Lukusali
huhtikuu 18, 12:03
61 viestiä | Hiistu

28.10.2013 10:47 #21 :: Pisania
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Taivastelen aina sitä, miten joulu saapuu kauppoihin jo lokakuussa, mutta eilen sorruin houkutukseen. Vilkuilin joulukorttitarjontaa ja tulin ostaneeksi kuusi kappaletta. Olen heikkona lumisissa maalais- ja metsämaisemissa hiippaileviin tonttukortteihin. Itse asiassa ostin kyllä männä viikolla myös pussin Pandan Tonttu-suklaapatukoita, mutta en joulun vuoksi, vaan koska halusin tietää maistuuko ne siltä miltä kuvittelen (vastaus: kyllä ja ei).

28.10.2013 11:27 #22 :: Piru Naiseksi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Olen kolunnut lukuisia kirpputoreja etsiskellen sadetakkia, talvivaatteita ja -varusteita sekä rekvisiitta-asuja kuvausprojekteja varten. Vääärnkokoisia tai -värisiä ja sekä -kokoisia että -värisiä romppeita on löytynyt mutta ei juuri mitään sopivaa :sad:.

Lokakuun alussa löysin markkinoitten yhteydessä järjestettävältä kirpputorilta ruskeat nahkahousut, jotka tuntuvat kehoni muottiin ommelluilta. Ne ylläni olenkin koreillut monen kameran edessä - mutta en ole saanut vielä ainuttakaan näistä otoksista. Tärkeää kuitenkin on se, että kuvausvaatevalikoimani karttuu. (Tosin statistin vaatteisiin ei monikaan kai kiinnitä huomiotaan, jollei hän pukeudu täysin sopimattomasti. Ja tuiki väärän sonnustautumisen eliminoi jo ohjaaja tai puvustaja.)

29.10.2013 01:12 #23 :: Kuunliekki
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin (leivän lisäksi) lankakerän. Sain vinkin että yhdelle joululahjottavalle voisi tehdä villasukat ja tartuin tuumasta toimeen. Kartoitettuani villalankavarastoni totesin, että minulla on kasa muihin tarkoituksiin tarkoitettuja lankoja, pussillinen jämiä, toinen kasa lankoja joista ei viitsi sukkia tehdä, kun ovat niin ohuita (ja niitäkin taitaa olla liian vähän per lanka) ja yksi kerä harmaata 7 veljestä, joka on varsin passeli tähän tarkoitukseen. Yhdestä kerästä ei ihan taida riittää miehen villasukiksi, joten ostin sille kaveriksi toista väriä ja teen raidalliset.

Aikani siinä sain tuskailla lankahyllyn luona, kun kyseistä lankamallia ei nykyisin tunnu olevan ikinä oikeanlaista väriä. (Mutinaa siitä kuinka erästä sinistä ei vissiin edes valmisteta enää. Ja Nallea taas olisi oikeita värejä, murh.) Päädyin lopulta jonkinlaiseen liilaan. En omista värisilmää, joten en tiedä miten ne sointuvat yhteen, mutta saa luvan kelvata. Ainakin liila tuo niihin väriä ja lämpöä, ettei ole liian harmaat sukat. :) (Ja eikös harmaa ole aika yleispätevä väri niin että sen kaveriksi käy melkeen mikä vaan?)

29.10.2013 12:12 #24 :: Dyn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin laivalta uuden naamarasvan (Cliniquen keltainen tötsä, lotion-versio) hyvään alehintaan, vaikka vanhaa on vielä jäljellä - mutta onpahan varalle, normihinta on sen verran suolainen.

Tukholmassa Science Fiction Bokhandelnista tarttu parin kirjan lisäksi myös pari peliä: papuja ja rakkauskirjeitä! :D

Lisäksi toki alkoholia ja karkkia yms. normaalia laiva-asiaa.

• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja

29.10.2013 17:27 #25 :: Rinja
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
DALEK-SUKLAATA! OSTIN DALEK-SUKLAATA! Siinä on mukana keräilytarrakin.

:cheesy:

Little Britannia on kyllä Turun paras kauppa, vaikka eivät olekaan pyynnöistäni huolimatta ottaneet enää pehmolelu-dalekeja valikoimiin. No, jospa kaveri saisi lähetettyä mulle sellaisen suoraan briteistä.

EDIT: Keräilytarrassani oli kolmostohtori!
Muokannut 29.10.2013 17:51 Rinja

• Strato hahmo
  • Strato

29.10.2013 20:04 #26 :: Strato
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Mulla sattui olemaan ylimääräinen lahjakortti pelikauppaan joten päätin juhlistaa lisääntynyttä vapaa-aikaa ostamalla Fallout 3 game of the year version. Sinne se vapaa-aika sitten katoaakin.

16.11.2013 00:57 #27 :: FreakyMike
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Perjantai meni tampereen kädentaito(+kivi/koru)messuilla, missä käyn yleensä joka syksy hakemassa vähän materiaaleja tulevan kevättalven projekteihini.

Nyt ei tullut mitään älyttömiä määriä tavaraa kannettavaksi, eli vain noin parisadan euron edestä hopealevyä, hopea/messinkivitjoja, juotospastaa, sahanteriä, rannekorumitta ja muuta sen tyyppistä tarvekalua. Mukaan tarttui myös noin kourallinen kapussikiviä sekä abalonesimpukan ja korallin kappaleita.

Olen yrittänyt ostaa joka kerralla myös vähintään yhden uuden fossiilin tai mineraalinkappaleen omaan kokoelmaani, mikä sijaitsee harrastehuoneessani semmoisen vähän normaalia leveämmistä laudoista tehdyn hyllyn reunalla. Uusin löytö oli myös paljon huvittavampi kuin aikaisemmilla kerroilla eli noin 70 grammaa painava koproliitti (Kivettynyttä dinosauruksen ulostetta.)

Muokannut 16.11.2013 00:59 FreakyMike

16.11.2013 14:32 #28 :: Dyn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

FreakyMike kirjoitti: Varmasti hauskaa esitellä jollekin tuttaville myöhemmin semmoista ikivanhaa pökälettä ja arvuutella mikä se oikeasti on. :cheesy:

Haha, loistava ostos!

Mä toin Italiasta tuliaisiksi jännää ison putken mallista pastaa ja jättimäisen kimpaleen parmesania. Lisäksi aiheutin itselleni jännityksen hetkiä ostamalla vielä pullon kermalikööri-limoncelloa - pullo oli kuin olikin pysynyt matkalaukussa ehjänä, siitä huolimatta, että näin kertaalleen koneen ikkunasta, miten laukkuni tippui pois laukkukärryistä! Lentokentältä ostamani pieni söpö grappapullo sen sijaan vähän vuoti käsimatkatavaroissa, minkä seurauksena laukustani hönki ilmoille kevyen grappaisa tuoksahdus. :P

• Valjus hahmo
  • Valjus
    Aseenkantaja
16.11.2013 21:08 #29 :: Valjus
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Viime viikolla kävin huonekalukaupasta ostamassa itselleni hyllyn noin 200 eurolla, mutta aikaa ei vielä ole kerennyt sen kokoamiseen. Uudelle hyllylle löytyykin käyttöä kasvavan DVD- ja pelikokoelman vuoksi. Kooltaan hyllyn ei pitäisi olla kovinkaan iso, alle metrin leveä ja pari metriä korkeutta. Suunnitteilla on myös säästää oikein isoon hyllykköön joka sitten menisi olohuoneeseen kirjojen, kansioiden ym. tavaroiden avuksi.

Lisäksi olen viime aikoina ostellut elintarvikkeita ja sen sellaista.

