• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 8 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 83 päivää sitten

Lemmikit

10.08.2014 08:14 #41 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Lemmikit
Meillä on ollut aina paljon eläimiä varsinkin kun olin pienempi, mutta tällä hetkellä minulla on vain Osku-niminen koira :3 Osku on pieni ja pörröinen mutta inhoaa sylissä olemista ja turkin harjaamista.. Osku on vasta 3 ja puoli vuotias eli virtaa riittää. :cool:

Meillä oli ennen kissa (ehkä noin 6 vuotta sitten) joka valitettavasti kuoli johonkin sairauteen 14 vuotiaana ehtien kuitenkin elää pitkän elämän. :sad:

Kaloja on ollut melkein aina mutta kalatkin annettiin sukulaisille pari vuotta sitten. Kalojen vanhassa akvaariossa asui kaksi tuliliskoa kunnes toinen jostain syystä kuoli ja toinen annettiin pois.

11.08.2014 03:06 #42 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Lemmikit

Ja päivää ennen kuin näin tuon, halkaisijaltaan 3-4 senttinen lukki, käveli sängyn vierestä. Sen sijaan että olisin säikähtänyt, ensimmäinen mieleeni tullut ajatus oli että mistähän tuokin raukka löytää täältä ruokaa. Tietääkseni ihmiset eivät ole tuollaisten hämähäkkien ruokavaliossa :tongue:. Mutta ei silti tullut otettua sitä kiinni ja vietyä pihalle. Ehkä ensi kerralla.

08.09.2014 19:47 #43 : Wanderer
Vastaus käyttäjältä Wanderer aiheessa Lemmikit
Minulla on kaksi maatiaiskissaa. Kuukausi sitten oli vielä kolme. Nuorimmainen kisu jäi auton alle ihan meidän oman tien päässä. Tämä on rauhallinen paikka melko syrjässä, vain muutama naapuri, mutta jotkut idiootit kaahaavat kuin viimeistä päivää tuossa hiekkatiellä. Kisu täyttäisi pian kolme vuotta. Se oli ihan kamalaa, vieläkin välillä tulee kauhean surullinen olo. Jotain tärkeää puuttuu.
Kaksi muuta kissaa ovat jo melko vanhoja, molemmat ovat löytökissoja joten ikää ei tarkasti tiedetä, mutta vaikuttavat yli kymmenen vuotiailta molemmat. Nyt kun pirteä ja riehakas kisu ei ole enää muita härnäämässä, niin tuntuu että vanhukset vain makaavat eivätkä tee mitään.
Olen ehdottomasti kissaihminen, vaikka kaikki eläimet ovat ihania.

09.09.2014 08:54 #44 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Lemmikit

Moonlord kirjoitti: Huomasin että minullakin on täällä näemmä pari lemmikkiä. Kahtena ilta peräkkäin on sängyn vieressä käväissyt hämähäkki. Ensin se laskeutui siimaa pitkin pöydän alareunasta sänkyä kohti kun makailin täällä lukulampun valossa. Liikutin kättäni siiman alla että äläs tule tänne niin se kipusi takaisin ylös ja jäi pöydän alapintaan kyttäämään. Tänä iltana se käveli sängyssä ohitseni.

Araknofobian omaavana en millään pystyisi vain istumaan sängyssä kun hämähäkit kävelee ohi. :blush: Aina kun näen hämähäkin juoksen joko karkuun tai valitettavasti liiskaan sen jollain kättä pidemmällä. Isälläni oli lintuhämähäkki lemikkinä joskus aikoja sitten, mutta sen nahka jonka se loi aina välillä on mummolan kaapin laatikossa vieläkin. (Älkää kysykö miksi se on säilytetty) Kun näin sen eka kertaa reaktio oli odotettavasti kiljuminen ja karkuun juokseminen. (Sitä oli vähän vaikea liiskata :tongue: )

• leffa
  • leffa hahmo
  • Poissa
  • Olen tällainen elokuvista ja sarjoista kiinnostunut henkilö. Elokuvat kun ovat harrastukseni. Toivon, että liittyisit leffafoorumilleni, jonka osoite löytyy profiilistani ja allekirjoituksestani.
12.09.2014 16:32 #45 : leffa
Vastaus käyttäjältä leffa aiheessa Lemmikit
Täältä löytyy akvaariokaloja 3 altaallisen verran. Isoin on 317 litraa ja pienin 85 litraa.

Tämä on kyllä mukava harrastus. Lieköhän täällä muitakin joilla on akvaario(ita)? Jossain välissä laitan taas akvaariosivustoni pystyyn :)

leffapalsta.net/forum Tervetuloa juttelemaan elokuvista, TV-sarjoista jne.

12.09.2014 18:20 - 12.09.2014 18:21 #46 : Wanderer
Vastaus käyttäjältä Wanderer aiheessa Lemmikit
Minullahan on myös kaloja, viimeisessä viestissä olivat vain kissat mielessä. Noin 140 litrainen seura-akvaario. Vuosien varrella on ollut useampia pienempiä lisänä, pääasiassa poikasakvaarioina. Aina on ollut haaveena ISO akvaario, mutta tällä hetkellä vielä tyydyn tuohon.
Viimeksi muokattu: 12.09.2014 18:21 Wanderer.

