Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

08.08.2016 02:24 #381

Anttilan konkurssimyynnistä löytyi viime viikolla seuraavaa: Logitechin kevyt headset -20%, riittävän pieni että kulkeutuu repussa, edelliset rikkoutuivat UK:n matkalla. Usb-virtalähde autoon -20% sekin, kätevä kun haluaa napata pokemoneja vähän turhankin monesta paikasta. Neljäs ja viides tuotantokausi Game of Thronesia -40% tarjouksessa, ei nyt vaan voinut jättää hyllyyn kun ei noita vielä omana ole.

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
15.08.2016 20:55 #382

Anttilan konkurssimyynnistä ostin valkoisen pitsi sisustus säilytys korin, jota olin jo katsellut jo ennen kuin Anttilan konkurssista kerrottiin. Muutamia dvd:itä löytyi myös mutta harmi että Buffy dvd boksit sekä Disney leffat olivat jo menneet kun en silloin viitsinyt ostaa kun olivat vain -20% kun taas nyt ovat -60%. Mutta dvd:t jotka ostin ovat Far from the Madding Crowd, Hobitti: Viiden armeijan taistelu, The orginals 2.tuotantokausi, Nälkäpeli: Matkijanärhi, Crimson Peak, Sleepy Hollow 2.tuotantokausi ja Valtiatar 2. tuotantokausi.

Viimeksi muokattu: 15.08.2016 20:56 : Jupe.

16.08.2016 00:09 #383

Ostettiin Iivarille uusi reppu Prismasta, Dakinen tummanharmaa ja hyvin samanhenkinen kuin mitä mullakin on käytössä. Paljon taskuja ja tukeva kantaa selässä, ja nämä ovat muutenkin olleet hyviä kun kestävät meidän käyttöä, mullakin on jatkuvasti läppäri ja kirjoja repussa.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.08.2016 00:42 #384

Ostin huutonetin ja eräässä aikaisemmassa kesätapahtumassa tapaamani kauppiaan kautta viisi metallista Kinder-figuuria noin 2-3 euroa kappale ja nyt kokoelma on taas pari settiä täydellisempi. Enää puuttuu vain seitsemän metallihahmoa + 3 muoviosaa ja kaikki lapsena aloittamani 80-90 lukujen metalliset keräilysarjat ovat vihdoinkin täysiä. (Hunnit, sveitsiläiskaarti, samurait, intiaanipäälliköt, old castle hahmot, pyssysankarit, musketöörit & ratsuritarit) Kun se joskus tapahtuu, niin meinasin tehdä figuureille myös puisen seinälokerikon, missä olisi joka setille oman kokoinen lovi.
Välissä oli vuosien tauko, kun en ostellut niitä mistään, mutta tänä kesänä on tullut joku kumma pakkomielle, että haluan saada mahdollisimman monia keskeneräisiä keräilysarjojani täyteen. Siksi olen ostanut kirjoja ja sarjakuviakin paljon enemmän kuin normaalisti.

Yksi toinen vähän erikoisempi ostoskerta tapahtui jo viime kuukauden puolella, kun olin lomareissulla, mutta kyseinen tuote oli niin erikoinen, että haluan höpistä täällä vähän siitäkin.. Ostin siis eräänlaisen nykykopion viikinkiaikaisesta kolikosta Gotlands Museumista. Sen yhdellä puolella on 800-luvun Hedebyn "Halfpenningeissä" käytetty laivakuvio, ja toisella lintukuva Yorkissa 939-944 lyödystä hopeapennystä "ANAF CVNVNC" tekstin kanssa. (Suom. kuningas Anlaf)

Harmi kun kyseinen kopio ei ollut aitoa hopeaa kuten alkuperäiset, mutta hintakin oli vain parin euron luokkaa..

16.08.2016 22:51 #385

Tallinnasta tuli viinaskaapin täytettä, mulle syksyksi uudet kengät, ihan liikaa karkkia ja muuta pientä. Rahaa upposi kyllä aika runsaasti, mutta eipä tarvitse ainakaan juuri ostaa alkoholia kotiin (saunalonkeroita lukuunottamatta) ensi talvena.

