-
- Lukuhaaste: Helmet 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.09.2024 17:35
-
- Mobiilipelit ja mobiilipelaaminen
- Konepaja / Kuurankukka | 02.09.2024 22:28
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:47
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:43
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ou mään, nyt on nörttiä: ostin Prätkähiiri-lakanat! Lippu korkeella, kansalaiset!
Tykännyt: Kuurankukka, Ansa
Shoppailin lauantaina vähän palkkapäivän kunniaksi. Kävin ostamassa Kalevalan
korvikset
, joita olen himoinnut jo jonkin aikaa. Kääty näihin mulla oli jo ennestään, nyt sarja on vähän täydellisempi. :)
Aleksi13:sta oli tullut uusia kenkiä, ja löysinkin valikoimasta lämpimän tuntuiset talvikengät, joiden pitäisi vähän pitää vettäkin. Koska sinnittelin viime talven paskoilla vanhoilla kengilläni, nämä olivat ihan tarvehankinta. Alennushyllystä löytyi myös kivat korkkarit korvaamaan yhden loppuunkulutetun parin, joten olen ostoksiini tyytyväinen.
Aleksi13:sta oli tullut uusia kenkiä, ja löysinkin valikoimasta lämpimän tuntuiset talvikengät, joiden pitäisi vähän pitää vettäkin. Koska sinnittelin viime talven paskoilla vanhoilla kengilläni, nämä olivat ihan tarvehankinta. Alennushyllystä löytyi myös kivat korkkarit korvaamaan yhden loppuunkulutetun parin, joten olen ostoksiini tyytyväinen.
Muokannut 31.08.2014 12:14 Dyn
Etsiskelin marketeista uutta välikausitakkia mutta talvipompat ovat jo vallanneet niiltä tilat. Tänään löysin sattumalta Prisman poistotangosta kaksi takkia, joista toinen oli aivan liian pieni ja toinen juuri oikean kokoinen. Olisin tosin halunnut mustan mutta pystyy beigenkin kanssa elämään. Lisäksi takki on pitkä niin kuin halusinkin. Viehätävin piirre oli kylläkin hinta: alun perin 79,95, nyt 15€! Ei huono. Ehkä hintaa oli nykäissyt alaspäin se, että takin toisesta hihasta puuttui semmoinen koristeellinen vyönpätkä, jolla hihansuuta voi kiristää. Ei vaikuttanut ostopäätökseeni, eihän semmoista mihinkään tarvita. Olen niiin tyytyväinen.
Ostin kaksi vaaaaltavaa vaaleanruskeeta sohvatyynyä täydentämään Ikean sohvan vähän nihkeitä kolmea tyynyä. Ovat muhkeampia kuin alkuperäiset. Sohvan varsinainen väri on tummanruskea, joten uudet tyynyt eivät nyt ihan ole samaa väriä, mutta kuitenkin riittävän samaa sävyä, ja tuollainen kaksivärinen väritys on yllättävän raikas.
Muokannut 04.09.2014 20:37 Dyn
Löytyi perjantaina kirpputorilta kullanvärinen, kuluneeksi käsitellyn näköinen 70x17cm puinen sisustusteksti DREAM. En noin muuten välitä erityisesti moisista, mutta tämä on ihastuttava. Vaikka voin arvata, että se on vielä jokin aika sitten seissyt jonkin trendikkään sisustusputiikin hyllyssä "Keep calm and..." -tyylisten kylttien kanssa niin minusta silti tuntuu kuin olisin löytänyt kappaleen rantaan ajelehtineesta hylystä tai jotakin vanhaan sirkukseen kuulunutta. Jotakin viehättävää vanhanaikaisuutta siinä on.
Ostin myös vanhan, yksinkertaisen suruhunnun.
