• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

09.08.2022 21:34 #401 :: Pisania
Mitä opit tänään?
Mietiskelin jokin aika sitten miten mahtoivatkaan mennä lapsuudesta tutun Keke Rosberg -laulun sanat. En muistanut kuin kertosäkeen, mutta asia putosi pois mielestäni ennen kuin ehdin tutkia sitä enempää. Tänään selvisi ihan sattumalta, että laulun esitti aikoinaan Matti Pellonpää Ystävineen. Siis oikeesti, Peltsi! Viisun nimi on Keke Rosberg Formula Rock ja sen on sanoittanut Juice. Kaksi legendaa yhdellä iskulla. Korvamatovaroitus linkin klikkaajille.

24.10.2022 14:53 #402 :: Morgan Blood
Mitä opit tänään?
Opin, että lohisushi on käytännössä norjalaisen kalateollisuuden lobbauksen ja markkinoinnin tulosta. Näin Suomessa lohi-nigiri on kuitenkin sushipöydän vakiotuote ja lohi Suomessa arvostettu kala, niin en tiennyt japanilaisten pitäneen sitä sushikalana kelvottomana.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

01.11.2022 09:32 #403 :: Pisania
Mitä opit tänään?
Kävin hammaslääkärissä (reikiä nolla! ) ja sain näinkin kypsässä iässä tietää, että minulla on viisaudenhammas joka kasvaa vaakatasossa. Kolme vuotta vanhassa koko leuan röntgenkuvassa näkyi joku kumma ympyrä alaleuassa, ja ehdin jo huolestua ennen kuin lääkäri selitti mikä se on. Eli hammas joka kasvaa ihan päin hittoa. Tai ei se nyt enää mihinkään kasva, kunhan köllöttää leukaluussa. Se kuva oli aika vängän näköinen ja huvitti minua suuresti.