11.11.2014 18:34 #181 :: Kirjaneito
Mitä opit tänään?
Kiitos Wanhojen kurssin: valssi ei ole niin helppoa mitä se pikkusiskojen kanssa ympäri keittiötä pyöriessä on... :roll:Pitää oikeasti tanssia, eikä vain kävellä jonossa ympäriämpäri massan mukana.
Tykkännyt: Celestine

16.11.2014 19:04 #182 :: Ageha
Mitä opit tänään?
Että Fifty Shades of Grey vaikuttaa olevan (huonon) maineensa arvoinen; ärsyttää niin paljon että tekee mieli heittää kesken jo kokonaan minkä taidan tehdä, tosin jos lukisin loppuun niin mielipiteistäni tulisi "oikeutetumpia" kun tuntisin sen koko kokonaisuuden... :roll:Mutta herrajestas, netti on täynnä ficcejä jotka ovat huomattavasti parempia ja tällä on oikeasti netottu rahaa ja suosiota? ...hämmentää.

16.11.2014 20:11 #183 :: Kirjaneito
Mitä opit tänään?
Vaikka mitä Ruotsin suurvallan ajasta... :roll:Koska menin pistämään nokkani koulumme Ruotsi-projektiin, keskikviikoksi pitää olla valmiina 15 minuutin esitelmä aiheesta Suomi ja Ruotsi 1600-luvulla. På svenska. No, onneksi teen esitelmää kaverin kanssa ja viikon päästä lähdetään Ruotsiin. Ei siis ihan turhaan tuota väännetä.

17.12.2014 16:04 #184 :: Celestine
Varoitus: Spoiler.
Heh, nimenomaan yksikössä. Vasen heiluu ihan helposti, oikea vaatii vielä harjoitusta. Mutta oikeesti, ehkä huipuin taito ikinä! :cheesy:
Muokannut 17.12.2014 16:05 Celestine

• Strato hahmo
  • Strato

17.12.2014 16:15 #185 :: Strato
Mitä opit tänään?

Celestine kirjoitti: Koulussa ollaan oppimassa. Arvatkaa, mitä opin tänään? (Joulun aikaan haluaa säilyttää ylltyksellisyyden ja salaperäisyyden, siksi spoilerit :wink:)

Varoitus: Spoiler.

Se on aina hyvä tapa rikkoa jää uusien ihmisten kanssa :tongue:Mulla heiluu aina molemmat kun kokeilen, mutten kyllä yksittäin saa mihinkään suuntaan :lol:Pitääkin alkaa harjoittelemaan tätä yhden kappaleen heiluttelua, sitten on kaikki taidot hallussa ja voin rauhassa aiheuttaa kummeksuntaa missä ikinä liikunkaan.

19.12.2014 09:40 #186 :: Ageha
Mitä opit tänään?
Opin taas lisää foorumin toiminnoista, tällä kertaa käyttäjälistasta. Jos laittaa hiiren käyttäjän rekisteröitymispäivän päälle, siihen tulee ilmoitus kuinka kauan käyttäjän rekisteröitymisestä on. (Omastani on 3 kuukautta ja 15 tuntia. :lol:)
Tykkännyt: Hiistu, Strato

21.12.2014 18:04 #187 :: Ageha
Tuplapostaus... :tongue:

Muttamutta opin, että meillä onkin omana Lewis Carrollin kootut teokset englanniksi yksissä kansissa! :shock:On Alice in the Wonderland, Through the Looking Glass, The Hunting of the Snark, A Tangled Tale, Sylvie and Bruno, Rhyme? and Reason? sekä Three Sunsets and Other Poems. Hihihi tiedän siis mitä teen joululomalla... :cheesy:
Tykkännyt: Kirjaneito

21.12.2014 19:17 #188 :: Kirjaneito

21.12.2014 19:30 #189 :: Ageha
Mitä opit tänään?

Kirjaneito kirjoitti: ^Tuttu tunne! Se tunne kun löysin kolme kuukautta divareista metsästämäni Dickensin olohuoneen kirjahyllystä pari päivää sen jälkeen kun olin viimein löytänyt kirjan :shock:Nyt on sitten omassakin :tongue:

Joo, itsekin löysin Dickensiä(kin) tänään. :shock:Ja useasti on käynyt niin että olen lainannut jonkun kirjan kirjastosta ja kun olen lukenut ja rakastunut siihen tajuan että hetki sehän on meillä hyllyssäkin...
Tykkännyt: Kirjaneito

• Skie hahmo
  • Skie

28.12.2014 19:14 #190 :: Skie
Mitä opit tänään?
No tämä nyt on pidemmän prosessin tulos, mutta muistin tänään ensimmäistä kertaa ilmailuaakkoset kokonaisuudessaan. Vielä pitää välillä muistista niitä kaivella, mutta jos alkaa käyttää aa, bee, ceen sijaan alpha, bravo, charlieta, niin eiköhän ne ala pikku hiljaa selkärangasta tulla.

