Satunnaisia kysymyksiä

20.03.2016 12:53 #241

Sipulihakkuri on tosiaan järkevä vekotin, jos sipuleita joutuu hienontamaan enemmän. Toinen "turhake" minkä voisin harkita hankkivani olisi popcornkone, mutta vaikka öljytön valmistus houkuttaa niin niihin ei sitten kai halutessaan saa helpolla lisättyä suolaa, koska ei kai se tartu kiinni ilman öljyä? Ja popparit pitäisi sitten valella erikseen jos haluaa välillä maistuvampia.

Rasimus kirjoitti: Älkää uskoko popcorn-pussin ohjetta ensin kuumentaa öljy ja vasta sitten laittaa popparit. Pistäkää öljyt ja popparit samaan aikaan kylmiltään ja sitten tulelle. Tulee ihan hyvää tavaraa niinkin (kunhan vain popcorn-laatu on Bonnie Leetä), ja kämmäämisen riski pienenee huomattavasti.

Emelie vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
20.03.2016 13:23 #242

kyty kirjoitti: Jossain on ollut myös ohje, että ensin pitäisi laittaa muutama jyvä mittaamaan milloin öljy on tarpeeksi kuumaa, ja laittaa loput vasta sitten (ja kattila välillä pois liedeltä). Siten öljy ei kai pääse ylikuumenemaan, mutta en tiedä onko siinä mitään taikaa, luulisi että jyvät alkaisivat poksahdella about samassa lämpötilassa muutenkin.

Me ollaan hyvällä tuloksella tehty kattilassa poppareita siten, että öljyä kattilaan muutaman jyvän kera. Sitten liedelle kansi päällä ja kun kattilaan laitetut jyvät ovat poksahtaneet, kattila pois liedeltä ja loput jyvät öljyyn. Sitten heilutellaan kattilaa, jotta jyvät ovat tasaisesti kattilan pohjalla ja takaisin liedelle ja lämpö pois liedeltä. Sitten ne jyvät poksuu poppareiksi. :)

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
21.03.2016 22:51 #243

Kiitos Jestricide keittiövälineistön esittelystä. Se oli varsin tyhjentävä. :) (Haluun kanssa raastimen johon kuuluu rasia johon raaste menee.) En muuten suinkaan ehtinyt kuvitella että teillä on valtavasti teetä suurissa purkeissa ennen kuin lisäsit että ne on sentään pienemmissä. :D

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Salmikki
Kaartilainen
Salmikki vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
22.03.2016 19:48 #244

Ehkä vähän innostuin, kuin sain kertoa intohimostani olematta syyllinen <3. Se raastinpömpeli on oikeasti todella käytännöllinen myös.

Ja itseasiassa Operaatio Teet-Suurempiin-Purkkeihin on harkinnassa, koska mustista lehtiteistä ainakin sitruuna-, joulu-, savu- ja mustikka-neilikkateetä menee niin paljon :D

Pouring spirits while I follow the Northern star

Train like second!

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
22.03.2016 22:43 #246

Nylkky kirjoitti: Tässä etsiskelyt lentolippuja ja huomannut että hinnat vaihtelevat torella paljon. Onko täällä jokun joka viisampan tietäis mistä vois löytää halvalla lippuja? Hotellin kyllä sit löytää mut näire lentoje kans saa aina tapella.

Kiitos ja anteeksi

Itse olen katsellut täältä Napsu . Useampaan kertaan olen löytänyt täältä halvemmalla kuin esim. lentoyhtiöiden omilta sivuilta.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

22.03.2016 23:07 #247

23.03.2016 00:36 #248

kyty kirjoitti: Sain vastauksen kattilankansiongelmaani, eli ainakaan Hackmanin pieni ilmareikä kannessa ei estä rasvapalon sammuttamista. Ei siis ilmeisesti tarvitse etsiskellä vanhaa soppakattilaa...

Pakko nyt kysyä, testasitko käytännössä vai saitko tietoa jostain muualta? :smile:

Nylkky kirjoitti: Onko täällä jokun joka viisampan tietäis mistä vois löytää halvalla lippuja?

Mä olen parinkin firman kanta-asiakas, ja lentofirmojen uutiskirjeet on ainoat mainokset mitä tilaan sähköpostiin, joten saan kampanjoista sun muista hyvin tietoa sitä kautta. Tietysti ei auta, jos aikoo lentää tiettynä päivänä tiettyyn paikkaan, mutta lomamatkoja varten olen usein saanut lennot halvemmalla ihan firmojen omista tarjouksista. Duunimatkoja katselen yleensä Momondosta, tykkään käyttöliittymästä, tosin ostan silloin liput firman matkatoimiston kautta jolloin hintaan lisätään heidän palvelumaksujaan ja muuta, mutta ainakin saa suuntaa-antavan arvion halvasta yhteydestä.

Yleensä aina kannattaa katsoa myös firmojen omat sivut, ainakin Norwegianin lennot ovat usein halvimpia suoraan heidän sivuiltaan sen sijaan että käyttäisi jotain välittäjäpalvelua.

Viimeksi muokattu: 23.03.2016 00:40 : Dyn.

23.03.2016 12:19 #249

Dyn kirjoitti:

Haha, olisin tietysti voinut heti mainita että kysyin suoraan Hackmannilta. :smile: Veikkaan että sama pätee kaikkiin muihinkin kansiin, ainakin laadukkaisiin joissa asia on otettu huomioon...

