(Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä

• Wuntvor hahmo
  • Wuntvor
    Kaartilainen
04.02.2015 16:56 #101 : Wuntvor
Onneksi Lucilla Notkolla on ollut onnea nettideittailun suhteen. Oma kokemukseni on täysin erilainen.

Sain tarpeekseni nettideiteistä koska treffeillä käyminen on erittäin turhauttavaa. Selasin suurimpien treffisivujen naisten ilmoitukset läpi ja kiinnostavia naisia löytyi hyvin vähän.

Parisuhde periaatteessa kiinnostaisi mutta nettitreffien kautta sopivan naisen löytäminen on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto. Toisin sanoen ei maksa vaivaa.

• Kabal hahmo
  • Kabal
    Aseenkantaja
04.02.2015 17:20 #102 : Kabal
Vastaus käyttäjältä Kabal aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
No ilman nettideittailu se ainakin on harvinaisempaa.

"May The Light Of Certitude Guide Your Efforts"

• Iikh hahmo
  • Iikh
06.02.2015 18:44 - 06.02.2015 18:45 #103 : Iikh
Vastaus käyttäjältä Iikh aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
Itse löysin poikaystäväni netin kautta, en tosin miltään deittisivulta vaan Last.fm:stä. Meillä oli samanlainen musiikkimaku :smile: Ihmiset ovat olleet täällä painostaan huolissaan. Oma kumppanini on asiaa sievistelemättä pullukka, mutta opin pian näkemään sen ohi. Luonne on tärkein, mutta se on uskallettava tuoda esiin. Olemme nyt seurustelleet... Kuusi vuotta? Huh huh.
Viimeksi muokattu: 06.02.2015 18:45 Iikh.

18.02.2015 08:05 #104 : Warghast
crapcrapcrapcrap...

päivitetään nyt sitten tätäkin, eli tuossa edellisessa postauksessa mainitut treffit olivat todella mukavat ja kyseinen neitokainen on kuin päivänsäde (tai kuunsäde koska on yökukkuja joka tekee yövuoroja..) ja nyt on tullut tasaisesti parin päivän välein tekstiviestiteltyä (hänelle tämä on ilmeisesti sopinut ainakin sen jälkeen kun kerroin jonkinasteisesta puhelinkammostani..) ja hän liittyi mukaan roolipeliporukkaani

mutta nyt taas hirvittää kun uskaltauduin pyytämään, että nähtäisiin useammin kuin vain roolipelipäivinä..

miten voi ihmisen parinmuodostus ja siihen tähtäävät toiminnat olla niin hankalia? luulisi että evoluutio olisi tähänkin jo parissa miljoonassa vuodessa kehittänyt jonkin helpottavan visuaalisen vinkin.. vaikka otsalle läiskä joka hehkuu vihreänä kun kiinnostusta löytyy, keltaisena kun ei olla varmoja ja punaisena kun ei sytytä..
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

• Lepi hahmo
  • Lepi
18.02.2015 09:30 #105 : Lepi
Vastaus käyttäjältä Lepi aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
Nou hätä.. Mieti kaikki sun esi-isät aina aatamiin ja eevaan asti on rokannu tän homman.. Muuten et olisi tässä. Joten Hyvin se menee. Kuin tähtiinkirjoitettua..
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

18.02.2015 09:46 #106 : Warghast

heh, ei paineita.. jos ryssit niin oot ensimmäinen 400 sukupolveen joka feilas :D

mutta joo.. Toivossa on hyvä elää sano lapamatokin :D

• Lepi hahmo
  • Lepi
18.02.2015 10:54 #107 : Lepi
Vastaus käyttäjältä Lepi aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
Heh heh Reps..Juurikin Näin :cheesy:

18.02.2015 12:32 #108 : sinidean

Warghast kirjoitti: miten voi ihmisen parinmuodostus ja siihen tähtäävät toiminnat olla niin hankalia? luulisi että evoluutio olisi tähänkin jo parissa miljoonassa vuodessa kehittänyt jonkin helpottavan visuaalisen vinkin..

