Blogin pitäminen

18.08.2014 12:27 #41 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Blogin pitäminen
En ole hetkeen ollut aktiivinen blogin pitäjä. Nyt tuli kuitenkin tarve ja helppo aihe, sillä muutenkin kirjoitan asiasta dokumentteja omaan käyttöön. Kuvatkin syntyvät itsestään :D Teippaan tuon myös portfolionani toimivaan nettisivuun, niin sekin pakottaa päivittämään ;)

Eli kyseessä on blogi seikkailupelille, jota kehitän. Pääpaino on grafiikassa, mutta koska projekti on soolo, tulee se sisältämään pelimoottorivertailua ja LUA sekä C# skriptauksen ongelmia maallikkomaisemmasta näkökulmasta (sekä toki engine-parkuja). Kerran viikossa olisi tarkoitus lisätä sisältöä.

Jos kiinnostaa, niin linkki on alla :)

TIGERIA blog

Ars Longa Vita Brevis

02.09.2014 20:56 #42 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Blogin pitäminen
Hihhei, mullakin on nykyään blogi! :smile:

lasisipulissa.blogspot.fi/ on osoite, josta löytyy kaikenlaista horinaa kirjoista/kirjoittamisesta/musiikista/ihan kaikesta muusta. Mitäs sitä muuta sanoisi... Tervetuloa vaan :wink:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

• Ageha hahmo
  • Ageha
18.10.2014 13:43 #43 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Blogin pitäminen
Itselläni on ollut aikojen saatossa muutamia blogeja, tosin vain kolmisen kappaletta on koskaan ollut oikeasti pidempiaikaisessa säännöllisessä käytössä. Kaikki blogit ovat olleet henkilökohtaisia sisällöltään, tumblrissa on tälläkin hetkellä yksi joka on vain lähinnä avautumista varten, yhdellä "oikealla" blogialustalla on toinen johon puran ajatuksiani ja fiiliksiäni ja on ollut kolmas joka on mennyt näillä samoilla linjoilla, tosin siihen kirjoitin huomattavasti epäsäännöllisemmin ja pienemmissä määrin. Blogspot-alustaa en ole kai koskaan käyttänyt (en ainakaan muista :tongue: ), muuten on kai tullut kahlattua läpi aika moni alusta... :smile:

Olen usein miettinyt ihan aiheblogien perustamista, mutta en sitten tiedä jaksaisinko sellaisia pitää. En kuitenkaan haluaisi bloginpitämisen tuntuvan velvotteelta, se ei tuntuisi enää kivalta siinä kohden. Voisin tietysti perustaa jonkun sekasikiöblogin jossa olisi vuoroin kirja-arvosteluja ja ihmisoikeusrantteja (on se kumma kun vuosi 2014 ja transsukupuoliset tuomitaan käytännössä a) olemaan virallisesti väärää sukupuolta tai b) pakkosterilisaatioon siinä missä raiskaajat eivät saa välttämättä edes vankilatuomiota, mitä valtiomme meille siis näin opettaa ok lopetan ennenkuin olen taas vaudhissa) ja milloin mitäkin... :cheesy:

Yksityisblogeistani... no, kahdesta aktiivisesta toista lukee nyt itselleni jo hämäräksi käynyt määrä ihmisiä ja toista ei tietääkseni kukaan, ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen koska kuitenkin sitä jälkimmäistä kirjoitan ihan puhtaasti itselleni. Jos joku sinne joskus eksyy niin ehkä mahdollisesti eksyköön, mutta olen melkein onnellisempi näin.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

• Velma hahmo
  • Velma
04.12.2014 18:32 #44 : Velma
Vastaus käyttäjältä Velma aiheessa Blogin pitäminen
Tällä hetkellä mulla on kolme edes jossain määrin aktiivista blogia: kirjoista ( sockerslott.wordpress.com ), matkailusta ( www.rantapallo.fi/kapteenisinikarhu ) ja puutarhajutuista ( kantsten.wordpress.com ) kertovat. Jotenkin tykkään enempi teemoittain hajautetuista blogeista, kun niillä on kumminkin eri lukijakuntansa (vaikka lukijamäärät onkin aika pieniä, mutta silti). Ainakaan vielä se ei ole muodostunut ongelmaksi. Wordpressiin vaihdoin puolisen vuotta sitten, kun Blogger vammaili liian usein enkä oikein tykkää Googlen ylivallasta.

