25.05.2017 21:59 #421 :: Mustelmann

Muokannut 25.05.2017 22:04 Mustelmann
Tykännyt: Aemilia

26.05.2017 10:01 #422 :: LordStenhammar
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Nylkky kirjoitti: Tuli ostettua uusi neula levysoittimeen. Vanha ei ole hajalla mutta varmuudeksi kuitenkin. Nyt viel kun löytäisi hyvän maton soittimen päälle. No sitä vain metsästämään

Levysoitinta olen tässä katsastellut. Välimallin ratkaisu sellainen satasen usb-paska, jossa on huonommat saundit kuin vanhassa kasettimankassa. Harmi kun meni entisestä (hyvästä) nauha mäsäksi. Onneksi on tuota fyrkkaa, niin voi muutaman satasen siihen laittaa... sitten joskus.

26.05.2017 16:16 #423 :: Piru Naiseksi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin uuden kaksiosaisen uima-asun, vaikka vesiurheiluun tarkoitettuja ryntteitä on kaapissani pikku valikoimaksi asti - ei tosin niin montaa, kuin eräällä harrastustoverillani. Testasin sitä eilen maauimalassa: hankalahko tottumattoman pukea ylle, mutta kyllä se pläts...uimahyppyjeni ajan yllä pysyy. Ja korea se on, on toki!

26.05.2017 21:57 #424 :: Dyn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
En tiedä onko tämä ostos, mutta varasin itselleni jalkakarvojen sokeroinnin huomiseksi vähän ex-tempore... Pääsee talviturkista eroon niin sanotusti. :grin:

20.06.2017 13:54 #425 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin juuri Xbox Onen ja kasan pelejä. Vitsi on siinä, että minulla on myös hyvä peli-pc, eli en oikeasti tarvitse konsolia mihinkään. Laaja leluvalikoima kuuluu kuitenkin todellisen pelimiehen profiiliin.

10.07.2017 19:00 #426 :: Dyn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin Oulunkylän fb-kirpparilta vitosella Chagallin I and the Village -taulusta valmiiksi kehystetyn posterin. Voin sanoa olevani tyytyväinen. :grin:

Mutta mikä siinä on, kun olen jo ketjussa sanonut ostavani ja noutokin on sovittu samalle päivälle, niin silti sinne ilmestyy jonottajia... Ihan niinku varmuuden vakuudeksi, vai?

13.07.2017 13:58 #427 :: Freiwynn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Olettaen että ruokaa ja muuta arkipäiväistä ei lasketa, ostin viimeksi itselleni pari kevythiusväriä. Ihanaa kun hiukset ovat vihdoinkin niin vaaleat että kevytvärit voivat pysyäkkin (ja kauppoihin on viime aikoina ilmaantunut aina vain enemmän kevytvärejä ja sävytteitä!), nyt pitää vaan kerätä rohkeutta värjäämiseen. Vähän pelottaa että mitä jos se väri ei suosiolla lähdekkään parin viikon jälkeen, oon kuitenkin niin ihastunut näihin vaaleisiin hiuksiin etten haluaisi niistä pysyvästi luopua :)

16.07.2017 14:01 #428 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Hommasin rässiliiviini uusia kangasmerkkejä. Aborted, Six Feet Under, Testament ja AC/DC saavat tyytyä pieniin patcheihin selkäpaikan mennessä Amon Amarthille. Luvassa on siis mukavaa pientä näpertelyä neulonnan muodossa.

16.07.2017 21:16 #429 :: Rasimus
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kyllä se on uskottava, että pölynimureissakin hintalappu tekee ihmeitä. Entinen imuri piti meteliä kuin sumusireeni, sen sijaan nyt ostetusta "puolet pois hinnasta"-alennusimurista aluksi ihmettelin onko vehje edes päällä.

Sama ilmiö muuten uudessa tietokoneessa, kun viimeinkin sain aikaiseksi vaihtaa viisi vuotta vanhentuneen pelikoneeni uuteen. Pelejä pyöritellessä kone on ihan hissukseen, digileffoja pakatessa vasta alkoi jäähdyttimet huutamaan ja valittamaan 75 astetta ylittävistä lämpötiloista, kiitos valmistajan tekemien prosessorin ylikellotusten ilman että jäähdytystä olisi parannettu :wink:

Astorethein kirjoitti: Minulla on kaksi uutta kämppäkaveria, eli kaksi maailman parasta hirviötä. Takuuvarmoja pöksyjen kostuttajia.

Jos saa muijan, joka tunnistaa molemmat, niin siitä ei saa päästää irti missään nimessä. Suosittelen kloroformia ja äänieristettyä lukollista kellaria.

