Satunnaisia kysymyksiä

11.11.2015 16:43 - 11.11.2015 16:46 #201 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Mulla on mielikuva, että esiteollinen olisi se suomenkielinen termi tuolle, mutta joku historiansa paremmin lukenut voi toki tarkentaa.

Puolikuu kirjoitti: Toinen, erittäin tärkeä kysymys: saako Starbuckista hyvää frappea? McDonaldsin sellaista maistoin, kun mainos oli niin houkutteleva, mutta se oli makuuni ehkä vähän liian jäähileistä.

Parempaa, ei ainakaan niin makeaa eikä niin isohileistä - varsinkin kun pyytää tuplashotin kahvia pohjalle ja jättää kastikkeen pois (tosin minusta se kastikkeen ja kermavaahdon yhdistelmä vaan on noissa se syntisen hyvä asia). Mansikan makuinen on sitten pahaa. Disclaimer: En juurikaan juo Starbucksin tuotteita Suomessa, koska Robert'sin kahvit ovat parempia, joten en nyt ota vastuuta onko ne samanlaisia täällä kuin rapakon takana.

Viimeksi muokattu: 11.11.2015 16:46 Dyn.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

11.11.2015 19:22 #202 : Iivari

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

12.11.2015 14:29 #203 : Puolikuu

maahinen kirjoitti: Uutteruuden vallankumous

Hoo, gooletin tämän ja löysin, että joku on käyttänyt juuri tätä ilmaisua samasta ilmiöstä. Sinänsä koko sana Industrious Revolution on vähän… epämääräinen. Asiaa ei auta, että kirjoittaja, joka termiä käyttää on muutenkin ilmaisussaan välillä epämääräinen.

Iivari kirjoitti: Puolikuu: minä petyin Hesburgerin frappeen, kun se ei ollut jäähileistä, vaikka muuten maku ei mielestäni suuremmin eronnut. Ehkä kannattaisi kokeilla sitä?

Hesburgerin frappea oonkin jo kokeillut ja se olikin ihan hyvä. Starbucks on niin suosittu, niin mietin onko niiden frappe ihan jotenkin erityisen herkullista. Oon käynyt Starbuckissa vaan kerran jossain Itävallan lentokentällä eikä tavallinen kahvi ollut musta niin mieleenpainuvaa.

• punnort hahmo
  • punnort
20.11.2015 17:08 #204 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Otan myös vastaan vihjeitä Espoossa sijaitsevista ilmakiekkopeleistä, joita alaikäinenkin pääsee pelaamaan.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

20.11.2015 17:20 #205 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
En nyt lupaa etten valehtele, kun ei välttämättä ajantasaista tietoa ole, mutta ainakin vielä joitain aikoja sitten parissa Espoon kirjastossa oli ilmakiekkopeli.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: punnort

20.11.2015 18:46 #206 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Puolikuu kirjoitti: Oon käynyt Starbuckissa vaan kerran jossain Itävallan lentokentällä eikä tavallinen kahvi ollut musta niin mieleenpainuvaa.

21.11.2015 09:07 #207 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

punnort kirjoitti: Onko joku käynyt viime aikoina Tennispalatsissa? Onko siellä edelleen ilmakiekkopeli olemassa?

Tennispalatsista en osaa sanoa, mutta Kinopalatsissa on ilmakiekkopeli. Näin sen viimeksi eilen kävellessäni Fennia-talon läpi, joten tämä on tuoretta tietoa.

Dyn kirjoitti: Starbucksin tavallinen suodatinkahvi ja pelkkä espresso ovatkin aika pahoja, tarkoitushan siellä on juoda kaikkia jännäkahveja joihin tulee kermavaahtoa ja makusiirappeja. :grin:

Näin mä vähän ajattelinkin, yleensä kun näen jollakin Starbucks-kahvin, se on joku erikoisempi. :grin:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: punnort

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
21.11.2015 18:20 #208 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Mistä ostatte englannin kieliset fantasia ja scifi kirjat?

Vihaan ylikaiken e-kirjoja joten onko joku sivun. Adlibris on hyvä mutta ei sieltäkään kaikkea löydä.

Kiitos ja anteeksi.

