Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
23.07.2015 22:30 #281

Elokuviin pohjautuvilla replika-aseilla tuntuu olevan paljon faneja ja ovathan ne kieltämättä hienon näköisiä roikkuessaan seinällä, mutta sen tyyppisissä esineissä käytetään valitettavan usein teräslaatuja, jotka eivät kestäisi kovin pitkään oikeassa taistelu- tai työkäytössä (Useimmat tehdään ruostumattomasta teräksestä, joka murtuu herkemmin kuin vaikka jousiteräksen sukuiset materiaalit..)
Myös kahvamateriaaleja ja sisällä olevia rakenteita ei ole suunniteltu kestämään samoja rasituksia kuin oikeat vesurin kaltaiset työkalut ja miekkailijoiden harjoitteluvälineet, mutta luulisi replikamiekkojenkin kestävän ainakin pelkkää show-tyylistä muovipullojen tai vihanneksien leikkaamista, kunhan ei aio mätkiä mitään sen kovempia materiaaleja. :tongue:

Netissä on jo ihan liikaa videoita, missä vaikka joku netistä ostettu katana menee säpäleiksi lyöntiesityksen aikana. Yhdessäkin vanhemmassa pätkässä miekan käyttäjä teloi samalla itsensä.

Jos olisin rikas, niin tilaisin vinon pinon erilaisia historiallisiin malleihin pohjautuvia veitsiä, miekkoja, kypäriä ja muitakin teräaseisiin liittyvää tavaraa esim. Patrick Bártalta, Petr Florianekilta, JT Päliköltä, Leo Todeschinilta, Vince Evansilta, Grzegorz Kuligilta, Jeff Helmesiltä, Robert Mocilta, Jake Powningilta ja Jarkko Niskaselta.
Maailmalta löytyy hyviä teräaseseppiä pilvin pimein, mutta olen tykästynyt etenkin näiden tyyppien käyttämiin tyyleihin ja viimeistelyn korkeaan laatuun.

Mukavaa kun olet alkanut itsekin harrastamaan veitsien tekemistä. Puukot eivät ole lähimpänä omaa alaani, mutta kaikenlaisia muita terällisiä kapineita on tullut tehtyä aina silloin tällöin jo vähintään teini-ikäisestä saakka, joten voin itsekin neuvoa, jos tulee ongelmia vastaan jossakin vaiheessa. :smile:
Olisi tarkoitus kokeilla pitkästä aikaa parin puukonkin tekemistä tänä vuotena tai ensi keväänä, koska tarvitsisin väkipuukon ja yhden tavallisen kokoisen käyttöpuukon viikinkipukuani varten. Isompi tulee olemaan luultavasti broken back tyylinen scramasaksi missä on taltattu myös riimukoristelua hamaran reunaan. Kumpaankin pitäisi tehdä myös Käkisalmen alueen rautakautisten hautalöytöjen inspiroimat runsaasti messinki/pronssilevyillä koristellut tupet, mutta saa nyt nähdä mihin kaikkeen jää aikaa. Vanha teräaseharrastus on alkanut kärsimään siitä, kun joudun tekemään erilaisia metallihommia nykyisin myös työkseni ja innostus ei enää riitä omiin juttuihin yhtä paljon kuin ennen..

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
31.07.2015 23:45 #282

Ostin pinkin värisen Halti retki repun. :heart: Eihän tässä mennyt kun vain 1,5vuotta ostaa uusi reppu...

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.08.2015 18:15 #283

Kissatalouteen sopivamman imurin. Vanha imuri palveli minua hyvin useita vuosia, mutta meni viime siivouksen yhteydessä kahteen osaan. Paikattiin se ilmastointiteipillä, mutta imuteho ei ollut enää yhtä hyvä. Ja oli se muutenkin aika vaihtaa parempaan ja toimivampaan. Uusi imuri on eläinystävällisempi eli hiljaisempi ja tehokkuudeltaan parempi. Nyt pystyn jopa keskustelemaan samalla kun imuroin, joka oli ihan mahdotonta vanhan kanssa. Meidän kissat eivät nyt kuitenkaan ole niin vakuuttuneita tästä uudesta ostoksesta kuin minä, heidän mielipiteensä tuntuu olevan, että imuri kuin imuri, ihan yhtä kauhea.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.08.2015 21:30 #284

