalisessa ryhmässä...)

Seikkailen netissä nykyisin paitsi kirjaston Piihemmon avuin myös tämän seniori-ikäisen, WindowsXP-järjestelmäisen kompuutterini kuljettamana. Äsken mainittu keskustelusto huoli minut tänään hövelisti sisään mutta piilotti uloskirjautumislaatikon mainospalkin alle!

Miten kiertää pulma, ajattelin, sillä en halunnut jättäytyä kirjautuneeksi tuolle sivustolle. Niin olisi ymmärtääkseni käynyt, jos olisin tylysti vain sulkenut selaimen.
Jossain kohtaa tuota jumisivustoa näin selainsuosituksen: Mozilla Firefox. Sitäpä ei konevanhukselleni ollut vielä syötetty. Mutta nyt se sille tarjoiltiin, minun toimestani.

Uusin selaimin palasin jumisivustolle ja kirjauduin uudelleen sisään. Nyt löytyi myös toimiva sesam out -painike ja pystyin poistumaan asianmukaisesti. Huh!
Opinpahan vielä kerran, ettei selaimen asentaminen kompuutterivanhukseenkaan kovin kummoista tietotekniikkatiedettä ole.
Muokannut 25.09.2014 16:54 Piru Naiseksi Syy: rikjoitusvihreen korjaaminen

25.09.2014 18:22 #140 :: Strato
Mitä opit tänään?
Luennoitsija antoi tänään erinomaisen neuvon: "Syökää aamupala ennen kuin alatte pitää luentoa." Kyseinen kommentti tuli puoli kahden maissa iltapäivällä kun kyseinen luennoitsija oli kirjoitellut vähän mitä sattuu taululle :lol:
Tykännyt: Ansa