• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja

19.10.2021 12:22 #521 :: Rinja
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Minulla on ollut viime aikoina elämässäni mystinen pehmohevosen kaipuu, ja uskaltauduin lopulta tilaamaan yhden. Asiallisesti se on oikeasta hevosliikkeestä :D Onneksi onnisti ja oikein kiva hevonen tuli!

Liitetiedosto:
Muokannut 19.10.2021 12:24 Rinja
Tykännyt: Pisania

24.11.2021 21:49 #522 :: Echramath
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostamisesta on  itseasiassa hetki, mutta RAD2X :ni tuli viimein tullin läpi. Kyseessä on lyhykäisyydessään vehje, joka lyödään kiinni ykkös- tai kakkospleikkarin video/audiolähtöön (tässä tapauksessa, myös Nintendoille ja muille koneille on malleja) ja sieltä tulee perästä ulos HDMI-signaalia, ja sen saa sitten kiinni moderniin näyttöön. Vehje näyttää toimivan oikein hyvin, ainoastaan joku käynnistysjärjestys sillä ja konsolilla taitaa olla, koska joskus se onnistui näyttmään mustavalkoista kuvaa.

Itselläni ei edes ole mitään oikeaa telkkaria, ainoastaan monitori, missä on pelkät digitaaliset sisääntulot, mutta vaikka olisikin: nykyajan litteät näytöt ovat sisäisesti digitaalisia vehkeitä, jos niissä on SCART tai vastaava sisääntulo, siellä on jokin vastaava konventteri sisällä, mutta todennäköisesti kaikinpuolin huonompi, kunhan nyt joku DVD-soitin tai vastaava toimii. Videon katsomisessa kukaan ei huomaa, jos kuva on myöhässä, kunhan ääni on saman verran, mutta nopeassa videopelissä olisi mukavaa jos lagia ei olisi lainkaan, lisäksi telkkari varmaan kuvittelee saavansa lomitettua signaalia ja konsoli yleensä näyttää lomittamatonta (paitsi PS2, joka saattaa vaihtaa tilaa lennossa...) ja kaikkea muutakin hauskaa on havaittu, varmaan noista lomitusongelmista johtuen muuan kerran kokeilemamme TV näytti vain joka toisen framen.

Jos nyt vanhempien pelien pelaaminen aidolla vehkeellä kiinnostaa oikeasti, eikä ole niin luddiitti, että edelleen käyttäisi konsolin aikalaista kuvaputkea, tällaista voi voi suositella korkeasta hinnasta huolimatta – sillä varauksella tietysti, että jos kämppä on täynnään erilaisia koneita, kannattaa tietysti ostaa eräs vastaavista yleispätevistä bokseista eikä tällaista erikseen jokaiseen.

Ja siis varoituksena sanana: markkinoilla on myös ihan paskoja konventtereita, tämä on vissiin ainoa kaapelimuotoon integroitu, mihin rahansa kannattaa lyödä, bokseissa on muutama vaihtoehto.

Videolla lisää:

07.01.2022 21:35 #523 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostamisesta on minunkin kohdallani kulunut jo viikkoja, mutta eilen kun palailin kotiin pitkähköltä perhevierailulta huomasin että tilaamani Akateemisen Olutseuran haalarimerkki/lasinalunen oli tullut postissa. En ole aikeissa hankkia opiskelijahaalareita, mutta päätin kannatusmielessä silti ostaa merkin, vielä kun se on toimivinaan lasinalusenakin. En kyllä ole ikinä tajunnut lasinalustenkaan pointtia, mutta onhan tuo ihan hieno hifistelyesine.

07.01.2022 22:18 #524 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Katsoin uusimpien keskustelujen listasta, että tähän ketjuun tullut viesti, Adolfinalta, käynpä lukemassa. Klikkasin tänne ja aloin lukea viestiä RAD2X:n hankinnasta. Hieman hämmennyin, että enpä ole tiennyt Adolfinan olevan ihan tällainen tekniikkaguru, kuulostaa ihan... Echramathilta.   Sitten vasta hoksasin, että olin linkistä päätynyt en suinkaan uusimman vaan viimeisimmän minulla lukematta olleen viestin kohdalle.