Kirpparilta tuliaisiksi pienehkö lasipullollinen luujauhoa, maksoi kaksi euroa. Koulutarpeiden Keskusliike Oy joskus valmistanut/pullottanut, ilmeisesti siis luonnontieteiden opetuksessa joskus jotain sillä havainnollistettu. Tai ei ole havainnollistettu, koska pullo yhä täynnä. Kivalta varmaan näyttänyt jossain luokkahuoneen hyllyssä. Nyt saa mennä näyttämään kivalta kaverin hyllyyn. :cool:

(Myyjä ääneen pohdiskeli, mitäköhän jännää käyttöä luujauholla on mahtanut olla. En viitsinyt pilata mahdollisia jänniä mielikuvia sanomalla, että lannoitteena muistaakseni käytetty.)

Viimeksi muokattu: 16.08.2015 21:34 : Hiistu.

Epeli_88
Epeli_88 vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.08.2015 21:51 #285

Lattian hionnan. Kallista oli, mutta kyllä nyt kelpaa tepastella uudessä kämpässä

17.08.2015 21:55 #286

Hommasin nyrkkeilyhanskat ja käsisiteet. Nyt kelpaa käydä kuntonyrkkeilemässä, kun ei tarvitse enää lainahanskoja käyttää. :cheesy:

Lexei
Lexei vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.08.2015 09:32 #287

Puutarhaletku ja siihen suutin! Se olisi terassin pesu alotettava ja puuöljyllä käsittely. Seuraava ostos tulee olemaan tyttöystävän synttärilahja

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.08.2015 10:53 #288

Eilen ostin pyörääni uuden satulan ja kilikellon. Sitten erinäisten vaiheiden (voitelun, hakkaamisen ja vääntelyn) jälkeen kävi ilmi, että satulan kannatinputkea ei pysty laskemaan (umpiruosteessa). Huonompi juttu, koska uusi satula on entistä paksumpi, joten en ylety hyvin polkimille. Tänään sitten ostin pätkän putkea ja kiristimen, joilla yritetään kotikutoista ratkaisua ongelmaan. Tämä voi päättyä vain hyvin... :roll:

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.08.2015 16:59 #289

Vettä tuli tänää ostettua 8 e makso 9 litraa vettä.

Hong kong ei oo halpa

Race like first!
Train like second!

Gespenst
Upseeri
Gespenst vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.08.2015 18:32 #290

Juoksulenkkarit ostin tänään. Enpä tuota hirveästi juokse, mutta ovat ainakin kevyet kävellessä :3

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.08.2015 21:29 #291

Ihmeellisesti päähänpistosta johtuen piipahdin Makuuniin ja poistuin sieltä kolmen poistoleffan kanssa: Locken, Boyhoodin ja Gone Girlin. Kaikki halusin nähdä, mutta mullahan ei tosiaan ole minkäänlaista laitetta, jolla katsoa dvd:itä… :roll:

Always follow your doubts.

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.08.2015 21:49 #292

Nylkky kirjoitti: Vettä tuli tänää ostettua 8 e makso 9 litraa vettä.

Hong kong ei oo halpa

Honkkareissa voi periaatteessa juoda hanastakin vettä, sen pitäisi olla ainakin aasialaisittain oikeasti ihan hyvää. Itse tosin viimeksi join lähinnä pullovettä, koska oli maha muutenkin sekaisin, enkä sitten ajatellut riskeerata enää juomaveden kanssa.

Viimeksi muokattu: 18.08.2015 21:50 : Dyn.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
28.08.2015 21:25 #293

Ostin satulatuolin. Sellaista olen pitkään etsinyt käytettynä, koska kaupassa tapaavat maksaa paljon, ja nyt sellainen löytyi. Hintaa oli 14 euroa ja siitä vielä vähän alennusta. Entinen omistaja sitä on kait itse uudelleen verhoillut, vähän reunasta repsottaa. Mutta hyvä istua. :cheesy:

Epeli_88
Epeli_88 vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
29.08.2015 00:15 #294

Keittiöpöydän. Sillä oikeastaan sinetöitiin muutto! Huomenna juhlistamaan Gringos locosiin muerte pihvillä!