17.07.2017 01:28 #430 :: FreakyMike
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Viikonloppu meni Simpeleen antiikki ja keräily kesäpäivillä, missä olen käynyt myymässä takotuotteitani jo vuosien ajan. Huomasin sattumalta yhdellä toisella kauppiaalla kourallisen erilaisia vanhoja view-master kiekkoja, joten päätin ostaa nämä kolme 50-60 luvulla tehtyä settiä, koska niissä oli myös alkuperäiset pakkauksetkin yhä kiekkojen mukana.

B 378 Robin Hood: (I - Fights Little John, II - Battles the evil knight, III - Meets friar Tuck)
B 426 The three musketeers 1-3
B 432 R.L. Stevenson's Treasure island 1-3

Se kuitenkin vähän harmittaa kun tyypillä olisi ollut myös yksi erityisen hienosti toteutettu Aku Ankka aiheinen kiekkosetti (842), jonka olen jo pitkään toivonut löytäväni itsellekin, koska näin semmoisen viimeisen kerran ehkä noin 80-90 lukujen taitteessa jonkun koulukaverin tai sukulaisen luona. Olin jo ihan innoissani, koska siinäkin oli hieno alkuperäinen kuvakansipakkaus mukana, mutta kun vedin kiekot esiin lähempää tarkastelua varten, niin oli kova pettymys huomata, että yhdestä kiekosta oli irronnut kaksi kuvaa, joku yksittäinen kuva oli naarmuuntunut ja pahveissakin oli kosteusvaurioita. Ei olisi ollut siis mitään järkeä ostaa viallista settiä.. Onneksi löytyi kuitenkin noita muita kiekkoja, mutta mieluiten olisin halunnut saada ehjän version juuri siitä tietystä disney setistä.

Toinen vähän omituisempi hankinta oli valurautainen kenkälesti ja siihenkin liittyy ihan hauska taustatarina.
Olen tehnyt siis erilaisia metallitöitä kotipaikkakunnallani jo 90-luvulta lähtien, ja ammattimaisestikin jo 11 vuoden ajan, joten ei ole mitenkään harvinaista että muu kylänväki saattaa tuoda satunnaisesti kaikenlaisia metalliromuja, koska pystyn yleensä hyödyntämään niitä omissa takotuotteissani tai tarvittaessa vaikka vaihtamaankin niitä johonkin muuhun haluamaani materiaaliin naapurikaupungin romuliikkeessä.
Yhden semmoisen ilmaiseksi saadun romukuorman mukana tuli kerran myös erikoisen näköinen valurautajalusta, joka oli ollut kuulemma erään kotitarvesuutarin käytössä noin 20-30 luvulla. (Tämän kuvakollaasin pitkulainen esine: postimg.org/image/cz71moxmz/ ) Se oli lojunut jo pitkään pajan nurkassa ja suunnittelin käyttäväni ehkä jonkinlaisen kierrätysmetalliveistoksen jalustana, mutta ideaa ei tullut ikinä kuitenkaan toteutettua.

Oman myyntipaikkani lähistöllä oli yksi isompi koju, missä oli erityisen paljon vanhoja työkaluja ja antiikkiajoneuvojen osia sekä muutakin sen tyyppistä miehisempää tavaraa, joten kävin vilkaisemassa niitä tarkemmin jonakin lauantain hiljaisempana hetkenä. Siellä oli esimerkiksi kaksi erilaista rautalestiä sekä useita puulestejäkin ja oli mukavaa huomata yhden pohjassa hyvin samannäköiset lovisysteemit kuin siinä valurautajalustassani, joten tiesin niiden sopivan yhteen. (Lesti pujotetaan ylhäältä siis jalustan päälle ja sen voi kääntää erilaisiin kulmiin lovien mukaisesti.)
En ole vielä ikinä tehnyt kenkiä itselleni, mutta joskus välillä tulee kuitenkin tuunattua teollisesti valmistettuja jalkineita omia rekvisiittaprojektejani varten, tai vaikka korjattua omia tai perheenjäsenten kenkiä minkä pohja on lähtenyt irtoamaan, joten eiköhän semmoiselle säätölestikapineellekin löydy jotain järkevää käyttöä myöhemmin.
Muokannut 17.07.2017 01:53 FreakyMike

23.08.2017 21:31 #431 :: punnort
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin varaosia sähkötikkatauluun heitettäviin tikkoihin.

Kärkiä ostin kahdenlaisia: Tuttuja ja hyväksihavaittuja, sekä uusia. Uudet kärjet eivät jää tauluun jostain syystä kiinni, hukkaostos. Onneksi on myös niitä tuttuja, hyväksihavaittuja.