Minä ostin eilen oksasakset. Loppiaisen kunniaksi piti saada joulukuusi ulos. Siisteimmin se mielestäni onnistuu, kun kuusen karsii siihen paikallensa ja pakkaa oksat ja lopuksi rangan isoihin jätesäkkeihin. Ei leviä neulasia minnekään muualle ympäriinsä. Hyvänä oli kyllä kuusi pysynyt, ei pahemmin karissut. Hyvät olivat myös ne sakset, odottavat nyt kaapissa seuraavaa vuotta. Kuusen jäänteet käyn myöhemmin viemässä vanhempien metsään.

12.01.2022 16:25 #525 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mitä, näinkö siinä tapahtuu?  No valkenihan viimein sekin asia. Ihan syystä epäilit tekniikkatietämystäni!

09.02.2022 20:27 #526 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tänään tuli postissa Huuto.netistä ostamani Vaaleanpunainen pantteri -dvd-boksi. Eivät siis ne elokuvat, vaan se pirullisen hyvä animaatiosarja. Olen etsinyt tuota boksia jo vuosia, ja nyt se on viimein minun! Kyllä nyt kelpaa katsella kaikki jaksot maratonina, ai miten tuleekin lapsuus mieleen. Kannettava dvd-soitin vain rahisee sylissä.

10.02.2022 19:57 #527 :: Mustelmann

10.02.2022 20:14 #528 :: LordStenhammar
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Sitä ennen tais olla kannettava LP-soitin. En ole kapinetta nähnyt, mutta huhupuheet kertoneet. Syö varmaan pattereita ihan huolella, mutta voishan sen kanssa coolina vetää kesät tuolla raitilla.

10.02.2022 20:30 #529 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Googlasin sitten tuonkin ja näköjään kannettavia lp-soittimiakin on ollut olemassa ja on edelleen. Hardcore-miehethän kuuntelevat älppäreitä vaikka bussimatkalla.

10.02.2022 20:30 #530 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Mustelmann post=65057 kirjoitti: Piti oikein googlata, millainen kapistus on kannettava dvd-soitin. Aika huvittavan näköistä retrokamaa, joka oli varmasti aikansa huipputeknologiaa parikymmentä vuotta sitten. En tosin muista sellaisia nuoruudestani, vaikka silloin kannettavia cd-soittimia käytettiin vielä jonkin verran.

Minun lapsuudessani kannettava dvd-soitin oli hyvin aktiivisessa käytössä, nykyään käyttö on jäänyt varsin vähälle. Ihan kätevä peli kun kotonani ei nykyään omaa televisiota löydy, kuten ei myöskään sukumökillä. Eivät nuo tainneet kyllä ikinä mitään valtavirran vekottimia olla, kun moni ihmetteli niitä jo silloin kun dvd:t vielä olivat juttu.

10.02.2022 20:35 #531 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Hetken luulin että en tiedä mistä puhutaan, mutta tiedänpä sittenkin kun googletin. Isäni sai joululahjaksi tuollaisen toissajouluna, mutta olin kai ajatellut kahvan olevan lähinnä estettisyyssyistä lisätty enkä sitten mieltänyt sitä kannettavaksi.

10.02.2022 22:39 #532 :: Fiktiivi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kyllä DVD:t ovat edelleen juttu, kannattaa kurkata lähimpään kirjastoon tai markettiin jos ei usko. Ellen väärin muista, myyntimäärät kilpailvat suht tasaväkisesti Blu-rayn kanssa.

Kannettava Laserdisc-soitin olisi tosihipsterin valinta. Mutta niitä ei näytä olevan olemassa. Tietty kannettavasta Minidisc-soittimestakin olisi komea luukuttaa vaporwavea, jos tyytyy vähemmän retroon mutta kannettavampaan laserkiekkoformaattiin.