Eräs entinen työkaveri kysyi minulta kerran yllättäen olenko koskaan lukenut Tinttejä. Olen kyllä, pienempänä. Kuinka niin? "No kun. Sinä olet niin Tintti-mäinen. Kyselet paljon ja haluat tietää kaikesta kaiken!" Hän oli edellisenä iltana käynyt katsomassa tuolloin ajankohtaisen elokuvan aiheesta. Minä, joka olen aina pitänyt itseäni enemmänkin kapteeni Haddockin koulukuntaan kuuluvana olin melko hämmästynyt. Mutta ehkä tästä on jotakin resonoimaan jäänyt, sillä tulin ostaneeksi jokin aika sitten niin ikään kirpputorilta pienen pehmolelu-Miloun, joka nyt istuu siivosti kirjakasan päällä.
Muita viime aikaisia kirppislöytöjä on 40-luvun tyyliset vihreälinssiset aurinkolasit muovisin tortoiseshell-kehyksin ja muutama klassista sisältävä savikiekko. En omista vielä niille sopivaa soitinta, mutta saatan saada joskus tulevaisuudessa sellaisen hankittua tuttaviltani. Gramofoni, viiniä ja Beethovenin Moonlight, kerrassaan erinomaista.
Kun saisi vielä ostettua sinitarraa niin olisi seinällekin uutta tavaraa. Toki kehykset olisivat tyylikkäämpi vaihtoehto, mutta tämä tapaus ei ole niin arvokas, että sitä ihmettä kannattaisi jäädä varta vasten odottelemaan. Tuli siis vastaan kaunis 1600-luvun karttajäljennös julisteena, ostin pois.
Ostin myös vanhan, yksinkertaisen suruhunnun.
Eräs entinen työkaveri kysyi minulta kerran yllättäen olenko koskaan lukenut Tinttejä. Olen kyllä, pienempänä. Kuinka niin? "No kun. Sinä olet niin Tintti-mäinen. Kyselet paljon ja haluat tietää kaikesta kaiken!" Hän oli edellisenä iltana käynyt katsomassa tuolloin ajankohtaisen elokuvan aiheesta. Minä, joka olen aina pitänyt itseäni enemmänkin kapteeni Haddockin koulukuntaan kuuluvana olin melko hämmästynyt. Mutta ehkä tästä on jotakin resonoimaan jäänyt, sillä tulin ostaneeksi jokin aika sitten niin ikään kirpputorilta pienen pehmolelu-Miloun, joka nyt istuu siivosti kirjakasan päällä.
Muita viime aikaisia kirppislöytöjä on 40-luvun tyyliset vihreälinssiset aurinkolasit muovisin tortoiseshell-kehyksin ja muutama klassista sisältävä savikiekko. En omista vielä niille sopivaa soitinta, mutta saatan saada joskus tulevaisuudessa sellaisen hankittua tuttaviltani. Gramofoni, viiniä ja Beethovenin Moonlight, kerrassaan erinomaista.
Kun saisi vielä ostettua sinitarraa niin olisi seinällekin uutta tavaraa. Toki kehykset olisivat tyylikkäämpi vaihtoehto, mutta tämä tapaus ei ole niin arvokas, että sitä ihmettä kannattaisi jäädä varta vasten odottelemaan. Tuli siis vastaan kaunis 1600-luvun karttajäljennös julisteena, ostin pois.
Tykännyt: Puolikuu
Tänään kävin ostamassa rautakaupasta maalit työhuoneeseen. Omasta mielestä huikeat sisustusideat tulevat loppupeleissä varsin kalliiksi, kun täytyy saada joka seinä eri väriseksi. Eikä pieni purkki yhtä väriä tietenkään aivan riitä, joten täytyi ostaa joka väriä isompi purkki. Ja teloja ja pensseleitä. Onneksi maalari ei tarvitse palkkaa.
Kirpparilta ja eurokankaasta ostin kankaita, mekkojen ja hameiden ompeluun. Bijou Birgittista alelaarista hopea camee korvikset sekä yksivärisiä kapeita hiuspantoja 0,50€uroa kpl. hiuskoristeiden tekemiseen. Citymarketin mammuttimarkkinoista Frozen dvd 10€urolla ja Anttilasta Winters tale 9€uroa ja Jumanji 5€uroa dvd:t.
