Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
28.10.2013 10:47 #21

Taivastelen aina sitä, miten joulu saapuu kauppoihin jo lokakuussa, mutta eilen sorruin houkutukseen. Vilkuilin joulukorttitarjontaa ja tulin ostaneeksi kuusi kappaletta. Olen heikkona lumisissa maalais- ja metsämaisemissa hiippaileviin tonttukortteihin. Itse asiassa ostin kyllä männä viikolla myös pussin Pandan Tonttu-suklaapatukoita, mutta en joulun vuoksi, vaan koska halusin tietää maistuuko ne siltä miltä kuvittelen (vastaus: kyllä ja ei).

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
28.10.2013 11:27 #22

Olen kolunnut lukuisia kirpputoreja etsiskellen sadetakkia, talvivaatteita ja -varusteita sekä rekvisiitta-asuja kuvausprojekteja varten. Vääärnkokoisia tai -värisiä ja sekä -kokoisia että -värisiä romppeita on löytynyt mutta ei juuri mitään sopivaa :sad: .

Lokakuun alussa löysin markkinoitten yhteydessä järjestettävältä kirpputorilta ruskeat nahkahousut, jotka tuntuvat kehoni muottiin ommelluilta. Ne ylläni olenkin koreillut monen kameran edessä - mutta en ole saanut vielä ainuttakaan näistä otoksista. Tärkeää kuitenkin on se, että kuvausvaatevalikoimani karttuu. (Tosin statistin vaatteisiin ei monikaan kai kiinnitä huomiotaan, jollei hän pukeudu täysin sopimattomasti. Ja tuiki väärän sonnustautumisen eliminoi jo ohjaaja tai puvustaja.)

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
29.10.2013 01:12 #23

Ostin (leivän lisäksi) lankakerän. Sain vinkin että yhdelle joululahjottavalle voisi tehdä villasukat ja tartuin tuumasta toimeen. Kartoitettuani villalankavarastoni totesin, että minulla on kasa muihin tarkoituksiin tarkoitettuja lankoja, pussillinen jämiä, toinen kasa lankoja joista ei viitsi sukkia tehdä, kun ovat niin ohuita (ja niitäkin taitaa olla liian vähän per lanka) ja yksi kerä harmaata 7 veljestä, joka on varsin passeli tähän tarkoitukseen. Yhdestä kerästä ei ihan taida riittää miehen villasukiksi, joten ostin sille kaveriksi toista väriä ja teen raidalliset.

Aikani siinä sain tuskailla lankahyllyn luona, kun kyseistä lankamallia ei nykyisin tunnu olevan ikinä oikeanlaista väriä. (Mutinaa siitä kuinka erästä sinistä ei vissiin edes valmisteta enää. Ja Nallea taas olisi oikeita värejä, murh.) Päädyin lopulta jonkinlaiseen liilaan. En omista värisilmää, joten en tiedä miten ne sointuvat yhteen, mutta saa luvan kelvata. Ainakin liila tuo niihin väriä ja lämpöä, ettei ole liian harmaat sukat. :) (Ja eikös harmaa ole aika yleispätevä väri niin että sen kaveriksi käy melkeen mikä vaan?)

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
29.10.2013 12:12 #24

Ostin laivalta uuden naamarasvan (Cliniquen keltainen tötsä, lotion-versio) hyvään alehintaan, vaikka vanhaa on vielä jäljellä - mutta onpahan varalle, normihinta on sen verran suolainen.

Tukholmassa Science Fiction Bokhandelnista tarttu parin kirjan lisäksi myös pari peliä: papuja ja rakkauskirjeitä! :D

Lisäksi toki alkoholia ja karkkia yms. normaalia laiva-asiaa.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
29.10.2013 17:27 #25

DALEK-SUKLAATA! OSTIN DALEK-SUKLAATA! Siinä on mukana keräilytarrakin.

:cheesy:

Little Britannia on kyllä Turun paras kauppa, vaikka eivät olekaan pyynnöistäni huolimatta ottaneet enää pehmolelu-dalekeja valikoimiin. No, jospa kaveri saisi lähetettyä mulle sellaisen suoraan briteistä.

EDIT: Keräilytarrassani oli kolmostohtori!

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 29.10.2013 17:51 : Rinja.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
29.10.2013 20:04 #26

Mulla sattui olemaan ylimääräinen lahjakortti pelikauppaan joten päätin juhlistaa lisääntynyttä vapaa-aikaa ostamalla Fallout 3 game of the year version. Sinne se vapaa-aika sitten katoaakin.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.11.2013 00:57 #27

Perjantai meni tampereen kädentaito(+kivi/koru)messuilla, missä käyn yleensä joka syksy hakemassa vähän materiaaleja tulevan kevättalven projekteihini.

Nyt ei tullut mitään älyttömiä määriä tavaraa kannettavaksi, eli vain noin parisadan euron edestä hopealevyä, hopea/messinkivitjoja, juotospastaa, sahanteriä, rannekorumitta ja muuta sen tyyppistä tarvekalua. Mukaan tarttui myös noin kourallinen kapussikiviä sekä abalonesimpukan ja korallin kappaleita.