Tykännyt: Mallaspappi

22.02.2022 08:23 #533 :: HourglassEyes
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Joululahjaksi saatu yllätyssatku sijoitettiin asioihin, jotka ovat olleet pitkään hankintalistalla, mutta jotka koskaan eivät vain tuntuneet löytävän tietään ostoskärryihin. Iskuporakone (jos nuo pimennysverhot saisi viimeinkin takaisin seinälle edellisvuoden ikkunaremontin jäljiltä), suihkuhuoneen penkki (kaikessa yksinkertaisuudessaan kätevä kapistus), sekä toinen pyykinkuivausteline; olen ollut niin tympääntynyt siihen, että niinä päivinä kun on ehtii tai ylipäätään on viitseliäs laittamaan tuon pesukoneen päälle, ei yleensä koskaan pysty pesemään yhtä koneellista enempää, koska pyykit eivät mahdu minnekään kuivumaan. Tuo varateline mahtuu mukavasti kylppäriin tarvittaessa, taittuu kokoon ja on juuri sopivan kokoinen tarpeeseen.

16.04.2022 22:03 #534 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Hommasin taas yhden Lego-setin, tällä kertaa vähän pienemmän aikaisempiin nähden. Kyseessä on Apollo 11-lennon legendaarinen Kotka-moduuli, jonka alkuperäisellä versiolla matkattiin Kuuhun joskus kauan sitten. Valmis avaruushärveli näyttää yhtä epämääräiseltä kuin esikuvansa, mutta onhan siinä romuluista viehätysvoimaa. Kuvassa yksi ohjausraketeista on suunnattu väärin, mutta tuon sai helposti korjattua.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

17.04.2022 14:47 #535 :: Pisania
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kävin Ikeassa hankkimassa uuden patjan. Vanha patjani, jonka hommasin samasta paikasta, alkoi teini-ikään ehditittyään rupsahtaa aika tavalla eikä sen kääntelykään enää auttanut. Peffan kohdalle on muodostunut huomattava vajoama ja jouset painavat luita ja ytimiä, joten pakko oli vihdoin vääntäytyä patjakaupoille. Nyt se tönöttää parvekkeella tuulettamassa pois inhaa hajuaan (oikeesti, miksi Ikean tuotteet haisee niin karmealta aluksi?). Nappasin myös mukaan keittiövermeosastolta metallisen mittalusikkasetin. Vanha vastaava on muovinen ja perintökalu, joka on varmaankin 70-luvulta joten ehkä oli korkea aika vaihtaa sekin. Toivottavasti ei ihan heti tule tarvetta käydä Ikeassa, se on niin rasittava paikka.

19.04.2022 20:13 #536 :: Morgan Blood
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin Boschin akkukäyttöisen monitoimityökalun ja siihen kaikenlaisia teriä, joita olen todennut tarvitsevani rempassa ja rakentelussa. En tiedä, missä tämä ihana esine on ollut kaikki nämä vuodet. Sillä on sujunut niin galvanoitujen talonaulojen katkaisu, läpivientien teko, rimojen katkominen kuin upotusleikkaukset "kakkosnelosiin" naulatonta liittämistä varten.

19.04.2022 23:51 #537 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

Pisania post=65402 kirjoitti: Toivottavasti ei ihan heti tule tarvetta käydä Ikeassa, se on niin rasittava paikka.

Mitä vikaa Ikeassa? Eroaako se jotenkin olennaisesti muista huonekalukaupoista? Itse olen tilannut tavaraa Ikean verkkokaupasta, mutta paikan päällä en ole koskaan käynyt.