Jos parinvalinnan evoluutio kiinnostaa enemmänkin, niin esim. tässä tieteellistä jargonia asiasta. ;) Ja tässä vielä ihan hauska kevyempi lehtijuttu . Tosin kumpikaan juttu ei tarjoa mitään kikkakolmosia parinvalinnan helpottamiseksi.

Yliopiston biologian opinnoissa olen osallistunut eräälle evoluutioekologian kurssille, jossa kolme luentokertaa käytettiin pelkästään näihin parinmuodostusasioihin (ihmisillä ja muilla eläimillä), mm. eri sukupuolten välisiin eroihin seksuaalivalintaa koskien (esim. naisen valinta eroaa miehen valinnasta jo pelkästään sen takia että naisella ns. enemmän pelissä mukana ja enemmän menetettävää) ja evolutiiviseen "kilpavarusteluun" sukupuolten välillä (=sopeumat jotka kilpailevat toisiaan vastaan).

Yhteenvetona voisi todeta, että parinmuodostus on niin monimutkainen prosessi, että tuollaista Warghastin kaipaamaa selkeää liikennevalojärjestelmää ei ole ihan heti näköpiirissä... :cheesy:

Muutama omasta mielestäni mielenkiintoinen poiminta linkkaamastani jutusta (siis tuosta raskaammasta):

Vaikka miehet ja naiset eroavat joidenkin etsimiensä piirteiden ja käytettyjen vihjeiden kohdalla, perustana oleva peliteoreettinen ongelma kuinka miellyttää parasta kumppania, joka voisi sinut hyväksya, on samanlainen molemmille sukupuolille (Miller 1997).

Miehet ja naiset kohtaavat paljolti samanlaisia ongelmia, kun he arvioivat mahdollisesti pettäviä vihjeitä, yhdistelevät vihjeitä, hakevat tulevaisuuden mahdollisuuksia ja yrittävät löytää parhaan hänet hyväksyvän kumppanin.

Pariutuminen vaatii useimmiten molemminpuolisen suostumuksen. Tämä yhteisen valinnan vaatimus monimutkaistaa asioita, koska kahden osapuolen mieltymysten täyttäminen on moninkertaisesti vaikeampaa kuin yhden.

...naiset mieltyivät enemmän sellaisten miesten hajuihin, joilla oli erilaiset MHC-ryhmät (major histocompatibility complex) kuin heillä itsellään (Wedekind ym. 1995). Tämä erilaisen geeniperimän suosiminen juuri immunologiassa on mitä ilmeisimmin seurausta jatkuvasta kilpajuoksusta erilaisia tartuntatauteja vastaan.

Öljyä on turha yrittää sekoittaa veteen. Ja sama näyttää pätevän henkilökemiassakin – vastoin tunnettua sanontaa vastakohtien miellyttämisestä. Ei nimittäin ole osoitettu, että vastakohtaisilla tai täysin erilaisilla piirteillä varustetuilla ihmisillä olisi koskaan ollut tapana pariutua keskenään. (...) Ilmiötä on tutkittu iän, pituuden, uskonnon, sosioekonomisen aseman, älykkyyden, persoonallisuuden, asenteiden ja monien muiden muuttujien osalta, ja taipumus valita itsensä kaltaisia kumppaneita on niin vallitseva, että voisi melkein puhua narsismista.

