• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 15 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 90 päivää sitten

Satunnaisia kysymyksiä

14.10.2014 16:45 #61 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Kultasuu kirjoitti: Mulla olisi tähän ketjuun yksi kyssäri, eli mua kiinnostaisi tietää, että mitä mieltä muut Risinglaiset on tästä erittäin harvinaisesta ja tuntemattomasta artistista ja kappeleesta:

14.10.2014 16:48 #62 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: No oli toi kyllä tosi halpa, jos vaan 65 egeä. Ootko saanu tän jo? Toivottavasti ei tuu pelkkä tyhjä paketti, tai ei pakettia ollenkaan....

14.10.2014 16:55 #63 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Kultasuu kirjoitti: En ole kyllä saanut tuota vielä, mutta maksoinkin sen vasta tänään. Ja, toivotaan tosiaan, että kone tulee mulle, myyjä vaikutti kyllä kaikin puolin luotettavalle ja muutenkin hyvälle tyypille. Ja, hänellä oli kaikki huutonetin palautteetkin positiivisia.

14.10.2014 17:49 - 14.10.2014 17:52 #64 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: Joo, olihan sillä neljä positiivista, ne nyt saa helposti vaikka itte tekemällä neljä accoa. Ilmoappa jos tulee. Jos se tulee, niin kannattaa kysyä myyjältä, että myykö se mitää muuta? Mulle kelpais esim uusi Audi, etenkin jos hinta ois samaa luokkaa.. :lol:

Joo, pystyisihän se olla tehnyt useamman accon, mutta kuka jaksaisi/viitsisi nähdä vaivaa tehdä ne noin pienen summan takia. Mutta joo,mä ilmoittelen sulle JPAP jos konsoli tulee mulle ja jos sillä vaikka olisi joku kartano myytävänä samanlaisella tappio tuottoisella hintaprosentilla. Joku sellainen missä voisit järjestää naamiaisia ja orgioita loputtomiin :lol:
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 17:52 Kultasuu.

14.10.2014 17:51 #65 : poistettu

Kultasuu kirjoitti:

Joo, pystyisihän se olla tehnyt useamman accon, mutta kuka jaksaisi/viitsisi nähdä vaivaa tehdä ne noin pienen summan takia. Mutta joo,mä ilmoittelen sulle JPAP jos konsoli tulee mulle ja jos sillä vaikka olisi joku kartano myytävänä msamanlaisella tappio tuottoisella hintaprosentilla. Joku sellaienn missä voisit järjestää naamiaisia :lol:

Se on diili! :cheesy:

14.10.2014 17:54 - 14.10.2014 17:55 #66 : Kultasuu

JPAP kirjoitti: Se on diili! :cheesy:

Se on diili! Eli, mä kyllä infoan sua konsolin kohtalosta, jos ja kun se saapuu tai jos ja kun se ei saavu :roll:
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 17:55 Kultasuu.

14.10.2014 18:03 #67 : poistettu

JPAP kirjoitti: Se on diili! :cheesy:

14.10.2014 18:21 - 14.10.2014 18:31 #68 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: Tollaselta kyl kantsii ostaa, jos kerran halvalla saa. Kävin kattoo oliks sil muita tavaroita myynnissä, mutta en ainakaa sen profiilista löytänyt. Tuolla oli tuolla, perhokalastajat.netissä aikoinaan aika monta huijaria, jotka myi just tollasia pieniä määriä tavaraa ja halvalla, että porukka osti sit niitä paljon. Itteä kerran kuksastu silmään, just tollasessa pienen rahan kaupassa, olikohan 20 egee, kyllä jyrsi. Ja oli nainen vielä keltä ostin :cheesy: . Kirottua!

Ja, lisäksi on vielä sekin pointti tukemassa sitä, että mä todella saan sen konsolin, että sillä myyjällä on palautteen palautteen antajia joilla on jopa useita satoja positiivisia myyntejä, eli sitä olisi jo vähän vaikeampi ruveta feikkaamaan.
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 18:31 Kultasuu.

14.10.2014 18:49 - 14.10.2014 18:52 #69 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Kultasuu kirjoitti: Totta kyllä, mutta toisaalta se myyjä jäisi kyllä kiinni viimeistään siinä vaiheessa kun se antaa ostajalle maksutiedot mille kohteen voi maksaa, siis tilinrosa, nimensä jne. Vai onko sulla JPAP jokin teoria mikä kumoaa tämänkin ajatuksen? :lol:

No jää kiinni tai ei jää kiinni. Ei noista ikinä tiedä. Nythän oli Suomessakin, se oliko venäläinen rikoskopla, joka teki rikoksia ja läks takas Venäjälle. Toikin aika yleistä, en nyt tarkoita kansallisuutta, vaan se että ulkomaalaiset,ammattimaiset rikoskoplat tekee rötöksiä Suomessa. Kun on ammattimainen rikoskopla Suomessa, usein se tarkoittaa väärennettyjä henkkareita, isoja tukijoukkoja täällä yms yms jne jne. Jos on väärennetyt henkkarit ja muut papruasiat kunnossa, ei tilin aukaiseminen ole vaikeaa, toki vaikeaa, mutta ei ammattilaisilta. Näitähän on jäänyt nyt kiinni, näitä "valelekureita", eli väärennetyillä todistuksilla töihin lekuriks. Toi on mun mielestä vielä ällistyttävämpää kuin että olisi tili.

