Muuttaminen ja asuminen

Dyn vastasi aiheeseen: Muuttaminen ja asuminen
22.02.2018 05:35 #41

Muutin tammikuun alussa Irlantiin kahden matkalaukun voimin, ja seuraavat kaksi tulevat maaliskuun alussa perästä. Suomeen jää sekä Iivarin vastuulle että vanhemmilleni aika paljon tavaraa, erityisesti kirjoja, mutta suurimman osan omaisuudestani olen tässä yrittänyt karsia.

Irkkujen kämppäni vuokrasin kalustettuna ja ostin pyyhkeet, lakanat yms. painavammat käyttöesineet täältä, joten sinällään muuttokuorma on toistaiseksi koostunut lähinnä vaatteista ja henkilökohtaisesta tavarasta. En nyt kuitenkaan väittäisi, että tämä maasta toiseen muuttelu (erityisesti saarelle) on hirveän helppoa tai kivaa, jos haluaisi siirtää vaikkapa niitä kirjojaan, Tai no, rahalla saa kaikkea, mutta ei sitä rahaa nyt niin paljoa ole.

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Muuttaminen ja asuminen
17.05.2018 19:00 #42

Muutan sunnuntaina toista kertaa elämässäni (jos ei lasketa niitä kertoja, kun olen muuttanut perheen kanssa). Keverit pitää hulluna, kun muutan Turusta Saloon ja Salolaiset työkaverit kauhistelee, kun muutan "huonomaineiselle alueelle". Mukavaa.
Tuleva asuntoni on kuitenkin kiva ja ainut olennainen asia, joka sieltä puuttuu on pakastin, mutta sen voin ostaa käytettynä jostain. Pyykkikonetta en myöskään omista, mutta taloyhtiössä sellainen kyllä on yleiskäytössä, sekin tosin toisessa rakennuksessa, joten ehkä ostan myös käytetyn pyykkikoneen piakkoin.

Eniten minua tässä muuttamisessa stressaa se, että muutan oikeasti aika kauas äidistä (enkä voi enää käydä siellä siis pyykkäämässä). Kevyesti myös jutut siitä alueesta jännittää, mutta toisaalta, ei minua ikinä Turussakaan pelottanut liikkua yöllä vaikka melko rääpäle olenkin.

Inhoan muuttamista, mutta uskon, että tämän muuton jälkeen edessä on vielä ainakin pari muuttoa riippuen vähän tulevaisuuden työkuvioista. En haluaisi muuttaa hirveästi, mutta en myöskään halua jäädä Saloon loppuelämäkseni.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

Valvojat: IivariSarantha
Jussi, Iivari