Parinvalinnan mekanismit ovat sopeutumia, ja sopeutumat ovat aina sopeutumia johonkin: määrättyyn tehtävään ja määrättyyn ympäristöön.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: iju

18.02.2015 17:11 - 18.02.2015 17:13 #109 : Warghast
jos etsii nörtimpää nettideittipaikkaa, niin tuonne kannattaa käydä laittamassa ilmoitus vielä kun ehtii..
geekgirls.fi/wp/blog/norttirakkautta/

taitaapa muuten olla ainut virallisesti nörteille suunnattu ilmoituspaikka.. vai onko muita tiedossa?
Viimeksi muokattu: 18.02.2015 17:13 Warghast. Syy: hätäinen "lähetä" nappi

18.02.2015 23:40 #110 : Echramath

Lucilla Notko kirjoitti: Eli nämä Riverinkin mainitsemat ulkoiset seikat, joiden suhteen mielestäni pitäisi olla hyvinkin joustava, sillä koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Omasta kokemuksesta ja lähipiiristä tiedän, että toinen voi sairastua vakavasti, vammautua tai kokea jonkun lamauttavan menetyksen. Jos sellainen syy on syy jättämiseen, niin, noh, surulliseksi vetää. Säälin sitä jättäjää.

Jaa-a, jaa-a, vaikea kuvitella, etteivät ulkoiset seikat kuitenkin vaikuttaisi. Eikä se meinaa, että toinen olisi varsinaisesti ruma tai olisi inhottavia piirteitä, vaan että ei vaan iske. Tässä on myös se "sisäinen kauneus", eli eleet, ilmeet ja puhetapa. Kyllä minä tiedän – niinkuin kaikki - runsaasti ihmisiä, joilla ns. vientiä, mutta jotka eivät ollenkaan iske ja tässä ei nyt puhuta pelkästään toisista miehistä.

(ja toisaalta esimerkiksi myös se, että toinen vammautuu niin pahasti, että pää ei toimi sillä tavalla, että olisi tasaveroinen kumppani, on ihan legitiimi syy erota. Tai jos ei muuten vaan enää kiinnosta)

02.04.2015 20:17 - 02.04.2015 20:28 #111 : pihlajapuu

Echramath kirjoitti:

Komppaan Echramathia. Itse voin kyllä ihan suoraan sanoa, että myös ulkonäkö merkitsee, koska pitäähän sitä nyt tuntea myös sillä tavalla vetoa kumppaniin, MUTTA se, mistä kukakin tykkää, onkin sit taas ihan toinen juttu. Ihan omassa kaveripiirissäkin on niin monenlaista mies- ja naismakua, että vaikea kuvitella, etteikö jokaiselle ihmisille olisi olemassa tyyppiä, joka pitää ulkonäöllisestikin viehättävänä. Kärjistetty esimerkki tästä voisi olla vaikkapa pitkät hiukset miehellä; itselläni ne herättävät heti kiinnostuksen (minkä näköinen tyyppi on muuten? millainenkohan se on? Minusta pitkät hiukset vain yksinkertaisesti tekevät miehestä lähes poikkeuksetta paremman näköisen, enkä mie sille mieltymykselle mitään voi), kun taas tiedän monia, joille pitkät hiukset miehellä on ehdoton "ei kiitos". Sama kuitenkin tuntuu pätevän suunnilleen kaikkiin ulkonäöllisiin piirteisiin, kun toinen tykkää tummasta, toinen vaaleasta, toinen pyöreistä kasvoista, toinen kapeista jne.
Viimeksi muokattu: 02.04.2015 20:28 pihlajapuu.

02.04.2015 20:44 - 02.04.2015 20:53 #112 : pihlajapuu
Mutta palatakseni varsinaiseen aiheeseen sanottakoon vielä pari sanaa tuosta nettideittailusta, kun tässä nyt on edelleen "sitoutumattomana" pyörittyä.

