Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
19.09.2018 23:42 #461

Ostin valtavan (siis, valtavan) Samsoniten matkalaukun, jotta saan kaikki kamani Suomeen. Tuon rinnalla vanha "normaalikokoinen" laukkuni näyttää kääpiöltä.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
08.11.2018 19:08 #462

Viimeisin erityisempi ostos olivat rautakaupasta kirjatuet. Tuollaisia . Minulla oli niitä jo ennestään, mutta tarvitsin kaksi lisää, ovat olleet hyvin käytännölliset. Olen koristellut niitä liimaamalla kuhunkin leikkeen Valittujen Palojen Mysteerien maailma -kirjasta (kirjaston poistokappale). Tähän mennessä käytössä ovat jo Delfoin oraakkeli, Rasputinin kuolema, herra Villas Boasin seikkailut avaruusolentojen kanssa, Eilean Morin majakka, haitilainen ex-zombie ja Devonin paholaisen jalanjäljet. Kaksi kuvitettua leikettä pitäisi vielä valita noihin uusiin tukiin.

Kirjatukien vuoksi siis menin sinne rautakauppaan, mutta siellä samassa kaupassa olivatkin matot alennuksessa. Kehitin teorian, että näin synkkänä vuodenaikana kaunis matto piristää mieltä. Vaikkapa
tällainen. Ei se kyllä oikein sovi tähän muuhun ns. sisustukseen. Täytyy vaihtaa sohvatyynyt, sitten sopii.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
09.11.2018 10:47 #463

Ostin reisitaskuhousut. Nyt mulla on kahdet housut. Pitäis vielä hakea ärrältä.

THE GOD CREATED SHIT.

09.11.2018 22:47 #464

Ostin ebayn kautta Intiasta neljä thali-lautasta. Ne ovat samanlaisia kuin intialaisissa ravintoloissa, eli metallisia, ja niissä on neljä lokeroa. Yksi iso lokero riisiä ja varsinaista syömistä varten, ja kolme pientä, joissa voi pitää dippejä ja syömisvuoroaan odottavia ruokia.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
10.11.2018 11:09 #465

Olen ohjelma-avustaja, ja koska me statistit useimmiten puvustamme itse itsemme, kiertelen usein kirpputoreilla pyydystelemässä erityylisiä vaatteita ja asusteita.
Viikkoja sitten ostin nahkahameen, jota myyjä väitti 1970-luvulta peräisin olevaksi. Joitain päiviä myöhemmin ahnas katseeni tavoitti kirpparin tangolta pitkän trikookankaisen hameen, ´70`s - esittein. Mutta kun molemmat jo kasvattivat kuvausrekvisiittaröykkiötäni, huomasin, etten omista ainuttakaan riittävän 1970-lukulaista puseroa. Lähdin siis uudelleen vaatemetsälle - ja pari päivää sitten löysin haluamani tyylisen puseron.
Nyt sitten odotamme sopivia kuvauksia, nuo rompposet ja minä. Nahkahame yllä minun kelpaa myös seinäruusustella tansseissa ja kenties 1970-lukulaisittain kiroilla huonoa flaksia.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
11.11.2018 12:18 #466

Ostin tänään hotellihuoneessa olleen tonttulakkipäisen huskyn. Se oli kyllä puoliksi tilausostos, koska Dyn kertoi minulle että se tulee hankkia.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
18.11.2018 17:57 #467

Ostin antikvariaatista Game of Thronesin kuutoskauden bluray-boksin käytettynä seitsemällä eurolla. Suomitekstit toki löytyvät. Maksoin vain neljä euroa, sillä sain kolme euroa vaihtohyvitystä kahdesta englanninkielisestä pokkarista.

Ostoksen motiivina oli (edullisen hinnan ohella) se, että George Martinin viimeisimmästä haastattelusta sai kuvan, että The Winds of Winterin ilmestyminen ensi vuonna voisi olla oikeasti mahdollista. Jätin GoT:n katsomisen tauolle neloskauden jälkeen, jotta en spoilaantuisi ilmestymättömien Tulen ja jään laulu -kirjojen juonenkäänteistä. Sitten kun olen lukenut TWoW:n, on kausien 5-6 hyvä olla valmiiksi hyllyssä, jotta ne voi heti katsoa.

Viidennen tuotantokauden ostin keväällä 2017 CDONin "vihreästä perjantaista". Tarjouksena oli kaksi blu-raytä yhteishintaan 14,95 euroa, eikä toimitusmaksua peritty. Valitsin GoT:n viitoskauden ja erään toisen blu-rayn. Seiskakauden ostamisessa ei ole minkäänlaista kiirettä, sillä sen voi katsoa vasta sitten, kun A Dream of Spring on luettu. Tämän kirjan ilmestymiseen menee varmasti vuosia.

Minulla on hyllyssä blu-raynä myös GoT:n kaudet 1-4. Ne olen toki katsonut: ykköskauden kolmesti ja muut kahdesti.

Viimeksi muokattu: 18.11.2018 17:59 : Jussi.

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
28.12.2018 23:29 #468

Löytö Turengista

12 euroa vanhasta suunnistuskilpailun muistolautasesta menin tietämättäni maksamaan. Olen suunnistustaidoiltani poikkeuksellinen lahjakkuus -nimittäin sangen huono. No, ei tee mitään! Kun kerta on ehtaa 80-luvun Arabiaa...

