• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 16 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 91 päivää sitten

Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

23.07.2015 22:30 #281 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Elokuviin pohjautuvilla replika-aseilla tuntuu olevan paljon faneja ja ovathan ne kieltämättä hienon näköisiä roikkuessaan seinällä, mutta sen tyyppisissä esineissä käytetään valitettavan usein teräslaatuja, jotka eivät kestäisi kovin pitkään oikeassa taistelu- tai työkäytössä (Useimmat tehdään ruostumattomasta teräksestä, joka murtuu herkemmin kuin vaikka jousiteräksen sukuiset materiaalit..)
Myös kahvamateriaaleja ja sisällä olevia rakenteita ei ole suunniteltu kestämään samoja rasituksia kuin oikeat vesurin kaltaiset työkalut ja miekkailijoiden harjoitteluvälineet, mutta luulisi replikamiekkojenkin kestävän ainakin pelkkää show-tyylistä muovipullojen tai vihanneksien leikkaamista, kunhan ei aio mätkiä mitään sen kovempia materiaaleja. :tongue:

Netissä on jo ihan liikaa videoita, missä vaikka joku netistä ostettu katana menee säpäleiksi lyöntiesityksen aikana. Yhdessäkin vanhemmassa pätkässä miekan käyttäjä teloi samalla itsensä.

Jos olisin rikas, niin tilaisin vinon pinon erilaisia historiallisiin malleihin pohjautuvia veitsiä, miekkoja, kypäriä ja muitakin teräaseisiin liittyvää tavaraa esim. Patrick Bártalta, Petr Florianekilta, JT Päliköltä, Leo Todeschinilta, Vince Evansilta, Grzegorz Kuligilta, Jeff Helmesiltä, Robert Mocilta, Jake Powningilta ja Jarkko Niskaselta.
Maailmalta löytyy hyviä teräaseseppiä pilvin pimein, mutta olen tykästynyt etenkin näiden tyyppien käyttämiin tyyleihin ja viimeistelyn korkeaan laatuun.

Mukavaa kun olet alkanut itsekin harrastamaan veitsien tekemistä. Puukot eivät ole lähimpänä omaa alaani, mutta kaikenlaisia muita terällisiä kapineita on tullut tehtyä aina silloin tällöin jo vähintään teini-ikäisestä saakka, joten voin itsekin neuvoa, jos tulee ongelmia vastaan jossakin vaiheessa. :smile:
Olisi tarkoitus kokeilla pitkästä aikaa parin puukonkin tekemistä tänä vuotena tai ensi keväänä, koska tarvitsisin väkipuukon ja yhden tavallisen kokoisen käyttöpuukon viikinkipukuani varten. Isompi tulee olemaan luultavasti broken back tyylinen scramasaksi missä on taltattu myös riimukoristelua hamaran reunaan. Kumpaankin pitäisi tehdä myös Käkisalmen alueen rautakautisten hautalöytöjen inspiroimat runsaasti messinki/pronssilevyillä koristellut tupet, mutta saa nyt nähdä mihin kaikkeen jää aikaa. Vanha teräaseharrastus on alkanut kärsimään siitä, kun joudun tekemään erilaisia metallihommia nykyisin myös työkseni ja innostus ei enää riitä omiin juttuihin yhtä paljon kuin ennen..

• Jupe hahmo
  • Jupe
31.07.2015 23:45 #282 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin pinkin värisen Halti retki repun. :heart: Eihän tässä mennyt kun vain 1,5vuotta ostaa uusi reppu...

16.08.2015 18:15 #283 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kissatalouteen sopivamman imurin. Vanha imuri palveli minua hyvin useita vuosia, mutta meni viime siivouksen yhteydessä kahteen osaan. Paikattiin se ilmastointiteipillä, mutta imuteho ei ollut enää yhtä hyvä. Ja oli se muutenkin aika vaihtaa parempaan ja toimivampaan. Uusi imuri on eläinystävällisempi eli hiljaisempi ja tehokkuudeltaan parempi. Nyt pystyn jopa keskustelemaan samalla kun imuroin, joka oli ihan mahdotonta vanhan kanssa. Meidän kissat eivät nyt kuitenkaan ole niin vakuuttuneita tästä uudesta ostoksesta kuin minä, heidän mielipiteensä tuntuu olevan, että imuri kuin imuri, ihan yhtä kauhea.