Ei nyt mitään erikoisempia teorioita ees tartte :lol: .

Useat mistä oon kuullut, mitä tapahtunut esim Huuto.netissä , niin on ollu iha tyhmiä kyllä, eli oikeilla tilitiedoilla ja oikeilla nimillä. Sama juttu oli perhokalastajissa. Nehän jää kiinni saman tien, kun rikosilmoitus tehdään. Siinä oli sitten yritetty selitellä milloin mitäkin, että kiire ollut, eikä kerennyt laittaa pakettia postiin yms yms jne jne. Mutta huonostihan tossa käy. Ongelmahan tässä vaan on se, että monilla luottotiedot jo mennyt ja on rikosrekisteri, ni eipä niitä hetkauta, jos tulee lisää sakkorangaistuksia tai muita rangaistuksia. Yritä siinä sitten periä rahojas, kun miehellä/naisella 10 muuta korvausta jo maksussa ja koko ajan tulee lisää. Kaippa ne joskus saa, mutta voi mennä kyllä aikaa.

Clone Megan Fox!
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 18:52 poistettu.

14.10.2014 18:51 #70 : Kultasuu

Echramath kirjoitti:

Toi on kyllä ihan hulvaton, en ole pitkään aikaan nähnyt, mutta aina tuo jaksaa naurattaa! :lol:

14.10.2014 19:00 - 14.10.2014 19:03 #71 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: No jää kiinni tai ei jää kiinni. Ei noista ikinä tiedä.

Niinpä, eihän noista koskaan tosiaan tiedä ja muutenkin sun kirjoituksessa oli monia hyviä tosiasioita, ei varmaan paljon tosiaan hetkauta joku uusi syyte jos niitä on jollain jo tusina ennestään. Mutta, muuten musta on kyllä ihan mielenkiintoista se, että miten ylipäänsä rikollisten moraali kestää itse rikoksen teon ja sen seurauksista nauttimisen. Mä voisin kuvitella, että itse varastasin, sanotaan nyt vaikka esimerkiksi pleikkarin jostain kaupasta, niin en mä hitto kyllä pystyisi pelaamaan sillä ja nauttia siitä ja se vain sen takia, että tietäisin sen olevan varastettu ja laiton. Mun moraali ei vaan antaisi periksi sellaisessa asiassa, ja koen sen olevan positiivinen ominaisuus itsessäni.
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 19:03 Kultasuu.

14.10.2014 19:06 - 14.10.2014 19:14 #72 : poistettu

Kultasuu kirjoitti:

JPAP kirjoitti: No jää kiinni tai ei jää kiinni. Ei noista ikinä tiedä.

Niinpä, eihän noista koskaan tiedä ja muutenkin sun kirjoituksessa oli monia hyviä tosiasioita, ei varmaan paljon tosiaan hetkauta joku uusi syyte jos niitä on jolla jo tusina ennestään. Mutta, muuten on kyllä ihan mielenkiintoista se, että miten ylipäänsä rikollisten moraali kestää rikoksen teon. Mä voisin kuvitella, että itse varastasin, sanotaan nyt vaikka pleikkarin jostain kaupasta, niin en mä hitto kyllä pystyisi pelaamaan sillä ja se vain sen takia, että tietäisin sen olevan varastettu ja laiton. Mun moraali ei vaan antaisi periksi sellaisessa asiassa.

Mäkään kyl kehtais varastaa, korkea moraali. Toi miks muut pystyy, ni vähä sama juttu, että miks psykopaatti tai sosiopaatti ei tunne tiettyjä tunteita - koska ne ei vaan voi. Moraalikin, mun käsityksen mukaan, on aika paljon kasvuympäristön ja ympäristön tulos; jos olet kasvanut rikollisten keskellä, niin sun moraalikäsitys voi olla hyvin erilainen. Tai esim jos olet papin poika/tyttö, et saletisti edes kävele punaisia päin, no ehkä kapinoidaksesi. :lol:

Clone Megan Fox!
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 19:14 poistettu.

14.10.2014 19:14 - 14.10.2014 19:18 #73 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: Mäkään kyl kehtais varastaa, korkea moraali. Toi miks muut pystyy, ni vähä sama juttu, että miks psykopaatti tai sosiopaatti ei tunne tiettyjä tunteita. Koska ne ei vaan voi. Moraalikin, mun käsityksen mukaan, on aika paljon kasvuympäristön ja ympäristön tulos; jos olet kasvanut rikollisten keskellä, niin sun moraalikäsitys voi olla hyvin erilainen. Tai esim jos olet papin poika/tyttö, et saletisti edes kävele punaisia päin, no ehkä kapinoidaksesi. :lol:

Vaikka mä olen monesta asiasta samaa mieltä sun kanssa JPAP, niin tässä asiassa en ole. Mikä tarkoittaa sitä, että en usko ollenkaan siihen, että ihmisen synnynnäinen henkinenrakenne, mikä sisältää monia asioita, kuten moraali jne olisi yhtään riippuvainen ympäristöstä tai mistään muistakaan kasvutekijöistä. Ja, en halua kuulostaa ylimieliseltä kusipäältä, mutta näen asian niin, että jotkut ihmiset ovat pähkinänäkuoressa henkisesti kehittyneempiä ja jotkut eivät. Sitä kutsutaan ihan monissa uskonnoissakin tosiaankin ns. henkiseksi kehitykseksi. Voin toki olla väärässä, mutta sekään ei nyt olisi ensimmäinen kerta.
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 19:18 Kultasuu.