Viimeksi muokattu: 28.12.2018 23:31 : Adolfina Romanov.

29.12.2018 22:07 #469

Ostin julisteen, jossa on iso valkosipulin kuva. Kun ottaa huomioon, että sain joululahjaksi kaksi (itse valitsemaani) metallikylttiä, chili- ja kahviaiheiset, keittiöni seinäroikottimet ovat nyt täysin ruoka-aiheiset. Hampurilaismetallikylttiäkin harkitsin, mutta se olisi herättänyt epäterveellisiä himoja. Chiliä, kahva ja valkosipulia voi himoita rauhassa.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
03.01.2019 19:27 #470

Ostin pölynimurin. Alennuksessa maksoi 21 euroa. Vien sen työhuoneeseeni, jotta saan välillä imuroitua. Kyllä siellä siistijäkin käy, mutta ainakin maton jättää imuroimatta. En tiedä, saisiko mattoa periaatteessa edes olla, mutta se oli siellä jo ennen minua ja ei kukaan ole käskenyt poiskaan ottamaan. Kesällä kävin pesemässä sen.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
13.01.2019 14:48 #471

Las Palmasin -reissulta ostin märkäpuvun, joka suojaa paitsi viileydeltä myös ikäviltä plätsituntemuksilta, joihin minun pitäisi varautua, jos aion oppia uusia uimahyppyjä. PitäISI varautua, sillä en ollut uskaltaa plätseillä edes puku ylläni. Sain edes sen verran kokemusta, että huomasin puvun pehmittävän maha- ja selkälaskuja huomattavasti. Nyt selätettävänä on vain ikuinen kontrollifriikkiyteni: en uskalla heittäytyä pelkän painovoiman varaan. Eikä ilman yritystä tule osaamista! Puku kuitenkin viritti toivon.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
08.05.2019 23:43 #472

Ostin sohvan, jonka toimitusvaikeuksista avauduin toisessa ketjussa. Mööpeli kuitenkin päätyi lopulta haltuuni ja parin päivän testauksella sen soveltuvuus löhöämiseen ja kotiteatterista nauttimiseen on odotusteni mukainen. Vanhan sohvan sijoitin parvekkeelle ja sinne se varmaan jääkin, ellen löydä sille uutta omistajaa.

I'm just a normal everyday pervert.

19.05.2019 01:05 #473

Keräilen noppia, ja äskettäin hankin kokoelmaani sellaisen mekaanisen automaattinopan, jossa on rulla, jossa on nopan silmäluvut. Vivusta vetämällä rulla alkaa pyöriä ja pysähtyy sitten satunnaisen silmäluvun kohdalle. Ostoksessani oli viisi tälaista automaattinoppaa samoissa kuorissa. Vuodelta 1976, 45e käytettynä ebaysta.

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 19.05.2019 01:07 : punnort.

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
26.06.2019 13:23 #474

Venytän vähän ketjun etikettiä ja kerron, mitä vanhempani ostivat meille (minä siis asun vielä synnyinkodissani), en minä.

Siinä terassillamme nököttää riippuva korituoli, siis sellainen lyhyen ketjun varassa roikkuva soikeahko "kori", jossa on sisällä tyynyntapaiset pehmusteena. Moinen oli aikoinaan pikku-Adolfinan suuri unelma, eikä ole valittamista tällä nykyiselläkään minulla (paitsi että tuolille ei niin vain lysähdetä, olen sen verran lyhyt että joudun heilumaan ja nostelemaan jalkoja aikani ennen kuin pääsen kunnolla istumaan). Tuoli oli huikea loppusilaus pihan siistimisoperaatiolle.

28.06.2019 02:19 #475

Siirryin vanhasta uskollisesta nokialaisestani älypuhelimeen. Olen nyt ihmetellyt laitetta pari päivää, kun voin tehdä siirtoja netissä pelaamiini lautapeleihin bussipysäkillä ja kuunnella youtubea käydessäni pihalla tupakalla. Mut on se pieni virtuaalinäppäimistö aika kömpelö, ja kotona käytän mielummin tietokonettani.

Löysin myös netistä jonkun aikaa sitten paikan, josta voi ostaa muiden käyttäjien suunnittelemia 3d-tulostettuja esineitä. Olenkin ostellut sieltä noppakokoelmaani sellaisia monitahokasnoppia, joita ei muualta saa. Nyt mulla on täysi sarja catalanin monitahokkaita noppina, sekä sellainen säännöllisestä 12-tahokkaasta saatu monitahokasnoppa, jossa 12-tahokkaan jokainen tahko on jaettu kahdeksi tahkoksi.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
27.07.2019 21:03 #476

Ostin vihdoin pimennysverhot. Kesä tuntuu heti siedettävämmältä, kun valo ei valtaa asuntoa sillloin, kun tarvitsen pimeyttä. Lähinnä siis nukkuessa ja telkkaria/pc-monitoria tuijottaessa. Kaihtimillakin pärjää kohtalaisesti, mutta aina ne eivät riitä. Olivat muuten ekat ostamani verhot ylipäätään.

I'm just a normal everyday pervert.

Jukuke
Uusin jäsen: Metsän Otus