• Kattinka hahmo
  • Kattinka
    Kaartilainen
09.12.2014 00:16 #45 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Blogin pitäminen
Innostuin ja uskaltauduin pitämään kirjablogia! :) Olen seuraillut pitkään monia kirjablogeja ja innostus oman blogin pitoon lähti siitä. Ajattelin, että ehkäpä blogin pitämin luetista kirjoista/lukulistalla olevista kirjoista herättelee rakasta lukuharrastusta uudelleen henkiin. Vuosia sitten luin paaaaljon enemmän, mutta nykyään opiskelu yms. haukkaa ison palan ajastani. Lisäksi blogi auttaa näkemään konkreettisesti, mitä ja miten paljon on tullut luettua.

En ole ennen koskaan pitänyt minkäänlaista blogia, joten tämä on varmasti alkuun hirmuista räpeltämistä..! :lol:

Jos jotakuta kiinnostaa, vilkaiskaahan ihmeessä:

kattinkankirjalista.blogspot.com/

• StaCa hahmo
  • StaCa
09.12.2014 12:35 #46 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Blogin pitäminen
Olen näköjään jo vastannut keskusteluun aiheen vierestä, mutten ole tullut linkittäneeksi omia horinoitani:
calendula.stazzy.net on varsinainen kirja- ja kirjoitusblogi. Asiasta ja asian vierestä.
stazzy.net on nykyään hiljaisempi, mutta siellä olen avautunut ulkosuomalaisen elämästä jo varmaan sen seitsemän vuotta.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

24.01.2015 15:17 #47 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Blogin pitäminen
Menin ja perustin kirjablogin. susilukee.blogspot.fi
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

30.04.2015 19:28 #48 : Valokaapeli
Vastaus käyttäjältä Valokaapeli aiheessa Blogin pitäminen
Alottelin tossa joku aika takaperin bloggaamisen tyttöystävän kanssa, perustamalla Rantapalloon matkablogin. Tällä hetkellä pääpaino on tällä hetkellä tulevan kesän interrailissa, eli jos junailu Euroopassa kiinnostaa, mutta et tiedä mitä tehdä, niin suosittelen lukemaan! Kesän jälkeen sitten tiedät, miten ja mitkä meidän tekemät virheet vältetään.
Toki löytyy muutakin jo ihan äskettäisistä Eduskuntavaaleista jo käytyihin matkoihin ja tulevaisuuden haaveiluihin.

Elämä itsessään on matka

• Ansa hahmo
  • Ansa
30.04.2015 19:54 #49 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Blogin pitäminen
Huomasin, että edellisessä viestissäni kerroin suomenkielisestä blogistani, mutta olen jälkeenpäin päätynyt siihen tulokseen, etten jaksa sekä suomeksi että englanniksi kirjoitella. Näin parhaaksi kirjoittaa vain englanniksi, joten GeekSphere on nykyisen blogini nimi. Tällä hetkellä pyrin päivittämään sitä kerran kuukaudessa, mikä on onnistunut ihan hyvin. :smile:

27.06.2015 17:57 - 27.06.2015 18:00 #50 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Blogin pitäminen
Ihan omalla nimellä näin vaihteeksi. Saa liittyä lukijaksi. nonabbiamoarance.blogspot.fi

Juttua kirjoittamisesta ja kirjoista vähän eri tyyliin ku Susiblogissa.
Viimeksi muokattu: 27.06.2015 18:00 The Big Bad Wolf.

05.07.2015 20:36 #51 : Reta Anna Maria
Vastaus käyttäjältä Reta Anna Maria aiheessa Blogin pitäminen
Tosi outoa, en ole vastannut tähän ketjuun, vaikka yleensä erittäin innokkaasti olen tyrkyttämässäni blogiani joka paikkaa. Se on ollut jonkinlainen projektini jo viimeiset kolmisen vuotta. Iso osa elämääni, sillä bloggaan mistä luen ja luen jatkuvasti jotain.

Pidän siis kirjablogia, jonne bloggaan melkein kaikesta lukemastani ja joskus vähän muustakin. Pääsääntöisesti luen spefiä, mutta en rajoita lukemista mihinkään genreen. Ehkä eniten viihtyn nuortenkirjojen äärellä ja fantasian parissa.

Tekstini ovat enemmän bloggauksia kuin kirja-arvioita. Tykkään kertoa, mitä mieltä itse olin ja minkälainen lukukokemus minulla oli, mutta pidän kuitenkin rimaa sen verran korkealla, että pyrin kytkemään luetut kirjat jotenkin kontekstiin ja tuomaan esille myös kritiinkin piirteitä.

Blogini nimi on Todella vaiheessa ja sen löytää tästä: todellavaiheessa.blogspot.fi/

Hyvää kirjaa metsästämässä.

