Leikkinurkka

• Wanda hahmo Kirjoittaja
  • Wanda

20.06.2014 10:33 #1 :: Wanda
Ehdotus: "Roolipeli"jatkotarina
Minulla syntyi seuraavanlainen idea: roolipelimainen jatkotarina. Tiivistettynä homma menisi seuravanlaisesti: On yksi, joka tietyin väliajoin pitää juonta kasassa, antaa lähtökohdat hahmojen liikkumiselle yms, eli käytännössä tämän tarinamuotoisen roolipelin vetäjä.

Sitten loput halukkaat kehittävät hahmonsa ja aina vuorotellen kirjoittavat lyhyehkön pätkän oman hahmonsa toiminnasta vetäjän antamilla raameilla. Tässä tärkeintä on, että vetäjä on joskus ammoisina aikoina myös vetänyt pöytäroolipelejä tjsp.

Olisiko kiinnostuneita? Ideaa totta kai pitää jalostaa ja asioita pitää sopia, mutta tämä on hyvä, ei paljoakaan aikaa vievä harjoitus, kuvailemiseen, hahmon kehittämiseen ja muuhun kirjoittamiseen.

Lisään vielä, että itselläni on kokemusta tämmöiseen osallistumisesta eräältä toiselta foorumilta, vaikka monta vuotta on jo tästä vierähtänyt. Loppujen lopuksi tein oman hahmoni ympärille erään pisimmistä teksteistäni ja muistelen edelleen "häntä" lämmöllä.
Muokannut 29.04.2015 20:02 Hiistu

20.06.2014 10:43 #2 :: Knox Gargol
Ehdotus: "Roolipeli"jatkotarina
Muistelen foorumin ainakin joskus olleen foorumiroolipelaamista vastaan, mutta, jos ylläpito ei vastusta, olisin valmis vetämään tällaista kolmesta viiteen kirjoittajalle. Tai sitten vaihtoehtoisesti ihan vain osallistumaan. Mutta tosiaan, suositan konsultoimaan ylläpitoa asian suhteen, ennen kuin suunnitelma lähtee yhtään pidemmälle.

• Wanda hahmo Kirjoittaja
  • Wanda

20.06.2014 11:04 #3 :: Wanda
Ehdotus: "Roolipeli"jatkotarina
Laitoin Iivarille aiheesta ujon tiedustelun FB:ssä. Ja Knox teikäläistä idean tulo hetkellä tuuminkin vetäjäksi :) Olin näet muistellut, että jossain olit sanonut vetäneesi aikaisemmin.

20.06.2014 11:08 #4 :: Hiistu
Ehdotus: "Roolipeli"jatkotarina
Pystyisiköhän tuossa hyödyntämään Maailmanahjon materiaalia? Jos tarina sijoittuisi siihen maailmaan?

Vaatisi osallistujilta toki enemmän vaivannäköä, kun ei voisi vain päättää, että oma hahmo on vähän sellainen ja tällainen haltia/kääpiö/jokin ja kotoisin sieltä sun täältä, vaan täytyisi edes jonkin verran tutustua valmiiseen lähdemateriaaliin... Siis ainakin sen verran, etteivät osallistujien kehitelmät olisi jo heti lähtökohtaisesti keskenään ristiriidassa, muutoinhan tarinaa varten saisi tietty vapaasti sepittää enemmän juttua kuin mitä valmiissa matskussa.

Tai voisi valita vain jonkin Maailmanahjon osan, jota hyödynnettäisiin. Esim. että henkilöhahmot olisivat Maailmanahjon älyllisiä rotuja, mutta seikkailut voisivat sijoittua minne hyvänsä maailmaan. Tai esim. että tarinassa mahdollisesti esiintyvä taikuus noudattaisi samoja periaatteita kuin Maailmanahjossa.

Kaikki materiaali on kyllä tallessa Viestiarkiston Maailmanahjossa, mutta sieltä voi olla vaikea löytää haluamaansa tietoa, ainakaan kovin nopeasti. Minä muistan suunnilleen, missä mitäkin on, joten voisin auttaa hakemalla ja tiivistämällä haluttuja pohjatietoja.

Mutta tämä siis tämmöisenä ehdotuksena. Roolipelijatkotarina kuulostaa hauskalta, joten jollei Maailmanahjo-ajatus miellytä, toivottavasti peli toteutuu jossain toisessa muodossa. :smile:
Muokannut 20.06.2014 11:10 Hiistu

20.06.2014 13:32 #5 :: Knox Gargol
Ehdotus: "Roolipeli"jatkotarina
Jos minä olisin vetovastuussa, perehdyttäisin pelaajat oman vaihtoehtoisen todellisuuden maailmaani ja vetäisin siinä, koska se vähentäisi 'pelinjohtajan' taakkaani, koska minulla olisi valmiina miljöö eikä tarvitsisi suunnitella/perehtyä sellaiseen erikseen.
Muokannut 20.06.2014 13:32 Knox Gargol

Valvojat: IivariDyn