Mitä unta näit viime yönä?

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mitä unta näit viime yönä?
09.02.2016 12:12 #141

Unessa oli ystäväjoukkoja, kaikki kolmikkoja. Ensimmäisessä oli kaveripari jotka olivat nuoria aikuisia, kaksi naista ja mies. Mies oli tarinan päähenkilö, nuori arkeologi joka oli saanut hommakseen kaivaa auki valtavan maakummun ja katsoa mitä sen sisältä paljastuu. Tyttöjen tarinan ja hahmojen välisen dynamiikan olin jo unohtanut heräämishetkellä, vaikka sitä oli enemmänkin. Mies uurasti työntekijöidensä kanssa repien auki noin kuudenkymmenen metrin korkeudessa olevaa jyrkkää rinnettä ja sieltä alkoi paljastua jotain purppuraista. Alhaalla oli uteliaita katsojia, joiden joukossa oli pari muuta kolmikkoa temmeltämässä nurmikolla.

Toisessa kolmikossa oli pari noin 7-vuotiasta poikaa, Aki ja Turo (hahhaa, joku lukijoista saattaa muistaa mistä moinen on tuttu) ja tyttö, Liisa. Pojat miekkailevat kepeillä ja julistavat että se josta tulee parempi sotilas aikuisena, saa tytön itselleen. Tyttö hymyilee ylpeänä ja onnellisena kun katselee poikien touhuja.

Kolmannessa kolmikossa henkilöt ovat vähän yli 10-vuotiaita. Pojat Vesa ja Ari ja tyttö, Tiina. Pojat juttelevat keskenään ja sopivat juhlallisesti, että se poika joka saa paremman yo-todistuksen saa tytön itselleen. Tyttö kuuntelee poikia hymyillen ja sanoo pojille, en minä pojat teille noin vain lupaudu. Minä tulen itse valitsemaan kenet otan.

Kaivuutyö on edistynyt ja valtavasta maakummun alle kätkeytyneestä patsaasta on jo näkyvissä valtavan kokoinen pää, halkaisijaltaan ainakin seitsemän metrinen, purppuran värinen ja ilkeän näköinen villisian pää (Disney-tyyliin). Patsas näytti siltä, kuin se voisi herätä henkiin minä hetkenä hyvänsä. Vesa joka on vähän villi raisuliluonne eikä niinkään tiedoistaan tunnettu, yllättää ja sanoo että tietää tarinan pään taustalla, isäni on kertonut sen minulle ja alkoi kertoa.

"Aikoinaan maassa oli kuningas joka halusi toteuttaa tyttärensä toiveen utopistisestä ja rauhallisesta valtakunnasta. Tätä varten hän teki valtavan patsaan suojelemaan valtakuntaa. patsas oli valmis mutta siltä puuttui sydän. Kuningas mietti tarkkaan, että millaisen sydämen hän patsaalleen halusi. Valtakunnassa oli vanha mummo, joka oli saanut kuuluisuutta siitä, että oli kilttiäkin kiltimpi ja epäitsekkäästi auttoi kaikkia apua tarvitsevia, vaikka itsekin eli köyhyydessä ja kurjuudessa. Kuningas käski tappaa hänet ja asentaa hänen sydämensä patsaalle, että saataisiin patsaasta auttamishaluinen. Oli tosin pieni pelko siitä että tuo julma teko olisi korruptoinut sydämen...."

Tässä vaiheessa kaivajien keskuuteen nousi pelko, mitä tapahtuisi kun koko patsas olisi kaivettu esiin. Olisiko se maan loppu, kun se herätessään alkaisi kostamaan kohtaloaan.

Heräsin..

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä unta näit viime yönä?
13.02.2016 15:00 #142

Viime yönä tuli oltua sodassa. Joku taho oli hyökännyt Suomeen ja kaikki kynnelle kykenevät oli kutsuttu puolustamaan maatamme näitä hyökkääjiä vastaan. Kaikille ei tietenkään riittänyt aseita ja kalustoa, joten piti olla kekseliäs jos halusi tehdä oman osuutensa ja selvitä hengissä. Ryhmä johon minä kuuluin oli käsketty suojelemaan erästä tienpätkää ja pysäyttämään vihollisen eteneminen siihen. Meillä ei ollut aseita eikä mitään muuta kuin päällämme olevat vaatteet ja hieman elektroniikkaa ym. Onneksi oli talvi, joten rakensimme lumesta panssarivaunun ja naamioimme sen näyttämään oikealta tankilta. Elektroniikan avulla saimme joitain osia vaunusta liikkumaan, mikä lisäsi uskottavuutta. Vaunun ympärille rakensimme lumesta muurin, joka jatkui tien reunoihin ja takasi sen, että edetäkseen vihollisten tulisi tuhota meidän asemamme.

Makasimme muurin ja tankin päällä. Olimme katkoneet puista sopivan näköisiä oksia, jotka sijoitimme niin, että näytti kuin ne olisivat olleet aseiden piippuja. Muutamia vihollisen tiedustelijoita kävi katselemassa meitä, mutta he säikähtivät tankkiamme ja aseitamme ja pakenivat ennen kuin ehdimme ampua heidät (huijauksemme meni siis täydestä). Jonkin ajan kuluttua omat tiedustelijamme toivat tiedon, että vihollisen pääjoukko on valmistautumassa hyökkäykseen asemaamme vastaan. Menimme siis kaikki piiloon ja odottamaan hyökkäystä...

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Hiistu
Neurovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Mitä unta näit viime yönä?
22.04.2016 21:28 #143

Näin toissa yönä unta, että sain kortin, jossa luki: "I have always loved you and will always do."