14.10.2014 19:21 #74 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Kultasuu kirjoitti: en usko ollenkaan siihen, että ihmisen synnynnäinen henkinenrakenne, mikä sisältää monia asioita, kuten moraali jne olisi yhtään riippuvainen ympäristöstä tai mistään muistakaan kasvutekijöistä

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

14.10.2014 19:22 #75 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Kultasuu kirjoitti: Vaikka mä olen monesta asiasta samaa mieltä sun kanssa JPAP, niin tässä asiassa en ole. Mikä tarkoittaa sitä, että en usko ollenkaan siihen, että ihmisen henkinenrakenne, mikä sisältää monia asioita, kuten moraali jne olisi yhtään riippuvainen ympäristöstä tai mistään muistakaan kasvutekijöistä. Ja, en halua kuulostaa ylimieliseltä kusipäälät, mutta näen asian niin, että jotkut ihmiset ovat pähkinänäkuoressa henkisesti kehittyneempiä ja jotkut eivät. Sitä kutsutaan ihan monissa uskonnoissakin ns. henkiseksi kehitykseksi.

Nyt vedit uskonnon mukaan psykologiaan. :lol: Paha virhe. Kyllähän noitakin on Suomessakin ollut, noita rikollisia, jotka tullut uskoon ja muuttanut tapansa. Kaippa uskonnollakin on osansa asiaan. Uskontohan, mun käsityksen mukaan, on iso kokoelma moraalisia oppeja ja elämänneuvoja. Se että rikollinen, joka tulee uskoon, ottaa uskonnon uudeksi "minäksi" (eli hylkää vanhan rikollisen "minän" ja ottaa uuden uskonnollisen "minän", ikäänkuin "syntyy" uudestaan) , kyllähän sillä on tapa muuttaa moraalikäsitystä. Siinä taas on isona osana joukkosuggestio ja itsesuggestio. Joukkosuggestio tulee esim kirkossa käymisestä, kuulumisesta kirkossakäyviin ja hartaisiin, ja itsesuggestio taas rukoiluna ja raamatunlukuna.

Eli periaatteessa oon vähän samaa mieltä sun kanssa, jos otetaan lähtökohdaksi, että uskonnollinen ihminen on henkisesti kehittyneempi.

14.10.2014 19:27 - 14.10.2014 19:28 #76 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Rasimus kirjoitti: Tämäpä mielenkiintoista. Kerropas vähän tarkemmin minkälaista tuo synnynnäinen moraali on ja mistä se tulee...

Viimeksi muokattu: 14.10.2014 19:28 Kultasuu.

14.10.2014 19:32 #77 : poistettu

14.10.2014 19:34 #78 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: Täytyy kyl tähän väliin sanoa, että täällä foorumeilla on aika hyvät keskustelut! Thumbs up! :cheesy:

Heh, kiitos :lol:

14.10.2014 19:38 #79 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

Kultasuu kirjoitti: Minä uskon, että on olemassa ns. henkinen elämäntaso jolta kaikki elämä tulee tänne maan päälle, mukaan lukien niin ihmiset kuin eläimet ja kaikki muutkin elämänmuodot.Ja jotkut tuolta toiselta henkiseltä tasolta tulleet ovat jo syntymästä lähtien henkisesti eri tasoilla toiset. Ja, minä uskon myös, että koko elämä on tavallaan yhtä jatkuvaa henkistä kasvua alusta loppuun - kasvun vauhdin vaihdellessa ihmisestä toiseen - ja, että tuo henkinen kasvu jatkuu myös tämän elämän jälkeen.

Uskotko siis myös uudelleen syntymiseen?

14.10.2014 19:43 #80 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Satunnaisia kysymyksiä

JPAP kirjoitti: Uskotko siis myös uudelleen syntymiseen?

Lyhyesti sanottuna: uskon kyllä. Ja, uskon myös siihen, että kun ihminen vihdoin ja viimein oppii tarpeeksi, niin hän saa, mutta hänen ei tarvitse enää palata tänne materiaaliseen maailmaan. Ja, voin olla todellakin täysin väärässä, mutta älkää nyt väittäkö, että ette ole lukenut asiasta aikasemmin, koska tuon mun ajatusketju ei ole varsiaisesti mun oma vaan siitä on kirjoitettu lukemattomia ja taas lukemattomia kirjoja jotka on aivan vapaasti saatavilla kirjastosta. :smile:

Uusin jäsen: Taina Rytkönen