OkCupidia testailin tovin tuossa, mutta sen ongelmana on se, että samanhenkisiä, edes lähikaupungeissa asuvia on kovin vähän. Mutta kyllä niitä täyspäisiä ja mukavia miehiä sieltä deittipalstoiltakin voi todistettavasti löytää, voin tapaamisten perusteella sanoa, vaikka ei jutuista olekaan sit sen enempää tullut. Toki viestejä tulee myös niiltä erikoisemmilta tapauksilta, joista jää lähinnä tunne, että nyt on massapostitettu viestiä vähän jokaiselle, tai että nyt ei kyllä ole yhtään omaa tyyppiä, mutta eipä niitä pakko tavata ole tai vastata. Poistin profiilin jokin aika sitten, kun tuntui, että se vie lähinnä energiaa sen sijaan, että siitä saisi juurikaan mitään irti.

Tinder puolestaan on jotenkin väsyttävä. Alkusyksystä jaksoin sitä sovellusta vielä käyttää, ja tapasinkin muutaman tyypin kanssa (niin ikään täyspäisiä, mutta ei johtanut sen enempään). Paljon on mielestäni kiinni siitä, millaista viestiä antaa omilla kuvillaan ja tekstillään. Otin itse sen lähestymistavan, että viimeistään profiilin kuvaus karkoittaa ne tyypit, joiden kanssa en livenä taatusti tule ollenkaan toimeen, eli kuvauksesta löytyvät niin fantasia, scifi, nörttiys, kahden tutkinnon tekeminen ylipistossa kuin jotain muutakin hörhöilyä. Ei ole tullut myöskään mitään enempiä ehdotteluja, kun varmaan tajuavat, ettei tässä nyt yhdenyönjuttuja haeta, jos kirja- ja leffamakukin käydään profiilissa läpi. Ei vaan jotenkin jaksa enää sitä sovellusta, kun yleensä se ei kuitenkaan johda mihinkään, kun jonkin ajan jälkeen huomaa, ettei keskustelu oikein siitä lähde etenemään.

Edit. Suurin ongelma näissä oikeastaan on, että vievät liikaa aikaa ja energiaa siihen nähden, mitä niistä saa ja minkä verran muutakin tekemistä olisi.
Viimeksi muokattu: 02.04.2015 20:53 pihlajapuu.

19.07.2015 09:57 - 02.08.2015 13:38 #113 : Mika
Vastaus käyttäjältä Mika aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
Koputellaas tällaista vanhaa aihetta vaihteeksi. Itsekin on tullut nettideittejä kokeiltua, kun ei samanhenkisiä ihmisiä nyt ihan jatkuvalla syötöllä kadulla pahkikaan kävele. Onpa sitä kautta muutama uusi ystävä ja ihan parisuhdekin löytynyt. Sopivan valikoivalla mielenlaadulla liikkuessa ei ole tullut vastaan edes yhtään ns. huonoa deittiä, vaikka kaikkien kanssa ei tokikaan ole yhtä tapaamista pidemmälle synkannut.

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Viimeksi muokattu: 02.08.2015 13:38 Mika.

22.07.2015 15:25 #114 : Mustelmann
Ketjuhan on ollut varsin mielenkiintoista luettavaa. Itsekin olen joskus harkinnut, pitäisikö näitä palveluja kokeilla, mutta lopulta olen antanut asian olla. Olen sulkenut pois kaikki puhelinsovellukset, koska ensinnäkin inhoan puhelimella näpräämistä ja toisekseen moni palvelu tuntuu olevan jotenkin linkissä Facebookiin, mistä pidän vielä vähemmän. Haluaisin suorittaa teoreettisen nettideittailuni hallituissa olosuhteissa omalla kotikoneellani.

