• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 6 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 113 päivää sitten)

Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

• w-a-r-i hahmo
  • w-a-r-i
04.03.2014 20:33 #81 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ja tulihan se toinen sohvakin ostettua :) Haku reissulla Helsingistä, kävästiin Ikeassa, ja sieltä muiden tilauksien ohessa itselle lähti matkaan mukaan aterinlaatikoita uuteen asuntoon.

Tänään löysin kirppikseltä semmoisen Ikean tankoon ripustettavan lokerikon, missä oli semmoisia pieniä kivoja lokeroita.

08.03.2014 20:02 #82 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Prinsessa Mononoke-dvd Anttilasta. :heart:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

10.03.2014 21:22 #83 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Olin viikonloppuna myös imatran antiikkimessuilla, missä olen käynyt jo vuosien ajan myymässä omatekoisia koruja sekä takotuotteitani ja huomasin sattumalta eräällä toisella myyjällä laatikollisen samanlaisia Kinder-metallifiguureja mitä olin itsekin keräillyt aktiivisemmin joskus 90-luvulla ja vuosituhannen vaihteessa. Tein illalla kotona vähän inventaariota omasta metalliukkorivistä mikä seisoo yhden vähemmän käytetyn kirjahyllyn reunalla ja otin listan mukaan seuraavaksi messupäiväksi. Olikin sitten kivaa huomata että sieltä laatikosta löytyi ainakin kourallinen hahmoja mitä itseltä vielä puuttui.

Ostin esimerkiksi kaksi erilaista samuraita ja toiset kaksi hahmoa villin lännen pyssysankareita ja intiaanipäälliköitä esittelevistä sarjoista 4 euroa kappale. Siellä olisi ollut myös jotain harvinaisempia 70-luvun hahmoja, mutta ei raaskinut ostella tuon enempää, koska omat myyntini menivät tällä kertaa aika heikosti.
Tuossa nettigalleria missä on paljon kuvia Kinderin eri metallifiguurisarjoista. sitekreator.bg/bedelev/gallery.html Itse olen kuitenkin kiinnostunut vain noista historiallisista sarjoista ja ainoastaan tummanruskeana tai kuparivärisenä.

10.03.2014 22:43 #84 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

FreakyMike kirjoitti: Viime viikolla tuli hankittua käytetty Golden Mask 4 metallinpaljastin ja erilaisia mukaan kuuluvia oheistarvikkeita ja paketille tuli hintaa postikulujen kanssa 350 euroa. Melko uusi ja vähäisessä käytössä ollut laite missä oli vielä takuutakin jäljellä.

Meillä tekisi isän mieli metallinpaljastinta, jostain on sellaisen vehkeen bongannut. :smile: Täytyy varmaan hankkia sellainen sitten viimeistään hänen jäädessä eläkkeelle, niin saa ruveta vaikka kokopäiväiseksi aarteenetsijäksi.

11.03.2014 00:38 #85 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Moni postailee sinne kuvia omista löydöistään ja aina välillä näkee niin upeaa tavaraa, että tekee mieli lähteä itsekin piippailemaan pitkin lähipeltoja.
Täältä Laatokan ja Saimaan välimaastosta on löytynyt vuosien varrella jo huima määrä kaikenlaista rautakautista tavaraa, joten eiköhän niitä "aarteita" ole mahdollistaa löytää jatkossakin, koska nykylaitteet ovat kehittyneet aina vain tehokkaammiksi ja tarkemmiksi.

Osa harrastajista koluaa vain uimarantoja ja muita julkisia paikkoja mistä voi löytää vaikka ihmisiltä tippuneita koruja ja nykykolikoita, mutta itse olen enemmän kiinnostunut suomen muinaishistoriaan liittyvistä esineistä ja olisi hienoa löytää jotakin semmoista mikä kelpaisi museoonkin saakka. Myös vanhat hopea ja kuparikolikot kiinnostaisivat, mutta eiköhän täkäläisistä pelloista ole tulossa enimmäkseen vain jotain hevosvetoisista maatalouskoneista tippuneita osia ja muuta arvotonta romua, mutta onhan nekin aina hyvä kerätä pois maastoa pilaamasta.. :tongue:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

• Elenna hahmo
  • Elenna
11.03.2014 20:44 #86 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin suklaata ja banaaneja evääksi kirjoituksiin. Huomenna joudun sitten tositoimiin ensimmäistä kertaa tänä keväänä.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

