02.02.2014 21:03 #61 :: Celestine
Mitä opit tänään?
Opin, että osaan kirjoittaa (ainakin omasta mielestäni) hassuja juttuja. Yleensä ainoat reaktiot kirjoittaessani on ärtynyttä jupinaa kun teksti ei etene ta isitten lohdutonta itkua, kun kirjoitan ihmisille niin surkeita kohtaloita. Tai korkeintaan erittäin pirullista naurua.

Koska mulla oli tänään vähän tylsää, aloin kirjoittaa jonkinlaista fanfictionia ja pistin mr. Darcyn kosimaan itseäni. Ja kun kyseessä on kaksi jäärää, kaikki ei mennyt ihan niin kuin olettaisi. Siinä sitä sitten kiherrettiin naurusta koneen ääressä. Mulla oli hauskaa, jos käytetään lieviä ilmaisuja.

Lisäksi opin, että tanssiharrastus voi olla erittäin mielenkiintoinen. Me leikittiin tänään mittarimatoja ja ihan ohjaajan käskystä:lol:

03.02.2014 00:19 #62 :: Formaldehyde
Mitä opit tänään?
Katsoin Sherlockin 3. kauden viimeisen jakson, His Last Vown. Jostain syystä huomasin miettiväni, että eräs rooli olisi istunut hyvin myös Mads Mikkelsenille. Ja nyt IMDB informoi, että kyseistä hahmoa näyttelee itse asiassa Lars Mikkelsen, edellisen veli. Suokaa anteeksi - siis mitä? Mistä näitä sisaruksia oikein tulee?

Eivät kyllä ole ihmisiä nämä veljet.

Astorethein kirjoitti: Kyse ei ole nyt varsinaisesti oppimisesta, vaan enemmänkin oivaltamisesta tai valaistumisesta. Olen aina pitänyt elektronista musiikkia jumalattomana paskana, jossa ei ole lainkaan sielua tai mitään, mikä voisi koskettaa minua kuuntelijana. Baareissa soitettava tympeä poppijumputus on vaikuttanut voimakkaasti tämän näkemyksen syntymiseen, mutta kun nyt sattumoisin olen tutkinut hieman aihepiiriä, on asiaa pitänyt ajatella uudelleen.

Minä olen havahtunut samaan vähän aikaa sitten.
Muokannut 03.02.2014 01:19 Formaldehyde

09.02.2014 21:55 #63 :: Echramath
Mitä opit tänään?
Näissä brittien urheilujutuissa on kyllä hämärää.

Ilmeisesti Yhdistynyt kuningaskunta (joka on valtio) ei osallistu olympialaisiin eikä oikein muihinkaan kisoihin. Iso-Britannia osallistuu, vaikka ihan virallisesti onkin saari. Osa pohjoisirlantilaisista urheilijoista kilpailee siinä joukkueessa, osa Irlannin. Samaan tiimin kai sitten lopulta mahtuvat Man- ja Jersey-saarten ynnä muiden Britannian merentakaisten alueiden asukkaat.

Jalkapallo, kriketti ja rugby ovat tietysti oma lukunsa. Englannilla, Skotlannilla, Walesilla ja Pohjois-Irlannilla on omat joukkueensa tai sitten ei, Walesin krikettimaajoukkue esimerkiksi on olemassa lähinnä satunnaisesti. Olympialissa puolestaan jalkapalloa pelaa Iso-Britannia.

Jos on esimerkiksi jerseyläinen menestyy jalkapallossa, voi sitten valita mitä noista neljästä haluaa edustaa. Englannin joukkue on tietysti paras vaihtoehto, jos siihen pääseehän, sehän sentään käy MM-tasolla karsiutumassa alkusarjassa.

Luultavasti Elisabethia ottaa kupoliin, ettei voi lähettää Kansainyhteisön joukkuetta talvikisoihin.

19.02.2014 16:28 #64 :: Pisania
Mitä opit tänään?
Opin, että vihreä japanilainen KitKat (luultavasti vihreän teen makuinen) on parempaa kuin odottaisi. Se ei nimittäin maistu teeltä vaan mausta tuli mieleen jonkinlainen täytekakku tai leivos, jota olen joskus muinoin syönyt. Kummitädin naama vilkkuu mielessä, ehkäpä hänen luonaan. Namia, olisipa lisää.

• Strato hahmo
  • Strato

19.02.2014 17:24 #65 :: Strato
Mitä opit tänään?
Opin käyttämään Math Typeä kaavojen luomiseen ja Exceliä jännien taulukoiden tekemiseen, joita molempia tarvitaa tutkimuslaboratoriosta mitattujen tulosten ilmoittamiseen tutkimusraportissa. Ei olekaan niin paha kuin aluksi pelkäsin :smile:

19.02.2014 19:14 #66 :: The Big Bad Wolf
Mitä opit tänään?
Ettei kannata piristymismielessä tutkia vanhoja kirjoituksia. Hävettää jo oma olemassaolo. Miksen voinut syntyä viisitoistavuotiaan tasoiseksi kirjoitrajaksi?

Tiedä nyt pitäisikö itkeä vai ihan rehellisesti nauraa itselleen. :lol:Ja koska olen sairas ja muuten vain idiootti, niin tietenkin menin julkaisemaan palasia. Fiksu Susi. :blush:

• Metusalem hahmo Kirjoittaja
  • Metusalem

26.02.2014 14:20 #67 :: Metusalem

• Skie hahmo
  • Skie

26.02.2014 23:35 #68 :: Skie
Mitä opit tänään?