• Laine hahmo
  • Laine

02.01.2015 22:27 #191 :: Laine
Pattereissa on päiväykset :blush:mitä ihmettä

• Strato hahmo
  • Strato

03.01.2015 17:43 #192 :: Strato
Mitä opit tänään?
Opin vaikka mitä isoisästäni. Pääsin näkemään hänen koulutodistuksiaan ja sotilaspassinsa, johon oli mm. merkitty kaikki paikat, joissa hän oli Talvisodan aikana palvellut. Aika siistiä :cool:

Harmi etten ikinä ole nähnyt häntä :sad:
Tykkännyt: sinidean

08.01.2015 17:12 #193 :: Echramath
Mitä opit tänään?
Ihmettelin hetken, että minkä takia Lidlista ostamissani juoksuhansikkaissa (käytän niitä alushanskoina kintaiden alle) on oikean käden peukalon ja etusormen päissä heijastinta ja vielä aika oudosti.

Sitten tajusin. Kosketusnäyttö reagoi heijastimeen.
Tykkännyt: Rinja

• kyty

10.01.2015 16:04 #194 :: kyty
Mitä opit tänään?
Hankalaahan noista on puhua, varsinkin niissä maissa joissa ei oikeasti saa arvostella edes törkeimpiä ylilyöntejä. Sama kuin jos sanoisi ettei uskovaisuudella ollut merkitystä noitavainoihin, vaikka Raamatussa kuinka sanotaankin että noitanaisen älä salli elää ja siihenhän vedotaan vielä nykyäänkin harry Potter-rovioilla...

Kyllä maailma on hullu paikka. Oli pakko purkautua. Tästä lähin opin olemaan hiljaa. :cool:

Toinen mitä opin on että pihkan saa ainakin tuoreeltaan irti mäntysuovalla.

10.01.2015 17:22 #195 :: Maailmanherra
Mitä opit tänään?
Pihkaa kannattaa sekoittaa myös saippuakuplien veteen.
Tykkännyt: kyty

10.01.2015 17:32 #196 :: Puolikuu
Mitä opit tänään?

kyty kirjoitti: Opin että edelleen on sopimatonta sanoa, että uskonnon lieveilmiöinä esiintyvillä typeryyksillä ja julmuuksilla olisi yhtään mitään tekemistä uskonnon tai uskovaisuuden kanssa, vaikka pyhissä kirjoissa kuinka annettaisiin lupa tappaa milloin mistäkin syystä. Onneksi en ole journalisti...

Ei, kun kaikki ovat yksittäistapauksia. Kuten tänään HS:n toimittaja totesi esseessään. Mistähän nämä terroristit ovat sitten saaneet inspiraationsa. :roll:Helpommalla varmasti pääseekin kun on hiljaa. Itse oon päättänyt tuoda mielipiteeni esiin, vaikka jotkut eivät sitä arvostaisikaan.
Tykkännyt: kyty

10.01.2015 20:46 #197 :: Laureline
Mitä opit tänään?
Pelasin Trivial Pursuitia kaverin kans ja opin että Mika Waltari on asunut osoitteessa Tunturikatu 13, Cosmopolitanin tilaajamäärä Yhdysvalloissa vuonna 2006 oli 3 miljoonaa ja Ranskan yleisin sukunimi on Martin. Sangen tarpeellisia tietoja :)

• LunaJei hahmo
  • LunaJei

18.01.2015 18:02 #198 :: LunaJei
Mitä opit tänään?
Opin, että liika Harry Potterin lukeminen voi aiheuttaa tilapäisiä aivokatkoja, jotka taas aiheuttavat sen, että huomatessaan jonkun liikkuvan huoneessaan osoittaa tätä (koiraa) tikulla ja huuta "expelliarmus!" ...
Tykkännyt: sinidean, Kirjaneito, Celestine

18.01.2015 19:20 #199 :: Hiistu
^ Koira-rassu. :lol:

Opin, kuka on Robert Burns . Ehkä olen hänestä joskus aiemminkin kuullut, ehkä en, en muista... Mutta seinäkalenterissani lukee seuraavan sunnuntain kohdalla "Robert Burns Born 1759", joten alkoihan se kiinnostaa, että kuka Robert. :tongue: O my Luve's like a red, red rose.
Muokannut 18.01.2015 19:21 Hiistu

• Iivari hahmo
  • Iivari

18.01.2015 19:42 #200 :: Iivari
Mitä opit tänään?
Oon nyt ilkeä, enkä opi mitään vaan opetan:

kyty kirjoitti: jos sanoisi ettei uskovaisuudella ollut merkitystä noitavainoihin

Enimmäkseen ei ollutkaan :tongue:Sen sijaan valtapeleillä, naapurikateudella ja yleisellä pahansuopuudella. Suomessa suurin osa syytetyistä oli myös miehiä. Lisätietoa: Nenosen kirjan kritiikistä .

Opitaan nyt sit kuitenkin jotakin: routapaisti hirvenlihasta on varsin hyvää.