16.11.2013 21:11 #30 :: Scartti
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Joululahjoja: pelejä, leffoja, pussilakanasettejä, mukeja, kirjoja.. Mä rakastan nettikauppoja, mutta niistä on ihan liian helppo ostaa. Ostosten yhteissummaa en ole uskaltanut laskea.

• Noora hahmo
  • Noora

16.11.2013 23:00 #31 :: Noora
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Pink Floydin Animals ja Wish you were here levyt tuli ostettua vihdoinkin omaksi. Niitä onkin tullut kuunneltua. Shine on your crazy diamond on kyllä edelleen sairaan hyvä biisi<3

18.11.2013 17:10 #32 :: Pisania
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kiersin tänään kirpparilla ja tulin sijoittaneeksi euron suoranaiseen antiikkiin, nimittäin Kun joulupukki suukon sai -nimiseen c-kasettiin. Mikäli hieroglyfejä oikein tulkitsen kyseinen härpäke on vuodelta -81, joten ensimmäisenä joulunani sitä on varmaankin jo luukutettu. Omistimme kassun joskus muinoin mutta se katosi, luultavasti jonkun muuton yhteydessä ja olen monena jouluna sen perään kaihonnut. Together again :smile:

28.11.2013 20:40 #33 :: The Big Bad Wolf
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin Dragonilin kanssa puoliksi mustekynäkirjoitussetin kaverille synttärilahjaksi. Kalligrafia-juttuja tai jotain. Samalla toiselle kaverille Stabiloja myös synttärilahjaksi. Enää täytyy ostaa voodoo-nukke, suklaata ja lahjat Dragonilille. Kolmoissynttärit tulisi kieltää laissa.

Itselle olisi pitänyt ostaa aikakone, jotta olisin voinut rientää pakottamaan itseäni hoitamaan kaikki lahjat aiemmin. Synttärit ylihuomenna, eikä aikaa niin sanotusti juurikaan ole.

01.12.2013 08:44 #34 :: Emelie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Talvikengät. Se talvi (ja lumi :huh:) tulee sieltä kuitenkin jossain vaiheessa, joten oli pakko ostaa uudet talvikengät, koska vanhat olivat jo niin auttamattoman rikki. Myyjä ainakin kehui kenkiä kestäviksi, mutta saa nähdä. Pohja niistä kuluu kuitenkin eli suutarin luona pitänee käydä parin viikon päästä käyttöönotosta. Mutta ihan hyvän näköiset kengät, ja vielä puoleen hintaan.

02.12.2013 10:35 #35 :: Piru Naiseksi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kävin eilen markkinoilla ostaakseni mm. uudet jokasään talvikengät. Vanhani näet uhkailevat hieman jopa puhkikulumisella pohjan ja päällisen reunoilta. Tämän totesin myös tuttu jalkinemyyjä markkinoilla. Tiesin toki hänen toteamuksensa taka-ajatuksen värittämäksi ... mutta ainakaan minulle ei sanottu: "Mitä sä uusia ostat, kun vanhat vielä välttelee". (Aika usein kuulen lähimmäisiltä juuri näitä tarveharkinnallisia herjoja, kun ilmoitan tarvitsevani sitä sun tätä uutta ... tai ns. uutta eli kirpparilta hankittua tavaraa.) Nyt omistan kaksi paria kelvollisia loskanilkkureita, joita arvelen hyödyntäväni kaupungilla talsiessani huomattavasti useammin kuin varsinaisia pakkaskenkiä. Niitä minulla ei taida ollakaan, sillä monen monituista paria päätyi risuutensa takia siihen pussiin, joka odottaa pääsyä kengistä taideteoksia luovan porukan materiaaliksi.
No, markkinoilta lähti mukaan myös sukkia, kalsarit ja halpislaukku tanssiaisten käsilaukuksi ja tietenkin rekvisiitaksi.
Tyytyväisenä totesin ennakkopelkoni turhaksi: markkinoilla ei tarjottu pelkkää vuodenaikakrääsää!