Sitten on vielä sekin, että en varsinaisesti halua parisuhdetta. Jonkinlainen kaverisuhde olisi kiva tai sitten ihan vaan kasuaali päiväkahviseura. Valitettavasti aika moni tuntuu olevan liikkeellä ns. vakavissaan, joten sekin hiukan nostaa kynnystä liittyä mihinkään palveluun.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

23.07.2015 06:10 #115 : Warghast
tjaa a... olihan se kivaa niin kauan kun se kesti...
Taas pitäis innostua etsiskelemään uutta ja samalla yrittää päästä eteenpäin..
Onko tietoa mistä muualta kannattaisi nörähtäneempää parinmuodostusta yrittää kuin tuo OKCupid ja Nörttityttöjen blogi?

tuo okcupid oli sinänsä hieno ja sieltä tuo yökukkujakin löyty mutta kun sekin alkaa olla koluttu ja hyvin vähän viestejä saa takasin..

oliskohan Esim. Steam Hellsinkissä paremmat mahdollisuudet IRL, tosin sinnekkin tarttee ehkä siipimiehen, että eres uskaltautuu paikalle, saati puhumaan kenellekkään..

• Iivari hahmo
  • Iivari
27.07.2015 02:02 #116 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
Astoretheinille melkein suosittelisin OkCupidia, sillä vaikka se tässä ketjussa saakin lähinnä (sinänsä ainakin suuntaa-antavan oikeaa) kritiikkiä, se on minusta ehkä lopulta parhaimmillaan juuri uusien ihmissuhteiden, ei varsinaisesti elämän- tai seksikumppanien löytämisessä. Tätä kirjoittaessani ne ainoat ei-ennestään-tutut ihmiset, joihin OkCupidissa olen päätynyt kontaktiin, ovat nimenomaan uusimmat ystäväni, eivät mitään muuta. En sano, etteikö se olisi hyvä väline niin deittailuun kuin kumppanienkin hakuun, mutta ymmärrän hyvin (omankin kokemukseni pohjalta) että lopulta se ei välttämättä toimi kummassakaan loistavasti erinäisten yhteentörmäävien syiden takia. Eräs vielä mielestäni mainitsemattomista kritiikin kohteista on se, että OkCupid osoittaa hyvin helposti sen, kuinka pienet piirit useinkin tapaavat olla - tapaan tervehtiä siellä vastaantulevia tuttuja aina privalla, ja valehtelematta yli 90 prosenttia privalaatikkoni posteista on erinäisiä muunnelmia Tuttumoikkaus-postauksista alkaneita keskusteluja.

Asiaa sivuten: Steam Hellsinki saattaisi hyvinkin olla tässäkin mielessä varteenotettava paikka, sinnehän tuskin ihmiset tulevat (vain / ensi sijassa) vetämään lärvejä...

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

02.08.2015 13:42 - 02.08.2015 13:43 #117 : Mika
Vastaus käyttäjältä Mika aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
Mitäs mieltä muuten olette noiden "standardista poikkeavien" detaljien, kuten päihteettömyyden tai lapsettomuuden, mainitsemisesta profiilissa? Rehellinen on toki hyvä olla ja jos on vakaasti sitä mieltä, että ei lapsia ole elämäänsä kaipaamassa niin onhan se hyvä tuoda tavalla tai toisella ilmi. Mutta pitäisikö noita selitellä tarkemmin? Itse muistan näihin liittyen käyneeni muutaman keskustelun, jossa osa naisista on ollut sitä mieltä, että esimerkiksi raittius tuntuu epäilyttävältä (mietitään alkoholistitaustaa) tai se, että ilmoittaa suorasanaisesti ettei halua lapsia kuulostaa ensimmäisenä sitoutumiskammoiselta pelimieheltä. Ovatko tällaiset ensivaikutelmat yleisiä ja miten teidän mielestänne asia olisi hyvä ratkaista?

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Viimeksi muokattu: 02.08.2015 13:43 Mika.