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
19.08.2016 10:43 #386

Myrskysateenvarjon. Kerran jo kokeiltu, hyvin kesti Helsingin puuskatuulessa. Miinuksena tosiaan se, että siinä ei ole teleskooppivartta, joten sitä ei saa kunnolla kasaan. Sen kantaminen silloin kun sitä ei tarvitse on lievästi haastavaa... Täytynee varmaan askarrella sille kantohihna, jotta sen voi sitten tarvittaessa heittää selkään kantoon, kun sitä ei tarvitse.

Ostettiin myös taas Finlaysonilta elefanttikuosia, nyt monivärisenä petivaatteena. Ja samalla reissulla Arabian tehtaanmyymälästä Esi-isä muumimuki ja -lautanen. Kauhean hienot, sopii värien puolesta minulle ihan täydellisesti. Nyt tekee mieli mennä ostamaan vielä yksi lisämuki, jotta saan itselleni samanlaisen töihin kahvikupiksi. :p

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
19.08.2016 18:02 #387

Emelie kirjoitti: Ja samalla reissulla Arabian tehtaanmyymälästä Esi-isä muumimuki ja -lautanen.

Esi-isä on symppis. Ostin pari viikkoa sitten lautasen ja lusikan olen saanut lahjaksi, mutten ole vielä raaskinut käyttää kumpaakaan, vaikka ihan käyttöön tarkoitettuja... Mukia olen odotellut, että tulisi joskus sopivasti jokin mukitarjous vaikka Tokmannille.

Esi-isästä on ilmestymässä myös kaadin ja purnukka. Niitä tuskin hankin, mutta pörröpallon suosio ilahduttaa. :smile:

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
22.08.2016 08:57 #388

Mä kanssa vähän pelkään, että en uskalla käyttää, vaikka myös ihan käyttöön ostin...

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
22.08.2016 13:38 #389

Olen sopinut huomiseksi yhden kuvauksen. Eilen sain tekstiviesteinä kuvaajan vaatetoiveet. Eihän mittavassa rekvisiittakokoelmassani ollut juuri niitä romppeita, joita pyydettiin. Tänään busseilin - uutterasti urheiltuani - Kierrätyskeskukseen, josta löytyikin hame ja kaksi paria kenkiä. Ne kelpaavat kuvaajalle - ehkä. Kuvaus toteutuu - ehkä.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
25.08.2016 17:49 #390

Tuli katsottua Urjalan kauppojen DVD hyllyt. Kyllä sitä yllättyy aina kun sen tutkii. Mukaan tarttui

Sarjoja
Doctor Who kaudet
erikoisjaksot 3-4 kauden väliltä,4,5 ja 6. Kauppaan jäi vielä kaudet 2,3 ja 7. Haen ne myöhemmin ;)
Game Of Thrones kaudet
1,2,3 ja 4
Ihmemies MacGyver
1 ja 2

Leffoja
Hobitti Smaugin autiottama maa extenced edition
Captain America: Winter Soldier
Guardians Of Galaxy
The Matrian
Luokkakokous
Vuonna 85

Taisi tulla leffa iltoja ;)

Race like first!
Train like second!

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
25.08.2016 19:05 #391

Emelie kirjoitti: ^ Onko siitä olemassa lusikkakin? :shock: Täytyypä mennä uudestaan tonkimaan kauppaa.

Lusikka taisi varsinaisesti liittyä viime talven talvimukiin (eli ehkä se lusikkakin sesonkituote), siinäkin mukissa kun mukana esi-isä. Mutta lusikassa siis joo esi-isä. :) Jollei muissa kaupoissa enää näy ja jos pääsee, kannattaa käydä jossain Iittalan omassa outlet-myymälässä katsomassa, niissä saattaa olla usein poistuviakin tuotteita viimeisiä kappaleita myynnissä.

