Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

25.05.2017 21:59 #421

www.imagebam.com/image/119bb5550300939
www.imagebam.com/image/39d05c550300942
www.imagebam.com/image/2ca84f550300946

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 25.05.2017 22:04 : Astorethein.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aemilia

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
26.05.2017 10:01 #422

Nylkky kirjoitti: Tuli ostettua uusi neula levysoittimeen. Vanha ei ole hajalla mutta varmuudeksi kuitenkin. Nyt viel kun löytäisi hyvän maton soittimen päälle. No sitä vain metsästämään

Levysoitinta olen tässä katsastellut. Välimallin ratkaisu sellainen satasen usb-paska, jossa on huonommat saundit kuin vanhassa kasettimankassa. Harmi kun meni entisestä (hyvästä) nauha mäsäksi. Onneksi on tuota fyrkkaa, niin voi muutaman satasen siihen laittaa... sitten joskus.

Uin aina vastavirtaan, että pääsis joskus pintaan.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
26.05.2017 16:16 #423

Ostin uuden kaksiosaisen uima-asun, vaikka vesiurheiluun tarkoitettuja ryntteitä on kaapissani pikku valikoimaksi asti - ei tosin niin montaa, kuin eräällä harrastustoverillani. Testasin sitä eilen maauimalassa: hankalahko tottumattoman pukea ylle, mutta kyllä se pläts...uimahyppyjeni ajan yllä pysyy. Ja korea se on, on toki!

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
26.05.2017 21:57 #424

En tiedä onko tämä ostos, mutta varasin itselleni jalkakarvojen sokeroinnin huomiseksi vähän ex-tempore... Pääsee talviturkista eroon niin sanotusti. :grin:

20.06.2017 13:54 #425

Ostin juuri Xbox Onen ja kasan pelejä. Vitsi on siinä, että minulla on myös hyvä peli-pc, eli en oikeasti tarvitse konsolia mihinkään. Laaja leluvalikoima kuuluu kuitenkin todellisen pelimiehen profiiliin.

I'm just a normal everyday pervert.

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
10.07.2017 19:00 #426

Ostin Oulunkylän fb-kirpparilta vitosella Chagallin I and the Village -taulusta valmiiksi kehystetyn posterin. Voin sanoa olevani tyytyväinen. :grin:

Mutta mikä siinä on, kun olen jo ketjussa sanonut ostavani ja noutokin on sovittu samalle päivälle, niin silti sinne ilmestyy jonottajia... Ihan niinku varmuuden vakuudeksi, vai?

Freiwynn
Teknikko
Freiwynn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
13.07.2017 13:58 #427

Olettaen että ruokaa ja muuta arkipäiväistä ei lasketa, ostin viimeksi itselleni pari kevythiusväriä. Ihanaa kun hiukset ovat vihdoinkin niin vaaleat että kevytvärit voivat pysyäkkin (ja kauppoihin on viime aikoina ilmaantunut aina vain enemmän kevytvärejä ja sävytteitä!), nyt pitää vaan kerätä rohkeutta värjäämiseen. Vähän pelottaa että mitä jos se väri ei suosiolla lähdekkään parin viikon jälkeen, oon kuitenkin niin ihastunut näihin vaaleisiin hiuksiin etten haluaisi niistä pysyvästi luopua :)

16.07.2017 14:01 #428

Hommasin rässiliiviini uusia kangasmerkkejä. Aborted, Six Feet Under, Testament ja AC/DC saavat tyytyä pieniin patcheihin selkäpaikan mennessä Amon Amarthille. Luvassa on siis mukavaa pientä näpertelyä neulonnan muodossa.

Rasimus
Käärmevelho
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
16.07.2017 21:16 #429

Kyllä se on uskottava, että pölynimureissakin hintalappu tekee ihmeitä. Entinen imuri piti meteliä kuin sumusireeni, sen sijaan nyt ostetusta "puolet pois hinnasta"-alennusimurista aluksi ihmettelin onko vehje edes päällä.

Sama ilmiö muuten uudessa tietokoneessa, kun viimeinkin sain aikaiseksi vaihtaa viisi vuotta vanhentuneen pelikoneeni uuteen. Pelejä pyöritellessä kone on ihan hissukseen, digileffoja pakatessa vasta alkoi jäähdyttimet huutamaan ja valittamaan 75 astetta ylittävistä lämpötiloista, kiitos valmistajan tekemien prosessorin ylikellotusten ilman että jäähdytystä olisi parannettu :wink:

Astorethein kirjoitti: Minulla on kaksi uutta kämppäkaveria, eli kaksi maailman parasta hirviötä. Takuuvarmoja pöksyjen kostuttajia.