12.03.2014 19:36 - 12.03.2014 19:37 #87 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

FreakyMike kirjoitti: Hankin oman laitteeni tuon foorumin kautta. www.aarremaanalla.com/foorumi/index.php

Kiitos linkistä, kieltämättä upeita löytöjä, korut etenkin ihania. Toivottavasti laitteesi piippaa paljon. :smile: Meidän maat ovat sen verran syrjässä ja sata vuotta sitten olleet vielä metsää, että sinne olisi varmaan minä aikana hyvänsä jonkun täytynyt ihan eksymällä eksyä tavaroitaan hukkaamaan... mutta tuon saitin valokuvien perusteella minulla olisi kyllä pari toivetta, mitä kaikkea sillä eksyjällä olisi voinut olla mukanaan. :tongue:
Viimeksi muokattu: 12.03.2014 19:37 Hiistu.

12.03.2014 20:09 #88 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Hiistu kirjoitti: Minulla oli omissa kirjoituksissani eväänä banaanilastuja, eikä olekaan tehnyt sitten sen jälkeen niitä mieli.

Ja mulla semmosia suklaalla päällystettyjä minidonitseja useammassakin kokeessa, joita ei myöskään ole sen jälkeen tehnyt lainkaan mieli - päinvastoin, tulee paha olo jo ajatuksesta. :tongue:

• Strato hahmo
  • Strato
12.03.2014 20:31 #89 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Dyn kirjoitti:

Kiitos teille molemmille, nyt alkoi tehdä mieli sekä banaanilastuja että niitä minidonitseja :lol:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

12.03.2014 20:32 #90 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
^Paljon tsemppiä! Huijui, itseä pelottaa vielä ajatuskin kirjoituksista. Eikä niihinkään ole enää kuin kaksi vuotta... :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

12.03.2014 23:27 - 12.03.2014 23:30 #91 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ei kannata pelätä kirjoituksia, tekee vaan parhaansa. Silloin kun niihin valmistautuu, ne tuntuvat ihan elämää suuremmalta asialta. Toki sitä todistusta sit sukulaiset syynää yhtenä juhlapäivänä ja saahan siitä pisteitä korkeakouluhakuun, mutta eipä niitä pahemmin sen jälkeen ole ainakaan multa kyselty.

Ja ettei ihan ole pelkkää offtopikkia, niin ostin tänään Sokokselta itselleni uudet kotilököily- eli collegehousut, koska edelliset olivat jo hmm... hiukan puhku. Lisäksi matkan varrelta tarttui Iivarille peräti kaksi erilaista rusettia, toinen liila ja toinen haalean pinkki. ^^ Ei liian kirkuvia värejä, vaan just hyvät raikastajat sen vanhan mustan rusetin tilalle.

Viimeksi muokattu: 12.03.2014 23:30 Dyn.

• Elenna hahmo
  • Elenna
12.03.2014 23:49 #92 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Hiistu kirjoitti: ^ Reaalikokeitakos ne tänään oli? Osasivatko kysyä oikeita asioita? Minulla oli omissa kirjoituksissani eväänä banaanilastuja, eikä olekaan tehnyt sitten sen jälkeen niitä mieli.

Reaali juu, mun tapauksessa uskonto. Siinähän se koe meni, olisi voinut pahempikin olla. Kuusi sopivaa vastattavaa löytyi suht helposti. Kun lueskelin myöhemmin netistä hyvän vastauksen piirteitä, alkoi tuntua vähän epävarmemmalta, mutta niinhän se varmaan on useimmilla. :wink:

Ja Dyn taitaa puhua ihan asiaa kirjoitushässäkästä! Muutaman viikon piina ja sitten se on siinä.

Offtopikkia tämäkin, mutta olkoon. :roll:

• Diara hahmo
  • Diara
13.03.2014 11:41 #93 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Dyn kirjoitti:

Mulla oli alkuun kirjoituksissa mukana pieniksi pilkottuja porkkananpaloja. Ne vaihtuivat viinirypäleisiin, kun kuulin pukkarissa jälkikäteen, kun joku tyttö kirosi, että joku rouskutti porkkanoita ja häiritsi hänen keskittymistä. En todellakaan tiedä, olinko se minä, koska tosiaan olimme äitini kanssa pilkkoneet porkkanat suupalojen kokoisiksi, mutta vaihdoin silti eväitä.

