Kirjaudu Rekisteröidy
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut
Luo tunnus
(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Vahvista salasana *
Email *
Vahvista email *

Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

19.11.2016 12:58 #401

Mietin, pähkäilin, pyrkiäkö eräälle ohjelma-avustuskeikalle, joka ajoittuu ensi tiistain aamuvarhaiseen. Lähinnä kulkuyhteydet askarruttivat...
Vaatteita piti minun siis hankkiman, ehkei ihan tätä keikkaa varten, mutta vastaisen varalle. Onneksi kaksi kaupunkiliikenteen solmukohdassa sopivasti sijaitsevaa kirppistä myy juuri nyt tuotteita tarjoushinnoin, jotka alittavat jopa käyttämäni kesäkahvion kahvikupposellisesta perimän maksun.

Mutta muutama muukin cityihminen oli havainnut saman hintainkutistelun, ja jouduin jonottamaan kassalle. Sovittamaan en edes yrittänyt - eipä liene iso tappio, jos euron maksaneet farkut eivät istu kunnollisesti tai edes lainkaan - voin kierrättää ne edelleen.

Löysin siis vaatteita, mutta en esimerkiksi päiväkirjaa, jota olen viime päivinä pyydystellyt. Ja ilokseni huomasin kirpparilla yhä myytävän kameroita! Juuri nyt ei minun tarvitse kuvainta ostaa. Silti pidän parhaana tietää, mistä ns. uusia saan sitten, kun nykykamerani päättää eläköityä tai siirtyä valokuvauskonerekvisiitan sekalaiseen laumaani.

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
14.12.2016 07:34 #402

Meidän yhdistelmäkahvinkeitin lähti taas huoltoon. Se oli viimeksi huollossa syksyllä ja sieltä palattuaan se toimi moitteettomasti pari viikkoa, kunnes samat viat tulivat takaisin. Kaiken muun kiireen keskellä ei oltu saatu vietyä sitä aiemmin takuuhuoltoon. Takuuta on jäljellä vielä muutama kuukausi, mutta me päätettiin, että tuollainen maanantaikappale kahvinkeittimenä meillä, jotka kuitenkin käyttää kyseistä laitetta päivittäin, ei vaan ole hyvä juttu. Ostettiin siis uudet kahvilaitteet. Kahvinkeittimeksi Moccamaster, joka onkin itseasiassa tyylikkäämmän näköinen luonnossa kuin näytöltä sitä katsellessa. Ja sitten ostettiin myös oma erillinen espressokahvikone, kun espressoa kuitenkin päivittäin juodaan.

Hankin sitten tässä samassa rytäkässä itselleni uuden lukulaitteen. Vanha toimii vielä, mutta on selvästi vanha ja kankea käyttää. Päädyin kokeilemaan Adlibriksen Letto-lukulaitetta, siitä kun oli hyvä tarjouskin. Muutaman hetken olen nyt sitä käyttänyt ja olen ihan tyytyväinen. Täydellinen se ei ole, mutta ajaa asiansa.

20.02.2017 18:20 #403

Ostin muistkortinlukijan, tuon tärkeän kapineen, jonka avuin siirrän valokuviani kännykän muistikortilta muihin muisteihin tai nettiin. Tähän saakka olen selviytynyt kirjaston lukijaa lainaten, mutta kyseltyäni useasti hankintaneuvoja niin kirjaston työntekijöiltä kuin netistä rohkaistuin sijoittamaan vähistä varoistani juuri tuohon vimpstaakiin.
Käyttöönottoprosessin hankalin vaihe oli avata laitteen suojanksi pingotettu kuplapakkaus. Siihen tarvitsin kirjaston työntekijän apua. Hän sai nujerretuksi muovin mutta teloi sormeaan.:eek: Mutta kun vimpstaaki vapautui kääreestään, oli loppu suhteellisen helppoa jopa minulle, tietotekniikkatollolle. Harjoitus on tainnut auttaa.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun viimeksi kuluneen vajaan kahden viikon aikana taistelen pakkauksia vastaan. Vähän aikaa sitten vastustajanani oli muovikupla, joka kätki sisäänsä suihkukahvan. (Tämän sotamuiston muistaakseni vuodatin jo Risingille.:wink:

Viimeksi muokattu: 22.02.2017 10:49 : Piru Naiseksi. Syy: kirjoitusvirheen korjaus

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
20.02.2017 18:45 #404

Olen ostellut t-paitoja:

- Ilse, she-devil of the SS -t-paidan (tää on piraatti. Siksi paidan teksti ei ihan vastaa leffan nimeä.)
- Paholaisenkuva -t-paidan.
- Sellaisen, missä on se Ärsyttävä -kemikaalivaroitusmerkki ja teksti ÄRSYTTÄVÄ.

Kolme t-paitaa, missä on omia 160 merkin novelleja:

Ikkunaprinsessa

Ruostehirviöt mellastavat hylätyssä tehtaassa. Vintturi herää eloon ja särkee ikkunan. Lasinsirpaleet kerääntyvät hahmoksi. Se on feminiininen.

