Kuinka löysit Risingille?

krakken
Riiviö
krakken vastasi aiheeseen: Kuinka löysit Risingille?
15.04.2014 23:32 #41

Olin vuonna 2006 kovin kiinnostunut vanhemmanpuoleisesta scifistä (Asimov, Lem, Clarke) ja muistaakseni niitä googletellessa päädyin foorumille. Sille vanhalle alustalle ehdin tehdä ensimmäiset tunnukseni. Katkeilevan aktiivisuuteni johdosta onnistun aina missaamaan nämä oleelliset sivustomuutokset (myös mm. viimeisimmän), palaillessani olen aina pienen hämmennyksen vallassa.

Yötä vasten, yötä vastaan

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Melian
Melian vastasi aiheeseen: Kuinka löysit Risingille?
02.06.2014 20:43 #42

Gandalf Harmaa toi viestin, että tällainen foorumi on, siis vahingoissa gun googlettelin eri fantasiafoorumeja.

Niin pieni ja hento, ja silti vahva.

Pitemmällä tauolla 26.4.2016 alkaen.

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Kuinka löysit Risingille?
24.09.2014 21:03 #43

Oh, kultaiset muistot. ♥

Löysin siis Risingin joskus keväällä-kesällä -08, googletellen fantasiakirjoja kuten valtaosa muistakin täällä. :cheesy: Googlettelin siis useita kertoja eri kirjoja ja päädyin tänne aina, en enää muista mitä lurkin ensiksi, tietokantaa vai foorumia (oletettavasti tietokantaa), mutta olin nopeasti koukussa kun aloin tutustua kunnolla. Seurasin keskusteluja varmaan kuukauden tai pari ujosti uskaltamatta rekisteröityä, itse asiassa kaverini jolle selitin tästä paikasta rekisteröityi lopulta tänne paria viikkoa minua ennen (vaikka taisi kirjoittaa tänne koskaan vain yhden viestin, kirjahylly sillä kyllä oli). Lopulta liityin huolella mietityn nickini kanssa ja aloin spämmiä aktiiviksi. :cheesy: Oi muistoja.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Kattinka
Kaartilainen
Kattinka vastasi aiheeseen: Kuinka löysit Risingille?
24.09.2014 23:28 #44

Seikkailin internetin ihmemaailmassa etsimässä kirja-arvosteluja ja hyvää luettavaa. Olen jo parin vuoden ajan käynyt kurkkimassa kirjauutuuksia ja kirjasuosituksia täältä Risinginsta, mutta nyt vihdoin rekisteröidyin sivulle. :roll:

Olen kyllä huipputyytyväinen rekisteröitymisestä sillä olen varma, että täältä löytyy runsain mitoin samanhenkistä porukkaa! :smile: Lukemieni keskustelujen ym.s perusteella täällä on hyvä ilmapiiri ja paljon kivoja jutustelun aiheita!

reko
Kisälli
reko vastasi aiheeseen: Kuinka löysit Risingille?
03.10.2014 11:07 #45

Fantasyfan kirjoitti: Minäkin päädyin tänne etsimällä kirjaa. Mutta en Googlettamalla. Silloin Googlesta ei vielä oltu uneksittukkaan. Silloin Suomen paras hakukone oli ihmemaa.fi. Tämä oli sitä aikaa kun olin vielä yläasteella yli 15 vuotta sitten.

Olin ensin toisen sivuston kautta löytänyt Dragonlancet, rakastanut niitä ja halusin löytää silloin harvinaista fantasiaa lisää. Darkin sivusto oli siihen aikaan yksi ensimmäisistä sivuista jolle päädyin. Silloin Darkki kävi itse katselemassa uutuksia ja käsin päivitteli niitä sivulle. Darkin tekemä lista kirjoista oli niin hyödyllinen, että siitä tuli yksi vakiopaikoistani kiss.fm:n Linna chatin ja mtv3-sivujen ohella. Ja kun foorumi tuli niin rekisteröidyin. Tunnukset unohdin jossain välissä ja rekisteröidyin uudestaan nykyisellä nikilläni. Oli kiire rekisteröityä välitunnin aikana joten siksi tämä nikki...

Tuolloin se taisi olla myös mun kohdalla.
Olin just aloittanut amiksen ja joku luki luokassa Dragonlancea ja vieläpä englanniksi. Pelkästään kirjan kansi vaikutti upealta ja kyselinkin että mitähän luki.
En silloin tiennyt fantasia kirjallisuudesta vielä mitään, mutta heti samana päivänä oli pakko lähteä Suomalaiseen etsimään kirjoja.
Sieltä löyty pari englanninkielistä kirjaa ja suomeksi myös joitakin. Ostin kirjoja aina sitä mukaa kun niitä sinne tuli lisää tai miten rahat riittivät, Dragonlancea ja R. A. Salvatorea.

Etsin aiheesta lisää tietoa netin kautta, tarkoituksena löytää lisää fantasia kirjailijoita ja sen kautta löysin silloiselle sivulle. Voisin olettaa käyttäneeni siihen aikaan Lycosta.
Aikalailla samoihin aikoihin FFn kanssa tänne päädyttiin. We were so young back then^^
Chatissa vietin aikaa aina kun oli mahdollista, kiss.fmn kanssa varmaan suosituin sivustoni silloin.

HourglassEyes
Uusin jäsen: ArunaK