Minä en pysty Pandan maitosuklaaseen enää koskemaan, koska se oli virallinen kirjoitussuklaa. Sitä tuli mutusteltua kaikissa kirjoituksissa, ja eipä tee enää sitä mieli. Tosiaan sitä ei meillä kotona yleensä syöty, vaan ostettiin minun ja siskojeni kirjoituksiin (hämäävää että kaikki kolme haluttiin samaa suklaata). Joskus ostin yhden levyn sitä ja roskiinhan se suurimmaksi osaksi meni, kun tuli mausta mieleen se ahdistus ja stressi :smile: Miten ruoka voikin tuoda niin voimakkaita muistoja mieleen?

Ja itse aiheeseen ostin eilen Gina tricotista uuden treenipaidan, polvipituiset treenihousut, puolihameen ja pitkän kaulakorun. Treenivaatteet tuli eilen sisäänajettua spinningtunnilla, kaulakoru tulee käyttöön tänään koulussa ja hameen laitan huomenna päälle (selkeää taktikointia, kun lähden vanhemmilleni huomenna ja äitini aina sanoo, että käyttäisit enemmän hameita, kun ne sopii minulle).

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

26.03.2014 20:34 #94 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Mustat pillifarkkuni repesivät kiinnostavasta kohdasta, joten täytyi pistäytyä ostoksilla. Työkäyttöön löysin mustat mukavat farkut lievästi levenevin lahkein ja vapaa-ajalle mustat pillifarkut, joiden matelijakuosi kiiltää vielä mustempana. Jälkimmäisistä tulee mieleen 80-luvun synkiöt ja The Sisters of Mercy -kokoelma A Merciful Release.

Omituisesta päähänpistosta poimin mukaan myös viime halloweenista kauppaan pyörimään jääneen mustan kuminaamion, jota olisi tarkoitus hieman muokata. Maksoi euron ja näyttää aika fetish-henkiseltä.

Lisäksi ostin Antiikki-lehden tuoreimman numeron ja Kuusen alla -nimisen syvän lautasen kaveriksi saman sarjan muumimukilleni. Kuten kaikki muukin, myös nämä olivat alennuksessa.

Outoilua, pehmoilua, rokkia ja antiikkia. Eli pikakurssi allekirjoittaneen sielunelämään. :smile:

Kuulostaa herkulliselta. Kerrothan löydöksistäsi sitten myös täällä Risingillä.

FreakyMike kirjoitti: Tuossa nettigalleria missä on paljon kuvia Kinderin eri metallifiguurisarjoista.

Nuo ratsastavat ritarit ovat yksi omia suosikkejani, mitä Kinder-yllätyksiin tulee.

26.03.2014 21:59 #95 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Niitä ratsukkoja näkee kirpputoreilla aina silloin tällöin, mutta mukaan kuuluvat muovihevoset puuttuvat valitettavasti melkein aina mikä on tosi ärsyttävää. Jos pitäisi itse valita Kinderin kymmenistä eri keräilysarjoista, niin ehkäpä ne samuraiden, roomalaisten ja hunnien kaltaiset soturikansat ovat kuitenkin kiinnostavimpia jo aiheensakin takia. Roomalais/samuraisarjojen haarniskat ovat lisäksi niin kivan yksityiskohtaisiakin moniin muihin hahmosarjoihin verrattuna.

Täällä on vielä liikaa routaa maassa, jotta viitsisi lähteä "piippailemaan", mutta olen jo hankkinut tai itse tehnyt jo muutamia kaivuuvälineitä ja muita oheistarvikkeita kesän aarrejahteja varten. Sittenhän sen näkee löytyykö omilta pelloilta mitään näyttämisenarvoista ja jos ei löydy, niin voihan aluetta laajentaa myöhemmin naapurien suuntaan ja niin edelleen.. Oma suku on asunut tässä kohdassa jo 1870-luvulta ja esimerkiksi Saranthan lapsuudenkoti tuossa peltoaukion vastareunalla taitaa olla yksi vanhimmista taloista koko kylässä. :tongue:

Jotta aihe ei menisi kokonaan off-topiciksi, niin kaipa sitä pitäisi mainita jotain ostoksiakin, mutta ei tule mieleen oikein muuta kuin yksi hitsauspuikkopaketti viime viikolla. Ostin sen yhteydessä myös 2-3 metriä jotain muovinarua mitä olisi tarkoitus liimata myöhemmin epoksilla yhden omatekoisen "nurmiveitsen/kukkalapion" varren ympärille, jotta ote olisi tukevampi niissä tulevissa kaivuuhommissa. Olen kuullut juttuja, että moni metallinpaljastinharrastaja on vaan hajottanut tavallisia teollisesti valmistettuja levystä prässättyjä kukkalapioita siinä hommassa, joten päätin takoa itselle oikein heavy duty version jonkun vanhan maatalouskoneen lehtijousesta.

