Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
06.02.2016 22:39 #321

Minäkin pidin enemmän Auna Belle Epoque1908 mallin tyylistä.

Ricatech RMC200 soittimen etupaneeli oli jotenkin päälleliimatun oloinen, mutta ensimmäisessä ei ollut muita "tyylirikkoja" kuin korkeintaan se digitaalinäyttö, mikä on loppujen lopuksi aika pikku juttu muuten niin vanhahtavassa kokonaisuudessa.

08.02.2016 13:49 #322

Me ostettiin uusi liesi. Vanha alkoi olla jo aika rämä (toimi kylläkin), mutta lamppu syttyi silloin kuin halusi, lapsilukko oli rikki ja uunin etulasi irtoili satunnaisesti. Ekalla kertaa kun se tuli alas, me korjattiin se, mutta siitä jäi käteen yksi ylimääräinen osa, josta me ei millään keksitty mihin se muka kuuluisi lasin mekanismissa laittaa... Joten uusi liesi oli hyvä ostaa. Vanha oli muutenkin vähän liian esille paistava omassa puhtaan valkoisessa värityksessään verrattuna keittiön kaappien murrettuun (ja ajan myötä muuttuneeseen) valkoiseen. Uusi liesi on metallin värinen/musta, joka sopii todella hyvin yhteen kahvikoneen ulkomuodon kanssa ja muutenkin tuo tummuudellaan ryhtiä melko haapeaan keittiöön.

08.02.2016 13:58 #323

Ostin viime viikolla uuden, isomman mutterikeittimen. Piti sitten testata sitä lauantaina, kun meillä oli vieraita käymässä, mutta eihän se taas ollut tarpeeksi iso niin monelle kahvinjuojalle... Mutta kahdelle menee ihan hyvin ainakin aamukahvien perusteella. Tämä on ollut hankintalistalla jo kauan, koska juon itse lähinnä mutterilla keitettyä kahvia, mutta selvästikin suodatinpannu puoltaa vielä paikkansa isompien ihmismäärien kahvittajana.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
04.03.2016 12:14 #324

Paljon käyttämäni kosmetiikka- yms. kauppa oli avannut popup-myymälän muutamaksi viikoksi, tämänpäiväisen kulkureittini varrelle. Piti ostaa puuteria, mutta sitä ei löytynyt. Löytyi huulipuna, jonka houkutusta en voinut vastustaa - eihän minulla muistaakseni ollut kyseisen sävyistä huulimaalia. Ostin - enkä varoihini nähden ihan pikku hintaan. Ja puuteri puuttuu yhä.

05.03.2016 01:59 #325

Ostin kahdet farkut, kävelykenkiin uudet pohjalliset ja hiukan sukkia. Sopivien farkkujen löytäminen on aina ihan tuskaa...

05.03.2016 09:20 #326

Minustahan alkaa kuoriutumaan oikea kodinhengetär, niin hassulta kun se tuntuukin. :p Nyt kun meillä on vihdoinkin pöytä, johon voi laittaa pöytäliinan, niin pitihän sitä pöytäliinavarastoa kartuttaa. Finlaysonilla on aivan mahtavia kuoseja tällä hetkellä. Yksi suosikeistani on Elefantti-kuosi , jota saa useassa eri värissä (tai myös tosi värillisenä). Musta versio siitä valikoitui yhdeksi pöytäliinaksi (meillä on harmaata Elefantti-kuosia suihkuverhossa). Samalla ostettiin teemaan sopiva vihreä Elefantti-tyyny. Toinen pöytäliina tuli ostettua sitten Vaellus-kuosissa. Jännä nähdä miten tuon kankaan keltainen sopii meidän vihreisiin seiniin.

Viimeksi muokattu: 05.03.2016 09:21 : Emelie.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
05.03.2016 16:30 #327