Varsiakin ostin. Niissä on joku ihme vieteririnkula, jonka pitäisi varmistaa sulan kiinnitys. Kokeilin ilman, ja tällöin sulka irtoaa, jos tikka tippuu lattialle. Onneksi on vielä vanhoja, hyväksihavaittuja varsia jäljellä, niin ei tarvitse ottaa selvää, kuinka tuon metallilenkkivirityksen on tarkoitus toimia.

Sulkia ostin vain tuttuja, hyväksihavaittuja.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

24.08.2017 20:07 #432 :: Diara
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tästä viikosta tulikin aikas halpa. Viime viikon lopulla digiboksini alkoi savuta, kun laitoin sen päälle. Johan se oli 6 vuotta jaksanut. Alkuviikosta kävin sitten ostamassa Wboxin ja siihen 500 Gt:n ulkoisen kovalevyn. Tämä oli viikon halpa ostos.

Myöskin viime viikon loppupuolella huomasin, ettei läppärini mene päälle. Vilkuttaa vaan virtalediä, mutta ei mene päälle. Läppäri on tehnyt tuota jo reilun vuoden. Akun, kovalevyn ja muistikamman irroitus on yleensä korjannut tilanteen ja edellisellä kerralla biosin päivitys poisti ongelman kokonaan useammaksi kuukaudeksi. Nyt kuitenkaan mikään kikka ei enää toiminut, ja oli pakko todeta huoltomiehen jo vuosi sitten esittämä varoitus: emolevy teki kuolemaa. Nyt se sitten taisi kuolla. Johan se ehti hiukan päälle 2 vuotta palvella. En enää ikinä osta Aceria, heti alkoi ongelmat, kun vuoden takuu meni umpeen. Nyt sitten ostin Asuksen, joista on ollut vuosien varrella vain hyviä kokemuksia. Verkkokaupasta sai vielä 3 vuoden takuun. Menihän siihen aika reippaasti rahaa, iso kiitos kuuluu vanhemmille, jotka muutamalla satasella auttoivat läppärin hankintaa, onhan se tärkein opiskeluvälineeni. Jos tästä jotain positiivista yrittää keksiä, niin tulipahan oppittua aikas paljon läppäreiden sisuskaluista ja sielunelämästä. Ennen tätä en osannut irroittaa muistikampaa tai kovalevyä, hyvä että edes tunnistin nämä osat takakantta avatessa.

Ja koska olen ollut patalaiska hölmö, on edellinen varmuuskopioni viime joululta. 15€ sain onneksi ulkoisen kovalevylukijan. Joten taas irroittamaan vanhan läppärin kovalevyä, se kiinni lukijaan ja tiedot uudelle koneelle. Paitsi että taas olin hölmö, enkä lukenut pakettia kokonaan. Siellä nimittäin oli joku ihmeen USB-c-piuha, mistä en ole ikinä kuullutkaan eikä minun läppärissäni tietenkään ole moista porttia. No tänään sitten 10€ hakemaan USB-c - USB3-piuha, jotta sen kovalevyn saa läppäriin kiinni. Ja nythän tätä kirjoittaessani valokuvani siirtyvät nätisti vanhalta koneelta uudelle.

Että olipahan kallis viikko, toivottavasti nyt ei mikään muu ehdottoman tärkeä laite (kuten vaikka puhelin tai tabletti) hajoa seuraavaan... sanoisinko vaikka pariin vuoteen.

25.08.2017 14:27 #433 :: Dyn
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin USAn reissulta Majorican helmet, ja kävin teetättämässä niihin juuri Forumin Kultajousessa teetättämässä niihin muutaman lisälenkin taakse, jotta saan siitä mukavamman pituisen itselleni. Nuo helmet ovat täysin labratuote, mutta menetelmä vastaa mahdollisimman lähelle luonnonhelmen syntyprosessia - erittäin kiinnostavaa ja toivottavasti myös eettisesti kestävämpää, siis.

• adira hahmo
  • adira
    Aseenkantaja
25.08.2017 19:28 #434 :: adira
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tuli tehtyä kerrassaan mahtava ostos, pressutalli asuntoautolle (8x4x4m) koko kylä on sitä pystyyn nostamassa, nyt tarttee pitää peukkuja, että se pysyisikin pystyssa!

• Skie hahmo
  • Skie

02.09.2017 21:34 #435 :: Skie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tilasin ystävällä lahjaksi Game of Thrones-meikkisiveltimet. :D En tiedä missä höyryissä olin GoT:in viimeisen jakson jälkeen, mutta tuleepahan vähän erilainen lahja annettua.