Metusalem kirjoitti: Neljävuotiaatkin katsovat Putousta. Minä kun luulin niiden olevan liian nuoria tajuamaan mitään mistään Pikku Kakkosta monimutkaisemmasta.

Se on se toisto. Minunkin kolmevuotias kummityttöni kulkee kuulemma ympäriinsä hokien "Aiiivan, aiiiivan", niin kuin yksi hahmoista.

27.02.2014 00:04 #69 :: Formaldehyde

Skie kirjoitti:

Lapset ovat alttiita vaikutteille siinä missä aikuisetkin.

Siskontyttö täyttää juuri neljä ja Cheek on hänen mielikuvituspoikaystävänsä. Tyttö on ollut fani kaksivuotiaasta lähtien.

27.02.2014 12:10 #70 :: Piru Naiseksi
Mitä opit tänään?
Asioilla on taipumus järjestyä. Vanha, kulahtanutkin sanonta mutta ei se jouda eläköitymään.
Mietin, milloin oppisin todella luottamaan tähän lauseeseen sen sijaan, että kuluttaisin aikaani ja riipisin mieltäni riekalaleiksi murehtien sinänsä toki huolettavia arjen asioita, joita en murehtien kummemmaksi muuta!

27.02.2014 15:56 #71 :: Dyn
Mitä opit tänään?
Kävin duunin puolesta katsomassa labraa, jossa tehdään unitutkimusta. Ihan sikasiistejä sensoreita! Opin myös mm. että huoneisiin, joissa koehenkilöt nukkuvat, on sijoitettu feikki-ikkuna nätillä verholla (huone on talon sisällä) ja räsymatto lattialle jotta labra olisi edes pikkaisen mukavampi paikka uinua.

• Strato hahmo
  • Strato

28.02.2014 22:03 #72 :: Strato
Mitä opit tänään?
Opin tekemään origami sudenkorennon. Jostain tuli hetken mielijohde sen tekemisestä ja pitihän sitä heti mennä kokeilemaan :cheesy:youtubesta löytyneen videon avulla sen tekeminen olikin melkein luvattoman helppoa. Nyt työpöydällä on yksi koriste lisää :cool:

25.03.2014 21:18 #73 :: Pisania
Mitä opit tänään?
Vihdoin ja viimein minut opetettiin käyttämään mikrofilmienkatselulaitteita. Eikä kyllä yhtään liian aikaisin, työharjoitteluni nimittäin on jo loppusuoralla. Pelkäsin sen olevan hankalaa, mutta ei se ole vaikka paljon muistettavaa onkin.

• StaCa hahmo
  • StaCa

25.03.2014 22:53 #74 :: StaCa
Auditoimaan anestesia-potilastiedostoja.
Tuo ei ole suomea, mutta alasanasto on pahasti hakusessa.

26.03.2014 12:18 #75 :: Mustelmann
Mitä opit tänään?
Opin, että on olemassa hämähäkkilaji, jonka myrkky voi aiheuttaa miehelle erektion. Myrkky on tappavaa sorttia ja vaikuttaa muihinkin lihaksiin ja kaiketi keskushermostoonkin jollain tavalla. Seisokkia ei siis valitettavasti pysty hyödyntämään mitenkään, mutta mikäli vastamyrkkyä ei löydy ajoissa, on ainakin mahdollista kuolla tyylikkäästi.

26.03.2014 13:59 #76 :: Hiistu
Mitä opit tänään?

Astorethein kirjoitti: Opin, että on olemassa hämähäkkilaji

Kuukauden niksi: Älä tuhlaa perikunnan varoja kalliisiin hämähäkkeihin: Linkki enkkuwikiin. Suolen mahdollinen tyhjentyminen tosin kummasti vähentää tyylikkyyttä.

• kyty

31.03.2014 16:59 #77 :: kyty
Mitä opit tänään?
Opin, ettei vihertävää sipsiä pidä syödä . Muistan löytäneeni sipsipussista vihertävän sipsin ja taisin syödäkin sen.

01.04.2014 07:07 #78 :: Emelie
Mitä opit tänään?
^ Luin tuosta kanssa. Oli aika hämmentävä juttu, sillä itselle ei ole koskaan tullut mieleen, että vihertävää sipsiä ei saisi syödä, vaikka muista peruna-asioista ne vihertävät osuudet poistan. Ehkä kuvittelin, että se kaikki käsittely jotenkin hävittää myrkyllisyyden.

01.04.2014 19:21 #79 :: Echramath
Mitä opit tänään?
Polyamoriasta tiedetään puujalkavitsi, että se on väärin, koska latinaa ja kreikkaa ei saa sotkea samaan sanaan, mutta olin vähän puulla päähän lyöty kun selvisi että televisio on yhdistelmä kreikan kauko-liitettä (tele) ja latinan näkemistä (visio).

• kyty

01.04.2014 20:03 #80 :: kyty
Mitä opit tänään?

Emelie kirjoitti: Oli aika hauska yksityiskohta se, että kaikki perunlastut kuvataan ja epäkelvot poistetaan. Aikamoista laaduntarkkailua. :smile:

Puhumattakaan siitä, että pussissahan voi olla lastu jossa ei ole vihreää mutta joka on kuitenkin peräisin vihertyneestä perunasta... Tuollahan sanottiin vielä että "Jos perunassa on päällä vihreää, niin myrkkyä voi olla myös sisäosissa."

Kai pitäisi kuvata mieluummin kokonaiset perunat kuin jokainen yksittäinen sipsi. :lol: