09.10.2013 01:13 #1 :: Kuunliekki
Allekirjoitukset
Koska täällä voi laittaa allekirjoituksen, täytyy siitä myös olla keskustelua. Millaisista allekirjoituksista pidätte? Mistä omasi tulee? Miksi olet valinnut juuri sen? Mistä se on napattu vai onko ihan omaa "käsialaa"? Oliko allekirjoituksen keksiminen vaikeaa vai putkahtiko se heti mieleesi? Tai onko kenties sama joka on ollut sivuston alkutaipaleelta lähtien?

Minusta allekirjoitus kuten avakin on yksi mukava tapa lisää luoda netti-idenditeettiä. Kertoa ehkä jotain itsestään, tai olla kertomatta jos haluaa. Ihan samalla tavalla allekirjoitus ei identifoi ihmisiä kuin avat. Kyllä sen nimen jaksaa ennemmin lukea ja painaa mieleen kuin allekirjoituksen. :tongue: Mutta on se vaan silti kiva lisä ja on mielenkiintoista lukea ihmisten allekirjoituksia - ja tarinoita niiden takana.

Pyrin valitsemaan allekirjoitukseen lauseen (tai lauseita), joka kertoo minusta jotain tai jonka voin allekirjoittaa tai joka on lainattu jostain kirjasta/biisistä/elokuvasta/tms josta pidän tai josta pidän vain lauseena. Parhaassa tapauksessa kaikkea sitä ja ehkä vielä enemmän.

Omani näyttää tältä. (Ihan vaan siltä varalta että päädyn vaihtamaan sen lähiaikoina. Ei sitten ketjua lukevien tarvitse ihmetellä, mitä oikein höpäjän.)
"Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat"

Se on pätkä Apulannan kappaleesta Tulva. Mitä se sitten kertoo minusta? No ainakin sen, että pidän Apulannasta. Lisäksi sen, että pidän yöstä ja milloinkas sitä pimeää on... Ja no, jollain tavalla pidän pimeydestäkin, vaikkakaan ei ole kovin mieltä ylentävää kulkea yksin pimeillä kujilla ja odottaa koska tulee joku känniääliö tai muu idiootti vastaan. Voisin myös väittää, että tuo pätee ihmisiin ylipäätään jollain tasolla. Monellakin tavalla ajateltuna (enkä nyt aja takaa sitä pimeyttä joka tulee kun sammuttaa valot.) Njooh, ei pitäisi lähteä miettimään yhden aikaan yöllä liian syvällisesti.

• Dyn hahmo

09.10.2013 01:29 #2 :: Dyn
Allekirjoitukset
Mulla on ollut Risingilla kaksi, jotka nyt muistan:

In a forest each connected component is a tree. [lähde]

Until one day, the boundary gives way. [lähde]

Molemmat ovat kiinnostavia sekä alkuperäisessä kontekstissaan että laajenneessa henkilökohtaisemmassa merkityksessä. Lisäksi puihin ja rajoihin liittyvä symboliikka on noin muuten läheistä. :)

Olen käyttänyt allekirjoituksena myös CMX:ää ja omia runojani, enimmäkseen koska kielikuvat ja symboliikka.

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho

09.10.2013 01:40 #3 :: Iivari
Allekirjoitukset
Minulla ei käytännössä ole koskaan ollut allekirjoitusta missään muualla kuin Risingilla. Periaatteessa Konnussa (tai siis Konnun keskustelualueella Vihreässä Lohikäärmeessä (vaikeita nuo tolkienistit)) on myös, mutta koska se on sama kuin Risingilla, se ei vaikuta käytännössä asiaan.

Minun allekirjoitukseni ovat melkein järjestään olleet Pekka Kejosen lyhyitä, aforismintapaisia runoja. Pekka Kejosen 2000-luvun tuotanto on mielestäni parasta suomalaista runoutta sitten Lauri Viidan ja P. Mustapään.

Nyt minulla on vuorossa
"Synti, virhe, erhe, mikä tahansa
varjelee meitä pahimmalta:
täydellisyydeltä."

koska viime aikoina olen tarvinnut rohkaistusta ja armoa olla hajoava.

Pitkään ja toivottavasti taas joskus Kejosen lyriikasta allekirjoituksekseni sopi
"Olen niitä tapahtumia
joita ei käsitellä perinteisillä luukuilla."

Pidän (muilla) erityisen paljon mielekkäistä lainauksista, mutta myös omat tekstit ovat hyviä, jos niissä kiteytyy asioita. Dynin allekirjoituksista pidän vahingossa aika paljon, ja se on tavallaan aika hauska sattuma.

