05.02.2020 12:55 #481 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Löysin vihdoin kunnollisen tv-tason, jossa sopiva hinta, koko ja näkö mätsäsivät yhteen. Kokoaminen oli henkisesti ja fyysisesti rasittava projekti, mutta valmista tuli lopulta. Asennuskaljaa piti kyllä nauttia aika runsaasti. Nyt ei enää tarvitse pitää kaiuttimia jakkaroiden päällä eikä konsolia lattialla. Samalla sain lisätilaa jatkuvasti kasvavan leffakokoelman säilyttämiseen. Kelpo ostos.
Muokannut 05.02.2020 12:58 Mustelmann

06.02.2020 14:06 #482 :: Adolfina Romanov
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kävin viime lauantaina Antiikki & Vintage -messuilla. En uskonut löytäväni mitään, mutta siellähän oli myytävänä aivan mahtava Riihimäen lasin Seitsemän veljestä -kulho, täysin ehjä! Itse asiassa kolmella myyjällä oli myytävänä samanlainen, mikä on melkoisen yllättävää, koska kyseinen kulho on melko harvinainen. En minä sitten voinut sitä sinne jättää vaan ostin yhden niistä. Minun kulhoni oli koko salin halvin, 170 € halvempi kuin kallein! Silti saattoi ola kallein täysin omista varoistani maksettu esine, mutta en kadu mitään.

Sopivasti seuraavana päivänä Seitsemän veljestä täytti 150 vuotta. Minä rynnistin sinä päivänä Klaukkalan kirjastoon kuuntelemaan Sv-lukumaratonia ja tekemään pinssejä. Ostin sieltä juhlavuoden kunniaksi painetun nollasetelin. Ja kun kerta siellä suunnalla oltiin, poikkesin tietenkin Aleksis Kiven syntymäkodin pihassa. Vaivihkaa annoin sitten kaksi suukkoa talon seinälle ja läksin kotiin - monen tuhannen kultaisen auringon kiertoessa.

Osaa se elämä välillä yllätääkin :heart:
Tykkännyt: Iivari, LordStenhammar

28.02.2020 19:16 #483 :: punnort
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tilasin neljä t-paitaa omilla painatuksilla, ja ne saapuivat tänään.

Paita 1: Laivan kuva ja teksti ALUSPAITA.

Paita 2: Kahvipannun kuva ja teksti KAHVIPAITA

Paita 3: Teksti SHEENA IS A PUN CRACKER

Paita 4: Teksti NO PUN INDENTED, missä sana indented on omalla rivillään ja sisennettynä.

Nyt kaikki omistamani 20 paitaa ovat kaikki t-paitoja painatuksilla. Puolessa on oma painatus, toisessa puolessa valikoituja painatuksia eri nettikaupoista.

Nyt vain jännäämään uusien paitojen painatusten pesunkestävyyttä, tilasin ne paikasta, josta en ole aiemmin tilannut mitään. Kuvat ovat yksivärisiä, ja sellaiset kokemusteni mukaan kestävät pesua värikuvia paremmin.

• kyty

14.03.2020 17:25 #484 :: kyty
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Animal Crossing New Horizons. Edelliseen peliin tuhlautui hieman liikaakin aikaa koska oli niin addiktoiva, joten mietin olenko oikeasti valmis investoimaan tähän taas. Mutta jos tämä kevät menee sisällä käkkimiseksi kun kaikki on peruttu ja kiinni niin onpahan joku "pakopaikka"... :cool:

11.05.2020 20:16 #485 :: Mustelmann

11.05.2020 22:03 #486 :: Echramath
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mustelmann kirjoitti: Ostin Gamecube-konsoliini hdmi-adapterin, jonka avulla sen voi liittää sellaisiin telkkareihin, joissa ei ole komponentti- tai scart-liitäntää. Omassa telkkarissani on jälkimmäinen, mutta yhä useammassa nykytelkkarissa on pelkkä hdmi. Tulitikkuaskin kokoinen palikka maksoi maltaita, koska ymmärrettävästi sitä ei voida valmistaa suurissa erissä. Adapteri kuitenkin varmistaa, että rakas Gamecubeni säilyy käyttökuntoisena myös sitten, kun joskus päivitän tv-ruutuni modernimpaan malliin.

Tekeekö se jotain ihmeellistä? Eikös komposiitti-videosta HDMi:hin ana-digi-muutoksen pitäisi olla vakiomuotoinen muutos? Jos se osaa kiskoa pelisuorakulmiosta HDMI:tä kulkematta analogiruudun kautta se on tietysti eri asia.

12.05.2020 01:01 #487 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Adapteri kiinnitetään digitaaliseen porttiin, eli siihen, mihin komponenttikin tulisi. Konsolin pitää toki olla vanhempaa mallia, sillä uudemmista digitaalinen portti jätettiin pois. Gamecuben ilmestyessä lähes kaikilla oli kuitenkin vielä kuvaputkitelkkari.