Viimeksi muokattu: 25.08.2016 19:08 : Hiistu.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
07.09.2016 20:03 #392

Avopuolisoni aloitti uudessa työssä, joten ostin hänelle lahjaksi Muumien ystävyys-kaatimen. Sen, jossa on Kuka lohduttaisi Nyytiä? -aiheinen kuvitus. Osui nappiin! Myös kortti, joka kuvasi syyssateessa kyyhöttäviä lokinpoikia, oli niin työpaikkaan osuva, että se piti ostaa :D

Ars Longa Vita Brevis

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
04.10.2016 11:28 #393

Ostin koneeseen mekaanisen näppäimistön, joka maksoi liikaa, mutta tuntuu ja kuulostaa erittäin hyvältä. Näppäimet kliksuvat nautinnollisesti ja kirjoittamisessa/pelaamisessa on mukavan fyysinen tuntuma. Lisäksi näppäimissä on ledivalot, jotka loistavat kuin diskopallo, eli asiallinen leluhan tämä on.

I'm just a normal everyday pervert.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
04.10.2016 19:48 #394

Parvekkeelle syyskukiksi pari syklaamia! Vihdoinkin, on ollut työn alla hankkia nuo jo ainakin kuukauden... :roll:

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
13.10.2016 14:44 #395

Tuli viime viikolla vastustamaton halu nähdä vanha kunnon Takaa-ajettu pitkästä aikaa. Se kuului CdOnissa kategoriaan josta useamman ostamalla sai alennusta, joten päädyin sitten fugitiivin lisäksi ostamaan muitakin vanhoja suosikkeja. Ekana tuli vastaan paketti, jossa oli molemmat Fletchit ja sen jälkeen kaksi ensimmäistä Konna ja koukku -leffaa. Nämä rainat olivat erottamaton osa varhaisvuosiani, mutten ole nähnyt yhtäkään niistä varmaan yli vuosikymmeneen. Asiahan pitää korjata. Viimeiseksi valkkasin mukaan vielä kotimaisen, Arto Paasilinnan kirjaan perustuvan Onnellisen miehen. Sitäkin tapitin lukemattomat kerrat kersana, mutta tämän levyn ajattelin tällä kertaa antaa lahjaksi iskälle, joka tykkää siitä myöskin melkoisesti.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
01.11.2016 20:48 #396

Tein jotain poikkeavaa ja ostin itselleni parit korvakorut ja kaulakorun, kun olivat tarjouksessa (ja satuin olemaan kaverin kanssa liikkeessä). En ole vuosiin käyttänyt korviksia, joten mietin tovin, saankohan ne korviini. Reiät ovat kuitenkin olleet olemassa ala-asteelta lähtien. Toinen meni läpi ihan hyvin, mutta toinen ei. Kai se reikä on jotenkin umpeutunut tai jotain, kun ei läpi asti mene. En tiedä.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
11.11.2016 22:37 #397

Raha ei vaihtanut omistajaa näissä hankinnoissa, mutta tämä topicin luulisi sopivat hyvin myös ilmaiseksi saadun roinan listauksille. :grin:

Kotikunnassani valmistui syksyllä entisen yläasteeni laajennus ja peruskorjaus, missä paikka muutettiin isoksi yhteiskouluksi jossa kaikkien Simpeleen lapsukaisten on tarkoitus hoitaa opintonsa esikoulusta lukioon saakka.
1-6 luokkien aikaisemmin käyttämä Kivijärven koulu jätetään jatkossa vain kansanopiston ja joidenkin yhdistysten käyttöön, joten siellä oli paljon kaikenlaista ylimääräistä kalustoa mitä kunnan asukkaat saivat käydä hakemassa ilmaiseksi tämän päivän aikana. (Koulun kellarikerroksessa oli ollut sisäilmaongelmia joten tavaroiden jatkokäyttö on kokonaan omalla vastuulla.)

Tein itse kaksi reissua auton & peräkärrin kanssa ja kummallakin kerralla tuli ihan kunnon lasti. Ohessa lista kaikesta mitä muistan ottaneeni sieltä ja kansanopiston käyttämästä erillisestä koulurakennuksesta..

