Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

05.02.2020 12:55 - 05.02.2020 12:58 #481 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Löysin vihdoin kunnollisen tv-tason, jossa sopiva hinta, koko ja näkö mätsäsivät yhteen. Kokoaminen oli henkisesti ja fyysisesti rasittava projekti, mutta valmista tuli lopulta. Asennuskaljaa piti kyllä nauttia aika runsaasti. Nyt ei enää tarvitse pitää kaiuttimia jakkaroiden päällä eikä konsolia lattialla. Samalla sain lisätilaa jatkuvasti kasvavan leffakokoelman säilyttämiseen. Kelpo ostos.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 05.02.2020 12:58 Mustelmann.

06.02.2020 14:06 #482 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kävin viime lauantaina Antiikki & Vintage -messuilla. En uskonut löytäväni mitään, mutta siellähän oli myytävänä aivan mahtava Riihimäen lasin Seitsemän veljestä -kulho, täysin ehjä! Itse asiassa kolmella myyjällä oli myytävänä samanlainen, mikä on melkoisen yllättävää, koska kyseinen kulho on melko harvinainen. En minä sitten voinut sitä sinne jättää vaan ostin yhden niistä. Minun kulhoni oli koko salin halvin, 170 € halvempi kuin kallein! Silti saattoi ola kallein täysin omista varoistani maksettu esine, mutta en kadu mitään.

Sopivasti seuraavana päivänä Seitsemän veljestä täytti 150 vuotta. Minä rynnistin sinä päivänä Klaukkalan kirjastoon kuuntelemaan Sv-lukumaratonia ja tekemään pinssejä. Ostin sieltä juhlavuoden kunniaksi painetun nollasetelin. Ja kun kerta siellä suunnalla oltiin, poikkesin tietenkin Aleksis Kiven syntymäkodin pihassa. Vaivihkaa annoin sitten kaksi suukkoa talon seinälle ja läksin kotiin - monen tuhannen kultaisen auringon kiertoessa.

Osaa se elämä välillä yllätääkin :heart:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LordStenhammar

• punnort hahmo
  • punnort
28.02.2020 19:16 #483 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tilasin neljä t-paitaa omilla painatuksilla, ja ne saapuivat tänään.

Paita 1: Laivan kuva ja teksti ALUSPAITA.

Paita 2: Kahvipannun kuva ja teksti KAHVIPAITA

Paita 3: Teksti SHEENA IS A PUN CRACKER

Paita 4: Teksti NO PUN INDENTED, missä sana indented on omalla rivillään ja sisennettynä.

Nyt kaikki omistamani 20 paitaa ovat kaikki t-paitoja painatuksilla. Puolessa on oma painatus, toisessa puolessa valikoituja painatuksia eri nettikaupoista.

Nyt vain jännäämään uusien paitojen painatusten pesunkestävyyttä, tilasin ne paikasta, josta en ole aiemmin tilannut mitään. Kuvat ovat yksivärisiä, ja sellaiset kokemusteni mukaan kestävät pesua värikuvia paremmin.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

• kyty
14.03.2020 17:25 #484 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Animal Crossing New Horizons. Edelliseen peliin tuhlautui hieman liikaakin aikaa koska oli niin addiktoiva, joten mietin olenko oikeasti valmis investoimaan tähän taas. Mutta jos tämä kevät menee sisällä käkkimiseksi kun kaikki on peruttu ja kiinni niin onpahan joku "pakopaikka"... :cool:

11.05.2020 20:16 #485 : Mustelmann

11.05.2020 22:03 #486 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mustelmann kirjoitti: Ostin Gamecube-konsoliini hdmi-adapterin, jonka avulla sen voi liittää sellaisiin telkkareihin, joissa ei ole komponentti- tai scart-liitäntää. Omassa telkkarissani on jälkimmäinen, mutta yhä useammassa nykytelkkarissa on pelkkä hdmi. Tulitikkuaskin kokoinen palikka maksoi maltaita, koska ymmärrettävästi sitä ei voida valmistaa suurissa erissä. Adapteri kuitenkin varmistaa, että rakas Gamecubeni säilyy käyttökuntoisena myös sitten, kun joskus päivitän tv-ruutuni modernimpaan malliin.

Tekeekö se jotain ihmeellistä? Eikös komposiitti-videosta HDMi:hin ana-digi-muutoksen pitäisi olla vakiomuotoinen muutos? Jos se osaa kiskoa pelisuorakulmiosta HDMI:tä kulkematta analogiruudun kautta se on tietysti eri asia.

12.05.2020 01:01 #487 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Adapteri kiinnitetään digitaaliseen porttiin, eli siihen, mihin komponenttikin tulisi. Konsolin pitää toki olla vanhempaa mallia, sillä uudemmista digitaalinen portti jätettiin pois. Gamecuben ilmestyessä lähes kaikilla oli kuitenkin vielä kuvaputkitelkkari.

Mitään ihmeellistä adapteri ei valitettavasti tee. Se vain näyttää pelit konsolin maksimiresoluutiolla, joka on 480p. Mitään ylöspäin skaalausta ei siis ole. Scartin kautta resoluutio on 480i, joten ero kuvanlaadussa on melkeinpä olematon.

Varsinainen vitsi on siinä, että konsolin amerikkalaisessa versiossa ei ole scart-liitäntää. Toinen vitsi on siinä, että jos haluaa käyttää komponenttia, jostain pitää löytää Nintendon oma kaapeli, joita valmistettiin ehkä tuhat kappaletta. Tällaista tämä tekniikan kanssa puljaaminen on.

Ostin adapterin täältä:
gamesconnection.co.uk/products/carby-hdmi-adapter-for-gamecube

29.05.2020 18:15 #488 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin pitkän harkinnan jälkeen uuden telkkarin. Vanha 40-tuumainen perustöllö alkoi tuntumaan liian pieneltä, joten nyt kotiani koristaa 55-tuumainen 4K oled-malli, tarkemmin sanoen LG C9. Sen pitäisi olla suunnilleen paras tv-ruutu, minkä rahalla saa tällä hetkellä ja olen siihen kyllä erittäin tyytyväinen. Ei paljoa tarvitse katsella ikkunasta ulos lähiaikoina.

• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja
30.05.2020 00:17 - 30.05.2020 00:17 #489 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mustelmann kirjoitti: Ei paljoa tarvitse katsella ikkunasta ulos lähiaikoina.

Koska tv-ruutu peittää ikkunan? :grin:

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 30.05.2020 00:17 Rinja.

30.05.2020 00:54 #490 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ei se ruutu aivan niin iso ole, mutta näin kesäisin ikkunat voisi kyllä peittää vähän kaihtimia tehokkaammin, ettei katselunautinto häiriinny. Yhdessä ikkunassa minulla on jo pimennysverho, mutta pitänee hankkia muihinkin.

Eihän se ostokuume toki tähän loppunut. Isomman telkkarin kaveriksi voisi sopia oikein hienosti isommat kaiuttimet ja yhtäkkiä tuo pc-näyttökin alkoi näyttämään omituisen pieneltä.

Uusin jäsen: Hero Rosy