Satunnaisia kysymyksiä

Dyn vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
12.05.2015 21:26 #141

Miksi ihan tavallinen kokis maistuu tölkistä erilaiselta kuin (muovi)pullosta? Maistuvatko oikeasti, vai kuvittelenko vain? Pitää varmaan vielä testata lasipullokin...

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
13.05.2015 11:32 #142

Kyllä niissä eroja on, kun olen itsekin sen huomannut. Tiedä sitten, mistä johtuu, mutta voi olla, että jokainen materiaali vaikuttaa sisältöön eri tavalla. Lasipullosta juoma maistuu jotenkin paremmalta. Ehkä siitä liukenee vähemmän aineita kuin metallista tai muovista, mikä vaikuttaa juoman makuun.

Dyn vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
13.05.2015 12:26 #143

Viimeksi muokattu: 13.05.2015 12:26 : Dyn.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
13.05.2015 15:02 #144

Myös jäätelö maistuu erilaiselta, jos sitä syö sellaisesta vohvelitöttöröstä verrattuna muoviseen tai metalliseen lusikkaan.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
13.05.2015 18:02 #145

Harmi vain, ettei tötteröjäätelöä oikein tunnu löytyvän gluteenittomina, ellen sitten käy ostamassa pehmistä tai jäätelökioskista. Ne taas on kalliita verrattuna kaupasta ostettuihin jäätelöihin.

13.05.2015 18:06 #146

Tötteröitä saa vain jäätelökioskista, kaupassa myydään tuutteja.

Viiniä ei voi juoda muovista, maistuu heti väärälle.

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
13.05.2015 18:50 #147

Mitä blogipohjaa suosittelisitte 13v veljelleni (ei blogspot)?

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 13.05.2015 18:52 : Ageha.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
13.05.2015 20:45 #148

Tämä kokisasia pitäisi selvittää sokkotestillä lasista juotuna, vaikutus voi tulla ihan juoma-astiasta tai olla psykosomaattinen.

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
14.05.2015 00:13 #149

Dyn kirjoitti: Mä taas olen ryhtynyt ostamaan tölkkikolaa, koska siinä tuntuu olevan parempi maku kuin muovipullossa. Olen arvaillut tätä sillä, että muovipullossa sitä on enemmän, ja se jotenkin ehtisi laimentua... ei kyllä mitään hajua. :lol: Pitää selvästi vielä kokeilla lasipulloa.

Itse koen metallisen tölkin sitovan viileyttä muovia paremmin. Tai sitten se vain on allekirjoittaneen harha.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
05.06.2015 00:18 #150

Jos henkilö kykenee kopioimaan itseään kuin sarjakuvahahmo ja puhuu kopionsa kanssa, onko se yksinpuhelu? Ovatko aivot niin yhteydessä toisiinsa, ettei tarvitsisi asioita edes sanoa ääneen?

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
05.06.2015 15:15 #151

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 05.06.2015 15:15 : punnort.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
05.06.2015 20:33 #152

punnort kirjoitti: Missä päin Helsinkiä myydään halpoja Converse-tennareiden kopioita? Olen joutunut ostelemaan tähän asti Converseja, kun en ole halpoja kopioita jöytänyt mistään.

Ainakin Anttilasta löytyy sekä lyhyt -ja pitkävartista versiota.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: punnort

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
06.06.2015 12:43 #153

Pähkäilin tässä teräaselakia. Näyttäisi että se nykyisellään on täysin poliisin mielivallan alla tuleeko tuomiota teräaseen kannosta vai ei.

"3§
Vaarallista teräasetta ei saa pitää hallussa yleisellä paikalla tai yleisessä kokouksessa taikka muussa julkisessa tilaisuudessa, ellei hallussa pitämiseen ole hyväksyttävää perustetta. "

Mikä sitten on hyväksyttävä peruste? Mietin asiaa lähinnä keskiaikaharrastuksen/cosplayaamisen tms. kannalta. Niistä ei taida olla ennakkotapauksia?

Ninjutsu treeneihin tai vastaaviin saa ilmeisesti mennä miekan kanssa, mutta miettisin itse kyllä kahdesti ennenkuin lähtisin kulkemaan kaupungin halki viikinkitapahtumaan miekan kanssa, keihäästä nyt puhumattakaan (ilman omaa autoa). Cosplay tapahtumien säännötkin kyllä jo taitavat kieltää teräaseet, eli niiden puvuissa saa olla mukana vain lateksisia aseita. Mitenkäs puusta tehdyt aseet? Hilpari puisella terällä vaikkapa?

Olen ehkä menossa Hämeen keskiaikamarkkinoille tänä kesänä ja olisi kiva mennä sinne ajankohtaan sopivissa kuteissa ja mahdollisesti itsetehdyn skramasaksin (väkipuukko) tapaisen kanssa (mikäli saan sen ajoissa valmiiksi). Pitääkö tässä varmuuden vuoksi väsätä kaksoiskappale missä on huotrassa vain kahva muutaman sentin teräntyngän kanssa niin ettei kenellekään tule valittamista?

Forgotten Realmsissa oli joissain kaupungeissa laki, eli niissä piti kaupunkiin mennessä sitoa ase kiinni niin, ettei sitä saanut vedettyä huotrasta. Kävisiköhän tuo tosielämässäkin...

Kun täällä oli ensimmäinen viikinkitapahtuma pari vuotta sitten huomasin että paikalla oli yleisön joukossa poliisikin mukana, kaiketi tapahtuman turvallisuutta tarkistamassa, seuraavina vuosina eivät sitten enää vaivautuneet.

