kesäkuu 14, 10:14
kesäkuu 14, 10:02
106 viestiä | HourglassEyes

14.07.2016 22:53 #361 :: Morgan Blood
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Vael, en minäkään näin isoa rinkkaa tarvitsisi, mutta lisätila ei ole haitaksikaan. Hieman ironisesti kaupunkireissulla/ Kuusamoreissulla tällainen voi tulla jopa ylipakattua, jos joudun liikuttamaan taidekrääsää tai työkaluja :D Rinkassa on kuitenkin hyvät kompressionarut, joten tyhjän tilan saa kivasti kiristettyä pois kun lähtee vaellukselle ja taakka pysyy tukevasti kasassa. Tässä tuo taskujen saavutettavuus on mietitty kivasti.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä lyhyelle viikonlopunmittaiselle reissulle. Vähän testaamaan ja ajamaan asioita sisälle. Nuo ilmatäytteiset alustat on kyllä kivoja kun ovat kevyitä kuin mitkä ja menevät tosi pieneen tilaan. Jälleen yksi pöljä esine on vaihdettu helpompaan kannettavaan, jee!

En ole muuten koskaan testannut noita trangiattomia ruokia. Nytkin kuivaan nakkeja uunissa sillä en aina malta ostaa valmiita retkeilyprotskuja kun ne maksaa rahaa :D

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

15.07.2016 23:14 #362 :: Vael
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Morgan Blood kirjoitti: Nytkin kuivaan nakkeja uunissa sillä en aina malta ostaa valmiita retkeilyprotskuja kun ne maksaa rahaa :D

Eipä ole ikinä tullut mieleen että noin voi tehdä!
Ainoa etu niissä lisää vain vesi -pusseissa on kyllä se, ettei tuu tiskiä. Trangiassa keitettävä pussipasta valmistuu kuitenkin yhtä nopeasti ja on koostumukseltaan ja maultaan ns. oikeaa ruokaa jossa on hernettä isompia sattumia :D
Ja onhan vielä tietty se hyvä puoli, ettei tule niin helposti maustettua ruokaa Sinolilla, josta kauha tai kattila on ottanut osumaa. Viime kesänä ois ehkä tullut itku, jos seurueessa ei olisi ollut ylimääräisiä ruokia mukana.

Viimeksi ostin ruoan lisäksi neonkeltaisen sadesuojan pikkurepulle ja kiinnitysremmejä.
Muokannut 15.07.2016 23:16 Vael

16.07.2016 11:54 #363 :: Echramath
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tilasin näemmä kaljapäissäni Motörheadin klassisen England-paidan. Voisi mennä huonomminkin.
Muokannut 18.07.2016 06:13 Echramath
Tykkännyt: Kuurankukka

• Kuura hahmo
  • Kuura

17.07.2016 17:13 #364 :: Kuura
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Blu-ray soitin saapui vihdoin tähänkin talouteen. Vanha DVD-soittimeni otti loparit, ei löytänyt levyjä enää ollenkaan. :skull:No johan se ehti reilut 10 vuotta palvellakin. Tuli sitten tuommoinen Samsungin kapistus ostettua vajaalla 90 eurolla Gigantista. Hiukan vaatii totuttelua tuon vanhan jälkeen, mutta eiköhän siihen äkkiä totu. :smirk:

17.07.2016 22:18 #365 :: FreakyMike
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Viikonloppu meni Simpeleen antiikki ja keräily kesäpäivillä, missä olin myymässä takotuotteitani.

Kävin vilkaisemassa hiljaisempina hetkinä myös muidenkin kojujen tarjontaa ja ostin esimerkiksi vanhan ruotsissa valmistetun kuparisen kahvipannun, jossa tuli oma pannunalunenkin mukana, kolme 80-90 lukujen Kindermunista tullutta metallifiguuria, kullatun messinkivitjan minkä laitan myöhemmin ehkäpä johonkin steampunk-koruun ja myös yhden ruotsalaisen mitalin, missä on kohokuviona kahdella jalalla seisova aarnikotka koristeellisen vaakunan keskellä. (Meinasin sahata vaakunakohdan joskus irti taustastaan ja muokata kaulakoruksi.)

Ostoksille tuli hintaa ehkä noin viitisenkymppiä.

