28.09.2014 10:20 #141 :: HourglassEyes
Mitä opit tänään?
Mistä vanhat kirjat saavat tuoksunsa... :cheesy:

www.iflscience.com/chemistry/where-does-smell-old-books-come
Tykkännyt: Hiistu, Rinja, Strato, Saki

• Kiiuski hahmo
  • Kiiuski
    Kaartilainen

28.09.2014 15:42 #142 :: Kiiuski
Mitä opit tänään?
opin että fysiikka on pyllystä mutta pakko vaan opiskella :huh:
Tykkännyt: Kirjaneito

28.09.2014 19:22 #143 :: Boogahbo
Mitä opit tänään?
Opinpa, että turhaan olen pelännyt sitä yhdeksänkympin pesulämpötilaa pyyhkeiden ja lakanoiden suhteen. Aikuista ja tylsää, mutta ylen miellyttävää oppimista.

28.09.2014 19:49 #144 :: Kultasuu
Mitä opit tänään?
Minä en ole tänään oppunut oikein mitään uutta, jos parin Gary Mooren kappaleen opettelua ei lasketa mukaan. :roll:

29.09.2014 18:21 #145 :: Strato
Mitä opit tänään?
Edes mustat aukot eivät jaksa pitää mielenkiintoa yllä tämmöisenä päivänä. Tarkoituksena olisi pitää huomenna englannin kurssilla pienimuotoinen esitelmä itselle rakkaasta aiheesta oman alan sisältä, mutta ei jaksaisi kertailla... Tekisi mieli vaan vetää lonkalta huomenna, kuinka vaikeaa se muka voi olla :lol:

02.10.2014 15:30 #146 :: Strato
Mitä opit tänään?
No nyt opin asentamaan pythonin koneelle (ei mikään vaikee homma). Sitten pitäs oppia käyttämään sitä... this should be interesting :cheesy:

02.10.2014 21:14 #147 :: Louhikäärme
Mitä opit tänään?
Python on aika helppo kieli oppia, ainakin perusteiltaan. Opettelun iloa!

02.10.2014 21:44 #148 :: punnort
Mitä opit tänään?

Kirjaneito kirjoitti: Että kannattaa matikan tehtävissä lukea tarkaan mitä kysytään. Ei niiden vektoreiden tarvinnut olla samansuuntaisia, vain yhdensuuntaisia. Sain siis aivan oikean vastauksen. :smile:

Mulla on tohtorintutkinto matematiikassa, enkä tiedä, mitä eroa on saman- ja yhdensuuntaisilla vektoreilla. Lukiomatematiikassa on omaa terminologiaansa, josta siellä sitten tehdään knoppitehtäviä. En ymmärrä käytännön pointtia.

02.10.2014 22:45 #149 :: Kirjaneito
Mitä opit tänään?
^Yhdensuuntaiset vektorit ovat vain yhdensuuntaiset, samansuuntaiset vektorit taas ovat paitsi yhdensuuntaiset, myös etenevät samaan suuntaan. Esim. vektorit a ja b ovat ovat samansuuntaiset ja a ja -b yhdensuuntaiset. (Joo hieno selitys :roll:)

Ja lukiomatikkaan tosiaankin sisältyy usein kompakysymys. Kannattaa siis aina lukea tehtävät kunnolla ja lisäksi tarkistaa kaikki yhtälöt kolmeen kertaan ettei tule niitä raivostuttavia merkkivirheitä... :tongue:

Minusta ei kyllä matematiikan tohtoria ole tulossa, kunnioitukseni siihen suuntaan. :wink:

05.10.2014 19:27 #150 :: Ageha
Internet-protokollan toimintaperiaatteen.

05.10.2014 19:37 #151 :: Kultasuu
Mitä opit tänään?
Opin tänään sen, että jenkeistä tilatulla kitaralla on kalliit verot ja postikulut. :lol:
Muokannut 05.10.2014 19:38 Kultasuu

06.10.2014 23:01 #152 :: Pisania

06.10.2014 23:08 #153 :: Ageha
Mitä opit tänään?

Pisania kirjoitti: Opin että ensi vuonna Japaniin aiotaan avata oma Muumimaa. Nöööy! Sittenhän suloiset japsituristit eivät enää parveilekaan täällä kesäisin. Hirveet tulojen menetykset paikallisille kauppiaille. Epistä.

Damn. :neutral:Toisaalta taas niillähän on kai jo kaksi Disney Worldia ja edelleen jaksavat maailmalle niiden perässä lähteä, joten ehkä tämä tästä?

09.10.2014 19:28 #154 :: Strato
Mitä opit tänään?
Opin, että tietyt kotitaloustaidot ovat vielä vähän ruosteessa. Tyttöystävä vetelee tällä hetkellä facepalmia kun kyselen sille itsestäänselviä asioita :cheesy:

09.10.2014 20:48 #155 :: Ageha
Mitä opit tänään?
Millä logiikalla kymmenjärjestelmän luvut muutetaan binääriluvuiksi :smile:Kiitokset menevät Echramathille ja diffille (pääasiassa diffille, joka vietti noin tunnin yrittäen selittää asiaa minulle :tongue:)!

10.10.2014 01:54 #156 :: Moonlord
Kultasuu kirjoitti:

Opin tänään sen, että jenkeistä tilatulla kitaralla on kalliit verot
ja postikulut. :lol:

Sanopas muuta. Meinasin kerran tilata jenkeistä 20 euron tikarin, mutta piti jättää tilaus tekemättä kun huomasin että ne olisivat lykänneet sille 100 euron postikulut :roll:

10.10.2014 17:01 #157 :: Strato
Mitä opit tänään?
Tähtitieteen luennoilla oppii kaikkea jännää. Tänään opin mm. että Pythagoraalla oli oma kultti ja että hän varoitti useasti ihmisiä syömästä papuja (kyllä, tämä liittyy oleellisesti tähtitieteeseen :cheesy:)

17.10.2014 20:20 #158 :: Strato
Mitä opit tänään?
Noniin, ohjelmointiin syventyminen jatkuu. Pythonin lisäksi opin tänään IDL:ää, ei varmaan yhtään mene sekaisin noi eri ohjelmointikielet :lol:

17.10.2014 20:28 #159 :: Ageha
Mitä opit tänään?
Että se että joku uutuuskirja näkyy Risingin etusivulla useita päiviä ei tarkoita sitä että sen voisi vielä löytää kirjastosta... :cheesy:(Tosin ansiostani tuttu kirjastotäti ylipäätänsä tajusi tilata sen meidänkin kirjastoon, jee!)
Tykkännyt: Kirjaneito

19.10.2014 11:03 #160 :: Pisania
Mitä opit tänään?
Tänäänkin opin jotain muumiaiheista, nimittäin sen että Muumipappa on norjaksi Mummipappa. :cheesy:Siinä olisi myös loistava nimi opettavaiselle lastenkirjalle, joka käsittelee isovanhemman sukupuolenkorjausta.
Tykkännyt: Rinja, Moonlord