Olen yrittänyt ostaa joka kerralla myös vähintään yhden uuden fossiilin tai mineraalinkappaleen omaan kokoelmaani, mikä sijaitsee harrastehuoneessani semmoisen vähän normaalia leveämmistä laudoista tehdyn hyllyn reunalla. Uusin löytö oli myös paljon huvittavampi kuin aikaisemmilla kerroilla eli noin 70 grammaa painava koproliitti (Kivettynyttä dinosauruksen ulostetta.)

Viimeksi muokattu: 16.11.2013 00:59 : FreakyMike.

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.11.2013 14:32 #28

FreakyMike kirjoitti: Varmasti hauskaa esitellä jollekin tuttaville myöhemmin semmoista ikivanhaa pökälettä ja arvuutella mikä se oikeasti on. :cheesy:

Haha, loistava ostos!

Mä toin Italiasta tuliaisiksi jännää ison putken mallista pastaa ja jättimäisen kimpaleen parmesania. Lisäksi aiheutin itselleni jännityksen hetkiä ostamalla vielä pullon kermalikööri-limoncelloa - pullo oli kuin olikin pysynyt matkalaukussa ehjänä, siitä huolimatta, että näin kertaalleen koneen ikkunasta, miten laukkuni tippui pois laukkukärryistä! Lentokentältä ostamani pieni söpö grappapullo sen sijaan vähän vuoti käsimatkatavaroissa, minkä seurauksena laukustani hönki ilmoille kevyen grappaisa tuoksahdus. :P

Valjus
Aseenkantaja
Valjus vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.11.2013 21:08 #29

Viime viikolla kävin huonekalukaupasta ostamassa itselleni hyllyn noin 200 eurolla, mutta aikaa ei vielä ole kerennyt sen kokoamiseen. Uudelle hyllylle löytyykin käyttöä kasvavan DVD- ja pelikokoelman vuoksi. Kooltaan hyllyn ei pitäisi olla kovinkaan iso, alle metrin leveä ja pari metriä korkeutta. Suunnitteilla on myös säästää oikein isoon hyllykköön joka sitten menisi olohuoneeseen kirjojen, kansioiden ym. tavaroiden avuksi.

Lisäksi olen viime aikoina ostellut elintarvikkeita ja sen sellaista.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.11.2013 21:11 #30

Joululahjoja: pelejä, leffoja, pussilakanasettejä, mukeja, kirjoja.. Mä rakastan nettikauppoja, mutta niistä on ihan liian helppo ostaa. Ostosten yhteissummaa en ole uskaltanut laskea.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Noora
Noora vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.11.2013 23:00 #31

Pink Floydin Animals ja Wish you were here levyt tuli ostettua vihdoinkin omaksi. Niitä onkin tullut kuunneltua. Shine on your crazy diamond on kyllä edelleen sairaan hyvä biisi<3

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.11.2013 17:10 #32

Kiersin tänään kirpparilla ja tulin sijoittaneeksi euron suoranaiseen antiikkiin, nimittäin Kun joulupukki suukon sai -nimiseen c-kasettiin. Mikäli hieroglyfejä oikein tulkitsen kyseinen härpäke on vuodelta -81, joten ensimmäisenä joulunani sitä on varmaankin jo luukutettu. Omistimme kassun joskus muinoin mutta se katosi, luultavasti jonkun muuton yhteydessä ja olen monena jouluna sen perään kaihonnut. Together again :smile:

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
28.11.2013 20:40 #33

Ostin Dragonilin kanssa puoliksi mustekynäkirjoitussetin kaverille synttärilahjaksi. Kalligrafia-juttuja tai jotain. Samalla toiselle kaverille Stabiloja myös synttärilahjaksi. Enää täytyy ostaa voodoo-nukke, suklaata ja lahjat Dragonilille. Kolmoissynttärit tulisi kieltää laissa.

Itselle olisi pitänyt ostaa aikakone, jotta olisin voinut rientää pakottamaan itseäni hoitamaan kaikki lahjat aiemmin. Synttärit ylihuomenna, eikä aikaa niin sanotusti juurikaan ole.

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
01.12.2013 08:44 #34

Talvikengät. Se talvi (ja lumi :huh: ) tulee sieltä kuitenkin jossain vaiheessa, joten oli pakko ostaa uudet talvikengät, koska vanhat olivat jo niin auttamattoman rikki. Myyjä ainakin kehui kenkiä kestäviksi, mutta saa nähdä. Pohja niistä kuluu kuitenkin eli suutarin luona pitänee käydä parin viikon päästä käyttöönotosta. Mutta ihan hyvän näköiset kengät, ja vielä puoleen hintaan.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
02.12.2013 10:35 #35