Jos saa muijan, joka tunnistaa molemmat, niin siitä ei saa päästää irti missään nimessä. Suosittelen kloroformia ja äänieristettyä lukollista kellaria.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
17.07.2017 01:28 #430

Viikonloppu meni Simpeleen antiikki ja keräily kesäpäivillä, missä olen käynyt myymässä takotuotteitani jo vuosien ajan. Huomasin sattumalta yhdellä toisella kauppiaalla kourallisen erilaisia vanhoja view-master kiekkoja, joten päätin ostaa nämä kolme 50-60 luvulla tehtyä settiä, koska niissä oli myös alkuperäiset pakkauksetkin yhä kiekkojen mukana.

B 378 Robin Hood: (I - Fights Little John, II - Battles the evil knight, III - Meets friar Tuck)
B 426 The three musketeers 1-3
B 432 R.L. Stevenson's Treasure island 1-3

Se kuitenkin vähän harmittaa kun tyypillä olisi ollut myös yksi erityisen hienosti toteutettu Aku Ankka aiheinen kiekkosetti (842), jonka olen jo pitkään toivonut löytäväni itsellekin, koska näin semmoisen viimeisen kerran ehkä noin 80-90 lukujen taitteessa jonkun koulukaverin tai sukulaisen luona. Olin jo ihan innoissani, koska siinäkin oli hieno alkuperäinen kuvakansipakkaus mukana, mutta kun vedin kiekot esiin lähempää tarkastelua varten, niin oli kova pettymys huomata, että yhdestä kiekosta oli irronnut kaksi kuvaa, joku yksittäinen kuva oli naarmuuntunut ja pahveissakin oli kosteusvaurioita. Ei olisi ollut siis mitään järkeä ostaa viallista settiä.. Onneksi löytyi kuitenkin noita muita kiekkoja, mutta mieluiten olisin halunnut saada ehjän version juuri siitä tietystä disney setistä.

Toinen vähän omituisempi hankinta oli valurautainen kenkälesti ja siihenkin liittyy ihan hauska taustatarina.
Olen tehnyt siis erilaisia metallitöitä kotipaikkakunnallani jo 90-luvulta lähtien, ja ammattimaisestikin jo 11 vuoden ajan, joten ei ole mitenkään harvinaista että muu kylänväki saattaa tuoda satunnaisesti kaikenlaisia metalliromuja, koska pystyn yleensä hyödyntämään niitä omissa takotuotteissani tai tarvittaessa vaikka vaihtamaankin niitä johonkin muuhun haluamaani materiaaliin naapurikaupungin romuliikkeessä.
Yhden semmoisen ilmaiseksi saadun romukuorman mukana tuli kerran myös erikoisen näköinen valurautajalusta, joka oli ollut kuulemma erään kotitarvesuutarin käytössä noin 20-30 luvulla. (Tämän kuvakollaasin pitkulainen esine: postimg.org/image/cz71moxmz/ ) Se oli lojunut jo pitkään pajan nurkassa ja suunnittelin käyttäväni ehkä jonkinlaisen kierrätysmetalliveistoksen jalustana, mutta ideaa ei tullut ikinä kuitenkaan toteutettua.

Oman myyntipaikkani lähistöllä oli yksi isompi koju, missä oli erityisen paljon vanhoja työkaluja ja antiikkiajoneuvojen osia sekä muutakin sen tyyppistä miehisempää tavaraa, joten kävin vilkaisemassa niitä tarkemmin jonakin lauantain hiljaisempana hetkenä. Siellä oli esimerkiksi kaksi erilaista rautalestiä sekä useita puulestejäkin ja oli mukavaa huomata yhden pohjassa hyvin samannäköiset lovisysteemit kuin siinä valurautajalustassani, joten tiesin niiden sopivan yhteen. (Lesti pujotetaan ylhäältä siis jalustan päälle ja sen voi kääntää erilaisiin kulmiin lovien mukaisesti.)
En ole vielä ikinä tehnyt kenkiä itselleni, mutta joskus välillä tulee kuitenkin tuunattua teollisesti valmistettuja jalkineita omia rekvisiittaprojektejani varten, tai vaikka korjattua omia tai perheenjäsenten kenkiä minkä pohja on lähtenyt irtoamaan, joten eiköhän semmoiselle säätölestikapineellekin löydy jotain järkevää käyttöä myöhemmin.

Viimeksi muokattu: 17.07.2017 01:53 : FreakyMike.

Paikalla 0 jäsentä ja 37 vierailijaa:

Uusin jäsen: John Burnham