Syksy etenee, joten piti hankkia ehjät sormikkaat. Aikaisempia on korjattu jo niin monta kertaa, että tarvitsin uudet. Ongelmana oli vain se, että vaateliikkeiden yhden koon sormikkaissa (naisten) ne sormien osuudet ovat liian lyhyet. Pitkät sormet yhdistettyinä pitkiin kynsiin on fataalia sormikkaille. Ei kestä kauaakaan kun jonkun sormen pää on kaivautunut esiin. Ratkaisu tähän ongelmaan oli ostaa miesten sormikkaat. Nyt riittää sormen pituus. Kämmenen kohdalta ne tietysti ovat turhan väljät, mutta sen kanssa pystyy elämään.
Toinen hankinta oli uudet kengät, saapikkaat 10 cm koroilla. Sitten kun vielä keksisi missä niitä voisi käyttää. Pitkiä matkoja niillä ei viitsi kävellä ja juhlissakin käyn niin harvakseltaan. Töihin?
Toinen hankinta oli uudet kengät, saapikkaat 10 cm koroilla. Sitten kun vielä keksisi missä niitä voisi käyttää. Pitkiä matkoja niillä ei viitsi kävellä ja juhlissakin käyn niin harvakseltaan. Töihin?
Kyllästyin lopulta ihan täysin katselemaan meidän olohuoneen värikaaosta. Verhoissa oli punaista ja valkoista, sohva on siniharmaa, jonka päällä oli monivärinen räsymättö, kirjahyllyt ovat puunväristä, matto valkosininen.... Minä pidän tietyistä väreistä ja olohuoneen väreistä valkoinen oli ainoa, jota jaksan katsella paikassa, jossa asun.
Marssittiin siis Ikeaan ostamaan paremmin meille sopivia värejä (tai no, minun silmiäni miellyttäviä, kylläkin miehen luvalla; hänen asuntonsahan se on, minä olen vain vuokralainen...). Reissun tuloksena ostimme vihreät verhot, harmaavihertävän maton sohvan päälle (sopii sävynsä puolesta täysin sohvan omaan väriin), ja muutaman yksivärisen koristetyynyn tuomaan yhdenmukaisuutta. Nyt olohuone näyttää vain niin paljon paremmalta ja rauhallisemmalta, kun useampi sekavärinen asia korvattiin yksivärisellä asialla.
Marssittiin siis Ikeaan ostamaan paremmin meille sopivia värejä (tai no, minun silmiäni miellyttäviä, kylläkin miehen luvalla; hänen asuntonsahan se on, minä olen vain vuokralainen...). Reissun tuloksena ostimme vihreät verhot, harmaavihertävän maton sohvan päälle (sopii sävynsä puolesta täysin sohvan omaan väriin), ja muutaman yksivärisen koristetyynyn tuomaan yhdenmukaisuutta. Nyt olohuone näyttää vain niin paljon paremmalta ja rauhallisemmalta, kun useampi sekavärinen asia korvattiin yksivärisellä asialla.
Muokannut 22.09.2014 10:55 Emelie
Uudet olkkarin verhot on ollut mielessä jo pidemmän aikaa ja nyt sain viimeinkin aikaiseksi tehdä asialle jotain. Tuli sitten ostettua itse asiassa kolmet verhot ja yhdet tyynynpäälliset ja vain reilu kolmekymppiä meni. Kolme hurraa huutoa Jotexille ja sen halvoille netistä tilattaville verhoille!
Ostin Haminan torilta karkkipussin sellaisia karkkeja, joista en edes tykännyt... En yleensä osta itselleni herkkuja, saati sitten persikkasydän -karkkeja.
Viimeksi ostin Pink Floydin sekä Gary Mooren nuotti/tabulatuurikirjat kitaralle. Muuten en ole ostanut muuta kuin ruokaa kaupasta ja muita perusjuttuja. Tylsää, tiedän.
Ai niin, olin unohtaa sen, että ostin jokunen aika sitten ihka oikean LP-levy-soittimen. Ei se kyllä mitään viimeisen päälle hifiä ole, mutta kelpaa mulle muuutamien levyjen pyörittelyyn.
