-
- Lukuhaaste: Helmet 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.09.2024 17:35
-
- Mobiilipelit ja mobiilipelaaminen
- Konepaja / Kuurankukka | 02.09.2024 22:28
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:47
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:43
Satunnaisia kysymyksiä
Mustelmann kirjoitti: Ei tarvitse. Mitä vajavaisempi ja rikkinäisempi hahmo, sitä parempi. Saa olla vaikka suoranainen kusipää minun puolestani. Oletan siis, että kyse on fiktiivisistä hahmoista. Tunnustan tässä kuitenkin, että en tiedä, mitä tarkoittaa call out-kulttuuri. En myöskään aio googlata sitä enkä halua kenenkään selittävän sitä minulle.
Tai sitten olemme vain liian vanhoja. Olemmeko me liian vanhoja? Kaverin puolesta kyselen.
Naamakirjan uusi leiska ei minusta toimi erityisen hyvin kirjautuneillekaan. Kommenttien aukiklikkailua täytyy tehdä paljon enemmän kuin ennen, mikä on ärsyttävää. Se, että kaikki kommentit eivät näy kirjautumatta, saattaa johtua vaan siitä että jotain hajosi vahingossa uutta koodia kirjoitettaessa, tai (ehkä todennäköisemmin) kyseessä voi olla tahallinen pienten ärsyttävyyksien kasaaminen kirjautumattomien tielle, jotta nämä kirjautuisivat. Jälkimmäistä nimittäin tuntuvat tekevän nykyään aika monet firmat. (Voisin itse kysyä vuorostani, mikä mahtoikaan olla tämän taktiikan nimi?)Pisania post=63464 kirjoitti: En ole kauheasti perillä eri somealustoista, kun en nissä ole mutta katselen toisinaan joitakin julkisia sometilejä. Viime aikoina olen pannut merkille että Facebookissa en enää pysty näkemään kaikkia päivitysten kommentteja. Eli jos kommentteja on niin paljon että pitää klikata kohtaa näytä kaikki kommentit, niin mitään ei tapahdu. Instagram-tilejä taas en pääse ollenkaan katsomaan, vaan pitäisi kirjautua. Tietääkö joku viisaampi mistä tämmöinen johtuu?f
Mitä ihmettä on tapahtunut? Eikö kukaan tiennyt että penkkarit olivat eilen, ja jos näin niin miksi karkkeja olisi heitetty tyhjille kaduille?
Ainakaan paikallisessa apteekissa ei pysty hyllyjä itsekseen katselemaan, kun on heti myyjä vieressä kysymässä, mitä ihminen etsii. Enkä kehtaa sanoa, että joditabletteja. Mutta minulla on suunnitelma, että joskus, kunhan nyt taas tämänkertainen ostopaniikki laantuu, voisin ohimennen katsoa, sattuisiko tablettipakkausta olemaan hyllyssä, ja ostaa. Kun vain tietäisin, mistä hyllystä katsoa.
No, perheemme hankki jodia jo aiemmin, siis ennen näitä uusia suosituksia. Purkki jaettiin eri talouksien kesken, mutta nyt kuulun itse enää vain muutaman kuukauden siihen porukkaan jolle sitä suositellaan, ja vanhuksille se on täysin turha (paitsi jos todellisuudessa onkin kyse jostain maailmanlaajuisesta jodipulasta josta en ole kuullut, ja sen takia sitä ei enää suositella meille vanhoille). Niitä voi sitten kai jaella eteenpäin naapureille jos tarvitsee.
Sitä paitsi olen sitä ikäpolvea joka leikki iloisesti ulkona laskeuman keskellä koska viranomaiset eivät heti kertoneet yleisölle että Tsernobyl oli possahtanut. Eikä silloinkaan mitään jodia ajoissa syöty, jos ollenkaan, eli vahinko lienee kohdallani jo tapahtunut.
Niin. Suunnitelma B minulla toki on, että säteilyvaaratilanteessa jätän huomioimatta viranomaisten ohjeet sisälle suojautumisesta ja mahdollisesti joditabletin ottamisesta, vedän D-vitamiinia poskeen ja menen istumaan muurahaispesään. Tai sitten en.Mustelmann post=66150 kirjoitti: Itse ostaisin joditablettien sijaan vaikka D-vitamiinitabletteja, niistä on varmasti pimenevän syksyn myötä enemmän hyötyä.
En usko, että tulee tableteille koskaan tarvetta, mutta aina asiasta uutisoitaessa ottaa päähän, etten ole saanut aikaseen hommata niitä. Lähimpään ydinvoimalaan on ilmateitse jotain 50 kilometriä, joten ei se kuitenkaan täysin mahdotonta ole, että joskus vaikka tarvitseekin.
100 kpl pakkaukset on ehkä tarkoitettu esim. taloyhtiöille, yleisiin väestönsuojiin ja laitoksille?
Paikallisen apteekkini verkkokaupassa ainakin joditabletit löytyy Myrkytykset ja puremat -kategoriasta. Eli kannattaa varmaan kuikuilla jodia kyypakkausten ja lääkehiilen seutuvilta apoteekissa.Hiistu post=66149 kirjoitti: Missä hyllyssä joditabletit ovat apteekissa?