tpi kirjoitti: "Kiinnostus koulutukseen ei olennaista?"
Oikeasti?
En ole deittimarkkinoilla ollut vuosikymmeniin, eikä ole tarkoitus sellaisile ikinä mennä - mutta itse olen niin snobi, että akateemisen koulutuksen puute olisi melkein ylipääsemätön juttu. Jos ei kiinnosta opiskella, kuinka voi olla kiinnostava henkilö?
Opiskeluko onkin ainoa asia, joka tekee ihmisestä kiinnostavan? Ihminen voi tietää asioista paljonkin ja olla hyvää keskusteluseuraa, vaikkei olisi käynyt muita kouluja kuin peruskoulun. Persoonallisuus ei muutu, vaikka viimeisimmän tutkinnon nimi muuttuu. Filosofian tohtori voi oikein hyvin olla henkevä ja ystävällinen, mutta oikein hyvin hän voi olla myös itserakas kusipää. Tämä sama pätee toki myös kouluttamattomiin. Se, onko käynyt yliopiston vai ei, ei vaikuta ihmisen luonteeseen millään tavoin.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni: Kumppanin etsiminen vain sen vuoksi, että saisi kumppanin, on jotenkin liian itsetarkoituksellista. Tulee sellainen olo, että koko ihmiskunta on kuin valtavat karjamarkkinat, joilla jokainen on sekä myytävänä että ostajana.
Ehkä olen romantikko, mutta uskon, että joskus kohdalle vain sattuu "se oikea", ystävyyssuhteesta tai tuttavuudesta kehittyy jotain kaunista ja palkitsevaa, mitä sanotaan
rakkaudeksi. Turha siis on etsiä ja juosta sokkotreffeillä, jos tekee kuten minä - eli antaa elämän viedä ja asettaa eteen juuri ne oikeat ihmiset.