Race like first!
Train like second!

21.11.2015 18:29 #209 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Nylkky kirjoitti: Mistä ostatte englannin kieliset fantasia ja scifi kirjat?

Fyysisiä kirjoja ostan aika usein fyysisistä kaupoista: kotimaasta Stockmannilta, Tukholmassa käydessä Vanhankaupungin scifikirjakaupasta ( www.sfbok.se/ ) ja jonkin verran myös muualta ulkomailta, kun niitä tulee vastaan.

Eikä kannata unohtaa, että ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoilla on ihan ok englanninkieliset valikoimat scifiä ja fantasiaa.

21.11.2015 19:18 #210 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
^^ Mä ostan aika usein netistä, joko CDON.comista tai Amazonilta. Uusin tuttavuus, Bookdepository, on osoittautunut myös hyväksi nettisivustoksi.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
21.11.2015 20:03 #211 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Tuo pääkaupungi kirjasto voi viivata yli. En siel päin paljoo liiku ja oikeestaan en edes halua. Liian paljon porukkaa maalaisjunttille.

Muut kuulostaa hyvältä. CDON on ollut pääosin levyihin ja dvd painottunut. Täytyypä tutkia sieltä ;)

Race like first!
Train like second!

21.11.2015 20:26 - 21.11.2015 20:27 #212 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Kirjastoista vielä sen verran, että kävin tänään Tampereen pääkirjastossa Metsossa pitkästä aikaa ja oikein ihastelin kuinka paljon siellä oli spefiä. Paljon enemmän kuin mitä siellä oli silloin kun asuin itse Tre:llä. Eli jos se on helpommin saavutettavissa, niin kannattaa vierailla. :)

Viimeksi muokattu: 21.11.2015 20:27 Emelie. Syy: Lisätty oleellinen verbi

21.11.2015 22:01 #213 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Dyn kirjoitti:

Nylkky kirjoitti: Mistä ostatte englannin kieliset fantasia ja scifi kirjat?

Itse tilaan yleensä Suomalaisesta (myymälästä), mutta oten etukäteen tarkasti selvän minkä version kirjasta haluan. Joskus tilaan rakuten.uk.comin kautta ja yleensä aina Fantasiapeleistä Helsingistä tarttuu jotain mukaan siellä poiketessa.

22.11.2015 01:43 #214 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Ikävä kyllä Helsingin Fantsussa on enää tosi vähän kaunokirjallisuutta, ainakaan sellaista, mikä ei liittyisi mihinkään peliin.

Kirjastoista mainitsin pk-seudun lähinnä, koska se on se, mitä itse käytän. Mutta kannattaa toki tsekata oman paikkakunnan tarjonta, ja jos kirjastolla on palautelomake, pyytää vaikka jotain tiettyjä kirjoja ostettavaksi kirjastoon. Eihän tämä nopeinta toimintaa ole, mutta voi edesauttaa paremman spefikokoelman syntyä.

• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja
22.11.2015 03:26 #215 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Itse ostan CDONista liki kaiken kiinnostavan, oli kyse sitten kirjoista tai peleistä tai laitteista jne. Siellä uutuuskirjat (sekä suomen- että englanninkieliset) ovat mielestäni varsin halpoja ja lisäksi kaikenlaisia alekoodeja tipahtelee tällaiselle ahkeralle tilaajalle vähän väliä sähköpostiin. Valikoima on myös kattava, mitä nyt toimitusajat ovat pitkiä, joten jos jotain haluaa kiireesti niin CDONia ei kannata käyttää. Toimitusajat johtuvat käsittääkseni siitä, että sitä suurta valikoimaa joudutaan pitämään varastoissa ulkomailla ja että tuotteet vieläpä toimitetaan ensin Ahvenanmaalle ja sieltä vasta manner-Suomeen, mahdollisesti postimaksujen pitämiseksi alhaisina.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

• Strato hahmo
  • Strato
22.11.2015 12:29 #216 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Onko kukaan tehnyt työtä puhelinmyyjänä? Onko palkka sellainen, että sitä kannattaa tehdä vai onko turhaa edes harkita asiaa teidän mielestä? Onko peruspalkka ihan ok tasoinen vai pitääkö olla super myyjä, että saa jotain rahallista hyötyäkin työstä?