18.07.2016 16:20 #366 :: Piru Naiseksi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kaveri antoi lauantaina vinkin liikkeestä, jossa myydään kivoja käytettyjä vaatteita. (Entuudestaan tiedän kymmeniä tällaisia hankintakeitaita, mutta lisävihit huolin kiitollisena.) Niin huolin tämänkin. Rahakukkaroni ei kiitellyt...
Puin ostamani mekon eilen tansseihin. Varpaittensavaarantajia ilmaantui tyköni yllättävän lukuisasti. Näinkö käy, kun askeltensotkija, rytminrääkkääjä vaihtaa farkut leninkiin?

18.07.2016 21:35 #367 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Kuura kirjoitti: Hiukan vaatii totuttelua tuon vanhan jälkeen, mutta eiköhän siihen äkkiä totu. :smirk:

Parempaan kuvanlaatuun onneksi tottuu hyvinkin nopeasti.

21.07.2016 10:27 #368 :: Emelie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Käytiin Tallinnassa käsityökaupoissa. Ostin ihan valtavan määrän erilaisia lankoja, joista en edes tiedä, että pystyykö niistä tekemään mitään. :D Aluksi en osannut oikein tarttua mihinkään, kun siellä oli niin paljon kaikelaisia lankoja. Onneksi ymmärsin, että minun ei tarvitse ostaa niitä peruslankoja sieltä, jolloin kerämäärä väheni edes hitusen...

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri

22.07.2016 02:40 #369 :: Hillo
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Lauantaina on veljen häät, ja niitä varten tuli aiemmin viikolla ostettua uusi kauluspaita ja pariskunnalle lahjaksi 6000 palan panoraamapalapeli (jota olivat toivoneet). Palapeli on kyllä sellainen, että alkoi heti itsellänikin tehdä mieli kasata taas kunnollista sellaista. Onneksi kämppä on sen verran pieni, ettei kuitenkaan mahtuisi rakentamaan, joten kiusaus pysynee kurissa.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

25.07.2016 10:18 #370 :: Nylkky
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tuli käytyä urheilijan lempikaupassa ;)

URJALAN MAKEISTUKUSSA (en mainosta vain vihjaan vain )

No karkkikaupassa käytiin kummapojan kanssa.

Opetus numero 1.
- Älä päästä 3 v poikaa karkkikauppaan ohjeella ota mitä haluat

Opetus numero 2.
-Toivo että henkinen ikäsi ei laske kun näet karkkien paljouden

Opetus numero 3.
- Rahaa riittävästi

Opetus numero 4.
- Muovipussi ei kestä 30 kg verran karkkeja, ota mukaan kestokassi

Tossa tai olla pääkohdat ;) rahaa paloi mutta kummapojan kanssa meillä oli mahtava päivä kahdestaan. Tuli katsottua kasa piirettyjä, syötyä hyvää ja nautittua elämästä.

Loppu osa ei kuulu tänne mutta pakko mainita. Tyttöystävälle eilen paratriathlonin MM-Hopeaa!!!

• kyty

31.07.2016 19:01 #371 :: kyty
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin mukin jossa on dinosaurus.

Tai en oikeastaan ostanut, mutta se kai lasketaan että osallistuin kampanjaan jolla yritetään pelastaa Mongolian dinosaurusfossiilit. Heräsin vasta nyt että jäljellä on enää kuusi päivää, ja koska raha menee hyvään ja itseäni kiinnostavaan tarkoitukseen, sijoitin sitten mukiin jossa on paleoartisti Emily Willoughbyn ihana Velociraptor-kuva, vaikka muki itsessään ei ainakaan näytekuvan perusteella pahemmin miellytä silmääni.

Sinänsä masentavaa, että tiedettä ja koulutusta joudutaan tekemään joukkorahoituksella. :sad:Viime aikoina olen törmännyt useaan paleontologiaan liittyvään kampanjaan, ja monet eivät koskaan saa rahoitusta täyteen.
Muokannut 31.07.2016 19:13 kyty Syy: tarkennusta

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

31.07.2016 21:34 #372 :: Diara
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Tässä vielä muutama kuva pienestä, kun niitä chätissä aikoinaan pyydettiin. Viimeisessä kuvassa mukana siideritölkki hahmottamaan pikkuisen kokoa.

• Strato hahmo
  • Strato

31.07.2016 23:38 #373 :: Strato
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Diara kirjoitti: Ostin viime perjantaina koiran :wub:Nipsu on 9 viikkoinen bichon frise-tyttö, joka on energinen, iloinen ja hyvin tietoinen itsestään. Lisäksi pentu on erittäin reipas, ensimmäisinä öinä herättiin vain kahdesti vähän itkeskelemään vanhaa kotia. Innolla odotan, millainen neiti tästä pienestä vielä kasvaa, ja millaiseksi meidän yhteinen elämämme muodostuu.