09.09.2015 23:20 #52 : Valokaapeli
Vastaus käyttäjältä Valokaapeli aiheessa Blogin pitäminen
Huomenna pitäis tyttöystävän kanssa lähteä etsimään kadonnutta inspiraatiota Islannista. Kirjoitus takkuaa spefin osalta, mutta blogi porskuttaa vakaassa myötätuulessa. Mikäli Islanti kiehtoo niin kannattaa ainakin tuleva viikonloppu pysyä linjoilla!

www.rantapallo.fi/valokaapeli/interrail-...konloppu-islannissa/

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
22.09.2015 14:39 #53 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Blogin pitäminen
Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että olisi hauskaa pitää kirjablogia. Luen paljon sellaisiakin kirjoja, joista täällä ei juuri ole keskustelua, vaikka toki kirjoitan tännekin (mielestäni) aika usein kirja-arvioita. Luen aika varmasti keskimääräistä kirjabloggaajaa vähemmän, joten arvioitakin tulisi harvemmin enkä tiedä jaksaisinko aina kirjoittaakaan kaikista kirjoista ainakaan järkevän ajan puitteissa. Pahin pelkoni oikeastaan on se, että kyseinen blogi tyrehtyisi muutamaan postaukseen, jos saamattomuus ja kyllästyminen iskisivät. Ehkä perustankin blogin ihan incognito, niin kukaan ei osaa yhdistää mahdollisesti epäonnista blogia minuun. :lol:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Rinja
04.11.2015 17:02 #54 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Blogin pitäminen
Hihhii, sain viimein aloitettua pitkään suunnittelemani projektin, eli hautausmaablogin!

haudanhiljaiset.tumblr.com/

Alustaksi valikoitui tumblr, koska lähinnä tässä tulee olemaan kuvia. Aiheena on kaikkea mahdollista hautakivistä (nimistä, päivämääristä, tyyleistä, istutuksista) vainajien tarinoihin ja hautaustavoista hautausmaakaskuihin, toisin sanoen kaikkea mikä minua kiinnostaa ja mistä olen oppinut näinä hautausmaatyöntekijäkesinäni jotain.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Dyn, Puolikuu, Skie, Emelie, Formaldehyde, pihlajapuu

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
01.02.2016 20:27 #55 : Breza
Vastaus käyttäjältä Breza aiheessa Blogin pitäminen
No pitää minunkin hieman mainostaa uutta blogiani :) Olin jo varmaa pari päivää miettiny blogin perustamista ja etsinkin taustatietoja, että mitä kannattaa miettiä, kun alottaa blogin jne. kirjoittelin asioita ylös ja vastailin niihin. Sit pari päivää sit laitoin blogin pystyyn ja muokkailin ulkoasua kaks päivää :D Ekaan en ollut lainkaan tyytyväinen ja nyt tännään sain tehtyy valmiiks ja oon todella tyytyväinen :)

Eli täs mun blogi: ikuinenlukutoukka.blogspot.fi

Nyt kun oon ulkoasuun tyytyväinen voin keskittyy sit noihin kirjoihin xD hehe..

• Xerion hahmo
  • Xerion
23.02.2016 21:16 #56 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Blogin pitäminen
Minäkin päädyin tällaiseen ratkaisuun, Lähettäkää minulle kirjoja .
Ulkoasuun en vielä ole tyytyväinen, mutta ainakin saan kirjoitettua jotain. Ulkonäköä ehtii muokkailemaan moneen kertaan :D

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu, Helmeilevä susi, Breza

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
23.02.2016 21:26 #57 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Blogin pitäminen
^ Lisää kirjablogeja, yay. Pitäisiköhän munkin tulla jossain vaiheessa kaapista oman blogini kanssa hmm.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Helmeilevä susi, Breza

• tpi hahmo
  • tpi
    Mekaanikko
03.03.2016 12:21 #58 : tpi
Vastaus käyttäjältä tpi aiheessa Blogin pitäminen

• Xerion hahmo
  • Xerion
03.03.2016 22:03 #59 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Blogin pitäminen

tpi kirjoitti: Ihan teknisenä vinkkinä tekstin ja taustan väri voisivat olla paremmin erottuvia, samoin taustakuva sotkee tekstin luettavuutta.

Oliko tämä tarkoitttu minulle? Jos oli, niin asia on huomattu, mutta vielä ei ole ollut kovin inspiraatiota muutoksien tekemiseen. Pitäis jaksaa, mutta olen saamaton.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

28.03.2016 10:57 - 28.03.2016 11:15 #60 : Helmeilevä susi
Vastaus käyttäjältä Helmeilevä susi aiheessa Blogin pitäminen
Salainen? :shock:
Lukisin mielelläni, miten voin saada kutsun?

Hmm, tämä oli siis tarkoitettu Sudelle tämä…
Kyseessä on blogi Susi kirjoittaa

Alea iacta est.
Dovie'andi se tovya sagain.
Viimeksi muokattu: 28.03.2016 11:15 Helmeilevä susi.

Valvojat: IivariSarantha
Pisania