16.08.2015 21:30 - 16.08.2015 21:34 #284 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kirpparilta tuliaisiksi pienehkö lasipullollinen luujauhoa, maksoi kaksi euroa. Koulutarpeiden Keskusliike Oy joskus valmistanut/pullottanut, ilmeisesti siis luonnontieteiden opetuksessa joskus jotain sillä havainnollistettu. Tai ei ole havainnollistettu, koska pullo yhä täynnä. Kivalta varmaan näyttänyt jossain luokkahuoneen hyllyssä. Nyt saa mennä näyttämään kivalta kaverin hyllyyn. :cool:

(Myyjä ääneen pohdiskeli, mitäköhän jännää käyttöä luujauholla on mahtanut olla. En viitsinyt pilata mahdollisia jänniä mielikuvia sanomalla, että lannoitteena muistaakseni käytetty.)
Viimeksi muokattu: 16.08.2015 21:34 Hiistu.

16.08.2015 21:51 #285 : Epeli_88
Vastaus käyttäjältä Epeli_88 aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Lattian hionnan. Kallista oli, mutta kyllä nyt kelpaa tepastella uudessä kämpässä

17.08.2015 21:55 #286 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Hommasin nyrkkeilyhanskat ja käsisiteet. Nyt kelpaa käydä kuntonyrkkeilemässä, kun ei tarvitse enää lainahanskoja käyttää. :cheesy:

• Lexei hahmo
  • Lexei
18.08.2015 09:32 #287 : Lexei
Vastaus käyttäjältä Lexei aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Puutarhaletku ja siihen suutin! Se olisi terassin pesu alotettava ja puuöljyllä käsittely. Seuraava ostos tulee olemaan tyttöystävän synttärilahja

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
18.08.2015 10:53 #288 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Eilen ostin pyörääni uuden satulan ja kilikellon. Sitten erinäisten vaiheiden (voitelun, hakkaamisen ja vääntelyn) jälkeen kävi ilmi, että satulan kannatinputkea ei pysty laskemaan (umpiruosteessa). Huonompi juttu, koska uusi satula on entistä paksumpi, joten en ylety hyvin polkimille. Tänään sitten ostin pätkän putkea ja kiristimen, joilla yritetään kotikutoista ratkaisua ongelmaan. Tämä voi päättyä vain hyvin... :roll:

Don't mess with the neon love chicken.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
18.08.2015 16:59 #289 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Vettä tuli tänää ostettua 8 e makso 9 litraa vettä.

Hong kong ei oo halpa

Race like first!
Train like second!

18.08.2015 18:32 #290 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Juoksulenkkarit ostin tänään. Enpä tuota hirveästi juokse, mutta ovat ainakin kevyet kävellessä :3

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

• Skie hahmo
  • Skie
18.08.2015 21:29 #291 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ihmeellisesti päähänpistosta johtuen piipahdin Makuuniin ja poistuin sieltä kolmen poistoleffan kanssa: Locken, Boyhoodin ja Gone Girlin. Kaikki halusin nähdä, mutta mullahan ei tosiaan ole minkäänlaista laitetta, jolla katsoa dvd:itä… :roll:

Always follow your doubts.

18.08.2015 21:49 - 18.08.2015 21:50 #292 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Nylkky kirjoitti: Vettä tuli tänää ostettua 8 e makso 9 litraa vettä.

Hong kong ei oo halpa

Honkkareissa voi periaatteessa juoda hanastakin vettä, sen pitäisi olla ainakin aasialaisittain oikeasti ihan hyvää. Itse tosin viimeksi join lähinnä pullovettä, koska oli maha muutenkin sekaisin, enkä sitten ajatellut riskeerata enää juomaveden kanssa.

Viimeksi muokattu: 18.08.2015 21:50 Dyn.

28.08.2015 21:25 #293 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin satulatuolin. Sellaista olen pitkään etsinyt käytettynä, koska kaupassa tapaavat maksaa paljon, ja nyt sellainen löytyi. Hintaa oli 14 euroa ja siitä vielä vähän alennusta. Entinen omistaja sitä on kait itse uudelleen verhoillut, vähän reunasta repsottaa. Mutta hyvä istua. :cheesy:

29.08.2015 00:15 #294 : Epeli_88
Vastaus käyttäjältä Epeli_88 aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Keittiöpöydän. Sillä oikeastaan sinetöitiin muutto! Huomenna juhlistamaan Gringos locosiin muerte pihvillä!