09.10.2013 11:47 #4 :: Athilora
Allekirjoitukset
Siteeraan usein omia nasevimpia heittojani jossain novellitekstissä tai lainaan runollista ilmaisua käyttävää salamurhaajaa jostain pelisarjasta tai romaanista. Ikisuosikkejani ovat Icewind Dale 2 -pelin bardihahmon muutaman repliikit, kuten.

My cunning so strong,

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Pelkään pahoin, että mahtipontisuuteni on vain vuosien varrella kasvanut.

09.10.2013 19:22 #5 :: Kirjaneito
Allekirjoitukset
Itse tykkään valita allekirjoituksekseni minua puhuttelevia lainauksia eri kirjoista. Risingilla on olen tainnut käyttää seuraavia:

"Of course it's happening inside your head Harry, but why on earth should that mean, that it is not real?"
-J.K Rowling: Harry Potter and Deathly Hallows

Suosikkilainaukseni Pottereista. Vaikka kyseinen lainaus keskustelusta Harryn ja Dumbledoren välillä liittyykin etupäässä kuolemaan, itselleni lainaus symboloi mielikuvituksen voimaa. :smile:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare: Clockwork angel

Tässä lainauksessa on minulle paljon samaa merkitystä kuin ensimmäisessä. Kummallisuuksissa on usein paljonkin järkeä, eikä koskaan pidä unohtaa sitä. :heart:

• Hiistu hahmo
  • Hiistu

09.10.2013 20:17 #6 :: Hiistu
Allekirjoitukset
Käyttäisin allekirjoituksessani mielelläni lainauksia kirjoista, lauluista tai runoista, mutta olen laiska kirjoittamaan niitä ylös. Kerrankin kummastutin kotiväkeä kaivamalla puulaatikosta vanhoja sanomalehtiä ja selittämällä nähneeni niistä jossain jokunen viikko aiemmin kuolinilmoituksen, jossa oli mukava värssy... Eli allekirjoitukseni voivat olla peräisin esimerkiksi sellaisesta.

Allekirjoituksellani ei ole välttämättä mitään sen syvällisempää merkitystä, edes itselleni. Kunhan on sillä hetkellä tuntunut mukavalta. Yleensä eivät myöskään pysy kauaa.

Nykyinen allekirjoitus, "Tavallaan", on jonkinlainen antiallekirjoitus, jota käytän silloin, kun en ole muutakaan keksinyt. Ihan vain jotain käyttääkseni, kerran on mahdollisuus käyttää jotain. Pat Cadiganin kirjasta Mielenpeli, Jerry Wirerammerin tai ainakin jerrymäisen hahmon puheesta. Kirjan tarinan tuntien hänen siteeraamisensa on tavallaan vitsi. Minulle se tarkoittaa kahtakin asiaa: ettei mikään ole kenties täsmälleen kuten on, ja että "Kenen muun tavalla muka?".

Toinen vakituiseni: "Huominen on täynnä ikään kuin kauniita kukkia". Anthony Burgessin kirjasta Kellopeliappelsiini, lopusta. On niin herttainen. Huomiseen on hyvä uskoa tai ainakin olla uskovinaan.

muoks.

Kirjaneito kirjoitti: Itse tykkään valita allekirjoituksekseni minua puhuttelevia lainauksia eri kirjoista.

Nuo kaksi allekirjoitustasi ovat kyllä mainiot lainat! :smile:
Muokannut 10.10.2013 21:35 Hiistu
Tykännyt: Kirjaneito

10.10.2013 21:21 #7 :: Celestine
Olisin halunnut Adamsilta lainauksen:

Kaikki mikä tapahtuu, tapahtuu.

Kaikki mikä tapahtuessaan saa aikaan muita tapahtumia, saa aikaan muita tapahtumia.

Kaikki mikä tapahtuessaan saa aikaan sen, että se tapahtuu uudestaan, tapahtuu uudestaan.

Tämä ei kuitenkaan välttämättä tapahdu kronologisessa järjestyksessä.
, mutta se ei mahtunut.

Allekirjoitukseni, joka oli käytössä jo vanhalla foorumilla, sanoo ettei elämää kannata ottaa liian vakavasti. Harkitsin hetken myös Arthurin epätoivoista kysymystä: Onko tällä aluksella yhtään teetä?, koska jos itse olen liian kauan teetä, alkaa ahdistaa.

