28.03.2016 21:30 #61 :: Puolikuu
Blogin pitäminen
Noniin, mä olen tosiaan pitänyt syksystä vähän niinkuin pöytälaatikkoblogia vähän kokeillakseni olisko siitä mihinkään, mutta ehkäpä viimein kehtaan sen täällä jakaa: kirjablogiexlibris.blogspot.fi/ Pelkästään itselle kirjoittaminen on lopulta vähän tylsää. Postaustahti on "yllättäen" aika epäsäännöllinen.

Osoite ei ole oikein tyydyttävä, sillä pelkkä exlibris.blogspot oli varattu tällaiselle 2001 perustetulle blogille, jossa ei ole kuin yksi postaus. Arvatkaapa ottaako päähän. :skull:

24.04.2016 20:49 #62 :: Kultasuu
Kultasuun uusi blogi
Jees, en tiedä onko tätä asiaa mitään järkeä kuuluttaa ja mainostaa, mutta - koska haluan harjoittaa kirjoittamisen taitojani lisää - ajattelin minäkin julkaista blogin, paikan jossa voi tätä asiaa tehdä. Joten, joten, tsekatkaa ihmissä tässä oleva linkki ja kertokaa mulle jos teidän mielestä minun täytyy tietää jotain liittyen blogiini ja muutenkin jos sivuissani on jotain epäkohtia. Kiitos!

penniajatuksistaniblog.wordpress.com/
Tykännyt: Nylkky

• lolde hahmo
  • lolde

28.04.2016 08:13 #63 :: lolde
Blogin pitäminen
Itse olen perustanut oman kirjablogini vuonna 2014, tai oikeastaan itse sivusto siirrettiin websistä blogiksi silloin. Blogeja on tullut yleensäkkin pidettyä jos jonkinlaista, valokuvausta, lifestyleä, lemmikkejä ja elokuvia, mutta ainoastaan tämän kirjablogini olen pitänyt ainakin tähän mennessä. (:
Muokannut 28.04.2016 08:14 lolde

• Iivari hahmo
  • Iivari

22.12.2016 03:47 #64 :: Iivari
Blogin pitäminen
Hassuin tapa pitää blogia, tai ainakin ehdottomasti yksi kummallisimmista, on vähän vastaavanlainen, jolle Puolikuu ymmärrettävästi ylempänä murisee. Minä olen varannut jo yli kuusi vuotta yhtä, viisi toista ja muutaman ajan kolmatta ja neljättä bloginimeä. Blogihautomoni on välillä ollut piilossa julkisuudesta, välillä taas julkisena. Vajaat kaksi vuotta sitten sain yhteen blogiini kirjoitettua jopa perinteisen aloituspostauksen, mutten koskaan tullut jatkaneeksi sitä. Silti kaikki nämä blogit ovat mielessä jos eivät missään tapauksessa päivittäin niin varmaankin viikoittain, säännöllisesti kumminkin. Ja ne eivät ole täysin imaginäärisiä, sillä olen esimerkiksi viimeiset kaksi tuntia käyttänyt siihen, että yhtenäistän niiden ulkoasun. Siis ulkoasun asioille, joissa ei (vielä?) ole sisältöä. Kaikkeen sitä ihminen aikaansa käyttääkin.

25.12.2016 16:18 #65 :: punnort
Blogin pitäminen
Mulla ei ole tällä hetkelä blogia, mutta mulla on webbisivusto kirjoittamiani novelleja sekä muita kirjoittamiani tekstejä varten. (Linkki löytyy allekirjoituksestani.)

Nykyään blogimuoto tuntuu olevan aika suosittu, mutta mun mielestä blogi on sellaisia tekstejä varten, jotka ovat sidottuja kirjoitushetkeen, ja jotka vanhenevat nopeasti. Kun kyse on teksteistä, jotka voi lukea milloin tahansa, klassinen "kotisivu" on loogisempi vaihtoehto.

Onko muilla mielipiteitä siitä, pitäisikö oma novellisivusto toteuttaa blogina vai muulla tekniikalla?

• Nebu hahmo
  • Nebu

02.01.2017 20:57 #66 :: Nebu
punnort kirjoitti:

Itse taannoin kirjoitin jatkokertomuksenomaista tarinaa blogiin. Siinä blogimuoto toimi mielestäni hyvin, kun jokainen uusi postaus oli aina jatkoa edelliseen. Pidemmissä ja yhtenäisemmissä teksteissä asia voi sitten olla toisin. Nyt tuo blogi tosin on telakalla ja odottaa inspiraatiota sekä sitä kuuluisaa motivaatiota.