Ai niin, olin unohtaa sen, että ostin jokunen aika sitten ihka oikean LP-levy-soittimen. Ei se kyllä mitään viimeisen päälle hifiä ole, mutta kelpaa mulle muuutamien levyjen pyörittelyyn.
Muokannut 22.09.2014 19:23 Kultasuu
Emelie kirjoitti: Reissun tuloksena ostimme vihreät verhot
HourglassEyes kirjoitti: Uudet olkkarin verhot on ollut mielessä jo pidemmän aikaa ja nyt sain viimeinkin aikaiseksi tehdä asialle jotain.
Verho-ostoksilla minäkin. Pimennysverhorullan ostin. Ei mitenkään maailman tarpeellisin juttu talven tullen, mutta on ollut pidemmän aikaa (vuosia) aikomus hankkia ja oli nyt sopivasti tarjouksessa.
Asunnossa on edellisen asukkaan jäljiltä ollut bambuverhoviritelmä, joka ei pimennä läheskään tarpeeksi, koska on koko verho pelkkää rakoa. Epäkäytännöllisyyden vielä sietäisi, mutta kun on lisäksi ruma tummanruskea möntti.
Viikonloppuna ostin käsityömarkkinoilta valkovihreät pörröiset siililapaset, ajattelin säästää itselleni joululahjaksi.
muoks. Ja kirpparilta Black Stories, 50 synkkää arvoitusta -mysteerikorttipelin, maksoi 0,50 euroa. Täytyisi vain malttaa olla lukematta arvoitusten ratkaisuja, jotta pystyisi joskus pelaamaan jonkun kanssa. Täytyisi saada joku joskus pelaamaan.
Muokannut 22.09.2014 21:15 Hiistu
Maksupuolen hoiti äiti, mutta sain uudet talvikengät Tulisi jo kylmempi niin pääsisin käyttämään!
Eilen tuli vähän... sijoitettua taas tavaroihin. Tuli nimittäin hankittua keikalta jonkin verran Stratovariuksen merchandisea. Ostin hieman kärsineen Stratovarius-t-paidan (Polaris-kiertueelta ostettu) tilalle uuden Visions-paidan. Tällä kertaa toivottavasti osaan olla tuhoamatta sitä kuivausrummussa... lisäksi hankin Nemesis-posterin bändin nimmareilla varustettuna, sekä Nemesis-seinälipun (ainoa kappale, joten pakkohan se oli hankkia. Enää pitää viritellä se seinälle ). Kaupan päälle sain vielä Intermission julisteen, jolle pitää myös keksiä joku hyvä paikka.
Käykö tähän ruoka? Viimeksi nääs ostin vaniljajäätelöä ja kinuskikastiketta. Käytii nääs kattoo noita kalapaikkoja Ruotsista, niin siellä oli tota karpaloa. Niin keräsin karpaloa, että sain jäätelöön. Niin nääs sopii hyvin yhteen tuo karpalo, vaniljajäätelö ja kinuskikastike.
On minulla tämä jo hetken ajan ollut, mutta tämä on Reppu. Ortlieb Velocity Jos on tottunut supermarketin roskaan, tämä kapistus on jotain ihan muuta.
Ensinnäkin tuo pienellä oleva waterproof-teksti on totta, kapistus on täysin vedenpitävä. Se ei myöskään ime itseensä mitään, joten peseminen ja kuivaaminen on helppoa (mikä on hyvä kun huolimattomasti pakatut eväät valuttavat sinne kastiketta). Toisekseen siinä on oikeasti toimiva selkätuuletus – toimii varsinkin ajettaessa fillarilla, jossa on tarpeeksi etukeno ajoasento, että ajoviimaa pääsee repun ja selän välistä. Kolmannekseen rakenne vaikuttaa tarpeeksi jykevältä (hihnat mm. ovat muovisessa rungossa kiinni torxeilla, en tiedä onko siitä oikeasti hyötyä mutta näyttää uskottavalta)
Tyylitajuhan Ortliebillä on ns. saksalaista tasoa, lisäksi tämä malli on hieman pieni ja maksaa silti uutena satasen pintaan, mutta voinen suositella silti kaikille koulu/työmatkapyöräilijöille.