Adamsilla on niiiiin mahtavia juttuja kirjoissaan, että niitä on ihana käyttää. Ehkä jps vakavoituisin, voisin etsiä syvällisä ja kauniita lainauksia muista lempikirjoistani, mutta mennään nyt Adamsilla kyllästymiseen asti.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

15.10.2013 19:51 #8 :: Pisania
Allekirjoitukset
Olin kahden vaiheilla laittaisinko allekirjoitusta tänne ollenkaan. Sitten mieleen muistui yksi hauska lainaus, jota olen mielinyt jo jonkin aikaa käyttää jossain yhteydessä. Tykkään kyllä vanhasta allekirjoituksestanikin (If ignorance is bliss, why aren't there more happy people?), mutta olen myös ehkä vähän kyllästynyt siihen. Homma sitten kosahti siihen, että lause oli liian pitkä eikä se mahtut kokonaan sallitun merkkimäärän rajoihin. Blaa. Olkoon sitten ainakin tältä erää.

15.10.2013 21:02 #9 :: tiarAnon
Allekirjoitukset
Tämä pätkä on Jeanette Wintersonin romaanista the Stone Gods, joka on väärällään hyvin lainauksellisia pätkiä. Voisin ehkä laittaa allekirjoitukseen tuon dialogin pidemmältäkin, mutta pieni perfektionisti päässäni ei anna lainata pitkää pätkää ulkomuistista. Tämä lause kuitenkin tiivistää tuosta keskustelusta oleellisen: se muistuttaa, ettei elämän tarkoitus ole selviytyminen. Keskustelijat puhuvat runoudesta, mutta samalla yhtä hyvin voitaisiin puhua mistä tahansa, mikä tekee elämästä todella elämisen arvoista.

15.10.2013 23:19 #10 :: Mustelmann
Allekirjoitukset
Omani on peräisin legendaarisesta rikoslehti Alibista, jossa eräs juttu oli otsikoitu tällä tavalla. Alibin rikosreportaaseissa on aina mahdollisimman tyylitön ja naseva otsikko, joten valinnanvaraa olisi ollut riittämiin. En valitettavasti enää muista kyseisen murhatapauksen yksityiskohtia, mutta otsikko vain on jäänyt mieleen. Huutomerkki kuuluu mielestäni olennaisesti asiaan.
Muokannut 15.10.2013 23:21 Mustelmann

16.10.2013 22:59 #11 :: Scartti
Allekirjoitukset
Lainauksia kirjoista, leffoista tai lauluista. Tämän hetkinen on Young Gunsin biisistä Bones. Yleensä semmoinen, joka jollain tapaa iskee tajuntaan ka-boom

17.10.2013 09:02 #12 :: Radoxeald
Allekirjoitukset
Minulla on tapana käyttää hienon kuuloisia lainauksia lauluista. Normisti Amorphista tai Nightwishia tai vastaavaa, jossa on hyvät lyriikat. Heitän joskus linkinkin tekstiin, jos on tilaa (nyt ei taida olla, harmi sinänsä).

Tällä hetkellä allekirjoituksena on pätkä kertosäettä Tristanian kappaleesta Darkest White . Yksi kuluneen vuoden parhaista kappaleista, upea kertosäe jossa on passelin kolkko sanoma.

• Laine hahmo
  • Laine
    Soturi

20.10.2013 17:23 #13 :: Laine
Allekirjoitukset
Omani on viimeöisestä runostani pieni pätkä.

Pidän lyhyistä ja simppeleistä teksteistä. Usein lainaan jotain musiikista, mutta olen päättänyt että keskityn enemmän laittamaan jotain itse kirjoitettua.

23.10.2013 21:22 #14 :: The Big Bad Wolf
Allekirjoitukset
Allekirjoituksissa pidän eniten noista laulunsanoista ja runoista. Monet lainaukset toimivat myös hyvin. Suht lyhyet ovat mukavia (toisin kuin meikäläisen vanhan foorumin allekirjoitus...)

(Hupelin ennusti tuon yllä sulkeissa lukevan suoraan malliin tämä: "vanhan foorumin murha". Mitä???)

Nykyinen allekirjoitus, Sanokaa vain sudeksi, on ovelaa piilomainontaa blogille, joka kantaa samaa nimeä. Suht ylpeähkö olen, kun tällä kertaa en lainannut kilometrin mittaista kertsiä senhetkisestä lempilaulusta, joka ei sinänsä mua edes kuvaa... :wink:

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

23.10.2013 21:38 #15 :: Rinja
Allekirjoitukset
Minulla on ollut allekirjoitusten keksimisen kanssa vähän vaikeuksia. Hokasin tässä muutama päivä sitten, että mikäpä kuvaisi ainakin ajatusmaailmaani paremmin kuin viittaus siihen omaan tarinaan/hahmoon, jota kunakin aikana ajattelen ja kuvittelen paljon. Pohdiskelen olemattomia romaanikäsikirjoituksiani varsin kausiluontoisesti, eli saatan viihdyttää itseäni jonkin tarinan parissa päiviä tai jopa viikkoja ja sitten siirtyä johonkin aivan toiseen, vanhaan tai uuteen. Hauskaahan tässä on se, että saan keksiä usein jotain uutta, ja vaikka unohtaisinkin päivittää allekirjoitusta, siinä säilyy silti jotain itselle hyvin merkityksellistä.