Onko sillä sitten väliä onko ase piilotettuna vai reilusti esillä. Jos vaikka Amerikan aselakeihin vertaa niin niissä on eri käytäntö sen suhteen onko se revolveri lonkalla vai kainalossa piilossa.

Viimeksi muokattu: 06.06.2015 12:46 : Moonlord.

06.06.2015 13:05 #154

No käytännössä jos ase on piilossa eikä sitä näkyvästi käytä yleisellä paikalla, niin ei siitä ongelmaakaan voi syntyä - paitsi metallinpaljastimien läpi kulkiessa. Minulla on aina puukko matkassa, ja toisinaan vyöllä eikä ole suoranaista ongelmaa koskaan tullut. Jokunen keskustelu; päiväsaikaan lappilaisessa kapakassa yksi asiakas ei kerran tykännyt, mutta sain välittömästi niin paljon puolustajia (mm. karhuihin vedottiin) että vaikeni. Sama juttu kanadalaisen kaivoskylän kaupassa, ja siellä keskustelun loppukonsensus oli että kyllä täällä saa kulkea vaikka kivääri olalla. Neuvostoliitossa (oltiin leiriydytty kaupungin laitamalle) miliisi kysyi puukon tarkoitusta, käänteli pohjalaista hevosenpääpuukkoa hetken ja sanoi sitten, että hänen luvallaan pidä pois.

max
max vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
06.06.2015 13:14 #155

Melkein jokaisesta nuorille suunnatusta kenkäkaupasta löytyy. Sinänsä parempi ostaa Converseja että halpiskenkiä voi pahimmillaan hajota kaksikin paria kesässä jolloin säästö on vähän kyseenalaista.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
06.06.2015 21:25 #156

maahinen kirjoitti: Minulla on aina puukko matkassa

I'm just a normal everyday pervert.

Thialfi
Thialfi vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
07.06.2015 00:15 #157

Miekkaa tai viidakkoveistä pitäisi kantaa kaupungilla samaan tapaan kuin tuliaseita, eli määränpäähän eli valvottuun näytökseen mentäessä säilytyslaukussa, josta sitä ei saa ihan hetkessä esille, muuten ei ollenkaan.

yle.fi/uutiset/metsastajan_on_syyta_jatt...uukko_autoon/5640611
yle.fi/uutiset/puukko_ei_kuulu_katukuvaan/6797814
www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/poli...in-lahtiessa/2037223
www.uusisuomi.fi/kotimaa/86282-poliisi-k...%9D-syva-viiltohaava

Toimit opettavaisena esimerkkinä muksuille. Jos sapettaa, voi muistella libertaristinaapuriani, joka ei esimerkiksi käyttänyt koskaan turvavyötä ennen kuin kuoli tupakanpolttoon. Voi myös keventää tunnelmaa lainaamalla Teemalla pyörivän Batmanin viisauksia.

”Bartender, a bit of advice. Always inspect a jukebox carefully. These machines can be deadly.”

”It is the duty of every good citizen of Gotham City to report meeting a man from Mars in a public park.”

Batman: ”Better put 5 cents in the meter.”
Robin: ”No policeman's going to give the Batmobile a ticket.”
Batman: ”This money goes to building better roads. We all must do our part.”

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
07.06.2015 09:37 #158

Minulla ei ole suoraa kantaa tähän lakiin. Mutta jos jonkun tarkoituksena on tappaa joku esimerkiksi puukolla, ei tämä laki sitä estä. Hänhän voi piilotella puukkoa missä vain, eikä jokaisen kadun päässä ole metallinpaljastinta. Tälläisessa tapauksessa olisi hyvä, jos muillakin kanssaihmisilä olisi jonkunlaiset aseet, joilla henkilö saadaan pysäytettyä. Tokihan hyökkääjän voi torjua hyvillä itsepuolustustaidoilla, mutta humalainen tai muuten häiriintynyt voi olla aika arvaamaton.

Toki laki vähentää kuolintapauksia esim. makkarakioskin jonossa, kun ihmisillä ei ole jatkuvasti puukkoa mukana.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Viimeksi muokattu: 07.06.2015 09:38 : Xerion.

07.06.2015 10:07 #159

Astorethein kirjoitti: Uteliaisuudesta on pakko kysyä, että mikähän on syy tuollaiseen? Oletan, että asut Suomessa, eli kovin vahvaa tarvetta esim. itsepuolustukselle en usko olevan. Paitsi jos olet pohjanmaalainen, heidän keskuudessahan puukkohippaset olivat joskus suurtakin huvia.

Asun tosiaankin Pohjanmaalla, mutta puukkotappelua en ole nähnyt. Itsepuolustustilanteeseen hyökkäävää ihmistä vastaan olen joutunut kerran eläissäni, Suomessa, ja kerran tuijottanut karhua silmästä silmään. Kummassakaan tapauksessa puukon käyttäminen ei käynyt edes mielessä (kumpikaan tilanne ei lopulta kehittynyt kovin vakavaksi). Sillä kuoritaan hedelmiä, leikataan juustoa, otetaan maaperänäytteitä, vuollaan kiehisiä ja syömäpuikkoja, tukkaakin on leikattu. Extremeintä mitä olen tehnyt puukolla niin kaatanut puita sillaksi.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
07.06.2015 21:01 #160

Siirsin tässä ketjussa olleen Stephen Kingin kirjoja koskeneen kysymyksen vastauksineen Lukusalin King-ketjuun: Linkki. Mikäli joku toinenkin myöhemmin miettii samaa kysymystä, huomaa ehkä helpommin vastaukset sieltä. :smile:

Uusin jäsen: Emilia Suzi