• Niksu
  • Niksu hahmo
  • Poissa
  • “The very existence of libraries affords the best evidence that we may yet have hope for the future of man” ― T.S. Eliot
12.09.2014 19:38 - 16.09.2014 15:59 #47 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Lemmikit
Mä voisin muuten hommata kaloja, mutta se akvaarion huolto ei innosta enkä myöskään pidä kalojen hajusta.
Viimeksi muokattu: 16.09.2014 15:59 Niksu.

• Kattinka
  • Kattinka hahmo
  • Poissa
  • "A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads, lives only one." George R.R. Martin
18.09.2014 19:09 #48 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Lemmikit
Minulla on maatiaiskissa Nelli, neljävuotias harmaaraidallinen kullanmuru. Nelli on ollut minulla nyt yli vuoden. Edellisessä kodissaan talouteen otettu koira (joka vaikutti olevan varsin kuriton ja äkäinen tapaus...)kiusasi kissaa, eikä antanut kissaparan syödä tai leikkiä.

Nyt Nelli viettelee kanssani lokoisia päiviä sisäkissana. Kissasta onkin tullut minulle perheenjäsen ja vietämmekin aikaa yhdessä löhöillen tai ympäri kämppää leluhiirten perässä juoksennellen. Nelli on välillä itsepäinen junttura, mutta kuitenkin hellyydenkipeä ja kiltti. Joskus se tekee piruuksia, mutta tulee lopulta hyvittelemään. :grin:

Kissa kyllä tekee kodin! :3 On ihan parasta, kun tulee kotiin rättiväsyneenä ja kyrsiintyneenä ja pikkuinen kehräävä karvapallero kipittelee ovelle vastaan! :heart:

• Puolikuu
  • Puolikuu hahmo
  • Poissa
  • "Ja isännän koira pieni se hyvin vitsejä ymmärtää; kun hauskat on jutut vieraiden niin hörössä korvat ovat sen ja se nauraa hähhähhää."
11.08.2016 14:12 #49 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Lemmikit
Nyt kun Diara laittoi kuvia bichonistaan, minäkin päätin antaa oman osuuteni lemmikkikeskusteluun. Meillä on nimittäin pari viime viikkoa tepastellut pian 10-viikkoinen lapinkoira Nemo! Siis tällainen otus. Kuvia pitäisi ottaa enemmänkin, mutta se ei ole ihan helppoa, kun kuvattavaa kiinnostaa poseeraamista enemmän kameran kanssa leikkiminen. :grin:

Kärsin pahasta koirakuumeesta muutettuani pois kotoa pari vuotta sitten ja perheeni koiravanhus jäi vanhempieni hoteisiin. Aktiivisesti oman koiran hankintaa aloin miettiä viime marraskuussa Bellan poistuttua keskuudestamme. Rotu oli tässä vaiheessa jo selvä. Aluksi haaveilin shibasta, mutta pelkäsin sen olevan liian haastava vähäisen miellyttämishalun sekä mahdollisen dominoinnin takia. Shetlanninlammaskoiraa pidin myös pitkään vaihtoehtona, mutta jotenkin se ei tuntunut ihan omalta.

Lapinkoiraa en osannut pitkään mieltää mitenkään potentiaalisena rotuna. Luulen, että tähän on alitajuisesti vaikuttanut Tapio Eerolan Suomen koirarodut-kirjassa ollut toteamus siitä, että lapinkoira sopii ympärivuotiseksi pihakoiraksi ja vahtii mielellään. Tarkempien tutkailujen perusteella oli vaikea nähdä miksei lapinkoira sopisi kerrostaloon ja koira alkoi ylipäätään vaikuttaa sopivalta juuri minulle. Tärkeitä ominaisuuksia olivat ihmisystävällisyys, yhteistyöhalu, terveys, sopiva määrä energiaa ja kompakti koko.

Nyt kahden viikon jälkeen Nemo tuntuu jo ihan omalta koiralta. Suloisuutensa lisäksi se osa olla aikamoinen vintiö. Pennulla on omaa tahtoa, mutta myös herkkyyttä ja se on oppinut nopeasti. Pitäisi oikeasti kiinnittää enemmän huomiota niihin moniin asioihin, joissa on jo onnistuttu eikä jatkuvasti kyseenalaistaa omaa osaamista koirankasvattajana ja vaatia pennun osaavan heti kaikkea. Ei tuo nyt varmaan keskimääräistä koiranpentua haastavampi ole. :roll: Aiemman koiran kanssa ei harrastettu mitään, mutta nyt olen suunnitellut eri lajien kokeilua, jospa joku niistä olisi meille kiva. Tässä asiassa en kyllä aio ottaa mitään paineita.

Samasta pentueesta meni kaksi pentua tähän muutaman kilometrin päähän ja yksi vähän kauemmas Helsinkiin, mikä on todella hauskaa. Parit treffit on jo järjestetty niin, että sisarukset ovat päässeet leikkimään keskenään. :heart:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

11.08.2016 17:17 #50 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Lemmikit