30.08.2015 14:10 #295 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin kirjahyllyn, jossa on vitriini, laatikosto ja tv-taso. Nyt tuntuu siltä, että saa suurimman osan tavaroista jälleen kunnon järjestykseen eikä mikään vain loju siellä, mihin satun sen laittamaan. :D

31.08.2015 22:24 - 31.08.2015 23:46 #296 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin nahkaliivin edellisen farkkuversion tilalle. On kyllä tyylikäs vaate, sitä pitäessä tulee oikein miehekäs olo, kuten muissakin nahkavaatteissa. Tähdennän kuitenkin, että olen tavallinen kaidan tien kulkija, enkä ole liittymässä mihinkään liivijengiin.

I'm just a normal everyday pervert.
Viimeksi muokattu: 31.08.2015 23:46 Astorethein.

06.09.2015 19:27 #297 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Machinae Supremacyn T-paidan, Final Fantasy III ja IV Nintendo DS:lle sekä Firefly TV-sarjan boxin. MaSun paita tuli hommattua Tampereelta, missä he olivat keikkailemassa Traconin iltabileissä. Samaan aikaan yhtyeen laulaja nimmaroi hupparini, jonka oli ostanut aiemmalta Tampereen keikalta. FF III ja IV löytyivät käytettyinä Puolenkuun peleistä ja Firefly-boxi samasta putiikista.

15.09.2015 23:51 #298 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Bongasin naapurikunnassa asioimisen yhteydessä uuden kirpputorin ja sieltä löytyi lähes käyttämättömän näköinen Carcassonne lautapeli neljällä eurolla. Lootassa oli mukana vielä ne ruutukehikotkin, missä laatat olivat kiinni tehtaalta tullessaan.

Harmi vaan kun täällä kotipuolesta ei löydy mitään peliseuraa ainakaan omasta ikäluokastani, mutta olen kyllä tykännyt kyseisestä pelistä monien Ropecon reissujen perusteella, joten ajattelin ottaa ihan vain vastaisen varalle..

23.09.2015 12:05 #299 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Vasta keväällä tai alkukesästä ostamani ´uusi` kamera putosi asvaltille. Päällisin puolin se näytti säilyneen vahingoittumattomana, mutta niinpä vain se alkoi vuotaa valoa sisäänsä ja tuottaa omituisen ruskeita ja häilyviä kuvia.
Eilen kiertelin parilla kirppiksellä ostamssa täydennystä nyt vajenneeseen (kirppiskamera)-varastooni. Eräälle tutulle kirppikselle oli sitten viime käymäni ilmestynyt peräti vitriini mm. myytäviä kameroita varten. Ja siellähän lymysi kovasti samantyyppinen, tosin erimerkkinen, kamera, kuin hijan tärväämnäni koje oli. Taisinpa köyhtyä kokonaisen kympin ja filmin hinnan lisäksi, mutta nyt saan testata taas vähän uudenlaista ikuistinta.
Kuvat näen kuitenkin vasta viikkojen kuluttua, näpsittyäni lurran täyteen ja valmistutettuani otokset.
Mietin: kauankohan kirppaireille virlä riittää esimerkiksi vanhoja filmikameroita myyntiin?

01.10.2015 14:29 #300 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kirjojen ohella tuli tänään ostettua kirppikseltä Dream Theaterin live DVD taltiointi Bostonin oopperatalosta, suomiksen reissulla tarttui mukaan nyt ne eilen vauhkoamani embossaus vehkeet ja kotimatkalla tarttui kukkakaupasta matkaan syklaami parvekkeelle tuomaan vähän väriä ja vielä sain napattua yhdestä sisustusliikkeestä aivan ihanan lyhdyn parvekkeelle sekä pari koristepulloa, joihin minulla oli tarkoitus laittaa vuosikausia turhanpanttina pyörineitä sinisiä sisustuskiviä. Ongelma on siinä, että viimeksi siivotessani siirsin ne pahuksen kivet johonkin "varmaan paikkaan" enkä kuollaksenikaan muista nyt minne. Muistin vain sen laatikon missä ne olivat ennen maanneet kaikki nämä vuodet... :roll: Mitä opimme tästä? Jos tiedät missä se on; älä liikuta sitä!!

KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Taina Rytkönen