Herättyäni mietin, että lauseen on oltava jokin mieleeni jäänyt sitaatti jostain. En yleensä näe englanninkielisiä unia. Googlasin lausetta ja löysin uskoakseni syyllisen:

Viimeksi muokattu: 22.04.2016 21:31 : Hiistu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

Lupus
Lupus vastasi aiheeseen: Mitä unta näit viime yönä?
22.05.2016 21:01 #144

Olin unessani Mary Jane Watson ja olin ihan badass. Taltutin vaarallisen pahiksen ja pitelin sitä maassa ikuisuuden kunnes poliisi saatiin paikalle.

Jännästi olin sitä ennen Hämähäkkimies, joka jotenkin nyt vain ei päässyt sitten huoneen etuosaan auttamaan. Pyysin apua Chekovilta, mutta se ei suostunut. (Johtuu varmaan siitä, että oli Yelchin. Koenigin Chekov on aina ollut unissani hyvin ystävällinen ja auttavainen. On tarkemmin ajatellen ehkä johtunut siitä, että olen ollut esim. Sulu sairasvuoteella.)

Sääli, että ne poliisit olivatkin vaihtaneet puolta ja koko homma meni sotkuun. Sitten minua piti Mary Janena pitää jossain pidätyssellipaikassa oman turvallisuuteni vuoksi. Hämis kävi kattoikkunalla pahoittelemassa, kun ei onnistu missään. Kuunteli valitustani ruoan huonosta laadusta ja liian suuresta määrästä.

Uni taisi mennä oudoksi siinä vaiheessa, kun aurorit toivat Deadpoolin ruumiin eristyshuoneeseeni ja jättivät jonkin suuren kissapedon sitä vahtimaan. (Eivät onneksi olleet niin ulalla että olisivat luulleet Deadpoolin kuolleen tai mitään.)

Siinä sitten piti alkaa etsiä jotain penkkien alla piilottelevia lapualaisia* sarjamurhaajia, missä vaiheessa salaliittovibat ja yleinen ahdistavuus saivat minut heräämään.

Ei pitäisi valittaa kun vaihteen vuoksi näkee jänniä unia, mutta jos pääsee olemaan Hämähäkkimies, onko ihan pakko olla Tobey Maguire kun ei Mary Janenakaan tarvinnut olla Kirsten Dunst?

* Rehellisyyden nimissä mainittakoon, että saattoivat olla myös esim. nurmolaisia tai laihialaisia, mutta jotenkin luulen, että lapualaisia kuitenkin.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mitä unta näit viime yönä?
22.08.2016 11:52 #145

Mielikuvitusystävän paluu.

Näin unta että istun lapsuudenkotini (mistä olen muuttanut pois 20v sitten) takapihalla puukasan päällä. Vieressä kulkevalla tiellä on kova liikenne, pääasiassa lapsia, parissa joukossa lapsien vanhemmat ovat mukana. Koitan arvuutella mistä lähialueen talosta kukin on. Unen alkupuolella juttelen jonkun kanssa, mutta en herättyäni enää muista mitä tai kenen kanssa.

Sitten viereeni kävelee noin nelikymppinen nainen joka istuu viereeni ja alkaa tuttavallisesti juttelemaan. Tiedän että minun pitäisi tuntea hänet ja yritän epätoivoisesti muistaa hänen nimeään. Tämän on pakko olla naapurissa asunut lapsuudenystäväni. Edelleen hoikka, mitä nyt kasvot ovat jo uurteiset. Pitkät tummat paksut hiukset. Omalaatuinen persoona, voimakasluonteinen ja vähän itsepäinen ovat mielikuvat jotka hänestä tulevat heti mieleen, positiiviisina asioina. Mieleeni tulee, että olisiko tässä nyt mahdollisuuksia romanssiin, kun olemme nyt vähän kypsempiä ja jää mielikuva että nainen olisi nyt kiinnostunut kun aiemmin oltiin ihan vaan kavereita.

Herään ja jään ihmettelemään unta. Minulla on hämärä muistikuva siitä, että olen joskus 20v sitten nähnyt unta, että minulla olisi ollut naapurissa moinen ystävä. Olen joskus nähnyt unelle jatkoa 10v alkuperäisen unen jälkeen niin ettei tämä nyt aivan ainutlaatuinen kokemus ole, mutta ihmeellinen ja harvinainen tapaus.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mitä unta näit viime yönä?
22.08.2016 21:46 #146

Minullakin on joskus jatko-unia, mutta eivät ne kovin yleisiä ole, enkä muista että välissä olisi ollut kymmenen vuoden taukoa. Harmi, etten ole tavannut ketään unihenkilöä uudestaan. Yleensä vierailen paikoissa, joissa olen ollut jossain toisessa unessa, mutta joita ei oikeasti ole. Unimaailma sen sijaan on välillä yllättävänkin samanlainen unesta toiseen. Välillä tosin alan itse epäillä että olenko tosiaan nähnyt samoja juttuja aiemmin - siitä huolimatta, että osa tapauksista on ihan varmoja - vai "muistanko" sen vain unessa niin että valveillakin "muistan" niin käyneen.

Itse asiassa näin sellaisen unen juuri viime yönä. Olin jälleen kerran muka asumassa jossain uudessa asunnossa, ja yhtäkkiä muistin parvekkeen, jossa olin ollut jossain toisessa unessa, ja menin sinne esittelemään sitä mukanani olleelle perheenjäsenelle. Se onkin kunnon terassi, olisikin sellainen oikeasti... vaikka naapureiden parvekkeille näkyy hieman liikaa ja ne ovat liian lähellä. Tällä kertaa en nähnyt naapurin mummoa, onkohan kuollut kun ei hänkään tehnyt comebackia.