Mulla alkaa olemaan sellainen tilanne rahan kanssa, että tarvitsen osa-aika töitä opintojen ohella viimeistään keväällä ja tuo on yksi vaihtoehto, käsittääkseni puhelinmyyjiksi palkataan koko ajan porukkaa, joten sieltä voisi löytyä mahdollinen tapa rahoittaa opinnot loppuun. Toki katselen myös muita vaihtoehtoja, kaupan kassaa yms.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

22.11.2015 13:13 #217 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
Vastaus kaikkiin kysymyksiisi on kyllä ja ei. Enemmän valitettavasti sitä ei-puolta, mutta sit on myös ihan kohtalaisen hyviä puhelinmyyntifirmoja. Mutta ehkä ennemmin suosittelisin yrittämään puhelinhaastattelufirmoja, ne ovat aavistuksen tai kaksi inhimillisempiä kaikki.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

22.11.2015 13:15 #218 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä
^Mä olen ollut b2b-puolella ”myyjänä”. Työnkuvaan kuului myyntikäyntien buukkaaminen asiakasyritysten toimeksiannosta. Soiteltiin esim. jonkun it-firman asialla jonkun putiikin it-hankinnoista vastaavalle ja yritettiin saada sovittua esittelykäynti johonkin pilvipalveluun/uuteen härveliin/jne. liittyen. Tehtiin myös kartoituksia, kutsukampanjoita ja vaikka mitä. Ihan asiallinen paikka oli, viihdyinkin kyseisessä työssä jopa 2,5 vuotta. Mulla oli tuntipalkka, mutta joillakin on provisio ja he kyllä taisivat lopulta tienata enemmän. Koska työssä on tulosvastuu, se voi olla välillä aika stressaavaa.

Eli jotain tuon kaltaista paikkaa voin suositella. Samoin Taloustutkimuksen kaltaiset toimijat lienevät ihan hyviä, varsinkin jos ei tarvitse myydä kuluttajille mitään, vaan tehdä jotakin kartoitusta. Puhelinmyyntipaikoissa on tietääkseni todella valtava kirjo, joten kannattaa välttää ainakin niitä, joista on eniten juttua keskustelupalstoilla. Yksi ex-kollega oli ollut hommissa eräässä pankkiiriliikkeessä, jossa piti soittaa kuluttajille ja sopia käyntejä liittyen sijoittamiseen. Jos asiakas perui tapaamisen tai oli liian vähävarainen, jäi fyrkat saamatta. Kuukauden työllä ei jäänyt käteen juuri mitään.

Eli joo, minusta kannattaa kyllä tsekata noitakin paikkoja. Ja toki myös nostaa kytkintä heti, jos homma haistkahtaa... Mitä ihmeellisimpiä etuja joku firma lupaa, sitä epäilyttävämpää minusta. Onneksi netistä nykyään löytyy kokemuksia näistä työnantajista.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

22.11.2015 13:32 #219 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Rinja kirjoitti: Toimitusajat johtuvat käsittääkseni siitä, että sitä suurta valikoimaa joudutaan pitämään varastoissa ulkomailla ja että tuotteet vieläpä toimitetaan ensin Ahvenanmaalle ja sieltä vasta manner-Suomeen, mahdollisesti postimaksujen pitämiseksi alhaisina.

• Strato hahmo
  • Strato
22.11.2015 13:42 #220 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Hiistu kirjoitti: Satunnainen kysymys: Olen käsittänyt, että ainakin jossain vaiheessa verkkokaupat toivat tuotteensa Ahvenanmaalta mantereelle, jottei tulisi tuotteille arvonlisäveroa. Onko tämmöisessä tiedossa perää?

Muistaakseni ainakin Verkkokauppa.com teki tällaista toimintaa ja kyllä ne pelit mitä sieltä tuli ostettua oli sen 20-30€ halvempia Ahvenanmaalta tulleina. Eli sanoisin, että ainakin jossain määrin tämä tieto pitää paikkansa. Siihen liittyviä rajoituksia taidettiin kiristää jonkin verran kuitenkin.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

Darkki, Jossu89, Fievre