• Strato hahmo
  • Strato

07.12.2013 14:33 #36 :: Strato
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Eiliseltä keikalta tuli ostettua Turisaksen Varangian Guard huppari. Erittäin hyvä lisä kasvavaan bändipaitojen kokoelmaani :cheesy:

07.12.2013 21:28 #37 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Sokokselta löytyi hauskat korvikset, joissa on valkea kani ja kello (Liisa Ihmemaassa!), maksoivat vajaan kuusi euroa. Olisin maksanut ne itse, mutta näytin korviksia mukana olevalle tontulle ja kehuin hienoiksi, joten korvakorut tulevat löytymään aattona paketista. Hyvä mieli, kun on itselleni mieluinen lahja ja tiedän "tontun" selvinneen suht vähällä rahanmenolla.
Muokannut 07.12.2013 21:30 Hiistu

08.12.2013 14:47 #38 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Rahaa katosi tililtä taas oikein urakalla, mutta sehän lienee tarkoituskin näin joulun aikaan. Tähän saakka olen hankkinut kaikki huonekaluni kirpputorilta, mutta nyt ostin jotain aivan uutta ja hienoa eli kahdenistuttavan sohvan. Kolusin kyllä ensin kaikki lähimmät kirpparit, mutta saatavilla oli vain liian isoja tai liian rumia vaihtoehtoja. Uusi sohva oli kallis, mutta on se komeakin, kämppäni yleisilmekin muuttui kolkosta lähes moderniksi.

Heti perään ostin myös erilliset kaiuttimet telkkariin, mitä olinkin suunnitellut jo kauan. Päädyin melko edullisiin Audio Pro-merkkisiin aktiivikajareihin, jotka pienestä koostaan huolimatta tuottavat ihan riittävän jämäkkää ääntä. Tarkoitukseni ei ollut hankkia mitään parasta hifiä, vaan saada hieman parempaa äänentoistoa lituskatelkkarin omiin kaiuttimiin verrattuna. Bassotaajuudet voisivat yltää alemmaskin, mutta voihan tähän hankkia subbarin sitten joskus, jos alkaa siltä tuntua. Elokuvat ja pelit kuulostavat silti roimasti paremmilta kuin ennen ja se riittää toistaiseksi.
Muokannut 08.12.2013 14:51 Mustelmann

• LunaJei hahmo
  • LunaJei

08.12.2013 15:53 #39 :: LunaJei
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Etsin eilen kaupungilta jotain hauskaa lähetettäväksi joululahjaksi japanilaisille ystävilleni. Mukaan tarttuivat myös oudot leopardikuvioiset tussit ja uusi Taivasklaanin kohtalo-kirja. :smile:

09.12.2013 07:57 #40 :: Emelie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Sain kutsun akateemisiin pönötysjuhliin (= karonkka), joten viikonloppuna kolusin keskustan kauppoja etsien hametta. Ja satuin sellaisen jopa löytämäänkin. Pukukoodi juhliin on juhlava, joten se antoi aika paljon vapauksia koltun suhteen. Päädyinkin ostamaan polvipituisen, kind-of-pitsi -koristeisen mustan mekon. Siinä on vähän hihaa, joka hauskasti peittää olkavarren tatuointiani siten, että se pilkahtaa vähäsen aina silloin tällöin. Samoin polven reunan tatuointi on peitossa, mutta sekin vilahtaa hiukan, kun esim. istuu.

Ostin myös kahdet kengät. Ensinnäkin ostin ex tempore toiset talvikenkät, nyt enemmän saapikasmalliset. Mustat (totta kai!), joissa on solkia (ne helisee sekä kilisee hitusen). Toisina ostin sitten kunnolliset korkokengät. Täytyy treenata niillä kävelyä, 10 cm koroilla eteneminen kun ei suju luontevasti minulta.
Muokannut 09.12.2013 07:59 Emelie