Kaksi isoa beigen väristä lastulevyhyllykköä joiden alaosassa on pienet kääntöovilla varustetut kaapit.
Viisi liimapuusta valmistettua hyllyä. (Useita eri kokoja, mutta kaikki olivat valitettavasti vain kaksitasoisia malleja.)
Kaksi liukuovilla varustettua matalaa kaappia mitkä ovat mahdollisesti sijainneet joidenkin semmoisten pikkuhyllyjen alla.
2 kapeaa nurkkahyllyä esim. kaikenlaisten pikkutavaroiden säilytykseen ja kolmas hyvin samankaltainen lastulevylokerikko mikä on tarkoitettu vaakatasossa käytettäväksi. (Tarran mukaan se oli kai oppilaiden liikuntakenkien säilytystä varten..)
Yksi pulpetti + 2 irrallista pulpettien kansilevyä.
Kirjoituspöydän päätyosa missä on vetolaatikoita ja toinenkin vajaa kirjoituspöytä missä oli jalat jäljellä vain yhdessä päädyssä.
Pyörien päällä kulkeva kaksitasoinen metallihyllykkö joka on ollut alkujaan ehkä diaprojektorin tai piirtoheittimen alla.
Viisi samanlaista puutuolia ehkäpä ruokasalista ja yksi vähän vanhemman näköinen putkijaloilla varustettu tuoli.
Paperi- tai pahviarkkien leikkaamiseen tarkoitettu giljotiinimainen laite.
Neljä paksusta valkoisesta muovista valmistettua aikakausilehdille tai mapeille tarkoitettua säilytyslokeroa.
Paksu nivaska erilaisia A4-A3 kokoisia pahviarkkeja (Enimmäkseen valkoisia, punaisia, vihreitä ja hopeanvärisiä, mutta oli muutama sininenkin joukossa)
Seitsemän erilaista kirjaa mitkä listaan joskus myöhemmin kirjahankinnoille tarkoitettuun threadiin.
Pöydän päällä pidettävä leikkausalusta mikä oli tarkoitettu kai tilkkutöitä varten. (Siinä on tiheä valkoinen mittaruudukko vihreällä pohjalla ja erillinen pleksiosa missä on lisää erilaisia mittoja.)
Nippu erilaisia vaneri- ja kovalevyjä mitkä ovat irronneet kai joidenkin hyllyjen tai kaappien takaa jne.

Muutaman hyllyn voin ottaa jo suoraan käyttöön kotitaloni sisällä, koska jatkuvasti laajentuvalle kirjakokoelmalle on aina hyvä löytää uutta säilytystilaa, mutta useimmat laitan pajalle ja aittaan. Yleensä nekin hyllyt, kaapit tai pöytälevyt mille ei keksi heti käyttöä tulee hyödynnettyä joskus myöhemmin.
Varastossa on aina hyvä olla kaikenlaista puutavaraa ja hylättyjä huonekaluja, koska puran ja sahaan niitä pienemmiksi yleensä silloin kun haluan itse rakennella uusia hyllyjä, säilytyslaatikoita, työpöytiä tai kaappeja tarkkojen mittojen mukaan johonkin tiettyyn kohtaan talossa, sepänpajalla tai korustudiossani.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
12.11.2016 08:06 #398

Tuli ladattua audacity ja sitä varten ostettua USB-mikrofoni. Nyt saa ainakin raakaversiot ikivanhoista demoista (vuosilta 2003-2004 muistaakseni) nauhoitettua koneelle. Onneksi on biisit syvällä lihasmuistissa. Nämä kun saa mielestä pois, niin on taas kuuppa-aivossa tilaa uusille biiseille.

THE GOD CREATED SHIT.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
12.11.2016 22:10 #399

Käytettyjä vaatteita myyvällä kirppiksellä oli viisi euroa tuotteesta -hintapäivä. Hiljan näkemääni Yaoi Kusaman näyttelyä muistellen ostin täplikkään mekon - rekvisiitaksi kuvauksiin.

18.11.2016 00:50 #400

Ostin elämäni ensimmäisen hiustenkuivaajan, joka on tietysti tässä iässä jo jonkinlainen saavutus... :concentrate Ei ole vain ollut niin suurta tarvetta aiemmin, että olisin tullut hankkineeksi. Nyt alkoi tarpeeksi ketuttaa, ettei oikein voi pestä aamulla hiuksia, kun ei niitä saa kuivaksi millään ennen töihin lähtöä.

Lisäksi ostin The BodyShopin joulukalenterin, sen suurimman kolmesta vaihtoehdosta. Mietin hankintaa jo viime jouluna, mutta myöhästyin ja kaikki oli jo myyty. Joulukalenteri mun makuun. :grin:

Kiraze
Uusin jäsen: Susa Leppänen