10.09.2017 22:42 #436 :: FreakyMike
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Perjantaina tuli maksikirje discshopista ja siinä on kaksi viimeistä kokoelmastani puuttuvaa Ghibli studion DVD:ta, joten nyt minulla on vihdoinkin kaikki ne 22 suomessa julkaistua piirroselokuvaa. (Ghiblies sarjaa, lyhytelokuvia tai muita sen puljun erikoisempia projekteja en aio kuitenkaan hankkia, vaikka niitä julkaistaisiin joskus täälläkin.)
En ole muuten oikeastaan edes keräillyt leffoja VHS-aikakauden jälkeen, mutta nuo halusin kuitenkin saada vannoutuneena fanina myös omaankin hyllyyn. Aloitin niiden keräilyn vasta joskus keväällä, kun sain sattumalta 5 kappaletta kerralla erään paikallisen facebook-kirppiksen kautta ja en olisi arvannut, että saisin haalittua koko setin kasaan jo puolessa vuodessa, mutta ainakin käytettyjä ghiblileffoja tuntuu olevan aika paljon tarjolla esim. huutonetissäkin.

Kunhan menen taas pitkästä aikaa kansanopiston puutöihin ensi viikolla, niin meinasin tehdä heti ensimmäisenä puisen säilytyslaatikon niille, mutta pitää ehkä jättää sen verran väljyyttä, että siihen mahtuisi vielä yksi tai kaksi leffaa, jos Miyazaki tai Takahata ehtisivät tekemään vielä jotain muutakin ennen lopullista eläköitymistään. :smile:

11.09.2017 00:56 #437 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

FreakyMike kirjoitti: ainakin käytettyjä ghiblileffoja tuntuu olevan aika paljon tarjolla esim. huutonetissäkin.

Moni leffakeräilijä luopuu dvd-kokoelmastaan, koska haluaa saada samat leffat blu-ray-levyinä. Itsekin suosin aina sinikiekkoa, jos sellainen vain on saatavilla. Dvd-leffojani en ole valmis hylkäämään, mutta onhan formaatti melkein yhtä vanhanaikainen kuin vhs.
Muokannut 11.09.2017 00:57 Mustelmann

09.10.2017 18:11 #438 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Elisan puhelinmyyjä ylipuhui minut ostamaan uuden puhelimen ja tänään olen yrittänyt vähän tutustua siihen. Laite on Huawei p9 Lite Mini, jonka tiedot googlasin vasta sitten, kun kaupat oli jo tehty. Ihan kelvolliselta ja helppokäyttöiseltä tuo vaikuttaa, vaikka en olekaan Androidiin ennen koskenut. Hinnaksi sovittiin 150 euroa, mikä näyttäisi olevan viiskybää vähemmän muutamiin nettikauppoihin verrattuna. Luuri on silti puolet kalliimpi kuin vanha Lumiani, jossa ei ollut muuta vikaa kuin se, ettei siihen taida saada päivityksiä nykyään.
Muokannut 09.10.2017 18:12 Mustelmann

• Hiistu hahmo
  • Hiistu

30.12.2017 10:19 #439 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ihan viimeisimpänä olen ostanut kämppään peilejä, Jyskin alennusmyynnistä. Ennen joulua ostin käytettynä punaisen nahkasohvan, sellaisesta olen haaveillut. Vuodesohva olisi ollut käytännöllisempi, mutta äh.

Jouluksi ostin valokuvatulostimen (Canon Selphy), jotta saan kännykkäkuvia talteen. Ei ole ikinä tullut kehitettyä niitä missään liikkeessä ja on harmittanut, ettei eletystä elämästä jää yhtään kuvaa muistoksi. No voihan niitä kuvia tietty tallennalle koneelle ja tikulle ja nettiin... mutta ei se ole yhtään sama kuin katsella ja pitää tallessa paperikuvaa. (Ensimmäiseksi otin ja tulostin kuvan, jossa tuo avatarissa näkyvä otus järsii joululahjapaketista saamaansa puruluuta. Tärkeimmät ensin.) Virallisesti annoin laitteen yhteiseksi joululahjaksi myös veljelle ja vanhemmille, mutta itse minä siitä olen eniten innoissani. Oli minulla heille onneksi jotain muutakin lahjaa.
Muokannut 30.12.2017 10:54 Hiistu

03.01.2018 21:44 #440 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin jälleen yhden kauluspaidan lisää, ruudullisen totta kai. En edes käytä kauluspaitoja juurikaan, mutta pidän niistä silti ja niinpä näitä toimistotyöläisen univormuja on kertynyt kaappiin aika iso valikoima. Värejä löytyy joka lähtöön ja tämä uusi yksilö on hillityn violetti. Siinä mielessä kauluspaidat ovat hyviä, että niiden kanssa voi pitää nahka- tai farkkuliiviä.

Valvojat: SaranthaHiistu