• Sarantha hahmo
  • Sarantha
    Liejuvelho
03.08.2015 01:18 - 03.08.2015 01:19 #118 : Sarantha
Minä en yhtään tiedä miten nuo jutut yleisesti menevät, mutta ainakin itse kokisin hyvänä että noista lapsettomuuspyrkimyksistä mainittaisiin, niin voisin itse sitten välttyä tuhlaamasta aikaa sellaiseen henkilöön :D Yleensäkin sellaiset suuret linjat on hyvä saada tietää jo alkuunsa, sillä onhan sitä toki monilla parinvalinnassa sellaisia reunaehtoja joiden on täytyttävä ennen kuin kannattaa edes harkita tutustumista. Esim. itse olen aina maininnut jo esittelytekstissä että minulla on koira, sillä olisi ihan ajanhukkaa ensin jutella iät ja ajat jonkun tyypin kanssa vain siksi että lopulta paljastuisi että hän on koirille pahasti allerginen. Vaikka onhan sekin toisaalta totta, että joidenkin asioiden esilletuonti voi myös synnyttää vastapuolessa vikaan meneviä vaikutelmia.

Minulle on jotenkin nyt viime aikoina kirkastunut, miten helvetin pinnallinen tuo parinvalintakulttuuri nykyään on. Ennen ehkä jotenkin ajattelin, että baarit ovat niitä lihatiskejä, mutta että onneksi on muitakin väyliä. Nykyään sen sijaan tuntuu, että kaikkialla ollaan yhtä ulkonäkökeskeisiä, kun taas kaikki muut kriteerit (kuten älykkyys, arvomaailma, yhteiset kiinnostuksenkohteet, kouluttuneisuus jne.) ovat täysin toisarvoisia. Seuraan yhtä sinkkuudesta ja elämäntilannelapsettomuudesta kertovaa blogia ( Kun sitä vähiten odottaa ) jonka kommenteissa tämä ilmiö tuotiin esiin todella osuvin sanankääntein:

"Kuvan jakamisesta deitissä on tullut sosiaalinen normi, ja kuvan jakamatta jättävä saa osakseen kiukkua. Kiukkua saa osakseen myös siitä, jos toivoo treffikumppanilta esimerkiksi kiinnostusta kouluttautumiseen. Kiinnostus opiskeluun ei ole deittimaailmassa olennaista, eikä ihmistä saa arvioida sen mukaan. Tärkein esisuodatuskriteeri deittailussa on ulkonäkö, ja sinun pitää olla valmis todistamaan, että sovit potentiaalisen kumppanin ulkonäkökriteereihin. Vasta sen jälkeen voidaan ryhtyä keskustelemaan. Ymmärrän sen kyllä, mutta en hyväksy sitä, ja siksipä nettideittailu ei minulle sovikaan."

Nykymaailmassa kaikki on vaan niin väärin.

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut."
Viimeksi muokattu: 03.08.2015 01:19 Sarantha.

• tpi hahmo
  • tpi
    Mekaanikko
03.08.2015 20:45 - 03.08.2015 20:46 #119 : tpi
Vastaus käyttäjältä tpi aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä
"Kiinnostus koulutukseen ei olennaista?"
Oikeasti?
En ole deittimarkkinoilla ollut vuosikymmeniin, eikä ole tarkoitus sellaisile ikinä mennä - mutta itse olen niin snobi, että akateemisen koulutuksen puute olisi melkein ylipääsemätön juttu. Jos ei kiinnosta opiskella, kuinka voi olla kiinnostava henkilö?
Viimeksi muokattu: 03.08.2015 20:46 tpi.

03.08.2015 22:08 #120 : Mika
Vastaus käyttäjältä Mika aiheessa (Netti)deittailusta ja kumppanin löytämisestä

tpi kirjoitti: Jos ei kiinnosta opiskella, kuinka voi olla kiinnostava henkilö?

Oletko sitä mieltä, että asioista voi olla kiinnostunut tai niistä ottaa selvää ainoastaan formaalin koulutuksen puitteissa? Itse mielummin, jos pitäisi valita, tutustuisin henkilöön joka on utelias ottamaan selvää kaikesta omatoimisesti, kuin sellaiseen joka on tehnyt (akateemisenkin) tutkinnon ja sen jälkeen katsonut salkkareita kaiken vapaa-aikansa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aderyn

Valvojat: IivariSarantha