30.08.2015 14:10 #295

Ostin kirjahyllyn, jossa on vitriini, laatikosto ja tv-taso. Nyt tuntuu siltä, että saa suurimman osan tavaroista jälleen kunnon järjestykseen eikä mikään vain loju siellä, mihin satun sen laittamaan. :D

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
31.08.2015 22:24 #296

Ostin nahkaliivin edellisen farkkuversion tilalle. On kyllä tyylikäs vaate, sitä pitäessä tulee oikein miehekäs olo, kuten muissakin nahkavaatteissa. Tähdennän kuitenkin, että olen tavallinen kaidan tien kulkija, enkä ole liittymässä mihinkään liivijengiin.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 31.08.2015 23:46 : Astorethein.

06.09.2015 19:27 #297

Machinae Supremacyn T-paidan, Final Fantasy III ja IV Nintendo DS:lle sekä Firefly TV-sarjan boxin. MaSun paita tuli hommattua Tampereelta, missä he olivat keikkailemassa Traconin iltabileissä. Samaan aikaan yhtyeen laulaja nimmaroi hupparini, jonka oli ostanut aiemmalta Tampereen keikalta. FF III ja IV löytyivät käytettyinä Puolenkuun peleistä ja Firefly-boxi samasta putiikista.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
15.09.2015 23:51 #298

Bongasin naapurikunnassa asioimisen yhteydessä uuden kirpputorin ja sieltä löytyi lähes käyttämättömän näköinen Carcassonne lautapeli neljällä eurolla. Lootassa oli mukana vielä ne ruutukehikotkin, missä laatat olivat kiinni tehtaalta tullessaan.

Harmi vaan kun täällä kotipuolesta ei löydy mitään peliseuraa ainakaan omasta ikäluokastani, mutta olen kyllä tykännyt kyseisestä pelistä monien Ropecon reissujen perusteella, joten ajattelin ottaa ihan vain vastaisen varalle..

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
23.09.2015 12:05 #299

Vasta keväällä tai alkukesästä ostamani ´uusi` kamera putosi asvaltille. Päällisin puolin se näytti säilyneen vahingoittumattomana, mutta niinpä vain se alkoi vuotaa valoa sisäänsä ja tuottaa omituisen ruskeita ja häilyviä kuvia.
Eilen kiertelin parilla kirppiksellä ostamssa täydennystä nyt vajenneeseen (kirppiskamera)-varastooni. Eräälle tutulle kirppikselle oli sitten viime käymäni ilmestynyt peräti vitriini mm. myytäviä kameroita varten. Ja siellähän lymysi kovasti samantyyppinen, tosin erimerkkinen, kamera, kuin hijan tärväämnäni koje oli. Taisinpa köyhtyä kokonaisen kympin ja filmin hinnan lisäksi, mutta nyt saan testata taas vähän uudenlaista ikuistinta.
Kuvat näen kuitenkin vasta viikkojen kuluttua, näpsittyäni lurran täyteen ja valmistutettuani otokset.
Mietin: kauankohan kirppaireille virlä riittää esimerkiksi vanhoja filmikameroita myyntiin?

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
01.10.2015 14:29 #300

Kirjojen ohella tuli tänään ostettua kirppikseltä Dream Theaterin live DVD taltiointi Bostonin oopperatalosta, suomiksen reissulla tarttui mukaan nyt ne eilen vauhkoamani embossaus vehkeet ja kotimatkalla tarttui kukkakaupasta matkaan syklaami parvekkeelle tuomaan vähän väriä ja vielä sain napattua yhdestä sisustusliikkeestä aivan ihanan lyhdyn parvekkeelle sekä pari koristepulloa, joihin minulla oli tarkoitus laittaa vuosikausia turhanpanttina pyörineitä sinisiä sisustuskiviä. Ongelma on siinä, että viimeksi siivotessani siirsin ne pahuksen kivet johonkin "varmaan paikkaan" enkä kuollaksenikaan muista nyt minne. Muistin vain sen laatikon missä ne olivat ennen maanneet kaikki nämä vuodet... :roll: Mitä opimme tästä? Jos tiedät missä se on; älä liikuta sitä!!

Jukuke, yarskiss
Uusin jäsen: Fin