Mitään ihmeellistä adapteri ei valitettavasti tee. Se vain näyttää pelit konsolin maksimiresoluutiolla, joka on 480p. Mitään ylöspäin skaalausta ei siis ole. Scartin kautta resoluutio on 480i, joten ero kuvanlaadussa on melkeinpä olematon.

Varsinainen vitsi on siinä, että konsolin amerikkalaisessa versiossa ei ole scart-liitäntää. Toinen vitsi on siinä, että jos haluaa käyttää komponenttia, jostain pitää löytää Nintendon oma kaapeli, joita valmistettiin ehkä tuhat kappaletta. Tällaista tämä tekniikan kanssa puljaaminen on.

Ostin adapterin täältä:
gamesconnection.co.uk/products/carby-hdmi-adapter-for-gamecube

29.05.2020 18:15 #488 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin pitkän harkinnan jälkeen uuden telkkarin. Vanha 40-tuumainen perustöllö alkoi tuntumaan liian pieneltä, joten nyt kotiani koristaa 55-tuumainen 4K oled-malli, tarkemmin sanoen LG C9. Sen pitäisi olla suunnilleen paras tv-ruutu, minkä rahalla saa tällä hetkellä ja olen siihen kyllä erittäin tyytyväinen. Ei paljoa tarvitse katsella ikkunasta ulos lähiaikoina.

• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja

30.05.2020 00:17 #489 :: Rinja
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mustelmann kirjoitti: Ei paljoa tarvitse katsella ikkunasta ulos lähiaikoina.

Koska tv-ruutu peittää ikkunan? :grin:
Muokannut 30.05.2020 00:17 Rinja

30.05.2020 00:54 #490 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ei se ruutu aivan niin iso ole, mutta näin kesäisin ikkunat voisi kyllä peittää vähän kaihtimia tehokkaammin, ettei katselunautinto häiriinny. Yhdessä ikkunassa minulla on jo pimennysverho, mutta pitänee hankkia muihinkin.

Eihän se ostokuume toki tähän loppunut. Isomman telkkarin kaveriksi voisi sopia oikein hienosti isommat kaiuttimet ja yhtäkkiä tuo pc-näyttökin alkoi näyttämään omituisen pieneltä.

12.06.2020 13:35 #491 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Pitihän se uusi pc-näyttökin sitten hommata. Vaihtoehtoja oli näissäkin erittäin paljon, mutta pitkän ja hieman turhauttavan pohtimisen jälkeen löysin sopivan yksilön. 27 tuumaa, 1440p-resoluutio ja 144hz virkistystaajuus näyttävät kyllä oikein hyvältä, eikä paluuta vanhaan enää ole. Virtaviivainen gaming-muotoilu vähän epäilytti ennakkoon, mutta onneksi näyttö miellyttää myös ulkonäöllisesti.
Tykkännyt: Iivari

12.06.2020 20:09 #492 :: FreakyMike
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kävin tänään hakemassa äitimuorilleni uuden auton Imatralta, minkä hän oli valinnut aikaisemmin eräästä autoliikkeestä, mutta siinä oli joku pakoputkivika korjaamatta, joten ei ollut saanut silloin vielä mukaansa.

Sitä ei voi sanoa varsinaiseksi omaksi ostokseksi, mutta autoliikkeen vieressä oli kierrätyskeskus josta löysin neljällä eurolla ison vanhan ristipistotyön missä oli tosi koristeellinen kullanvärinen kehys. Kehyksen sisämitat olivat samat kuin yhdessä opiskeluaikaisessa öljyvärityössä, jossa olin maalannut itseni valtikkaa piteleväksi turbaanipäiseksi ruhtinaaksi, ja oli mukava löytää tyyliin sopiva kehys. Pitäisi jossakin vaiheessa vielä vähän viimeistellä sitä 16 vuoden takaista maalausta, kuten lisätä viikset ja muuta naamakarvoitusta, jotta näyttäisi enemmän nykyiseltä minulta. :tongue:

Haluaisin kehitellä hahmosta eräänlaisen kuvitteellisen esi-isän, joka herättäisi ihmetystä ja kysymyksiä talossani käyvissä vieraissa. Muka jonkinlainen perintökalleus muotokuva, mikä olisi kulkenut suvussa 1700-luvulta lähtien.