Onpas suloinen karvaturri :wub:Itselläkin on haaveena koiranpentu, kunhan elämäntilanne sen sallii. Siihen asti ihastelen teidän muiden kuvia :tongue:

01.08.2016 17:43 #374 :: Puolikuu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Voi ei mikä nappisilmä! Ja oikein osuva nimikin. Näyttää topakalta pikkukaverilta. :heart:

01.08.2016 19:11 #375 :: Emelie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Minäkin liityn ihastelijoiden joukkoon. Aivan ihana ja ihastuttavan uteliaan oloinen pikkukaveri! :wub:

01.08.2016 22:05 #376 :: Piru Naiseksi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kissaihmisenkin on pakko ihastella tätä söpöläistä, joka ei nau`u, vaan...?

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

01.08.2016 22:21 #377 :: Diara
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kiitokset ihasteluista :smirk:Minulla tämä pennun hankkiminen on ollut useamman vuoden ajan haaveena, nyt on vihdoin opinnot siinä vaiheessa, että uskalsin tämän haaveen toteuttaa. Nipsu on erittäin topakka kaveri, komentaa vanhempieni koiria, mikäli eivät leiki hänen kanssaan. Lisäksi komentaa myös ihmisiä, jos ei saa huomiota. Ei tosiaan nau'u, mutta haukkuu jo. Ääni tosin on vielä aika kimeä ja säälittävä, joten lähinnä se naurattaa. Mihin mitä vielä joudunkaan tuon pienen kanssa? :smile:Ja todellakin on utelias, ensimmäisenä päivänä ei vielä uskaltautunut kovin kauaksi ihmisistä, mutta jo muutamaa päivää myöhemmin kulki reippaana tutkimassa paikkoja omillaan. Varsinkin kirjat ovat suuri ihmetyksen aihe, pikkusiskon Twilight-kirjan kansi sai jo hampaanjälkiä, kun toinen sitä hiukan maisteli.

02.08.2016 00:00 #378 :: Louhikäärme
Ihastuttava hauva <3

Kannattaa tosiaan ostaa sille puruluita tms. sopivaa pureskeltavaa, ettei totu liikaa kirjojen makuun. Se auttaa myös purkamaan ylimääräistä energiaa, jota noin nuorilla pennuilla todellakin riittää. Eikä pöydille kannata jättää mitään välipaloja lojumaan, sillä pienikin koira oppii hyppimään yllättävän korkealle päästäkseen käsiksi houkutteleviin herkkuihin.

06.08.2016 22:39 #379 :: Dyn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin sähköteippiä, kun sellaista käveli rulla vastaan. Tulee tarvetta turhankin usein ja duunipaikalla labrasta sen etsiminen on aina oma hommansa, joten ehkä on hyvä olla yksi rulla käden ulottuvilla myös kotona. Kunnes sekin hukkuu. Vielä olisi hankinnassa tuon sähköä eristävän teipin lisäksi sähköä johtavaa kupariteippiä duunin laskuun, mutta sitä ei nyt ainakaan tänään kävellyt vastaan, ja toisaalta tuota saa tilattuakin niin ei tarvitse vapaa-ajalla etsiä. :roll:

07.08.2016 10:37 #380 :: Emelie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Älykännykkääni SD-kortin. Alun perin puhelimessa oli tilaa 16Gt, joka riitti siedettävästi, ja olisi riittänyt pidempääkin ellei puhelimessa olisi ollut oletusohjelmina niin paljon turhia juttuja. Kuvia ja videoita ei ollut oikeastaan enää halua poistaa enempää, joten ratkoin tilaongelman lisäämällä tilaa, 32 Gt:n kortilla. En tiedä miksi, mutta jostain syystä oletin, että kortin laittaminen olisi ollut hankala puuha. Eipä kyllä ollut, takakansi irti ja kortti paikalleen (helppoa kunhan ensin sai suojakuoret irti). Siirsin kaikki kuvat ja videot kortille ja nyt puhelin ihan omatoimisesti laittaa vastaavat asiat sinne kortille. Tiedän, että tämä ei ole muuta magiaa kuin fiksua suunnittelua, mutta olinpahan silti vaikuttunut.