Sittemmin ole kuitenkin taas iskenyt lapaseni blogisoppaan ja aloitin vuoden lopulla jonkinlaista tiedeuutisointia harjoittavan blogin (moonletnews.blogspot.com) . Lähinnä keskityn aurinkokunnan tutkimukseen, mutta muitakin aiheita tulee sivuttua. Sinällään mielenkiintoista itselle, että tulee opittua paljon uutta, kun perehtyy samalla vähän syvemmälle asioihin. Kunhan vain välttäisi ne asiavirheet :eek:.

06.07.2019 19:34 #67 :: punnort
Blogien ja webbisivustojen pitäminen
Nostellanpas tätä ketjua, jos joku haluaa mainostella blogejaan ja muita kotisivujaan. Mulla ei ole blogia, vaan kotisivu, jota olen viilailut ja laajentanut viimeiset viisi vuotta. Osaamatta ccs:ää olen onnistuneesti puukottanut sen css:ää niin, että se toimii kaikilla laitteilla älypuhelimista pöytäkoneisiin.

Yleensäkin olen sitä mieltä, että blogista luetaan lähinnä uusiampia kirjoituksia, ja jos haluaa tehdä sivuston teksteistä, jotka eivät vanhene, blogi on väärä muoto.

Sivustoltani löytyy novellejani niin html:nä kuin pdf:näkin. Matemaattinen tausta on opettanut minut käyttämään LaTeX-ladontaohjelmaa (matemaattisen tekstin kirjoittamisessa se on suosituin työkalu), ja taidoista oli hyötyä ei-matemaattisen novellitekstinkin taittamisessa pdf:ksi. Pari muuta kirjoittamaani e-kirjaa löytyy vain pdf:nä. Uusimpana tein html-muotoisen sivun noppakokoelmalleni.

Blogimaailmassahan on paljon blogeja, joista jotkut nousevat huippusuosituiksi, mutta valtaosa bloginpitäjistä varmaan tuskailee sen kanssa, ettei kukaan ole kiinnostunut lukemaan. Tämä on asia, jonka kanssa olen tuskaillut itsekin.

Joskus 90-luvulla jokaisella kunnianarvoisella sivustolla oli linkkilista, eli sivustonpitäjän suosituksia muista webistä löytyvistä sivustoista, ja tuohon aikaan sivujen linkkilistoissa surfaaminen oli hakukoneiden ohella tärkein tapa löytää webistä sivustoja. Nyttemmin linkkilistat näyttävät jääneen pois suosiosta. Omalta sivustoltani sellainen tietenkin löytyy. Vieläkö blogeissa on niitä listoja muista bloginpitäjän mielestä hyvistä blogeista?

Linkki sivustolleni löytyy allekirjoituksestani.

• Nebu hahmo
  • Nebu

24.09.2021 22:02 #68 :: Nebu
Blogin pitäminen
Nostelempa tätä vanhaa aihetta ja kyselen, vieläkö porukka täällä pitää blogeja?

Samalla mainostan toki omaa blogiani. Tämä on jo vanha blogi, ja olen aloittanut sen alunperin vuonna 2014, mutta päätin kirjoittaa koko roskan uudestaan ja julkaista sitten osa kerrallaan toistamiseen. Tämä on tarinablogi, joka kertoo pienestä kahvilasta Saturnuksen renkaalla. Tarina löytyy täältä:  saturnuksenrenkailla.blogspot.com . Olen jakanut luvut osiin, ja julkaisen niitä säännöllisen epäsäännöllisesti

Sama tarina on kirjoitettu myös englanniksi (huonolla sellaisella, ja kaipaisi myös uudelleenkirjoittamista). Siihen, kuten suomiversioonkin, on tulossa jatkoa jossain vaiheessa, kunhan saan aikaiseksi jatkaa tarinaa. Enkkuversio löytyy täältä: cafestardust.blogspot.com .

Enkkuversio on edennyt nyt lukuun 7, ja postauksia on kaikestaan 50 kappaletta. Suomiversio on nyt noin tarinan puolivälissä tällä päivämäärällä.

Näin, sainpahan taas syyn mainostaa omia tuotoksiani .

Valvojat: IivariSarantha