-
- Lukuhaaste: Helmet 2023
- Lukupiiri / Pisania | Eilen 19:36
-
- Lukuhaaste: Goodreads 2023
- Lukupiiri / Pisania | Eilen 19:25
-
- Painaja ja muita runoja
- Leirinuotio / LordStenhammar | 19.09.2023 11:29
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2023
- Lukupiiri / Pisania | 18.09.2023 22:23
Satunnaisia kysymyksiä

Dyn kirjoitti: Mä taas olen ryhtynyt ostamaan tölkkikolaa, koska siinä tuntuu olevan parempi maku kuin muovipullossa. Olen arvaillut tätä sillä, että muovipullossa sitä on enemmän, ja se jotenkin ehtisi laimentua... ei kyllä mitään hajua.
Pitää selvästi vielä kokeilla lasipulloa.
Itse koen metallisen tölkin sitovan viileyttä muovia paremmin. Tai sitten se vain on allekirjoittaneen harha.
punnort kirjoitti: Missä päin Helsinkiä myydään halpoja Converse-tennareiden kopioita? Olen joutunut ostelemaan tähän asti Converseja, kun en ole halpoja kopioita jöytänyt mistään.
Ainakin Anttilasta löytyy sekä lyhyt -ja pitkävartista versiota.
"3§
Vaarallista teräasetta ei saa pitää hallussa yleisellä paikalla tai yleisessä kokouksessa taikka muussa julkisessa tilaisuudessa, ellei hallussa pitämiseen ole hyväksyttävää perustetta. "
Mikä sitten on hyväksyttävä peruste? Mietin asiaa lähinnä keskiaikaharrastuksen/cosplayaamisen tms. kannalta. Niistä ei taida olla ennakkotapauksia?
Ninjutsu treeneihin tai vastaaviin saa ilmeisesti mennä miekan kanssa, mutta miettisin itse kyllä kahdesti ennenkuin lähtisin kulkemaan kaupungin halki viikinkitapahtumaan miekan kanssa, keihäästä nyt puhumattakaan (ilman omaa autoa). Cosplay tapahtumien säännötkin kyllä jo taitavat kieltää teräaseet, eli niiden puvuissa saa olla mukana vain lateksisia aseita. Mitenkäs puusta tehdyt aseet? Hilpari puisella terällä vaikkapa?
Olen ehkä menossa Hämeen keskiaikamarkkinoille tänä kesänä ja olisi kiva mennä sinne ajankohtaan sopivissa kuteissa ja mahdollisesti itsetehdyn skramasaksin (väkipuukko) tapaisen kanssa (mikäli saan sen ajoissa valmiiksi). Pitääkö tässä varmuuden vuoksi väsätä kaksoiskappale missä on huotrassa vain kahva muutaman sentin teräntyngän kanssa niin ettei kenellekään tule valittamista?
Forgotten Realmsissa oli joissain kaupungeissa laki, eli niissä piti kaupunkiin mennessä sitoa ase kiinni niin, ettei sitä saanut vedettyä huotrasta. Kävisiköhän tuo tosielämässäkin...
Kun täällä oli ensimmäinen viikinkitapahtuma pari vuotta sitten huomasin että paikalla oli yleisön joukossa poliisikin mukana, kaiketi tapahtuman turvallisuutta tarkistamassa, seuraavina vuosina eivät sitten enää vaivautuneet.
Onko sillä sitten väliä onko ase piilotettuna vai reilusti esillä. Jos vaikka Amerikan aselakeihin vertaa niin niissä on eri käytäntö sen suhteen onko se revolveri lonkalla vai kainalossa piilossa.
Melkein jokaisesta nuorille suunnatusta kenkäkaupasta löytyy. Sinänsä parempi ostaa Converseja että halpiskenkiä voi pahimmillaan hajota kaksikin paria kesässä jolloin säästö on vähän kyseenalaista.punnort kirjoitti: Missä päin Helsinkiä myydään halpoja Converse-tennareiden kopioita? Olen joutunut ostelemaan tähän asti Converseja, kun en ole halpoja kopioita jöytänyt mistään.
maahinen kirjoitti: Minulla on aina puukko matkassa
Uteliaisuudesta on pakko kysyä, että mikähän on syy tuollaiseen? Oletan, että asut Suomessa, eli kovin vahvaa tarvetta esim. itsepuolustukselle en usko olevan. Paitsi jos olet pohjanmaalainen, heidän keskuudessahan puukkohippaset olivat joskus suurtakin huvia.
yle.fi/uutiset/metsastajan_on_syyta_jatt...uukko_autoon/5640611
yle.fi/uutiset/puukko_ei_kuulu_katukuvaan/6797814
www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/poli...in-lahtiessa/2037223
www.uusisuomi.fi/kotimaa/86282-poliisi-k...%9D-syva-viiltohaava
Toimit opettavaisena esimerkkinä muksuille. Jos sapettaa, voi muistella libertaristinaapuriani, joka ei esimerkiksi käyttänyt koskaan turvavyötä ennen kuin kuoli tupakanpolttoon. Voi myös keventää tunnelmaa lainaamalla Teemalla pyörivän Batmanin viisauksia.
”Bartender, a bit of advice. Always inspect a jukebox carefully. These machines can be deadly.”
”It is the duty of every good citizen of Gotham City to report meeting a man from Mars in a public park.”
Batman: ”Better put 5 cents in the meter.”
Robin: ”No policeman's going to give the Batmobile a ticket.”
Batman: ”This money goes to building better roads. We all must do our part.”
Toki laki vähentää kuolintapauksia esim. makkarakioskin jonossa, kun ihmisillä ei ole jatkuvasti puukkoa mukana.
Astorethein kirjoitti: Uteliaisuudesta on pakko kysyä, että mikähän on syy tuollaiseen? Oletan, että asut Suomessa, eli kovin vahvaa tarvetta esim. itsepuolustukselle en usko olevan. Paitsi jos olet pohjanmaalainen, heidän keskuudessahan puukkohippaset olivat joskus suurtakin huvia.
Asun tosiaankin Pohjanmaalla, mutta puukkotappelua en ole nähnyt. Itsepuolustustilanteeseen hyökkäävää ihmistä vastaan olen joutunut kerran eläissäni, Suomessa, ja kerran tuijottanut karhua silmästä silmään. Kummassakaan tapauksessa puukon käyttäminen ei käynyt edes mielessä (kumpikaan tilanne ei lopulta kehittynyt kovin vakavaksi). Sillä kuoritaan hedelmiä, leikataan juustoa, otetaan maaperänäytteitä, vuollaan kiehisiä ja syömäpuikkoja, tukkaakin on leikattu. Extremeintä mitä olen tehnyt puukolla niin kaatanut puita sillaksi.