Muutaman päivän ajan olin haeskellut marseillesaippuaa - sitä, jota ammoin myytiin isoina, muovikääreiseen kietaistuna palana. Muinoin hankkimani kimpale on nyt huvennut pariksi naisen sormen suuruiseksi tangoksi, joten oli tarpeen hankkia uusi erä niin nyrkkipyykkiin kuin nyrkkien pyykkäämiseen kätevää pesuainetta. Mutta tuota saippuaa ei näkynyt myytävän enää missään!
Kiersin lähes kymmenen päivittäistavarakauppaa ja totesin niiden pesunestevalikoimat runsaiksi ja tankosaippuavalikoimat olemattomiksi - muutamaa kasvojen pesuun tarkoitettua tuotetta lukuunottamatta. Kummastutti ja ajattelutti: näinkö muoti ohjaa meitä myös arkisten pienten kulutustavaroitten käytössä! Myydään vain tietyntyyppisiä tuotteita, ja kun joku on haluton niitä käyttämään vaan etsii muuta, levitellään käsiä ja myydään ei-oota. Kauppias vetoaa usein kysynnän vähäisyyteen. Tiedän olevani dinosauristinen kuluttaja mutta silti petyn aina, kun vanha tuttu tuote on poistunut keskuudestamme.
Tänään kävin vielä yhdessä ekomyymälässä saippuaa etsimässä. Ja sieltä löytyi! Tosin ei tuote sielläkään ollut paraatipaikalla, vaan lymysi hyllyssä lattianrajassa, mutta myyjä auttoi.
Sitkeys palkittiin.

Vael
Kadetti
Vael vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
05.03.2016 17:02 #328

Niinkin jännittäviä asioita kuin kulmavahaa ja kynsilakkaa. Kynsilakat olivat pieni syntinen spontaanilöytö kassajonossa, Essietä alennuksessa. Ostin oranssihtavaa persikanväristä uuden pullon samanlaisen tilalle, jonka sain kesällä 2013. Onneksi sitä sävyä oli vielä :) Toinen on liila, enkä ihan osaa sanoa onko hot or not. Tai siis että näyttääkö mun sormet ruumiin sormilta. Vähän eksotiikkaa arkeen.

Sitten tein käänteisesti eli palautin Zalandolle 2 reppua. Omaan taloustilanteeseen pitäisi olla siis elvyttävä vaikutus odotettavissa :)

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
10.03.2016 15:22 #329

Suomiksessa on palapelit (ja lasten ja nuortenkirjat) tän viikonlopun tarjouksessa kantiskortilla -15%. Olen tässä jo jonkin aikaa himoinnut uutta palapeliä, sopivaa kuvaa vain ei ole tullut vastaan. Maisema-aiheet ja kaupungit ovat niin tylsiä. Tänään löysin aika upean näköisen 1000 palan susiaiheella. Kuvassa on uros ja naaras viiden pennun kanssa metsäaukealla, ihastuin heti! - Ja aloitinkin heti kokoamisen kotiiin päästyäni :grin:

11.03.2016 19:57 #330

Aloitin aktiivisen salillakäynnin varmaan jo 3-4 vuotta sitten, mutta vasta nyt sain aikaiseksi ostaa itselleni kunnon treenikassin. Osittain pakon sanelema ratkaisu, koska vaihdoin käyttölaukkuni selvästi pienempää, enkä enää pysty helposti sijoittamaan osaa tarvittavista kamppeista sinne. Mutta nyt on treenikassi, ja vielä ihan siedettävän kokoinenkin.

Viimeksi muokattu: 11.03.2016 19:58 : Emelie.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
11.03.2016 23:08 #331

Ostin tänään Intersportista hyppynarun ja olen niin iloinen kun mietin, miten menen huomenna sillä hyppimään! Tällaista kapinetta mulla ei olekaan moneen vuoteen ollut. Ala-asteella mulla oli mielestäni ihan superhieno hyppynaru, joka oli pitkä venetarvikeliikkeestä ostettu köysi, sillä oli hyvä hyppiä porukalla. Tää nyt ostamani on tosin jotain muovia, niin sillä voi hyppiä nopsaan.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

11.03.2016 23:26 #332

Kävin kaupassa ja ostin muiden ostosten ohessa pyykinpesuainetta. Tämä kuulostaa normaalilta ja tavalliselta, mutta äh, olipa vaikeaa! Tuo lähi-supermarket täällä Lontoossa nimittäin myy ihan miljoonaa laatua hajustettuja pesuaineita ja lisäksi sellaisia, joissa on huuhteluaine samassa - niin ikään hajustettu. Enkä tasan halua saati sitten pysty käyttämään hirveän voimakkaita hajusteita, eikä viitsisi nyt kokeillakaan, kun tuo vaatteiden pesu itsepalvelupesulassa ei ole niin triviaalia kuin kotona.

Varmaan kymmenen minuutin hyllyjen selaamisen ja tuotteiden lukemisen jälkeen löytyi yksi (kallis!), joka mainosti jollain brittiläisellä allergiatunnuksella olevansa herkälle iholle sopiva ja vähän mitään ylimääräistä sisältävä. Tuotetta suositeltiin erityisesti vauvanvaatteiden pesuun. Toivottavasti on nyt sopiva sitten meikäläisellekin.