Kielto

''Ei energiajuomia minusta mihinkään tarvita'', savolaisäijä julisti. ''Kieltää sellaiset pitäisi.''

Onko asian tarpeettomuus riittävä syy sen kieltämiseen?

Noppa

''Nyt tulee kuutonen'', sanoi Paavo Panda ja heitti noppaa. Kuutonen tuli. ''Tiesinpäs'', sanoi Paavo.

''Etkä tiennyt'', sanoi Repe Rotta, ''sinä vain arvasit.''

Vielä saapumatta on "Holokaustisen kansanmurhajuhlat" -t-paita.

Pitää toivoa, että nuo novelli-t-paidatkin kestävät pesun.

W.A.S.P.-yhtyeen t-paidan haluaisin ostaa, mutten ole nähnyt missään 3-4XL:nä.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 20.02.2017 18:53 : punnort.

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
21.02.2017 16:24 #405

Hankin tänään hammaslankaimia ja uusia sähköhammasharjan harjaosia, olipahan hintavia. Mutta nyt on taas tykötarpeita hammasterveyden ylläpitoon. :concentrate

Astorethein
Poimuvelho
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
22.02.2017 21:54 #406

Muuton yhteydessä heitin vanhat ja kolhuiset huonekalut roskalavalle ja hankin uuteen asuntoon uudet mööpelit huonekaluliikkeestä. Kalliiksi tuli, mutta kirpputorien tarjonta oli sen verran kehnoa, ettei säästöbudjetti olisi ollut toimiva ratkaisu. Mutta nyt on sisustus viimeisen päälle, tänne kehtaa jopa päästää vieraita, toisin kuin edelliseen kämppään.

I'm just a normal everyday pervert.

HourglassEyes
Linnanherra
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
25.02.2017 12:28 #407

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
25.02.2017 18:05 #408

HourglassEyes kirjoitti: Kävin pari viikkoa sitten hammaslääkärin tarkastuksessa (reikiä 0!) ja hän suositteli hankkimaan sähköhammasharjan. Tänään sitten lampsin ostamaan sellaisen. Hieman meni aikaa Prisman hyllyillä eri vaihtoehtoja miettiessä; en halunnut ihan halvinta mahdollista, enkä kuitenkaan yli satasen maksavaakaan. Olisin ostanut n. 40€ maksavan, mutta totta kai ne olivat loppu. Päädyin lopulta harkinnan jälkeen n. 70€ Oral-B 2000 malliin. Toivottavasti on hintansas väärti...

En muista enää, paljon mun sähköhammasharja maksoi, mutta se on nyt palvellut jonkun seitsemän vuotta eikä uuden hankinnalle suoranaisesti ole tarvetta. En tarvitse mitään hienoja lisä-featureita harjaani... Mun harja hiukan tärisee, kun 2min harjausaikaa on kulunut, siinä kaikki. Uudet harjaosat maksavat myös ihan selvää rahaa, mutta suosittelen silti harjaosan päivittämistä aina kun aikaisempi alkaa näyttää kulumisen merkkejä (harjaksista lähtee väri). Harjausteho paranee huomattavasti.

Suosittelen kokeilemaan myös Oral-B:n erilaisia harjapäitä. Oma suosikkini on Floss Action -harja, jonka "muoviläpät" pesevät ainakin omassa suussani hammasvälejä paremmin kuin tavallinen harjapää. Jää vähän vähemmän lankailun tarvetta.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

05.03.2017 14:57 #409

Kövin äsken markkinoilla. Piti hankkia uusi vyölaukku, sillä vanhastani hajosi yksi vetoketju viimesunnuntaisen Lahden-matkani aikana. Tori kuhisi niin vaate- kuin elintarvikekauppiaista, ja kojujen seassa poukkoili joukko ääntenkalastajia. Jos jonkinlaisia laukkuja, pussukoita ja lompakoita myytiin, mutta vyölaukkuja ei näkynyt. "Ne on kesätavaraa", eräs myyjä valisti. En lannistunut, ja vihoviimeisestä koluamattomasta kassikojusta löysin etsimäni. Nyt minulla on taas ehyt vyölaukku .(Mietin, kauankohan se kestää. Muistaakseni tuo Lahden-hajokas ei ole keikkunut vyötävölläni kovin montaa kertaa, vaikkei ole ihan uusi. Käytän näet vyölaukkua vain erityistilanteissa, mutta silloin se on tärkeä.)

Viimeksi muokattu: 20.03.2017 21:39 : Piru Naiseksi. Syy: virheen korjaus

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
20.03.2017 20:14 #410

Ostin kaksi laavalamppua, punaisen ja vihreän. Clas Ohlsonilta, 25 euroa kappale. En tiennytkään aiemmin, että laavalamppua täytyy pitää päällä puolitoista tuntia ennen kuin se laava alkaa liikkua kunnolla.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/