Kävin eilen markkinoilla ostaakseni mm. uudet jokasään talvikengät. Vanhani näet uhkailevat hieman jopa puhkikulumisella pohjan ja päällisen reunoilta. Tämän totesin myös tuttu jalkinemyyjä markkinoilla. Tiesin toki hänen toteamuksensa taka-ajatuksen värittämäksi ... mutta ainakaan minulle ei sanottu: "Mitä sä uusia ostat, kun vanhat vielä välttelee". (Aika usein kuulen lähimmäisiltä juuri näitä tarveharkinnallisia herjoja, kun ilmoitan tarvitsevani sitä sun tätä uutta ... tai ns. uutta eli kirpparilta hankittua tavaraa.) Nyt omistan kaksi paria kelvollisia loskanilkkureita, joita arvelen hyödyntäväni kaupungilla talsiessani huomattavasti useammin kuin varsinaisia pakkaskenkiä. Niitä minulla ei taida ollakaan, sillä monen monituista paria päätyi risuutensa takia siihen pussiin, joka odottaa pääsyä kengistä taideteoksia luovan porukan materiaaliksi.
No, markkinoilta lähti mukaan myös sukkia, kalsarit ja halpislaukku tanssiaisten käsilaukuksi ja tietenkin rekvisiitaksi.
Tyytyväisenä totesin ennakkopelkoni turhaksi: markkinoilla ei tarjottu pelkkää vuodenaikakrääsää!

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
07.12.2013 14:33 #36

Eiliseltä keikalta tuli ostettua Turisaksen Varangian Guard huppari. Erittäin hyvä lisä kasvavaan bändipaitojen kokoelmaani :cheesy:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
07.12.2013 21:28 #37

Sokokselta löytyi hauskat korvikset, joissa on valkea kani ja kello (Liisa Ihmemaassa!), maksoivat vajaan kuusi euroa. Olisin maksanut ne itse, mutta näytin korviksia mukana olevalle tontulle ja kehuin hienoiksi, joten korvakorut tulevat löytymään aattona paketista. Hyvä mieli, kun on itselleni mieluinen lahja ja tiedän "tontun" selvinneen suht vähällä rahanmenolla.

Viimeksi muokattu: 07.12.2013 21:30 : Hiistu.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
08.12.2013 14:47 #38

Rahaa katosi tililtä taas oikein urakalla, mutta sehän lienee tarkoituskin näin joulun aikaan. Tähän saakka olen hankkinut kaikki huonekaluni kirpputorilta, mutta nyt ostin jotain aivan uutta ja hienoa eli kahdenistuttavan sohvan. Kolusin kyllä ensin kaikki lähimmät kirpparit, mutta saatavilla oli vain liian isoja tai liian rumia vaihtoehtoja. Uusi sohva oli kallis, mutta on se komeakin, kämppäni yleisilmekin muuttui kolkosta lähes moderniksi.

Heti perään ostin myös erilliset kaiuttimet telkkariin, mitä olinkin suunnitellut jo kauan. Päädyin melko edullisiin Audio Pro-merkkisiin aktiivikajareihin, jotka pienestä koostaan huolimatta tuottavat ihan riittävän jämäkkää ääntä. Tarkoitukseni ei ollut hankkia mitään parasta hifiä, vaan saada hieman parempaa äänentoistoa lituskatelkkarin omiin kaiuttimiin verrattuna. Bassotaajuudet voisivat yltää alemmaskin, mutta voihan tähän hankkia subbarin sitten joskus, jos alkaa siltä tuntua. Elokuvat ja pelit kuulostavat silti roimasti paremmilta kuin ennen ja se riittää toistaiseksi.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 08.12.2013 14:51 : Astorethein.

LunaJei
LunaJei vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
08.12.2013 15:53 #39

Etsin eilen kaupungilta jotain hauskaa lähetettäväksi joululahjaksi japanilaisille ystävilleni. Mukaan tarttuivat myös oudot leopardikuvioiset tussit ja uusi Taivasklaanin kohtalo-kirja. :smile:

There is no such a thing
as "no such a thing"

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
09.12.2013 07:57 #40

Sain kutsun akateemisiin pönötysjuhliin (= karonkka), joten viikonloppuna kolusin keskustan kauppoja etsien hametta. Ja satuin sellaisen jopa löytämäänkin. Pukukoodi juhliin on juhlava, joten se antoi aika paljon vapauksia koltun suhteen. Päädyinkin ostamaan polvipituisen, kind-of-pitsi -koristeisen mustan mekon. Siinä on vähän hihaa, joka hauskasti peittää olkavarren tatuointiani siten, että se pilkahtaa vähäsen aina silloin tällöin. Samoin polven reunan tatuointi on peitossa, mutta sekin vilahtaa hiukan, kun esim. istuu.

Ostin myös kahdet kengät. Ensinnäkin ostin ex tempore toiset talvikenkät, nyt enemmän saapikasmalliset. Mustat (totta kai!), joissa on solkia (ne helisee sekä kilisee hitusen). Toisina ostin sitten kunnolliset korkokengät. Täytyy treenata niillä kävelyä, 10 cm koroilla eteneminen kun ei suju luontevasti minulta.

Viimeksi muokattu: 09.12.2013 07:59 : Emelie.

Helmeilevä susi
Uusin jäsen: Anni Loukasmäki