• Nafisan hahmo
  • Nafisan
    Teknovelho

23.10.2013 22:24 #16 :: Nafisan
Allekirjoitukset
Aikaisemmin allekirjoituksenani oli ajatus Kahlil Gibranilta: ”Jonakin päivänä olen puu ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.”

Mutta uudessa allekirjoituksessa ei voi olla noin pitkää tekstiä, niin vaihdoin saman tekijän toiseen ajatukseen: "Olen vieras tässä maailmassa. Olen muukalainen eikä kukaan ymmärrä sieluni puhetta."

Tämä samainen ajatus on kantanut myös keskeneräisen romaanikässärini halki. Nimimerkkini tulee muuten ko. tarinan päähenkilöltä.

• Hiistu hahmo
  • Hiistu

23.10.2013 22:25 #17 :: Hiistu
Allekirjoitukset
Nyt hetken aikaa on ollut ja varmaan tulee olemaankin lainaus Kingin Tukikohdasta:

Tällaisissa maisemissa joka mies saattoi olla taikuri.

Tarttui lukiessa matkaan. Kyseisessä kohtauksessa oli varsin erikoislaatuinen tunnelma, ja lauseessa yksittäinkin mielestäni hauska ajatus. Velho-titteliin yhdistettynä vähän myös huumoria, lähinnä itseironiaa. Ja lasken itseni tosiaan kuuluvaksi "joka miehiin" siinä määrin, ettei vähän antiikkinen sanamuoto haittaa, koska jokamiehenä kuitenkin saan metsästä poimia mustikoita jne. Ei siis ole varsinaisesti mikään viittaus virallisen miespuolisiin henkilöihin. (Jos joku sen sellaisena kuitenkin kokee, niin toivottavasti on lohdullinen kokemus.)

muoks. Ehkä päivitän tähän samaan vanhaan uudempiakin allekirjoituksia.

Silloin kun jostain täältä löytyy Satumaa

Tämä oli Kotiteollisuuden uudesta singlestä, Helvetti jäätyy eli ajankohtaisasia.
Muokannut 07.10.2014 21:33 Hiistu

• Skie hahmo
  • Skie

23.10.2013 23:45 #18 :: Skie
Allekirjoitukset
Mulla on tämmöisissä vähän mielikuvituksen puutetta, mutta päätin sitten ottaa käyttöön sen lauseen, jonka katson edustavan maailmankuvaani kaikkein parhaiten. Suurin osa tämän sivuston käyttäjistä sen varmaan tunnistaa, kyseessä on siis pätkä Tolkienin runosta All that is gold does not glitter.

27.11.2013 15:41 #19 :: Pyrexia
Allekirjoitukset
Itselläni on vanha allekirjoitus, joka juontaa juurensa vuoden 2004 lomamatkaan Turkkiin. Siellä oli ollut yhden päivän markkinat, ja alkoi jo tulemaan ilta. Siellä oli eräs mies, hänen poikansa ja toinen mies, ja he sattuivat juttelemaan isäni kanssa ja aikansa jutusteltua, joivat siinä teetäkin välillä, isäni oli kysynyt etteikö heillä ole jo kiire, kun heidän täytyisi olla seuraavana päivänä jo vaikka kuinka kaukana toisilla markkinoilla, niin tämä turkkilainen mies oli vain sanonut "Tomorrow is tomorrow".
Heillä riitti aikaa toisille ihmisille, elivät tässä ja nyt, eikä kiirehtinyt paikasta toiseen. Ihan erilainen tyyli elää.
Tykännyt: Ageha

• Emelie hahmo

14.02.2014 07:12 #20 :: Emelie
Allekirjoitukset
Nyt minulla on ensimmäistä kertaa allekirjoitus:

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

Olen jo miettinyt pitkään, että mikä olisi sopiva allekirjoitus, mutta oikein mikään aikaisemmin miettimäni ei ole kuulostanut omaan korvaani oikealta. Nykyinen lausahdus on tarttunut mukaan Cookie Clicker -pelistä :blush:. Huomasin miettiväni kyseistä lausetta useampaan otteeseen, joten ehkä se sitten kelpaa tähän.

Valvojat: SaranthaHiistu