26.06.2020 22:59 #493 :: HourglassEyes

FreakyMike kirjoitti:

Todella hyvä idea! Itse pohdin jäikö edesmenneen serkkuni armeija aikaisista sepustuksista ketään oikeasti vaivaamaan, että polveudumme vanhasta saksalaisesta aatelissuvusta Von Nyberg! :lol::lol::evil:

13.07.2020 18:05 #494 :: LordStenhammar
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Uudet stereot kannettiin tänään kotiin. Hyvältä kuulostaa, ainakin näin kotikäytössä. No mihinkä muuhun niitä tarvitsiskaan... Entiset soitti lähinnä enää joitakin satunnaisia Maidenin levyjä (sehän on joskus ihan tarpeeksi!), muuten musiikki pätki ja kohisi koko ajan. Ihan kuoleman rajan tuolla puolenkin taisivat käydä pariin kertaan. Nyt pitäisi enää testata, miltä LP:t kuulostaa uudella laitteella. Kasettidekkiä ei tässä vempaimessa ole, mutta aika harvoin niitä muutenkaan tuli kuunneltua.
Muokannut 13.07.2020 18:52 LordStenhammar

14.07.2020 11:48 #495 :: Mustelmann

14.07.2020 13:02 #496 :: LordStenhammar
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Se on hyvä ja kiitollinen harrastus! Minulla ollut LP-soitin jo parikymmentä vuotta, mutta vasta joku 3-4 vuotta sitten hankin ns. kunnon vehkeet. Nämä Audio-Technicat ovat palvelleet tähän asti hyvin, ja plussaa siitä, että näyttävät hyvältä hyllyn päällä.
Muokannut 14.07.2020 13:02 LordStenhammar

17.07.2020 13:51 #497 :: Echramath
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mustelmann kirjoitti: Musakamaan olisi tarkoitus investoida itsekin. Olen jo pitkään miettinyt LP-soittimen hankkimista, mutta mietinnät ovat hieman venähtäneet. Jos vaikka tällä viikolla viimein saisi aikaan ostopäätöksen. Mitään tonnien arvoista hifi-settiä en ole hankkimassa, koska en vielä tiedä, miten kovaa se älppärikärpänen lopulta puraisee. Teknisiäkin juttuja pitää vielä tarkastella, jotta saan musan varmasti kuulumaan omilla laitteillani.

Vinyylivehkeiden kanssa kannattaa muistaa, että halvinta uutta ei kannata ostaa. 80- ja 90-lukujen perustason japanilaisia suoravetovehkeitä on nimittäin runsaasti saatavilla, pikkurahallakin, ja käsittääkseni joku Sony ei noihin aikoihin edes tehnyt oikeasti surkeita vehkeitä, nykyajan "digitoi omat levysi USB:n kautta"-sorveissa sellaisia kyllä on. Ostaa vain uuden neulan ja säästyneillä loppurahoilla esivahvistimen, jos ei sellaista vahvistimessa ole.

18.07.2020 10:16 #498 :: LordStenhammar
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Komppaan ylläolevaa. Ne satasen modernit viritykset on tullut koitettua, eikä niistä paljonkaan iloa itselleni ollut, kun vertaa esimerkiksi yhteen vanhaan kirpparin LP-soittimeen, joka palveli minua hyvin sen kymmenen vuotta, ennen kuin pärähti. Mielestäni ainakin joku 200-300 euroa kannattaa laitteeseen panostaa.
Muokannut 18.07.2020 10:17 LordStenhammar

18.07.2020 12:12 #499 :: Pisania
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Hoosiannaa huutavat jalkaparkani kaipaavat taas kipeästi uusia työvirsuja alle, joten kävin tänään ihan oikeassa kotimaisessa kenkäkaupassa. Ei siis missään ketjupuodissa vaan 50+ vuotta alalla toimineessa perheyrityksessä. Mielessäni oli tietynlaiset kengät, joita halusin kokeilla mutta niitä ei valitettavasti kaupan valikoimiin kuulunut. Otin kyllä huomioon että tämä olisi mahdollista, siksi meninkin tähän kauppaan. Tuumasin, että ammattilaiset osaisivat ehdottaa vaihtoehtoja. Lähdin puodista myyjän vahvasti suosittelemat Eccon sandaalit kassissa ja 99€ (:huh:) köyhempänä. Ikinä en ole tainnut maksaa niin paljon kengistä ja yhtään ei ketuta jos ne eivät olekaan hyvät. Maanantaina nähdään...

18.07.2020 20:17 #500 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Echramath kirjoitti: Vinyylivehkeiden kanssa kannattaa muistaa, että halvinta uutta ei kannata ostaa.

LordStenhammar kirjoitti: Mielestäni ainakin joku 200-300 euroa kannattaa laitteeseen panostaa.

Aion toki välttää halvinta rihkamaa ja mitään usb-virityksiä en ole harkinnutkaan. Tuohta löytyy taskun pohjalta myös sen verran, että ajattelin sijoittaa sen ihan uusiin laitteisiin. Itse asiassa olen jo valinnut sopivalta vaikuttavan soittimen ja esivahvistimen, mutta minulla on silti ongelma: mistä löydän tilan soittimelle? Sehän ei ole iso kapistus, mutta meikän kämpässä alkavat käydä neliöt vähiin. No, tuohan on lopulta vain sisustus/järjestelykysymys.