Yleensä ostan nimenomaan tummille vaatteille tarkoitettua pesuainetta, jossa ei ole valkaisuainetta, mutta tämä hajusteettomuus sai nyt kyllä väistyä tuon tarpeen tieltä. :sad:

Vael
Kadetti
Vael vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
14.04.2016 14:38 #333

Aika jäätävästi tavaraa uuteen asuntoon muuton yhteydessä. Vessaan matto, wc-harja, roskis, suihkuverho ja säilytyskuppi tavaroille, ja sen lisäksi sänky, vaatekaappi, lakanoita, kattiloita, paistinpannu, ämpäreitä ja rättejä, pyyhkeitä ja laatikoita sängyn alle. En olisi noita luonnollisesti itse pystynyt kustantamaan, mutta minulle ne joka tapauksessa ostettiin :) Ja koska muut astiat kuin mukit on ilmeisesti aika turhia, vielä kolme muumimukia. Ja vielä pyykkipoikia, veitsiä ja paljon ruokaa.

Lisämainintana viikon takainen keltainen Kånken. Se on vaan niin ihana. Murrettu keltainen, ei sellainen räikeä.

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
14.04.2016 15:43 #334

Meidän Stiloon uudet kesärenkaat (Goodyearit tällä kertaa) ja vanteet. Vielä on nastat alla, mutta varmaan nyt viikonloppuna vaihdan. Normisukupuolirooleista poiketen meidän perheessä auton huollot hoidan minä. ;) Seuraavana ostoslistalla olisi jotkut siistin näköiset pölykapselit.

14.04.2016 16:37 #335

Ostin Clarksilta uudet kesäkengät, sellaiset vähän tukevammat ballerinamalliset nahkakengät. Tuntuivat mukavalta jalassa ja ulkonäkö ihan asiallinen, mitä nyt pienet nätit rusetit edessä. :smile: Hintaa oli jonkin verran enemmän kuin alunperin ajattelin noihin käyttäväni, 45 puntaa, mutta kivojen 7,5 koon kenkien löytäminen näyttää olevan sen verran työn alla ja enkä nyt oikeastaan jaksanut enempää enää metsästääkään, joten mukaan lähtivät. Eikähän noilla taas kesän tai pari lampsi.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.04.2016 22:58 #336

Ostin Lenovon läppärin. Aiemmin valittelin tämän vanhemman läppärin uhkaavaa käyttäytymistä ja vanhemmillekin mainitsin asiasta. Isä sitten totesi, että parempi hankkia uusi nyt kun vanhakin vielä jotenkin toimii, ettei sitten käy niin, että vanha hajoaa ja tarvitsisi kipeästi uutta konetta. Hän myös lainasi minulle tarpeeksi rahaa, jotta sain hankinnan tehtyä. Tämä päivä on kulunut täysin tiedostoja siirrellessä ja ohjelmia asentaessa, sekä win7 ja win10 eroja ihmetellessä.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.04.2016 15:26 #337

Tuli heräte ostetttuu itselleni ja kaverille liput Sami Hedbergin apollon keikkaan :) Makeat naurut tiedossa 18.5 :)

Race like first!
Train like second!

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
19.04.2016 19:33 #338

Lentoliput Hongkongiin! :heart: Korkea aika päästä takaisin henkiseen kotikaupunkiini toteamaan, onko aika kullannut muistot vai onko Asia's World City todellakin niin ihana kuin muistan.

Always follow your doubts.

21.04.2016 08:47 #339

Ostin kahdet New Rock -kengät itselleni. Toiset ovat hyvin saapasmaiset, enemmän sellaiset talvikengät. Olen ehkä hitusen pettynyt niihin, näytöllä ne näyttivät hienommilta kuin mitä ne ovat luonnossa. Mustavalkoinen väritys hukkaa muuten hauskat yksityiskohdat. Mutta tuntuvat mukavilta jalassa. Toiset ovat sitten sirommat juhlakenkä-henkiset popot. Kevään, kesän ja syksyn juhliin lähinnä.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
21.04.2016 13:19 #340

Fyssarini opasti minua voimistelemaan niska-hartiaseudun lihaksia ja tätä silmälläpitäen kävin hankkimassa välineistöä. Eli ostin Motonetistä jumppakuminauhan (3,90€) ja harjanvarren (2€). Ei tässä nyt tuhlaamaan sentään ruveta.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Jukuke, yarskiss
Uusin jäsen: Fin