Blogin pitäminen

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Blogin pitäminen
28.03.2016 21:30 #61

Noniin, mä olen tosiaan pitänyt syksystä vähän niinkuin pöytälaatikkoblogia vähän kokeillakseni olisko siitä mihinkään, mutta ehkäpä viimein kehtaan sen täällä jakaa: kirjablogiexlibris.blogspot.fi/ Pelkästään itselle kirjoittaminen on lopulta vähän tylsää. Postaustahti on "yllättäen" aika epäsäännöllinen.

Osoite ei ole oikein tyydyttävä, sillä pelkkä exlibris.blogspot oli varattu tällaiselle 2001 perustetulle blogille, jossa ei ole kuin yksi postaus. Arvatkaapa ottaako päähän. :skull:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Kultasuun uusi blogi
24.04.2016 20:49 #62

Jees, en tiedä onko tätä asiaa mitään järkeä kuuluttaa ja mainostaa, mutta - koska haluan harjoittaa kirjoittamisen taitojani lisää - ajattelin minäkin julkaista blogin, paikan jossa voi tätä asiaa tehdä. Joten, joten, tsekatkaa ihmissä tässä oleva linkki ja kertokaa mulle jos teidän mielestä minun täytyy tietää jotain liittyen blogiini ja muutenkin jos sivuissani on jotain epäkohtia. Kiitos!

penniajatuksistaniblog.wordpress.com/

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

lolde
Epäkuollut
lolde vastasi aiheeseen: Blogin pitäminen
28.04.2016 08:13 #63

Itse olen perustanut oman kirjablogini vuonna 2014, tai oikeastaan itse sivusto siirrettiin websistä blogiksi silloin. Blogeja on tullut yleensäkkin pidettyä jos jonkinlaista, valokuvausta, lifestyleä, lemmikkejä ja elokuvia, mutta ainoastaan tämän kirjablogini olen pitänyt ainakin tähän mennessä. (:

Viimeksi muokattu: 28.04.2016 08:14 : lolde.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Blogin pitäminen
22.12.2016 03:47 #64

Hassuin tapa pitää blogia, tai ainakin ehdottomasti yksi kummallisimmista, on vähän vastaavanlainen, jolle Puolikuu ymmärrettävästi ylempänä murisee. Minä olen varannut jo yli kuusi vuotta yhtä, viisi toista ja muutaman ajan kolmatta ja neljättä bloginimeä. Blogihautomoni on välillä ollut piilossa julkisuudesta, välillä taas julkisena. Vajaat kaksi vuotta sitten sain yhteen blogiini kirjoitettua jopa perinteisen aloituspostauksen, mutten koskaan tullut jatkaneeksi sitä. Silti kaikki nämä blogit ovat mielessä jos eivät missään tapauksessa päivittäin niin varmaankin viikoittain, säännöllisesti kumminkin. Ja ne eivät ole täysin imaginäärisiä, sillä olen esimerkiksi viimeiset kaksi tuntia käyttänyt siihen, että yhtenäistän niiden ulkoasun. Siis ulkoasun asioille, joissa ei (vielä?) ole sisältöä. Kaikkeen sitä ihminen aikaansa käyttääkin.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Blogin pitäminen
25.12.2016 16:18 #65

Mulla ei ole tällä hetkelä blogia, mutta mulla on webbisivusto kirjoittamiani novelleja sekä muita kirjoittamiani tekstejä varten. (Linkki löytyy allekirjoituksestani.)

Nykyään blogimuoto tuntuu olevan aika suosittu, mutta mun mielestä blogi on sellaisia tekstejä varten, jotka ovat sidottuja kirjoitushetkeen, ja jotka vanhenevat nopeasti. Kun kyse on teksteistä, jotka voi lukea milloin tahansa, klassinen "kotisivu" on loogisempi vaihtoehto.

Onko muilla mielipiteitä siitä, pitäisikö oma novellisivusto toteuttaa blogina vai muulla tekniikalla?

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Nebu
Upseeri
Nebu vastasi aiheeseen: Blogin pitäminen
02.01.2017 20:57 #66

punnort kirjoitti:

Itse taannoin kirjoitin jatkokertomuksenomaista tarinaa blogiin. Siinä blogimuoto toimi mielestäni hyvin, kun jokainen uusi postaus oli aina jatkoa edelliseen. Pidemmissä ja yhtenäisemmissä teksteissä asia voi sitten olla toisin. Nyt tuo blogi tosin on telakalla ja odottaa inspiraatiota sekä sitä kuuluisaa motivaatiota.

Sittemmin ole kuitenkin taas iskenyt lapaseni blogisoppaan ja aloitin vuoden lopulla jonkinlaista tiedeuutisointia harjoittavan blogin (https://moonletnews.blogspot.com) . Lähinnä keskityn aurinkokunnan tutkimukseen, mutta muitakin aiheita tulee sivuttua. Sinällään mielenkiintoista itselle, että tulee opittua paljon uutta, kun perehtyy samalla vähän syvemmälle asioihin. Kunhan vain välttäisi ne asiavirheet :eek:.

Moonlet News - Tiedeuutisblogi

Valvojat: IivariSarantha