• Strato hahmo
  • Strato
29.03.2014 08:59 #96 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Sain synttärilahjaksi lahjakortin cdon:iin, joten pitihän se käydä tilailemassa itselleen Game of Thronesin eka tuotantokausi kun kerta tilaisuus koitti :smile:

Olen jo pitkään katsellut, että pitäisi hommata se, mutta aiemmin en ole raaskinut. Nyt on hyvä esitellä sarjaa kaverille, joka jotenkin on onnistunut välttymään siltä täysin.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

29.03.2014 10:58 - 29.03.2014 11:01 #97 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Viidenkympin hintaiset kengät on kokeiltu ja hyväksi todettu. Ihmetyttää vaan, että miten kenkäkokoni on parissa vuodessa kasvanut 42:sta 45:een. Nelinelosetkin oli liian ahtaat.

EDIT: Ai niin. Tuli tilattua myös Roky Ericksonin The Evil One -levy. Tavallaan vähän sokea ostos, vaikka Night of the Vampiren olen kyllä rekisteröinyt loistavaksi biisiksi jo vuosia sitten.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 29.03.2014 11:01 LordStenhammar.

29.03.2014 12:05 #98 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

MannhaiKotka kirjoitti: Ostinpa tuossa uuden muistitikun ja kengät. Muistitikku oli 16GB ja huomattavasti pienempikin olisi riittänyt, kun tallennan sinne lähinnä tekstitiedostoja. Noh, eipä tuo maksanutkaan kuin 12e

Mannhaikotka, huomioni takertui ihmetykseesi siitä, että olet muuttumassa näköjään konkreettisesti aiempaa isokenkäisemmäksi. Kasvuikäinen et enää liene, sillä siinä tilanteessa tokko näin aimistelisit suurenevaa kengännumeroasi. Akromegaliakaan tuskin on Sinuun iskenyt, sillä se tauti kasvattaa muitakin kehon ääreisosia kuin jalkateriä. Vaihtoehdoksi jää siis se, että jalkinevalmistajien lesti on kutistunut tai muuttanut muotoaan niin, että kokonumerot eivät enää ole vertailtavia. Onneksi harva ostaa jalkineet sovittamatta, joten kokonumeron muutos ei haittaa vaan äimistyttää.
Minun ostoskassiini livahti eilisiltana kirpparilta hiussolki ja sininen villabaskeri. Molemmat hankin roolivaatteeksi, olenhan ohjelma-avustaja. Kotona tutkailin päähinettä ja huomasin sen sisäpintaan liimatun tarran, jossa mm. ohjeistettiin vesipesu kielletyksi. Sainpas samaan hintaan koekaniinin ´pitääkö pesuohjeita orjailla`-testiini! :wink:

29.03.2014 12:39 #99 : Pimeyden peto
Vastaus käyttäjältä Pimeyden peto aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
rahaa on aina sen verran ettei paljoa tule osteltua mutta itselle ainakin viimeiseksi erikoiseksi ostokseksi mainittakoon musta villakangastakki. ainoa huono puoli siinä on että taskutilaa liian vähän. povitaskuun mahtui 1.5 litraa juomaa ennen mutta ei tähän uuteen

sipulia

29.03.2014 14:01 #100 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Piru Naiseksi kirjoitti: Vaihtoehdoksi jää siis se, että jalkinevalmistajien lesti on kutistunut tai muuttanut muotoaan niin, että kokonumerot eivät enää ole vertailtavia. Onneksi harva ostaa jalkineet sovittamatta, joten kokonumeron muutos ei haittaa vaan äimistyttää.

No tästäpä luulen nimenomaan olevan kysymys. Olen kuitenkin jo vanhus (30v). Kasvupyrähdykset on takana, eikä ne jalat nyt tuosta noin vain itsestään kasva.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

Fievre