23.03.2016 14:45 #250

kyty kirjoitti: Haha, olisin tietysti voinut heti mainita että kysyin suoraan Hackmannilta. :smile:

Näin vähän arvelinkin, mutta piti nyt varmistaa... :wink:

24.03.2016 20:51 #251

Itse asiassa alkoi kiinnostaa se ilman rasvaa toimiva popcornkone. Tiedän, etteivät popparit maistu ilman rasvaa ns. miltään, mutta tiedän myös että ne ovat oikeasti terveellinen vaihtoehto jos niitä ei käristä rasvassa. Tiedän, että jos hankin helpon tavan valmistaa ämpärikaupalla rasvapoppareita, olen luonut hirviön. (Ja se öljyjen kuumentaminen. :blush: )

Mitä laitteita porukalla täällä on, kellä oli, ja toimivatko ne? Laite ei saisi maksaa hirvittävän paljoa, ja kun etsin kokemuksia netistä, kaikki tuntuvat haukkuvan kaikki laitteet milloin minkäkin syyn takia... Mikroa ei ole, joten kaikki mikrovekottimet ovat poissa laskuista.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
25.03.2016 15:26 #252

Olenko ainoa, jonka mielestä popcornin haju on ällöttävä eikä makukaan miellyttävä?

Edellisen kerran olen syönyt muutaman paahtomaissin marsuravintolassa Kolumbiassa; ei ruokalistaa, kaikille sama tarjoilu eli alkupalaksi marsunmaksaa ja popcornia, pääruoaksi paistettu marsu ja perunoita.

25.03.2016 21:24 #253

Et varmaankaan ole, eivät popcornit varmasti kaikille maistu. Tietysti käytetty rasva vaikuttaa jonkin verran makuun, mutta rasvassa paahdetun hajuista siitä silti tulee... paitsi silloin, jos käyttää ilmalla toimivaa popcorn-konetta.

Niistä puheenollen, vaikuttaa siltä että ilmalla toimivat ovat nykyään harvinaisia, ilmeisesti kukaan ei halua niitä. Lisäksi hinnat ovat aika isoja kun kyseessä on turhake. Tosin ainakaan minulla kattilassa paahtaminen ei ottanut luonnistuakseen, joten kone olisi tietyssä mielessä kiva olla olemassa. Tiedä sitten missä oli vika, mutta popparit poksahtelivat laiskasti eikä tahti kiihtynyt lainkaan, missä vaiheessa rasvaa oli jo joka puolella ja aloin epäillä että kohta palavat vain pohjaan kun muistelin, että poksahtelun alkaessa sen pitäisi kiihtyä nopeasti eikä poksahdella yksitellen loputtomiin. Ehkä vika oli siinä, että tein koe-erän pienehkössä kattilassa, tai sitten en jaksanut odottaa tarpeeksi, tai laittanut tarpeeksi öljyä, tai sitten keraaminen hella ei sovi popparien tekemiseen, en tiedä. Lopputuloksena oli kuitenkin pieni erä rasvaista popcornia ja ruskeiksi muuttuneita räjähtämättömiä ja hiukan auenneita jyviä. Ei mikään makuelämys. :concentrate

25.03.2016 21:53 #254

Mäkään en ole mikään suuri popparien ystävä. Tykkäsin niistä lapsena enemmän, nykyään en kyllä itse tee enkä valmista. Joskus saatan syödä kourallisen, jos jossain on tarjolla. Popcornit cheddarjauheella on hyvää, mutta siinä maistuukin sitten enemmän se jauhe kuin varsinainen maissi. :smile:

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
25.03.2016 23:26 #255

maahinen kirjoitti: Olenko ainoa, jonka mielestä popcornin haju on ällöttävä eikä makukaan miellyttävä

Mutta siis popcornit tuoksuvat ihananilta! :grin: Tuoksu, jonka yhdistän aina elokuvateattereihin. Nykyään en kyllä osta poppareita juuri ikinä. Lapsena sen sijaan leffassa käyminen oli harvinaista ja todella spesiaalia, ostin aina popcornit, jotka sitten onnellisena mutustelin melko vauhdilla loppuun leffan alkamisesta.

Popcorneja on pakko syödä aina iso kourallinen kerralla, yksittäin ne eivät maistu miltään. Syön aika usein niitä pussinpohjalle jääneitä maissinjyviäkin.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Emelie vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
26.03.2016 16:08 #256

Dyn kirjoitti: Sen sijaan maistoin tossa yks päivä kaverin pussista karamellissa käänneltyjä poppareita, oli kyllä kuvottavaa. Olen nähnyt myös suklaa- ja kookosversioita... Jotenkin popcorn on mun mielessä aina suolainen juttu, joten nämä makeat eivät kyllä oikein uppoa.

Olin yksissä amerikkalaistyylisissä tupareissa pari vuotta sitten ja siellä oli makeita poppareita. Se oli kyllä niin mieltä hajottavaa, kun luuli laittavansa suuhunsa suolaisen popcornin, mutta se olikin makea. :shock: Eli joo, ei kuulu minunkaan suosikkeihin makeat versiot, kyllä sen suolainen kuuluu olla.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
26.03.2016 16:14 #257

En pidä poppareista. Kuuntelen mieluummin rokkareita.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
26.03.2016 21:06 #258

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
26.03.2016 21:32 #259

No kylläpä täällä suhtaudutaan kriittisesti poppareihin. :tongue:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

26.03.2016 21:51 #260

Puolikuu kirjoitti: No kylläpä täällä suhtaudutaan kriittisesti poppareihin. :tongue:

Kysymys rasvakeittimistä ja rasvassa paistamisesta on silti äärimmäisen ajankohtainen, lähestyyhän tässä vappu ja munkkisesonki ja kaikkea... :wink:

Mab
Uusin jäsen: Jere Jokinen