20.04.2022 00:46 #538 :: LordStenhammar
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ainakaan Ikean lihapullat ei olleet niin hyviä kuin jotkut mainosti. Ja siitä ruokalinjastosta ei mun matelijan aivot tajunneet mitään. Hyvä, etten jäänyt sinne ikiajoiksi. Muutenhan se oli semmonen helvetinmoisen ringin kiertävä yhden käytävän kauppa. (Nää muistelot on koronaa edeltävältä ajalta.)
Muokannut 20.04.2022 00:50 LordStenhammar

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

20.04.2022 09:11 #539 :: Pisania
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?

LordStenhammar post=65424 kirjoitti: Muutenhan se oli semmonen helvetinmoisen ringin kiertävä yhden käytävän kauppa.

Juurikin tästä syystä inhoan siellä käymistä. Silloinhan se on helppoa, jos tietää hakemansa tavaran hyllypaikan noutovarastossa. Sen kun vaan käy nykäisemässä sen ja kassan kautta kotiin. Mutta minun piti ensin kiertää yläkerta läpi että pääsin sämpläämään patjoja, ja sitten vielä alakerta (jossa yritin käyttää oikotietä mutta tulinkin kiertäneeksi yhden pätkän kahdesti). Lisäksi siellä oli paljon ihmisiä käytävän tukkeena. Vähemmästäkin palaa käpy. Mielummin olisin mennyt sellaiseen kauppaan, jossa jo ovelta näkee missä on patjaosasto. Mutta Ikeassa ne olivat edullisimmat eikä muualta taida saada patjoja rullalle käärittynä, mikä oli suuri plussa (kun ei ole peräkärryä/pakettiautoa käytössä).

• kyty

21.04.2022 00:54 #540 :: kyty
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ikeassa asioiminen on suunniteltu jonkinlaiseksi elämysmatkaksi, jossa kuuluu viettää tunteja ja käydä syömässä. Ennen kotiinlähtöä kuuluu vielä asiaan nauttia hodari tai pehmis ja ostaa viemisiksi kuuluisia Ikean elintarviketuotteita. Puuduttavan huonekalunäyttelyn voi toki jättää välistä (ainakin Vantaan Ikeassa) jos on hakemassa jotain minkä saa suoraan kauppaosastolta, joka on sekin aika pitkä ja päättyy suunnattomaan varastoon juuri ennen kassoja. Mutta huonekalujen perässä pitää tietysti valetaa koko rimpsu läpi ja hakea lopulta tuote varastosta. Kaikki tämä tekee siellä asioimisesta hyvin rasittavaa.

Ja tämä kokemus on ajalta ennen koronaa, mutta en ole varmaan missään nähnyt yhtä tympääntyneen oloisia työntekijöitä kuin Ikean ravintolaosastolla. Ymmärtäähän sen tietysti, jos valmistuu alalle niin tuskin Ikea on kellekään se ensisijainen unelmatyöpaikka. Siinä sitten valmistat päivästä toiseen kuuluisia Ikean lihapullia ja asettelet näytille prinsessaleivoksia ja Daimkakkuviipaleita, kaiken lisäksi vielä hyvin kouluruokalamaisessa ympäristössä.

Eivätkä ne Ikean tavaratkaan niin hyviä ole. Minulla on muutamia tuotteita Ikeasta, mutta melkein kaikissa on ollut jotain mihin en ole ollut tyytyväinen: omituiselta haisevia ruuan säilytykseen tarkoitettuja rasioita joista haju ei oikein lähtenyt edes pesemällä, hyllyjä jotka eivät kestä kirjoja, sänky joka piti vaihtaa kertaalleen koska siinä oli aluksi jotain vikaa. Tyynyjä jotka litistyvät hetkessä, pyyhkeitä joista lähtee lankoja, osa tuotteista on ollut jo myyntipaikalla niin rähjäisiä ettei ole tehnyt mieli edes ostaa. Löytyy sieltä toki hyvääkin tavaraa, ja Ikeassa pätee sama kuin muuallakin eli halvin ei aina ole paras ja kestävin. Ja omalla budjetilla ei ole mahdollisuutta ostaa mitä tahansa.
Muokannut 21.04.2022 00:59 kyty