Satunnaisia kysymyksiä

Hiistu
Neurovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
18.12.2017 20:53 #301

Miksi jotkut kassatyöntekijät rullaavat liukuhihnaa, vaikka kaikki tavarat ovat jo perillä peräpäädyssä? Olen joskus ihmetellyt.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
18.12.2017 22:21 #302

Minun työpaikallani myös päätyhihna lähtee liikkelle, kun toisen hihnan käynnistää. Lisäksi päätyhihna pyörii jonkin aikaa vielä sen jälkeen, kun pidemmän hihnan pysäyttää. Systeemeissä lienee vaihtelua kaupasta riippuen.

I'm just a normal everyday pervert.

Hiistu
Neurovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
28.07.2018 23:15 #303

Minä näköjään taas kyselen... Miksi Donald Trumpia joissain pilakuvissa kuvataan ilmapallona? Mitä se tarkoittaa? Arvelen, että kyseessä on ehkä jokin englanninkielinen kielikuva, mutten tunne. Suomeksi tulee mieleen vain, että joku on "täynnä tyhjää puhetta" tai jokin asia on "kupla".

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
29.07.2018 00:36 #304

Hiistu: minä veikkaisin sen juontuvan enimmäkseen tästä: yle.fi/uutiset/3-10291439 Oletan, ettei tuota ennen ollut mitään ilmapallojuttua, vaan ilmapallojuttu syntyi tuosta. (Paitsi jos ilmapallot olivat Trump-pilakuvissa esiintynyt asia jo ennen kuin tuota ruvettiin puuhaamaan?)

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 29.07.2018 00:38 : Rinja.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Satunnaisia kysymyksiä
29.07.2018 08:34 #305

Hiistu kirjoitti: Miksi Donald Trumpia joissain pilakuvissa kuvataan ilmapallona? Mitä se tarkoittaa? Arvelen, että kyseessä on ehkä jokin englanninkielinen kielikuva, mutten tunne.

Se voisi ehkä viitata englannin kielen idiomiin, jossa joku on "full of hot air". Se tarkottaa sitä kun joku puhuu paljon, mutta sanoilla ei ole juurikaan tarkoitusta tai arvoa.

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Viimeksi muokattu: 29.07.2018 08:34 : Pisania.